Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

startér má takovou sílu že pokud je ve válci kapalina (nestalčitelná) třeba olej z turba tak umí zohnout ojnici jak nic

nehledě na to že nevím jak by se tam dostala voda (za 8 hodin v - 20 kdy jakákoliv voda zmrzne behem chvilky

když jsem měl jednoho z mnoha svých nafťáčků /golfI/ - samozřejmě motoricky v "pořádku", onemocněl jsem diselovým syndromem to znamenalo, abych ráno odjel, startovat v mrazech po každých 6 hodinách. Jak jsem přišel k auto po 6hod a více, už jsem nenastartoval a ráno jsem mohl jít na autobus. Chlapi, moje biohodiny fungovaly opravdu super !! :-)

Pozdější auta a technický vývoj motorů můj diselum syndrom totálně vyléčil :)

  • Autor

A čím to bylo, že jsi nenastartoval?

když jsem měl jednoho z mnoha svých nafťáčků /golfI/ - samozřejmě motoricky v "pořádku", onemocněl jsem diselovým syndromem to znamenalo, abych ráno odjel, startovat v mrazech po každých 6 hodinách. Jak jsem přišel k auto po 6hod a více, už jsem nenastartoval a ráno jsem mohl jít na autobus. Chlapi, moje biohodiny fungovaly opravdu super !! :-)

Pozdější auta a technický vývoj motorů můj diselum syndrom totálně vyléčil :)

Ještě k těm startovacím kabelům. Pokud máš vybitou baterku a startuješ přes kabely, tak nedávej mínusový kontakt

na baterku /u Tvého auta/ ale na kostru, kdekoli v motoru. :feve:

Asi pred rokem me zateklo do auta, podala se dverni jednotka, rozsivitl se ovladac a pres noc to vymlatilo baterku, taky sem nenastartoval ani s kabelem od pana z nedalekeho servisu, pomohla az baterie nova..

Upraveno od JasteR

Pánové, jedna blbina za druhou. Problém bude pravděpodobně někde v okruhu startéru a kabelů ke startéru. Ty teorie o sežraném proudu při připojení k vybité baterce jsou blbost. Ta vybitá baterka ti podstatě nic neveme, uvědom si jak ji připojuješ a to + na + a – na – a tak nemůže z jedné baterky do druhé nic téci. Je to paralelní zapojení a něco jiného než na nabíječce. Pokud budou špatné propojovací kabely , tak to taky poznáš protože se při startu budou hřát. Běžný startér dle typu si při startu veme 200 až 300 Ampér.

"a něco jiného než na nabíječce"

a na tom jsi byl kde...?

chceš říct, že nabíječku zapojuješ do série...?

Zacina to tu naberat obratky :D

Ja som sa mooc zasmial ked som videl startovacie kable do zastrcky autozapalovaca. Omg to musi byt piiťovina :)

Pánové, jedna blbina za druhou. Problém bude pravděpodobně někde v okruhu startéru a kabelů ke startéru. Ty teorie o sežraném proudu při připojení k vybité baterce jsou blbost. Ta vybitá baterka ti podstatě nic neveme, uvědom si jak ji připojuješ a to + na + a – na – a tak nemůže z jedné baterky do druhé nic téci. Je to paralelní zapojení a něco jiného než na nabíječce. Pokud budou špatné propojovací kabely , tak to taky poznáš protože se při startu budou hřát. Běžný startér dle typu si při startu veme 200 až 300 Ampér.

no to sou novinky

nevím co máš za školu, ale jestli elektro tak roztrhej vyuční list a nedělej ostudu

to je jak kdybys měl dva sudy s vodou jeden prázdnej druhej plnej spojil je spodem a chtěls aby se ten prázdnej nenaplnil. pokud z toho prázdnýho bereš mín jak má možnost přitékat tak se bude plnit at chceš nebo ne a tak to funguje i s el. nábojem v baterii.

2invader: :smich:

Upraveno od rolbař

Pánové, jedna blbina za druhou. Problém bude pravděpodobně někde v okruhu startéru a kabelů ke startéru. Ty teorie o sežraném proudu při připojení k vybité baterce jsou blbost. Ta vybitá baterka ti podstatě nic neveme, uvědom si jak ji připojuješ a to + na + a – na – a tak nemůže z jedné baterky do druhé nic téci. Je to paralelní zapojení a něco jiného než na nabíječce. Pokud budou špatné propojovací kabely , tak to taky poznáš protože se při startu budou hřát. Běžný startér dle typu si při startu veme 200 až 300 Ampér.

