Přejít na obsah

Jaké zimní pneu a alu na SII ?


neon

Doporučené příspěvky

Kupoval jsem SII letos v únoru a nechal jsem ho obout u prodejce Škody ještě na zimní kola. Koupil jsem zimní kompletní kolo, disk 7,0J x 16", pneu Continental 205/55 R16 94 CWS TS 830. Mají v nabídce ještě zimní kompletní kolo, disk 7,0J x 16", pneu Conti 205/55 R16 91 H CWS TS 810. Když je nabízejí, tak tam asi ty 91 H být můžou. U obou sad je cena za kompletní kolo 4 400 Kč za jeden kus. Minulý týden jsem přezouval a můžu říct, že se těším na jaro. Připadám si na zimákách, jako bych jezdil ve člunu. Na léto mám 18".

91 je povoleny vahovy index pouze pro Greenline. Ono pokud nebudete vozit autem vzperacsky tym i s naradim, tak ta 91ka staci. Ja sehnal Conti TS 830 94ky jen za 2500KC, takze jsem to neresil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prezul jsem na zimu a mam tu trochu statistiky:

Disk original Skoda Callisto 7.5x17 ET49 dohromady s pneu Dunlop SP Sport Maxx 225/45 R17 94W vazi 23.6kg, vyrobce disku je Ronal a je tam vyrazeno AlSi7Mg (ze by material?)

Disk Alloytec BH Schwarz 7x16 ET45 dohromady s pneu Continental WinterContact TS830 205/55 R16 94H vazi 19.2kg (z toho samotny disk 9.8 kg). Mimochodem podle mne nejhezci disk v doporucenem rozmeru 7x16 ET45, co se da sehnat. Casem sem hodim foto, jak vypada na bilem Superbu.

Plnohodnotna rezerva na plechaci 7x16 ET45 s nejakou michelin letni gumou vazi 17.6kg.

Docela mne prekvapilo, jak velky rozdil je v pocitu lehkosti na zimnich kolech oproti letnim 17kam a na druhou stranu pocit nejistoty v zatackach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Prezul jsem na zimu a mam tu trochu statistiky:

Disk original Skoda Callisto 7.5x17 ET49 dohromady s pneu Dunlop SP Sport Maxx 225/45 R17 94W vazi 23.6kg, vyrobce disku je Ronal a je tam vyrazeno AlSi7Mg (ze by material?)

Disk Alloytec BH Schwarz 7x16 ET45 dohromady s pneu Continental WinterContact TS830 205/55 R16 94H vazi 19.2kg (z toho samotny disk 9.8 kg). Mimochodem podle mne nejhezci disk v doporucenem rozmeru 7x16 ET45, co se da sehnat. Casem sem hodim foto, jak vypada na bilem Superbu.

Plnohodnotna rezerva na plechaci 7x16 ET45 s nejakou michelin letni gumou vazi 17.6kg.

Docela mne prekvapilo, jak velky rozdil je v pocitu lehkosti na zimnich kolech oproti letnim 17kam a na druhou stranu pocit nejistoty v zatackach.

Update statistiky - pres zimu jsem sjel predni pneu o 2mm a hmotnost disk+pneu klesla z 19.2kg na 18.8kg :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...

Já mám zajímavý postřeh. Vyměnil jsem zpátky ze zimních na letní. A přijde mi, že se nyní řízení vozu snadno nechává strhávat - např. vyjeté koleje, atp. U zimáků mi to nepřišlo a to mám rozměr zimní - letní stejný. Tlak správný, ojeté nejsou, vyvážené, správná směrová orientace.

Tušíte někdo, čím by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tim strhavanim rizeni ve vyjetych kolejich jsem mel taky problem. Vyresil jsem to tim, ze jsem predni pneu hodil dozadu (tam nejspis i puvodne byly) a dopredu jsem koupil novy par ContiSportContact 5 R18. Rozdil znatelny okamzite, protoze mne navic ty predni gumy hodne hucely. Zadni pneu jsem uplne vyhodil, protoze byly hodne sjete.

Z teto zkusenosti vyvozuju, ze to byl bud problem prohozenych pneu (predni vzadu a zadni vepredu), nebo byl problem v tom, ze zadni pneu bylo hodne sjete, tudiz nebylo schopne ustat drobne uskoky auta. V mem pripade to nejspis byla kombinace obou problemu.

