Publikováno Květen 10, 200817 r Ahoj, tak si takhle jedu od známých z chaty a najednou mi letí teplota vody nahoru , až jsem to málem uvařil. Všiml jsem si že mi nesepnul ventilátor dochlazování a tak jsem vše začal řešit. Zkouška ventilátoru... Běhá OK. termospínač výměna OK. Termostat výměna, takže OK. A po těhle krocích a pouze pár projetích jsem si teprve všiml toho nejpodstatnějšího!!!! Horní hadice co jde do chladiče horká jako prase, ALE CHLADIČ STUDENÝ A TÍM PÁDEM I SPODNÍ HADICE CO VEDE ZPĚT DO MOTORU KDE JE I TERMOSTAT, no prostě to zřejmě neproudí, takže kde je chyba???? Že by pumpa??? Ta byla ale měněná při rozvodech cca před 10 000km. OCTAVIA 1.6 55kW 1997 Předem dík za rady a postřehy
Květen 10, 200817 r Ahoj, tak si takhle jedu od známých z chaty a najednou mi letí teplota vody nahoru , až jsem to málem uvařil. Všiml jsem si že mi nesepnul ventilátor dochlazování a tak jsem vše začal řešit. Zkouška ventilátoru... Běhá OK. termospínač výměna OK. Termostat výměna, takže OK. A po těhle krocích a pouze pár projetích jsem si teprve všiml toho nejpodstatnějšího!!!! Horní hadice co jde do chladiče horká jako prase, ALE CHLADIČ STUDENÝ A TÍM PÁDEM I SPODNÍ HADICE CO VEDE ZPĚT DO MOTORU KDE JE I TERMOSTAT, no prostě to zřejmě neproudí, takže kde je chyba???? Že by pumpa??? Ta byla ale měněná při rozvodech cca před 10 000km. OCTAVIA 1.6 55kW 1997 Předem dík za rady a postřehy Ano je to vodni pumpa. Normalni vec, bohozel ta pumpa je delana tak, ze na kovove hridely je nalisovana plastova vrtule, to bohuzel obcas nevydrzi
Květen 10, 200817 r Ahoj, tak si takhle jedu od známých z chaty a najednou mi letí teplota vody nahoru , až jsem to málem uvařil. Všiml jsem si že mi nesepnul ventilátor dochlazování a tak jsem vše začal řešit. Zkouška ventilátoru... Běhá OK. termospínač výměna OK. Termostat výměna, takže OK. A po těhle krocích a pouze pár projetích jsem si teprve všiml toho nejpodstatnějšího!!!! Horní hadice co jde do chladiče horká jako prase, ALE CHLADIČ STUDENÝ A TÍM PÁDEM I SPODNÍ HADICE CO VEDE ZPĚT DO MOTORU KDE JE I TERMOSTAT, no prostě to zřejmě neproudí, takže kde je chyba???? Že by pumpa??? Ta byla ale měněná při rozvodech cca před 10 000km. OCTAVIA 1.6 55kW 1997 Předem dík za rady a postřehy Hmmm oni jsou 2 druhy buď ta hliníková nebo ta kovová - ta vydrží dýl
Květen 10, 200817 r Autor Hmmm oni jsou 2 druhy buď ta hliníková nebo ta kovová - ta vydrží dýl Dík za odpověď, nevíš jak je to se zárukou na díly? Mám od toho doklad a ta pumpa byla s rozvodama dělaná před rokem.
Květen 11, 200817 r Autor Ano je to vodni pumpa. Normalni vec, bohozel ta pumpa je delana tak, ze na kovove hridely je nalisovana plastova vrtule, to bohuzel obcas nevydrzi Ještě jedna informace.... topení ale funguje. se zapnutým topením jsem teplotu trochu logicky snížil. okruh topení by mělo ale také honit čerpadlo, ne. Nebo se mýlím??? Nebylo by někde k dispozici schéma chladícího okruhu se směrem toku kapaliny pro 1.6 55kW.
