Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 63 kW


biliv

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

:kol-47: Zdravím,tak jsem si dnes u nás zaplatil krátkou fabii 1.4 MPI a chtěl bych se zeptat,protože tomu moc nerozumím,jesttli je to taky 1.4 16V ?

Dufám ,že jsem neudělal chybu ,že jsem nekoupil TSI . Auto ještě nemám doma,jestli jim dojde TP tak možná zítra a nebo v úterý. Chtěl bych se zeptat musí se motor nějak zajíždět a nevytáčet ho do vysokých otáček ? Má to pak nějaký zásadní vliv na spotřebu ?  Je tento motor spolehlivý a bezporuchový ? Vím že je u kažého auta nějaký problém ale jelikož autum moc co se oprav týče nerozumím tak se ptám jestli s ním nejsou nějaké vážnější problémy. Nezlobte se za naivní dotazy,děkuji.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jedna se o 16V motor, zere o trochu vic nez Tsi, dynamika je trosku horsi, ale zato se ti odvdeci bezproblemovym provozem a muzes si to predelat na LPG a jezdit za 1.30kc na km. Nemusis resit problemy typu rozvody, turbo, prekousane kabely od kun atd atd... myslim, ze sis vybral nejlip jak jsi mohl.. p.s. toho smajlika sis mohl jako junior odpustit...

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ono tie otázky nie sú zlé, ale už ich dávaš podľa mňa neskoro. Aspoň vzhľadom na to, že auto máš už kúpené. :D
Čo sa týka zabiehania, je to napísané v užívateľskej príručke, prvých 1000-1500 km motor nevytáčať do vysokých otáčok. Či má zabiehanie nejaký zásadný vplyv ťažko povedať, každopádne skúsenosti sú také, že spotreba pri každom motore po čase začne trochu klesať, tj. čerstvý motor má vždy vyššiu spotrebu, ako zabehnutý. Inak 1.4 MPI naozaj nie je TSI, toho sa "báť" nemusíš, ale ani keby si kúpil TSI, určite by si nespravil chybu. Motory TSI majú preplňovanie a preto sú výkonnejšie a lepšie sa s nimi jazdí, ale je pravda, že prvé ročníky na tom so spoľahlivosťou neboli najlepšie. Nie že by sa kazili a ostal by si stáť niekde na krajnici, ale pri veľkom počte motorov bolo treba meniť veľmi skoro rozvody, prípadne aj turbo. Dnes sa už ale tento problém nevyskytuje, ak sa pozrieš do sekcie Rapid, tak zistíš že zatiaľ všetky nové TSI-čka slúžia bez problémov, takže vyzerá to tak, že choroba rozvodov a turba je už vyliečená.
Čo sa týka 1.4 MPI, je to osvedčenejší motor, vyrába sa už dlhšie a je aj jednoduchší, takže z tohto hľadiska sa dajú oproti 1.2 TSI vyhlásiť nové kusy tohto motora za spoľahlivé. Žiaľ, tak ako pri každom aute, toto nebude platné ak ten motor už bude mať niečo za sebou, lebo ak sa prezrieš toto fórum, tak rieši sa tu dosť problémov s atmosferickými motormi 1.4. Je to dané tým, že už je na trhu dlhé roky, tak niektoré kusy už majú niečo za sebou. Inak vážne a pravidelne choroby ktorých by sa mal báť u nového auta, aktuálna 1.4-ka nemá. Ak sa budeš starať o kvalitnú údržbu, a budeš pravidelne (ideálne trochu skôr ako to je predpísané) meniť prevádzkové kvapaliny, tak určite nebudeš mať dlhý čas žiaden problém s autom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne kupuji nové auto u nás v autosaloně.Jdu se s manželkou na auto podívat,ráda by ho viděla. Díky za reakce,jistě Vás budu otravovat hloupémi tázkami častěji.

Někdy stačí to tady pořádně prohledat v odpovídajících sekcích a vláknech a třeba najdeš odpovědi.  A jinak se samozřejmě ptej,od toho tady forum je.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne kupuji nové auto u nás v autosaloně.Jinak za smajlíka se všem omlouvám.Jdu se s manželkou na auto podívat,ráda by ho viděla. Díky za reakce,jistě Vás budu otravovat hloupémi tázkami častěji.

Ještě bych se chtěl všem omluvit,až teď jsem si všiml co ten smajlík ukazuje,já myslel ,že zvedá palec nahoru.Tohle bych si nikdy nedovolil,jsem už starší pán a tohle není můj styl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja jsme s timto motorem spokojenej.. jeho neduhy oproti Tsi mi bohate vynahradi cena za kilometr provozu na alternativni palivo... ovsem dovedu si predstavit 1.2tsi 77kw s 6ti stupnem.. mnam mnam..

