Přejít na obsah

Ztráta chladící kapaliny 1.9 TDI PD 77 kW


pavelhappy

Doporučené příspěvky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím všechny,

přidám moji zkušenost s únikem kapaliny u oct II 2.0 TDi najeto 69000km, MR2008, měl úplně stejný problém s únikem jak tady popisujete asi po 1000 km ztráta 1 litr záleželo na zatížení po dálnici to bylo 500km. Dočasně pomohlo povolit vičko, ale stejně se to muselo doplnit, 3x jsem byl v Škoda servisu, ale bez výsledku motor je prý ve výborném stavu a úplně suchý (když už teda nic nenašly aspoň to bylo zdarma) Poté podle nich prý jediná možnost přetěsnit hlavu cena asi 12000Kč. Nakonec jsem u známého jen tak hodil na plošinu sundal kryt a na něm byly několik kapek od kapaliny pod chladičem, tak se sundaly ventilátory a bylo to jasné. na platu s ventilátory byla špatně domáčknutá kovová příchytka kabeláže, která prodřela žebro chladiče. Prostě skrytá vada z výroby.... (Chladič vyměnily ve škodovce zdarma za to že jsem si na závadu přišel sám) :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen malej update, psal sem to tu i v jiném vláknu, ale tak snad tim někomu helpnu. Problém vyřešen, ale za jakou cenu :-(. V servisu mi nejdříve postupně vyměnili víčko nádobky, pak nádobku celou a poté přišli s tim, že mi teče vodní pumpa, takže nová... ale problém se s najetými km zhoršoval. Během půl roku se mi to začalo ztrácet i na krátkých trasách. Zjistil sem, že to záleželo na tom, jak moc sem točil motor do otáček a po jízdě na dálnici mi ta kapalina zmizela během pár km. Jednou sem to rozlít na 200, zastavil, otevřel haupnu a všude byla voda ! Takže došlo na přetěsnění hlavy. U druhého válce bylo těsnění dosti opláchnuté :kol-60: takže mi ten válec tlakoval celý chladící okruh a při vysokých otáčkách mi doslova vytlačil chladící kapalinu přetlakem ven. Hlava naštěstí byla rovná, takže mi jen vyměnili těsnění a nandali to zpět. Za tuto srandu si v autorizáku řekli 8000. Ty další věci co na tam dělali před tím byly ale taky za dost :wallbash: Od té doby naštěstí klid...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás, měl jsem podobný problém s únikem kapaliny. každých 500-600 km sem doléval litr dva bylo to čímdáltím horší. Zastavil jsem se v servisu kde systém natlakovali a zjistili, že za motorem jak jsou dvě hadice nebo trubky neboco topení do kabiny jsou tam taková plastová kolínka rychlospojky nebo co - mluvím laickou terminologií nedokážu to jinak popsat omlouvám se. V těch kolínkách je takové těsnění a v jednom bylo vydřené a tudy to unikalo. Nové kolínko/rychlospojka nebo co 250 ,- pro jistotu se vyměnili obě dvě a po ztrátě kapaliny ani památky. Motor 1.9 TDI 77KW. Upozorňuji byl jsem v origo servisu a upřímě nečekal jsem že mi do hodiny na počkání najdou závadu opraví a vytáhnou ze mě jen 850,- 350 hodina práce :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

ti to skontrolovali v servise, alebo si prisiel sam aby ti to vymenili,, vie to mechanik skontrolovat, ci je prasknute to tesnenie alebo hlava?

urobily mi to v servise rozobrali to hlavu dali na pretlakovanie tam bolo vsetko ok a na tesneni nasli prasklinu ale hovoril som mechanikovy poznatky z tohto fora takze asi tak cca oprava vratane dielov 230 eur

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím vás chlapy. jak to tu čtu tak Vám něco přiložím at nemate malo starostí:-) Mám taky problém mám octavia 2001 1.9 tdi 81 kw najeto 156 tis. přivezl jsem auto a rozsvítila se mi hladina chlad. kapaliny tak jsem to dolil a odvezl do servisu.Taky říkali těsnení pod hlavou nebo i hlava no tak to rozebrali vybrousili ohřívaci svičky na vody a vratili mi to zpatky ze je to hotové tak jsem jezdil jedzil po nekolika kilometrech asi 800km jsem to protahl na 180km za hodinu a jel asi 10km pak jsem zpomalil a plesk kapalina zase pryc tak jsme pockali na vychladnuti a dolili znovu dojel jsem domu a volal jsem hned do servisu ze je zavada opet stejna ale reklimi ze uz si tedy nevedi rady tak jsem se do toho pustil sam rozebral jsem komplet ockruhy vse vypucoval chladic topeni novej termostat vsechno vylestil aby to bylo v cajku zadelal zpet nalil kapalinu a jezdim kdyz jedu do 140km za hodinu tak je vsechno v cajku ale jak jedu nad 160km za hodinu tak se to pak zase vrátí tak ted mi reknete cím to je.po tom kompletnim vycisteni jsem najezdil pres 2000km a nic nezmizlo pak jsme to projel vic jak 160km za hodinu a je to zas v cudu dekuju moc za rady??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tesneni pod hlavou ;)

