Přejít na obsah

Ventilátor topení a klimatizace


rfilip

Doporučené příspěvky

O víkendu jsem měnil ventilátor, protože původní vrzal (nejdříve v zimě, pak i už při teplotách kolem 12 stupňů). Dával jsem dolů celou palubku. Těšil jsem se na nevrzající ventilátor bez bouchání. To první se vyřešilo, ale boucháním při přejezdu nerovností disponuje i ten nový. Takže jsem věc vyřešil stejně jako u starého - magnetem. Je tam drobná vůle v uložení rotoru. Původní je výrobce Behr ČR, nový Behr Španělsko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

 

Chtěl bych se Vás zeptat jestli Vám náhodu něco neřekne tato chyba co by to mohlo být? Mám Fabii 2, 1,9TDi, 2010, před faceliftem

 

Adresa 08: Klima/topení  Labely: Chyba přeměrování

řídící jednotka: 5J0 907 044 A

Díl: CLIMAtronic SK25 0608

Dílna #: WSC 00000 000 00000

VCID: 285BFC93E263

 

1 Fault Found: 01273 - ventilator privodu vzduchu (V2)   000 - - - Sporadická

 

Občas se sepnutí klíčku (nastartování) se mi rozbliká Climatronik po chvilce přestane, a normálně funguje (občas mi přijde že uplně nereaguje na regulaci otáček ventilátoru), před rokem a půl mi měnili ventilátor. Poradíte mi?

 

A ještě bych měl v jeden dotaz, v sobotu jsem po delší době pustil klimu, foukala dobře, ale cca po půl hodině se najednou zničeho nic vypla. Po vypnutí motoru a nastartování zase rozběhla a fungovala, připojil jsem to na PC a žádnou chybu to nenapsalo. Stalo se to někomu?

 

Děkuji za odpovědi

 

Raul22

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím, Mám Fabii 2 rok 2010  motor 1.2TSI 63kw..Přes Climatronic když pustím větrák tak vůbec nejede..Jen někdy když se rozjedu  na jedničku prudce rychle tak se na chvíli roztočí a chrčí a zase nic...Někdo nějaký nápad než půjdu do servisu?Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím,  zničehonic mi přestal fungovat ventilátor topení - displej Climatronicu ukazuje vše normálně, mohu regulovat teplotu i otáčky ventilátoru, ale jen virtuálně. Auto sice topí i klimatizuje, ale jen náporově. Zkontroloval jsem pojistku ventilátoru a z opatrnosti na chvíli vůz "resetoval" odpojením baterie, ale nic nepomohlo. Máte někdo zkušenosti s podobným problémem?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dlouho jsem hledal a nic nenašel. Ventilátor topení Climatronic se točí nezávisle na nastavení otáček na panelu. Většinou napřed vůbec a pak daleko víc než bych chtěl. Podle mého pátrání nemá automatická klimatizace předřadný odpor, ale přímo regulátor (dražší). Podle etky je regulátor asi i na stejném místě. Chtěl bych se tedy zeptat jestli by to mohlo být tím regulátorem a jestli ho někdo už neměnil. Climatronic píše chybu 4F9, což je tedy ventilátor nebo jeho řídící jednotka. Ventilátor jsem vyloučil, protože se točí. Dírou po airbagu spolujezdce jsem ho totiž neviděl. V létě jsem měnil výparník a měl tedy celou palubku dole, ale po tomhle jsem nekoukal. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palubku jsem dole už měl, ale nechtěl bych to dělat znovu. Zatím ani pořádně nevím kam se dívat, z etky to vypadá, že je na stejném místě jako u manuální klimatizace předřadný odpor, ale tam jsem ho nenašel. CD měnič nemám, a ten bývá ve schránce u spolujezdce ne? Ostatní auta to mají hned na ventilátoru, to ale u Fabie taky není uplně výhra, ten není moc přístupný. Jestli půjde palubka dolů, tak si to pod ní tentokrát detailně nafotím. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

V tom samém místě by měla být řídící jednotka ventilátoru. Odpory má jen climatic.

 

Edit: asi není úplně na stejném místě, ale někde u ventilátoru bude. Má chladící žebra, tak by na ní měl foukat studený vzduch.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpoved takže je to vlastně toto regulátor ventilátoru topení J126... na fotkach by to teda melo byt toto jenže mi to nepřijde že by to šlo ven jednnoduše jak ten odpor přes airbag neměnil to ještě nekdo ??????

 

 

Proto je pravděpodobne že si větrák nesmyslně přidava 

a přetrvává chyba 4f9

regulátor ventilátoru topení J126.jpg

28310210_10209818692618598_236803319_o.jpg

Editováno: , autor: Reznik0203
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to je ona. Jak píši výše, synovcovi ji měnili na Roomu a celou palubku dole neměli. Ale jak to nevím. Kdyby to byl můj problém, tak bych ten bag vytáhnul a prohlídl to pod ním. Podle toho videa to nevypadá složitě. Jen je to levostranné řízení.