V pneuservisu mi navic tvrdili, ze lepsi pneu je dobre dat dozadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu tahá, ale není t nic tragického. Je to o zvyku, po čtrnácti dnech už mi to ani nepřijde. Ten rozdíl byl markantní po tom přezutí na letní. Ojetýma gumama to alespoň u mě nebude, měřil jsem je, když jsem je tam dával a měly všechny čtyři vzorek 5,8mm. Na příští sezonu se už budu muset podívat po nových gumách. Co vím ale určitě, že nepůjdu do indexu Y, které mám teď a jsou do 300km/hod., ale musí stačit idex W do 270km/hod. Teoreticky by mělo stačit i V do 240km/hod., ale už je to na hranici.

S tím tvrzením o tom, že lepší gumy patří dozadu jsem taky už četl a slyšel. Docela logicky to i vysvětlovali. Stejně naprostá většina lidí přehazuje gumy tak, aby je měl sjeté stejnoměrně. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Řeším nákup nových zimních kol na Supa combi,

pořád nad tím dumám a nemůžu se rozhodnout, zda-li jít do disku Spektrum, případně Moon, pro pneu 205/55 R16, které budou do budoucna možná ekonomičtější volbou z důvodu nižší ceny gum, nebo do Škodou nabízeného zimního disku Flash pro pneu 205/50 R17, které by mohly zase lépe sedět na silnici. Na obě kola jdou nasadit řetězy, což je pro mě důležité. Nemáte s těmito disky někdo zkušenosti... ? Docela by mě zajímalo, jak auto s těmi Flash vypadá, máte někdo foto...(myslím tím foto auta s těmi disky)? Nemohu si vzpomenout, že bych nějaké auto s těmi disky viděl... Tak přemýšlím i nad tím, co může být důvodem.

Na léto mám 18" a jsem moc spokojen, jen teď řeším tu zimu... :help:

Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty uzke 17ky jsou teoreticky dobra volba - uzke pneu s nizsim profilem tzn dobre vlastnosti na snehu a zaroven lepsi zataceni. Ovsem kdyz clovek hleda konkretni gumu, tak zjisti, ze oproti 205/50/16 je jedna pneu tak o tisic az dva tisice drazsi a navic s dost omezenym vyberem. Ja vzal nakonec 16ky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď,

mě z toho jde teď trochu hlava kolem... před 14 dny jsem byl rozhodnut spíš pro 16, právě z důvodu ceny a nákup odkládal, s cílem koupit "čerstvou" gumu ne takovou, která leží rok ve skladu, no a nyní, když sleduji web, tak ceny těch 16" buď rapidně stoupají nebo ty s nízkou cenou nejsou a protože v techničáku mám požadavek 205/55 R16 94 V, nebo 205/50 R17 93 H, tak v těhle váhových indexech je rozdíl ceny pneu podle toho,co nacházím na Netu cca 500 Kč i méně (Continental, Good Year)což mě vede směrem k těm 17". Jenže jsem stále dosti nerozhodný :(

Díky za připomenutí, že jízdní vlastnosti s nižším profilem budou lepší (v poslední dny jsem řešil spíš vzhled) nepřišlo mi, že by ten rozdíl 50 versus 55 mohl mít nějaký větší vliv. Ale možná ho mít bude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Prezul jsem na zimu a mam tu trochu statistiky:

Disk original Skoda Callisto 7.5x17 ET49 dohromady s pneu Dunlop SP Sport Maxx 225/45 R17 94W vazi 23.6kg, vyrobce disku je Ronal a je tam vyrazeno AlSi7Mg (ze by material?)

Disk Alloytec BH Schwarz 7x16 ET45 dohromady s pneu Continental WinterContact TS830 205/55 R16 94H vazi 19.2kg (z toho samotny disk 9.8 kg). Mimochodem podle mne nejhezci disk v doporucenem rozmeru 7x16 ET45, co se da sehnat. Casem sem hodim foto, jak vypada na bilem Superbu.

Plnohodnotna rezerva na plechaci 7x16 ET45 s nejakou michelin letni gumou vazi 17.6kg.

Docela mne prekvapilo, jak velky rozdil je v pocitu lehkosti na zimnich kolech oproti letnim 17kam a na druhou stranu pocit nejistoty v zatackach.

Update statistiky2:

Sjel jsem Conti 830 az na letni znacku opotrebeni (pres leto) a hmotnost disk+pneu klesla na 17.7kg, cili o 1.5 kg oproti nove gume. Nove pneu Good Year UG8 vazi 8.4kg, coz je o 1kg min nez predchozi nove Conti TS 830 (9.4 kg) ve stejnem rozmeru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...