Přejít na obsah

problém s prehrievaním motora


rondob

Doporučené příspěvky

presne toto riesim na fabii ked je v kolone tak sa hreje ked mam vykon napr do kopca tak sa hreje ked ho odstavim tak po minute je horuce pri normalnej jazde je to v poriadku. voda sa mi nestraca ani nie je zasrata od oleja ak prejde rucicka nad 90 tak pustam kurenie ktore teplotu zrazi. vcera som vykuchal termostat dnes som kupil nove cidlo na chladic ale myslim ze je to tesnenie pod hlavou. ale pozorujem ze auto na 110 a ventilator ide na jednotku aj ked by mal fachcit na plne gule. uvidime po vikende co to bolo.

Jestli máš na čidle na motoru cca 110°C,tak to ještě neznamená že je na chladiči u termospiniče přes 100°C,kdy má sepnout ventil.naplno(99°C-105°C).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli máš na čidle na motoru cca 110°C,tak to ještě neznamená že je na chladiči u termospiniče přes 100°C,kdy má sepnout ventil.naplno(99°C-105°C).

neviem ake to mateploty ale riadim sa ukazovatelom teploty na palubovke a predpokladam ze cidlo je v poriadku lebo funguje tak ako ma.

ale ked jazdim v kolone alebo do dlheho kopca a su vonku vyssie teploty ako 20 stupnov a vidim ze rucicka sa posuva doprava od stedu tak to riesim pomocou kurenia lebo viem ze samo zacne chladit motor a teplotu az pri jazde z kopca pripadne po rovine.

ak by som nechladil tak rucicka vystupi az do cerveneho a mozem ocakavat vyvretie tekutiny a nasledne pistanie kontrolky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no priatelia na radu kamarata som vyskusal pomocou vapky vystriekat chladic aj spredu aj od motora a cuduj sa svete auto fachci ako ma a prestalo sa prehrievat . este vyskusam dobre ho zatazit a ak to vydrzi tak zrusim na piatok objednanu vymenu tesnenia pod hlavou.

este upozornenie:

ak budete stiekat vapkou chladic striekajte v smere chladiacich rebier to jest z hora dolu nestriekajte sprava do lava. tie hlinikove rebra su tak krehke ze ich tlak vody povykruca. :palec2: hodne zdaru a nech to jezdi !!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze bolo to tym tesnenim predsa dnes som to rozobral. Ale zistil som ze mam trochu ine tesnenie. Neviem ci je to na zavadu ale ta cervena hmota na tesneni je na starom tesneni z vnutornej strany srub a na novom z vonkajsej strany. Da sa niekde zistit ake presne tam ma ist?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Moja otázka smeruje na vás ohľadne auta Škoda Felicia 1.3 LXi s LPG.

Chcel by som sa spýtať, ako riešiť situáciu, keď pri bežnej jazde sa teplota drží okolo 80-90 stupňov, ale pri státí na križovatke +/- 2 minúty sa už zapína ventilátor a teplota sa pohybuje okolo 100-110 stupňov, pri pomalej jazde v kolóne s častým státím tak isto (akonáhle sa auto pohne na aspoň 30-40kmh, teplota postupne klesá a opäť sa udržuje na +/-85 stupňoch), avšak nikdy sa ešte nestalo, že by ručička zašla ďalej, resp. až do červeného poľa (to sa začína na +/- 120 stupňov). Jedná sa o prehrievanie motora alebo je to bežný jav? Treba mať z toho obavy a riešiť to v servise?

Vody je dostatok, ventilátor spína, olej bol menený pravidelne, predná maska nie je ničím zakrytá, vzduchový filter pravidelne menený, auto nemá tuning - bežný užívateľ.

Mohlo by byť takéto správanie auta dôvodom na odstúpenie od zmluvy pri predaji takéhoto auta?