Květen 11, 200817 r Dík za odpověď, nevíš jak je to se zárukou na díly? Mám od toho doklad a ta pumpa byla s rozvodama dělaná před rokem. Záruka je 2 roky
Květen 11, 200817 r Autor Záruka je 2 roky Díky za info. Nevíš jak je to s tím okruhem topení? protože topení funguje, nehoní to náhodou taky ta pumpa?? Nebo jak by se dalo poznat, že je pumpa ok i bez demontáže??? Nemohl by taky být ucpaný chladič, je mi totiž divné, vrchní hadice co do něj ústí je horká až do místa kde do něho vstupuje včetně té plastové příruby na něm a celý chladič je studený a stejně tak i spodní hadice co z něj míří do motoru.
Květen 11, 200817 r Autor Ano je to vodni pumpa. Normalni vec, bohozel ta pumpa je delana tak, ze na kovove hridely je nalisovana plastova vrtule, to bohuzel obcas nevydrzi Díky za info. Nevíš jak je to s tím okruhem topení? protože topení funguje, nehoní to náhodou taky ta pumpa?? Nebo jak by se dalo poznat, že je pumpa ok i bez demontáže??? Nemohl by taky být ucpaný chladič, je mi totiž divné, vrchní hadice co do něj ústí je horká až do místa kde do něho vstupuje včetně té plastové příruby na něm a celý chladič je studený a stejně tak i spodní hadice co z něj míří do motoru.
Květen 11, 200817 r Díky za info. Nevíš jak je to s tím okruhem topení? protože topení funguje, nehoní to náhodou taky ta pumpa?? Nebo jak by se dalo poznat, že je pumpa ok i bez demontáže??? Nemohl by taky být ucpaný chladič, je mi totiž divné, vrchní hadice co do něj ústí je horká až do místa kde do něho vstupuje včetně té plastové příruby na něm a celý chladič je studený a stejně tak i spodní hadice co z něj míří do motoru. No pumpa honí celej ten okruh a chladič by ucpanej být moh stím jsem se setkal taky tak jsem ho vyndal a pořádně proplách vodou venku a byly tam pěkný sračky
Květen 11, 200817 r Autor No pumpa honí celej ten okruh a chladič by ucpanej být moh stím jsem se setkal taky tak jsem ho vyndal a pořádně proplách vodou venku a byly tam pěkný sračky Jestli můžu ještě otravovat, tak bych potřeboval ujistit, jestli správně chápu směr proudění chladící kapaliny. Vtok -vstup do chladiče je vrchní hadicí a výstup spodní??? Dík za odpověď
Květen 11, 200817 r Jestli můžu ještě otravovat, tak bych potřeboval ujistit, jestli správně chápu směr proudění chladící kapaliny. Vtok -vstup do chladiče je vrchní hadicí a výstup spodní???Dík za odpověď Přirozeně bych to tak chápal
Květen 11, 200817 r Přirozeně bych to tak chápal Pri posuvani sa v kolone (asi 30 minut, vonkajsia teplota cca 18 stupnov) sa mi pri zohriati motora na 105 stupnov (merane cez climatronic) zvysili otacky motora. Najskor som to prisudzoval tomu, ze sa zopli vetraky, ale po vystupeni z auta sa tieto netocili. Pri zapnutej klime vsak funguju ako maju. Zaujimave je, ze aj pri zvysenom volnobehu (1000ot/min) mi spotreba ostala priblizne rovnaka ako ked je volnobeh normalny (700ot/min), teda okolo 0.9l/hod Mam teda hypoteticku otazku - je mozne, ze si RJ zvysila otacky motora bez pridania mnozstva paliva (tato cast mi nejde velmi do hlavy ) a tym zvysila aj otacky vodnej pumpy a cielom ma byt ochladenie motora aj bez nutnosti zopnutia ventilatorov? Alebo je toto hlupost a niekde je chyba, ze tie vetraky sa netocia? Upraveno Květen 11, 200817 r od mysiax
