Fighty Vloženo 22. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2008 zajímalo by mě jak změřit celkový odběr vozu v klidu a při nastartovaném motoru. Dále pak jak změřit kolik dodává alternátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
obrbaz Vloženo 22. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2008 (editace) Jestly chceš změřit odběr při vyplim kličku tak stačí jen zapojit sériově na plus baterie multimetr (odpojíš plusko od baterky, dáš na plusko baterky jeden konec multimetru a na svorku plus druhej konec) ale nedoporučiji zapínat klíč anebo dokonce startovat jelikož tenhle způsob se hodí na odběr do 10A (seškvařil by se ti multimetr). Ve dvou dalších případech se musí použít klešťový ampérmetr. Kontrola alternátoru se dělá pomocí změření napětí (které by mělo být vyšší než 13,8V ale naopak nižší než 14,5V). Ale pokud chceš při nastartovanym motoru změřit čistý odběr (bez odběru doplnění baterie) tak musíš odpojit svorku 15 z alternátoru (takovej ten konektor), tím pádem vyřadíš ze hry alternátor, bude ti svítit kontrolka a auto pojede jen z baterky, pak zjistiš jakej odběr má auto. Ale pozor, za žádnejch okolností neodpojuj s alternátoru jen hlavní plus (bez odpojení té patnáctky) jelikož alternátor když vyrábí eletriku tak musí být v zátěži a když není tak hrozí poškození alternátoru. Editováno: 22. Listopad 2008, autor: obrbaz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 22. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2008 Co já vím tak se odběr měří na mínusu(kostře). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
obrbaz Vloženo 22. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2008 (editace) No já teda nevim, ale my jsme ampérmetr vždy připojovali před spotřebič (svorka plus) a né až za (kostra). Ale ono by to mělo být v postatě jedno. Editováno: 22. Listopad 2008, autor: obrbaz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fighty Vloženo 22. Listopad 2008 Autor Sdílet Vloženo 22. Listopad 2008 to Obrbaz: nevim jestli jsem tě dobře pochopil, takže při měření odběru za chodu musim odpojit kompletně všechno od alternátoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milda.J Vloženo 22. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2008 no, nač si chceš komplikovat život a měřit odběr auta za chodu?? sežeň si někde ten klešťový ampermetr ať to máš bez problémů. Já osobně bych altík neodpojoval. Podle mě ta informace o odběru auta nestojí za to, abys to musel zkoušet takovým způsobem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
obrbaz Vloženo 23. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2008 Jj, protože když necháš zapojen alternátor tak ti bude dělat odběr i baterka, ale tohle je celkem nicneříkající údaj. Spíš bych měřil hlavně odběr při vyplim kličku (jesi ti něco nehuntuje baterku) a pak napětí při nastartovanym autě (jestly je altik ok). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fighty Vloženo 23. Listopad 2008 Autor Sdílet Vloženo 23. Listopad 2008 ok, ale moc si se nerozepsal o tom měření altíku. Jeden kabel bych měl píchnout na 15 alternátoru a druhej na kostru vozidla? Kolik může být při tom klidovém odběru? Jasně, že by bylo nejlepší, kdyby to nic nebralo, ale jako laik si myslim, že to asi něco bude brát. Můžete mi ještě prosím napsat co je ještě dobrý a co už ne...díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milda.J Vloženo 23. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2008 už se to tu psalo několikrát: obrbaz: "Jestly chceš změřit odběr při vyplim kličku tak stačí jen zapojit sériově na plus baterie multimetr (odpojíš plusko od baterky, dáš na plusko baterky jeden konec multimetru a na svorku plus druhej konec) ale nedoporučiji zapínat klíč anebo dokonce startovat jelikož tenhle způsob se hodí na odběr do 10A (seškvařil by se ti multimetr). Ve dvou dalších případech se musí použít klešťový ampérmetr. Kontrola alternátoru se dělá pomocí změření napětí (které by mělo být vyšší než 13,8V ale naopak nižší než 14,5V)" Napětí měř klidně přímo na baterce. Co víc dodat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