Nevyznám sa v tomto, takže prosím o radu skúsenejších a vopred ďakujem za každý poznatok alebo radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to normálka. Feldy se obecně více hřejí a s LPG je to ještě o něco markantnější. To samé se mi stává každé pondělí, kdy zůstanu stát v koloně při cestě do práce, ručička se také pohne směrem vzhůru od své obvyklé polohy, nicméně do červeného má daleko a i ventilátor sepne i v tyto chladné dny. Takže nic neobvyklého :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Již delší dobu se mi přehříval motor u feliny 1.3 GLXi rok výroby 95. Začali jsme s výměnou termostatu, poté veškerých čidel a stále nic. Vyměnili jsme i chladič a následně jsme si nechali udělat i výbrus hlavy válců. Provedli jsme i vyrovnání vložek. Po smontování zase dohromady se žádaný efekt bohužel nedostavil.....auto se přehřívá opět. Přehřívání vypadá tak, že po cca 4 km vyskočí rafička teploměru do červeného pole a vztoupá ještě výše. Zkoušeli jsme i vyndat termostat, ale i bez něj se motor sakra rychle zahřál.....Nevěděl by někdo, čím by to mohlo ještě být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může to být špatnou funkcí samotného měřáku - když máš "rafiku v červeném" - co dělá expanzní nádoba? Bublá kapalina v motoru při "přehřátí" a vypnutí motoru, nebo je ticho? A co dělá "sahara" - tedy spínač na ventilátor chladiče + větrák samotný - spíná a točí větrákem? Jednou z možností je změřit KONTAKTNÍM teploměrem (bývá ve výbavě některých multimetrů nebo se dá koupit k takovému multimetru jako příslušenství) teplotu za chodu motoru například na výstupním potrubí od "domku" termostatu a porovnat údaj kontrolního měřáku s údajem na palubce. Kdyby se motor skutečně přehříval - to znamená i přes všecky výměny, které jsi vyjmenoval, může být příčinou ucpaný některý chladicí nebo mazací kanál - buď se motor nechladí na všech potřebných místech a v systému vzniká "kapsa" kde dojde k lokálnímu přehřátí a vzniku bublin páry = prudký nárůst tlaku, nebo se některé místo nemaže ja má a dochází k zadírání = vzniku nadměrně ohřátého místa. Nedošlo v předchozí době k protržení filtrační vložky na olej nebo nebyl změněn radikálně typ oleje (viskozitní třída a stupeň aditivace)? A to samé u chladicí kapaliny - nebyla použita smíchaná zelená s růžovou nebo nebyla udělaná výměna s nedostatečným výplachem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Již delší dobu se mi přehříval motor u feliny 1.3 GLXi rok výroby 95. Začali jsme s výměnou termostatu, poté veškerých čidel a stále nic. Vyměnili jsme i chladič a následně jsme si nechali udělat i výbrus hlavy válců. Provedli jsme i vyrovnání vložek. Po smontování zase dohromady se žádaný efekt bohužel nedostavil.....auto se přehřívá opět. Přehřívání vypadá tak, že po cca 4 km vyskočí rafička teploměru do červeného pole a vztoupá ještě výše. Zkoušeli jsme i vyndat termostat, ale i bez něj se motor sakra rychle zahřál.....Nevěděl by někdo, čím by to mohlo ještě být?

Já to vidím na vadný vlastní teploměr (měřák) nebo na na některý vadný spoj k tomuto měřáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Dobrý den mam velky problem s chlazenim auto kdyz stoji nastartovany na miste vari na budikach 110°C vyměnil sem cidlo na vetrak vetrak se nerozjede zkousel sem projit kabelaz nic vetrak jede pouze natvrdo na baterku termostat sem taky vyměnil i fridex tam je a porad vari nema stim nekdo zkušenosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepíšeš, jak dlouho trvá, než začne na místě vařit - obvykle, pokud se neaktivuje větrák, tak to trvá při zavřeným topení minimálně 10-15 minut od natočení vychladlýho motoru, než se poprvé zapne větrák. Jestli vaří dřív, tak máš opravdu nějakej problém uvnitř motoru. 

 

Větrák samotnej prověř, je napojovanej přes pojistku, může bejt špatnej kontakt i tam. Nevím jak to máš přesně, jsou 2 verze zapojení - jedna (starší) má ventilátor zapojovanej až "za klíček", to znamená, že vypnutím zapalování se větrák totálně vypne, druhá verze má přívod ke spínači na chladiči odbočenej už před spínačkou, tudíž větrák může jet i s vypnutým zapalováním. Pokud nejseš kamarád s elektrikou, nech to udělat někoho, kdo elektrice rozumí. Musí se prověřit i ten spínač na chladiči, to že je danej novej ještě nezaručuje, že je opravdu OK - stejně tak i všecky dráty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na tom, jak dlouho to trvá, než to začne vařit. Jestli někam jedeš, teploměr je na 90-95°C, zastavíš, chcípneš to a auto začne vařit, tak to taky může bejt blbá těsnicí guma ve víčku expanzky - kapalina musí bejt pod tlakem, tím se zvedne bod varu kapaliny nad 100°C, ve víčku je přitom pérkem justovanej ventil, kterej dovolí odfouknout páru v případě, že tlak přeleze bezpečnou mez. Když víčko trvale netěsní, na zastaveným autě kapalina v motoru rychle přeleze bod varu a vykypí, protože zároveň není ochlazovaná výměníkem = chladičem. A čidlo /spínač na chladiči ani nemá čas zareagovat, protože má toleranci v nastavení teploty sepnutí až 102°C, takže větrák se nerozběhne - a kapalina přesto vaří a bublá ven. Máš v okolí někoho, kdo by ti na den-dva půjčil jiný víčko expanzní nádržky od svojí feli, abys to mohl zkusit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 8 měsíců později...

Ahoj,tak když voda vaří,tak tam je samozřejmě velký tlak. V tvém případě bych první mrkl na termostat a ujistil se,že je  určitě OK: Taky zkus hadice k chladiči a chladič-horký-studený. Musíš trochu postupovat vylučovací metodou.Těsnění je až to poslední.

Editováno: , autor: Mirek 835
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...