Květen 11, 200817 r Autor Přirozeně bych to tak chápal Tak už jsem z toho jelen! Nakonec jsem ještě zkusil termostat úplně vyhodit a okruh celý maká. Jenže já ho měnil za novej. Tak a teď bych vás chtěl kohokoli poprosit, kdo jste měl termostat někdy v ruce a víte přsně jako já jak to vypadá v místě jeho uložení, aby jste mi jako úplnému laikovi vysvětlili co se s ním přesně děje. Která jeho část se hejbe a tak. Protože jestliže voda běhá tak jak je všudev příručkách popisováno tak to fakt nechápu!!!! Jen pro úplnost Octavia 1.6 55kW 1997
Květen 11, 200817 r Tak už jsem z toho jelen! Nakonec jsem ještě zkusil termostat úplně vyhodit a okruh celý maká. Jenže já ho měnil za novej. Tak a teď bych vás chtěl kohokoli poprosit, kdo jste měl termostat někdy v ruce a víte přsně jako já jak to vypadá v místě jeho uložení, aby jste mi jako úplnému laikovi vysvětlili co se s ním přesně děje. Která jeho část se hejbe a tak. Protože jestliže voda běhá tak jak je všudev příručkách popisováno tak to fakt nechápu!!!! Jen pro úplnost Octavia 1.6 55kW 1997 Dej termostat do hnku s vodou a začni ohřívat vodu. Uvidíš jak se otevírá. Kontrolu můžeš provést třeba zavařovacím teploměrem
Květen 11, 200817 r Autor Dej termostat do hnku s vodou a začni ohřívat vodu. Uvidíš jak se otevírá. Kontrolu můžeš provést třeba zavařovacím teploměrem No to jsem dělal, ale nic se s ním neděje...teda nevím přesně co by se mělo dít.
Květen 11, 200817 r No to jsem dělal, ale nic se s ním neděje...teda nevím přesně co by se mělo dít. No pokud se při teplotě nad 85 stupňů neotevře tak je vadný
Květen 11, 200817 r Autor No pokud se při teplotě nad 85 stupňů neotevře tak je vadný Já ale nevím kde a co se má otevírat. Proto jsem psal že potřebuju vysvětlit přesnou činnost... co se kde na něm má hnout
Květen 12, 200817 r Tenhle termostat jsem měl na Feldě a měnil jsem tři za dva měsíce. Je to opravdu součástka, která na těch 1.6 odcházela. Já být tebou, tak za tři stovky koupín nový a budeš mít tutovku, že je dobrý.
Květen 12, 200817 r Tenhle termostat jsem měl na Feldě a měnil jsem tři za dva měsíce. Je to opravdu součástka, která na těch 1.6 odcházela. Já být tebou, tak za tři stovky koupín nový a budeš mít tutovku, že je dobrý. Ty termostaty se většinou měnily i s tím plastovým kolenem , které se propíchlo a bylo skrz tu přírubu plastovou vidět
Květen 12, 200817 r Autor Ty termostaty se většinou měnily i s tím plastovým kolenem , které se propíchlo a bylo skrz tu přírubu plastovou vidět Tak je to vyřešeno: Bylo skutečně propíchnuté to plastové víčko co na něj tlačí. Tak jsem dneska koupil ve škodovce origo víko i termostat a už to maká.... No abych to nezakřik. Jinak vám ale můžu říct, že ta schémata co jsou v těch knihách nějak nesouhlasej se skutečností. I u motoru 1.6 55kW je totiž termostat malovaný v blízkosti vodní pumpy a on je ve skutečnosti úplně na druhé straně motoru. Ještě mě teď čeká výměna el. části spínací skříňky, protože musím vždycky vrátit klíček trochu zpět, aby mi naskočila část el.instalace, ale to sem nepatří... Nicméně díky za pomoc..
Květen 13, 200817 r S tím víčkem máte naprostou pravdu. Když jsem ten termostat kupoval poprvé, tak jsem ho musel koupit komplet i s tím víčkem, jinak by mi prý v případě pozdější reklamace nebyla záruku uznaná.
Květen 14, 200817 r S tím víčkem máte naprostou pravdu. Když jsem ten termostat kupoval poprvé, tak jsem ho musel koupit komplet i s tím víčkem, jinak by mi prý v případě pozdější reklamace nebyla záruku uznaná. Jj akorát je na prd to že jak se to propíchne tak ti to běhá někde v tom chladícím okruhu to nemají moc vymyšlené
Květen 29, 200817 r Tak dneska se mi stalo to samý, zejtra jdu pro termostat a víčko. Za kolik jste to kupovali?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.