obrbaz Vloženo 23. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2008 Jn jen dodám že odběr bez zapnutého klíčku by měl být v řádech mA, nechci kecat ale mám takový dojem že to má být kolem 150mA. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peter7 Vloženo 24. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2008 150mA je vela,má byt okolo 40mA (0,04A). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olisoft Vloženo 24. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 24. Listopad 2008 To ale az po "uspani", niektore systemy sa odpajaju az po urcitej dobe. Najlepsie nechaj to postat a meraj (pozeraj na merak) az potom. Pripadne skus zamknut a pozri na merak az po par minutach. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fighty Vloženo 27. Listopad 2008 Autor Sdílet Vloženo 27. Listopad 2008 takže mám dát normálně jeden na plusko a druhej na mínusko baterky nebo na plusko a na kostru? (to víš moc o tom nevim , a nerad bych nechal něco vyhořet) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milda.J Vloženo 27. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2008 TU TO MÁŠ..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vinca Vloženo 27. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2008 (editace) chlape, pokud vubec nevis, jak to mas merit a co mas merit, tak se zeptej nekoho, souseda apod., kdo ti s tim pomuze, at si nenadelas vic skody, nez uzitku, protoze hrat si s baterkou, kdyz nevis co...uz jsem videl par zkratovanych a bouchlych baterek. myslim to v dobrem slova smyslu. Kdyz nebudes startovat, tak ti na to staci obycejny multimetr. bacha na to, aby ti neblikaly blinky ci alarm, pak ti to bude display skakat, jak oprcana koza Editováno: 2. Prosinec 2008, autor: Vinca Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olisoft Vloženo 28. Listopad 2008 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2008 Asi tak, ked nevies, zober kamosa, ktory to vie. Este si pri zlom nastaveni rozsahu (ak nemas autorange) mozes odpalit poistku v multimetri. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fighty Vloženo 30. Listopad 2008 Autor Sdílet Vloženo 30. Listopad 2008 Díky Mildo.J za to schéma....... to Vinca a Olisoft: Já myslel, že od toho tady to forum je, aby mi někdo poradil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olisoft Vloženo 1. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2008 To vies, poradit Ti mozu, ale ako laik mozes nechtiac nieco prepojit a narobit si tym problemy. Ono pri tychto novsich autach je elektriky az privela a aj majster tesar sa utne (videl som par pripadov sikovnych autoelektrikarov, ktori pos*ali veci, ktore robili uz x rokov). Preto som Ti napisal, ze by bolo dobre mat niekoho so sebou, moze sa vyskytnut nieco, co nas teraz tu nenapadne a bude treba reagovat, aby si si nieco v aute (alebo multimetri) neposkodil. Prijemny den a uspesne meranie bez problemov Ti prajem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vinca Vloženo 2. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2008 tak tak, proc riskovat, to nemas nejakyho znamyho, ktery rozumi co je + a - , a spolecne to merit, vzdyt na tom nic neni a pokud chces poradit: nastav si na multimetru nejvyssi rozsah Amperu ( radej vic, pak muzes snizovat), rozpoj svorku na baterce + ( nekteri rikaji, ze se ma - kostra, ale podle me je to jedno)jeden kabel s multimetru dej na baterku, kde jsi rozpojil svorku, a druhy kablik dej na kabel se svorkou, aby jsi propojil okruh. no a multimetr by ti mel ukazat odber cca 40mA - rikam to spravne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olisoft Vloženo 2. Prosinec 2008 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2008 Zo zaciatku mu ukaze vyrazne vyssi odber, kym sa neuspia jednotlive systemy. Doporucujem rozpajat minunsovy pol, je to z bezpecnostnych dovodov. Bateria v aute je velmi tvrdy zdroj a pri skrate + na kostru (staci tuknut o srob) merak "uvaris". Stat sa to moze tak, ze jednu meraciu spicku opries o baterku (+ pol) a druha sa Ti vysmykne a brnkne napriklad o motor. Ak sa pripojis do minusovej vetvy, tak pri opreti na kostru sa nic nestane... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.