Jeste muzes pro jistotu zkusit takovej malej test: Odpoj tu vracecku od nadobky a dej ji do flasky s vodou, poku pujdou pri nastartovanem motoru bublinky je to tesneni pod hlavou nebo hlava, ale tomu bych neveril. Kadopadne sundat, otlakovat,srovnat, novy tesneni slozit a jezdis ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo takže sundat vracečku co jde do expancky jo zapomel jsem napsat ze to taky poradne tlakuje ?jak kdyby termostat neoteviral ale je vyzkousenej takze by mel nebo me napadla vodni pumpa?je ale divny ze to udela az od tech 160km za hodinu:-( kdyz budu jezdit 90km za h nebo 120km za h tak to bude v cajku :-)Dekuji ti za odpoved:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele, zalezi jak kde. Ja to vozim do Strašnic kde si za prebrouseni a otlakovani uctuji 600-800,- . Kolikrat kdyz tam vyzvedavam hlavy po vareni to mam zdarma.

Jinak urcite dej kvalitni tesneni pod hlavu, ne zadnou jebku. Pak by bylo dobry dat novy tesneni na vakuovou pumpu, ktera rada tece + novy gufero na vacku. Samozrejme doporucuju dat tesneni vsude novy jako je sani, vyfuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo hele vakuovou pumpu myslíš jako vodní pumpu tu mam novou od grafu za 2600kč.

ale stejne je to divny voda v ojeli neni fridex nesmrdi ani v nem nejsou saze a na olejovem víčku film nění a z vejfuku voda nejde ani za jízdy když to sešlapnu . jen to tlakuje tak ze kdyz přijedu tak jsou tvrdy hadice na vodu. to mi je divny ze by tohle delalo tesneni

jo samozřejme vse vyměním i nový srouby dám hele když sundám hlavu tak se štelování ventilu nevyhnu vid ? dekuji ti moc :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele co říkaš na tohle nebo my posli nějaky dobrý kvalitní těsnění v odkaze ju dekuju ti moc :-)  tedy odkaz

 http://www.e-cat.cz/p-962183/skoda/octavia-1u2-09-96/1-9-tdi-1896ccm-74kw-100hp-10-05/motor-a-prevodovka/tesneni/hlava-valcu/tesneni-pod-hlavu-valcu/sada-tesneni-hlavy-valcu-victor-reinz.html?cPath=1314088_1960792_3750751_3751122_3751147_3751149_3751151

Editováno: , autor: zdeněk sládek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Divny to neni, je to uplne jasny. Proste je nekde spatny tesneni u spalovaci komory a kdyz tomu das tak se ten tlak dostava do vodniho okruhu. Podle smradu z fridexu taky hovno poznas, na to je takovy pristroj, ktery detekuje snad oxid uhlicity nebo co ja vim :).

 

Neplet si vodni pumpu s vakuovou pumpou. Tu najdes pridelanou na hlave na prave strane a slouzi k vyrobe podtlaku, ktery potrebujes k fungovani posilovace brzd apod.


Ten odkaz co si poslal je taky uplne na hovno. Ty mas O1 1.9 TDI 81KW!

Ty potrebujes toho:

 Tesneni hlavy valcu http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx?PartDetailID=EL124.001&REFPAGE=ArticleBrowser&TNV=434|-31905|-31904|14&TT=car&VehicleID=9519&VehicleTypeID=1


 - vyberes podle toho co tam budes mit, lisi se podle vysky. Znacku bych zvolil ELRING.

 

 

Tesneni vyfukoveho potrubi: http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx?PartDetailID=815.187&REFPAGE=ArticleBrowser&TNV=435|-31903|-31902|4&TT=car&VehicleID=9519&VehicleTypeID=1

 

-potrebujes 4 kusy



Tesneni saciho potrubi: http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx?PartDetailID=EL915.213&REFPAGE=ArticleBrowser&TNV=435|-31903|-31902|4&TT=car&VehicleID=9519&VehicleTypeID=1

 

 

Tesneni vakuove pumpy budes muset koupit bud ve Skode a nebo podmaznout silikonem stare, ale nedelam to rad.



Gufero vacky : http://www.ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx?PartDetailID=EL325.155&REFPAGE=ArticleBrowser&TNV=436|-31901|-31900|6&TT=car&VehicleID=9519&VehicleTypeID=1

 

 

Srouby hlavy valcu: http://www.ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx?TT=car&TNV=432|-31909|-31908|1&VehicleID=9519&VehicleTypeID=1&TTab=False

- kdyz zakaznik nema tolik financi daji se pouzit stare ;)


Na tvym motoru se zadne stelovani ventilu nedela ;), tam se o to staraji hydraulicka zdvihatka ventilu. Kazdopadne pri vymene tesneni hlavy valcu vymen urcite i motorovy olej a olejovy filtr.



 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ty jo super děkuju fakt moc diky super takže sundám hlavu necham ji srovnat a nasadim ji a jezdim ju nic vic se pak delat nemusi ?a dekuji moc :-) a ty ceny nejsou tak hrozny i ty srouby no to tesneni výfuku jsem myslel ze je jako celek a ne po kouskach ale nevadi koupim co jsi mi napsal a pustim se do toho snad pak bude pokoj :-) diky za rady a urcite se na tebe zase obrátím:-)

Editováno: , autor: zdeněk sládek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...