Publikováno Říjen 28, 200816 r Ahoj, mám takový divný problém. Chtěl jsem vyměnit kola na zimní pneu. Přední mi šlo v pohodě, ale zadní jsem nemohl ani za nic sundadt z náboje. Nevíte náhodou čím to je a co s tím lze dělat? Dík PS" jedná se o Octaviu II Combi
Říjen 28, 200816 r to se mi stává pokaždý když měnim kolo i přes to, že vždycky tu styčnou plochu vezmu vazelínou. vypadá to jako přirezlý. dělám to tak, že velkou palicí, pro jistotu přes hadr, kdyby mi ujela, pobouchávám pneu po obvodu a ono to povolí
Říjen 29, 200816 r na OII se mi to nestalo, ale třeba Felicie to dělaly. Když to zaboha nešlo tak to šlo takto: Povolit šrouby (nevyšroubovatjen třeba o 1/4 otáčky). Rozjet se na malou rychlost a zabrzdit. Viděl jsem tak přirezlé kolo, že to fakt jinak nešlo. U OII vypadá, že to bude spíš držet za středovou díru a na to stačí třeba kopanec. Nedávno jsem měnil kola na zimní a pravé zadní šlo trochu hůř protože byl trochu zrezlý prostředek. Ale šlo to rukama. Nastříkal jsem to Konkorem.
Říjen 29, 200816 r Vždycky po sundání kola je třeba potřít tenkou vrstvou vazelíny dosedací plochu disku, no a nemůže se to stát. Je-li to už orezlé očisti to drátěným kartáčem a namaž to, a je po problémech. Já to dělám dvakrát ročně, a po povolení šroubů mi kolo spadne samo, vlastně ne úplně, protože používám středící šroub ze Supa. Šrouby NIKDY nemaž, jen je očisti.
Říjen 29, 200816 r Jj, očistit drátěným kartáčem a smirglpapírem a basta, s mazáním bych to nepřeháněl.
Říjen 29, 200816 r Vždycky po sundání kola je třeba potřít tenkou vrstvou vazelíny dosedací plochu disku, no a nemůže se to stát. vidíš a mě se to stává. vazelínou mažu i šrouby, protože se mi párkrát stalo, že mi přirezly. nevim, nějak ten rez přitahuju
Říjen 29, 200816 r tu rez Ale potvrzuji, v pondělí jsem byl se svojí OII na přezutí v pneuservise a při sundávání zadních kol se poněkud kluci zadrhli. Na palici to ještě nebylo, ale šlo to hůř. Těžko říct proč.
Říjen 29, 200816 r Taky mi šlo pravé zadní stuha, ale stačilo trhnout a povolilo to. Jinak víte na co jsou vlisované trojúhelníčky na prazích dveří? Upraveno Říjen 29, 200816 r od Lancelot
Říjen 29, 200816 r Nevím přesně jestli vím co máš na mysli za trojúhelníčky.... značky pro umístění heveru?
Říjen 29, 200816 r Taky mi šlo pravé zadní stuha, ale stačilo trhnout a povolilo to. Jinak víte na co jsou vlisované trojúhelníčky na prazích dveří? to sú tie ochranne nalepky prahov proti kamenom, aspon ked myslíš toto
Říjen 30, 200816 r Nevím přesně jestli vím co máš na mysli za trojúhelníčky.... značky pro umístění heveru? Ano přesně ty mám na mysli, pořád jsem si říkal k čemu jsou až včera jsem náhodou listoval manuálem a zjistil jsem to. Ale tak jinde snad ten hever ani dát nejde.
Říjen 30, 200816 r Tak letos poprvé zadní kolo..ale lehký kopanec do pneu to vyřešil.. Jinak mažu jen šrouby, na dosedací plochu nedávám nic..
Říjen 30, 200816 r Maže se jen dosedací plocha, opravdu co nejtenčí vrstva vazelíny. Já používám tu do vodních čerpadel, je hodně hustá a voda jí vůbec nevadí. Šrouby se NIKDY nemažou, jen očistit závit, maximálně nakonzervovat třeba Concorem, či jiným konzervačním olejem.
Říjen 30, 200816 r To je hezky napsané..šrouby se nemažou, jen konkorem nebo konzervačním olejem Tak rozhodně jsem neměl na mysli je strkat po hlavičky do vazelíny, maziv je dnes na trhu víc než dostatek a právě pro tyto účely. jinak vazelínu na styčné plochy nedávám..jednak po zimě tam stejně po ní nebude ani památka, popř. zaschne, navíc když se to přežene, odstředivá síla taky umí své a není nad řádně promazaný kotouč Nikdy jsem se sundáním kola problém neměl, to raději paličkou nebo poklepáním kolo uvolním, než někam cpát vazelínu
Říjen 30, 200816 r no já nechávám přezout auta v pneuservisu a tam maj na tohle ty maníci takovej fígl... jeden si lehne pod auto a kopne zezadu do kola a druhej to kolo chytá... fakt nekecám!!! představa, že bych píchnul zadní kolo mě děsí, protože dřív než kolo by pak spadlo z heveru auto jinak tenhle problém jem měl na F I., F II. i O I. ... na Otesánkovi to dnes sundali v pohodě
Říjen 30, 200816 r Šrouby se NIKDY nemažou a já opět tvrdím, že šrouby mažu pravidelně (takovou speciální zlatou vazelínou v tubě, dřív jsem normálně půl závitu ponořil do tý červený), dělám to tak už hezkejch pár let a zajímalo by mě, proč teda podle tebe šrouby nemazat vazelínou, ale konkorem jo?
Říjen 30, 200816 r Já stříknu trochu Konkoru do vnitřního závitu. Konkor je konzervační olej. Brání i korozi. Konkor 101 popis: Multifunkční mazací a konzervační olej. Chrání železné kovy proti korozi. Uvolňuje zaseklé a zrezivělé mechanismy. Chrání elektrické kontakty. Má vynikající dekarbonizační účinky (ideální k čištění zbraní). Taky s ním ošetřuju vzduchovku. Upraveno Říjen 30, 200816 r od j0ska
Říjen 31, 200816 r Je na to přímo toto, používá to např. Mercedes servis. Dělá to i Liquid Moly. Co to používám, není problém kolo sundat.
Listopad 21, 200816 r Šrouby klidně mazat, je totiž vyroben jako samosvorný, tudíž dotáhnete-li ho předepsaným momentem, nemůže se povolit. Ba naopak suchý závit klade velký odpor a zkresluje tak výsledný utahovací moment , nehledě na to, pokud píchnete a máte takto na sucho nějakým umělcem zaprasený šroub povolit tou faječkou ve výbavě někde na silnici. Kdo maže ten jede!!!!
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.