 

To asi každý, ale túto radosť majú iba majitelia Octavie a Rapida. Inak podľa toho čo som čítal, tak v reále ten 6. prevod nie je nič extra, majitelia tu niekde na fóre písali, že v reále to je iba tak cca, päť a pol stupňová prevodovka, nie šesť. :D

 

P.s.: Inak ja mám prevodovku dokonca 7 stupňovú, ale na spotrebu je to prd platné ak posledný prevod je rovnaký ako u päťstupňovej prevodovky. Výhoda je akurát to, že pri väčšom počte prevodov sa automat skôr trafí do pásma s vyšším výkonom motora. Pri manuále by si ale pri takom počte prevodov zošalel. Skúšal som jazdiť tak, že som "manuálne" radil, ale pri druhej križovatke ma prešla chuť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je ta nejjednodušší rada. Z počátku nepřetáčet a nepodtáčet. Zaběhnuté to bude až tak po 5 tis. km a více, sedne si spotřeba,lépe to pojede.

Ba, a důležitější asi je NEPODTÁČET - tenhle motor není to samý, co starší "škodovácký" OHV "jednatrojky" z favorita nebo feliny a "jednačtyřky" z jedničkový fábule - má kratší zdvih a vzhledem k čtyřventilový technice a absenci korekce úhlu otevření ventilů (nemá natáčivou sací vačku = proměnlivý časování sacích ventilů) se mu moc nechce tahat "odspoda". Zatímco fáčko i felina s motorem 1,3 "jely" už od 1500RPM (otáček), "šestnáctiventil" od VW vyžaduje aspoň 2000RPM, aby trochu tahal. Takže se s ním vysloveně nedá plouhat se po městě 50kmh se zařazenou "pětkou" a s 1500RPM na otáčkoměru - to se mu nelíbí, netahá a při pokusu o akceleraci bez podřazení aspoň na čtyřku se mu zoufale nechce, spotřeba letí nahoru, ale auto nezrychluje. Je lepší jezdit po městě na IV. rychlost a na otáčkoměru mít kolem 2000RPM a v případě nutnosti zrychlit nebo při vyjíždění stoupání ještě podřadit na III. To je pak "šestnáctiventilek ve svým živlu" a odvděčí se slušnou dynamikou a i poměrně přijatelnou spotřebou - pokud se nevytáčí nad 4000RPM a to u novýho motoru ani nelze doporučit (nejdřív až tak po  5000 - 6000km na tachometru), dá se počítat se spotřebou kolem 7,3 - 7,5 litru v dlouhodobým průměru. A připrav se na to, že ještě při nájezdu kolem 30 000km si motor "sedá", nedá se mluvit přímo o záběhu, ale je cejtit, že se třeba proti stavu ve 20 000km ještě zlepší....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-47: Zdravím všechny.Tak jsem si byl včera v 16 hodin pro nové autíčko. Jelikož už to bylo dost pozdě,tak jsem se byl projed jen nějakých 30 km.První dojmy,jsou velmi dobré. Podvozek je trochu tvrdší,ale jízda je na něm velmi dobrá. Barvu jsem si vybral hezkou červenou.Koupil jsem si model v akci Fabia GLX  a navív vyhřívání  a v elektrice zpětná zrcátka. Až mi to vyjde tak dám i foto. Nějak mě to dostalo u pumpy. Prý je nádrž 45 litrů a já tankoval a měl jsem již přes 47 litrů a chtělo to ještě trochu ,ale už jsemsebou neměl víc peněz.Tak nevím jak to je s tou nádrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gratulujeme k novému autu, ale prosím založ si o ňom nové vlákno tu.
Čo sa týka nádrže, tak po prvé, táto téma má nadpis Motor 1.4 16V 63 kW, takže si tu off topic, po druhé, riešilo sa to tu na fóre už 1000x, takže ťa poprosím, pohľadaj si odpoveď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak tak mě to napsalo toto:

 

"Vážený zákazníku,
výrobcem není vyhlášena žádná svolávací akce související se zadaným číslem!" hm tak nevim co si o tom myslet. :(

 

Tak já do toho autor. servisu jezdím 3 roky a když jsem řekl spz objevili se tam mé údaje a už to na mě chrlil, že cosi s motorem ale prej ta oprava bude zadara.

Editováno: , autor: Pitrsman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...