Ta tvoje závada taky nemusí být vadnou jednotkou. Může to být studeňák na konektoru. Může stačit jen prostříknout kontoxem. A jestli to je ona co máš na spodní fotce, tak nevypadá tak nepřístupná, pod tím bagem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj,

 

Nevim jestli to patri sem, ale aspon zkusim popsat muj problem. Normalne mi auto topi, ale jakmile cca 20 minut mozna dele mi auto auto prestane topit.Topi az u cerveneho cca 26-28 stupnu.Zbytek je nadale vlazny vzduch.Ted prave nevim cim by to mohlo byt jestli cidlo teploty nebo Termostat ci neco jineho.Ovladacem to asi nebude, kdyz to ze zacatku topi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem taky měnil ventilátor topení. Sice nehučel ani nepískal, ale axiální vůle způsobovala bouchání - jako když je vymlácenej nějakej čep na podvozku. Najeto 264 tkm.

Původní ventilátor měl označení 6Q1 819 015 G, já jsem použil neorigo náhradu z Elitu s označením JL 51986 jako origo číslo je tam 6Q1 820 015 G.

Pasoval tam ale krásně, funguje jak má a nebouchá. Motor je jinak řešenej, rotor nemá znatelnou vůli, řekl bych, že je na kuličkových ložiscích, 

alespoň podle toho co je vidět skrz vrtuli. Taky není v tom plastu na gumových blocích, ale je tam přišroubovanej dvěma šrouby.

 

Teď pár slov k výměně. Jako netvrdím, že to nešlo vymyslet lépe tak, aby po demontáži kastlíku byl k němu přístup, ale na druhou stranu to není takovej 

očistec jak mnozí popisují. Palubovka totiž stačí pouze kousek odsunout. Volant, páčky, obložení sloupku není třeba demontovat. Taky není třeba rozpojovat 

žádný kabelový konektor, mimo ten od ventilátoru pochopitelně. Nemusí se tedy odpojovat ani aku.

 

Je nutný demontovat obložení přístrojovýho štítu a odšroubovat přístrojový štít, protože za ním je jeden šroub co drží palubovku. Dále je třeba odšroubovat 

airbag spolujezdce a vycvaknout ho z přístrojovky. Kabel není nutný odpojovat, je dost dlouhý a airbag se nechá ležet na polubce na nějaké podložce aby ji nepoškrábal.

Dírou po airbagu se odšroubuje další šroub co drží palubovku. Pak se vycvakne rámeček kolem rádia a odšroubuje se celý jeho kastlík. Pak se odšroubuje 

prostřední díl palubovky co je v něm rádio. Za ním jsou další šrouby co drží palubku. Vycvakne se bovden pravého knoflíku ventilace. Jeho zpětné nasazení je asi nejtěžší 

operace, protože je tam špatně vidět. Vše ostatní je brnkačka. Odšroubují se ostatní šrouby co drží palubovku a ta se kousek odsune dozadu tak, aby se šlo dostat 

na šrouby co drží ventilátor. Ventilátor se vymění a vše se smontuje zpátky. Je to akce tak na dvě hodiny, žádný půl nebo celý den.....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

@Jarda-k mně něco bouchá vepředu na nerovnostech (nejvíce to způsobují rány do zadní nápravy) nebo když podtočím motor, je to takový tupý, dunivý zvuk. Odpovídá to tomu větráku? Když ho vypnu, tak to takřka neslyším, takže buď se uzavře nějaký zvukovod, nebo je to fakt on...ale jak to tak čtu, tak to asi není dobrá zpráva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co si pamatuju, tak ten ventilátor zní jako když je vymlácenej rejdový kulák nebo čep na tyčce řízení při jízdě po nerovnostech. 

Ale těch tyček řízení už jsem taky pár vyměnil - vem za kolo a zacukej s ním jestli ucítíš nějakou vůli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

 

Fabia 2 2008, manuální klimatizace. Chci vyřešit problém s hučením ventilátoru, hučí vždy když je chladno nebo vlhko. Někde jsem přečetl, že první F2 mají nějaké mosazné pouzdro místo ložiska a moc to nefunguje.. Jaký ventilátor použít? Nový nebo z vrakáče novější rok výroby a nebo použít ventilátor z F1, který by snad měl pasovat. Liší se nějak ventilátor pro klimatizaci a bez klimatizace?

 

Nejlepší by pro mě bylo použít ventilátor z F1 protože těch je všude spoustu a nevím o nikom kdo by na F1 řešil problém s větrákem, otázka je zda pasuje.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...