Reakcia na hodnotu amperov: octavia ma starter s vykonom cca1.7kw. VZOREC- vykon delim napetim a dostavam hodnotu prudu. Takže tych amperov tam je 141 plus nejake strati a budenie cievky v pastorku. Nie som elektrikar ,ale tych 300amp. je asi trochu moc.Ak sa mylim , tak sa ospravedlnujem za tuto reakciu.

já myslím, že to není moc, nárazově ze začátku možná i víc jak 300 A....

To invader: tak to se ti fakt povedlo - prosím neteoretizuj pokud něčemu nerozumíš ;)

Jinak sám mám zkušenosti kdy před naším firemním parkovištěm stál kolega s OI,

která ne a ne nastartovat a před tím již zkoušel startovat přes marketové kabely a ani škit

Přípojili jsme mé kabely, poctivě vyrobené ještě těsně po revoluci silně připomínající kabely ke svářečce a

kupodivu startér se začal točit mnohem rychleji jak předtím a auto naskočilo.

  • Autor

Tak už jsem to nastartoval a autí je v garáži:) Pomohlo zaparkování ve vytápěné garáži... co bylo skutečnou příčinou a co kde zamrzlo, nevím... Nastartování na moji nešlo, pak jsme opět napojili kabely, na první pokus nic, chvíli tedy počkali s propojenými kabely, aby se trošku baterie dobila - fakt stačila minuta a na první otočení motor naskočil:)

Takže je to dobrý a nic vážnýho to nebylo. Nicméně, novou baterku jsem si stejně objednal, mám podezření že ta moje může být stará jako to auto...

nevíte, je tam někde vyražený datum výroby?..... už před měsícem mi stávkovala a dělal z auta nespolehlivý vůz, proto nová bude jistota....

Jinak k tomu zapojení baterky... moje teorie:

Pokud je baterka totálně kaput, tedy absolutně vybitá, tak vzhledem k paralelnímu zapojení se musí dělit proudy (napětí zůstává stále 12V - pokud ta vybitá má 0...), protože vybitá baterka má velký vnitřní odpor, z toho mi vychází líp odpojit jeden z pólů baterie.... prakticky se ale nakonec ukázalo, že to nevadilo :-o

vybitá baterie má minimální vnitřní odpor proto do ní teče maximální proud

nabitá baterie má velký vnitřní odpor proto do ní teče malej proud

Tak už jsem to nastartoval a autí je v garáži:) Pomohlo zaparkování ve vytápěné garáži... co bylo skutečnou příčinou a co kde zamrzlo, nevím... Nastartování na moji nešlo, pak jsme opět napojili kabely, na první pokus nic, chvíli tedy počkali s propojenými kabely, aby se trošku baterie dobila - fakt stačila minuta a na první otočení motor naskočil:)

Takže je to dobrý a nic vážnýho to nebylo. Nicméně, novou baterku jsem si stejně objednal, mám podezření že ta moje může být stará jako to auto...

nevíte, je tam někde vyražený datum výroby?..... už před měsícem mi stávkovala a dělal z auta nespolehlivý vůz, proto nová bude jistota....

Jinak k tomu zapojení baterky... moje teorie:

Pokud je baterka totálně kaput, tedy absolutně vybitá, tak vzhledem k paralelnímu zapojení se musí dělit proudy (napětí zůstává stále 12V - pokud ta vybitá má 0...), protože vybitá baterka má velký vnitřní odpor, z toho mi vychází líp odpojit jeden z pólů baterie.... prakticky se ale nakonec ukázalo, že to nevadilo :-o

Datum vyroby mas na pole+ vyrazeny napr 02/02 jedno je tyzden a druhe je ROK vyroby baterie. Origo bateria SKODA. ;):)

Tak jsem dneska rozkuchal ty moje kabely a chechtám se ještě teď :smich::palec2::prc: Koupil jsem je v Super-Hyper Albertu. Asi si nechám v Tesle na to udělat koncovky a použiju je jako sadu zapalovacích kabelů :) Ne dělám si srandu-svorky nechám a seženu pořádný průřez drátu :palec2:

Ked to porovnam s prierezom vodica co ide priamo do startera............no je to pekny suvenir.

Tak jsem dneska rozkuchal ty moje kabely a chechtám se ještě teď :smich::palec2::prc: Koupil jsem je v Super-Hyper Albertu. Asi si nechám v Tesle na to udělat koncovky a použiju je jako sadu zapalovacích kabelů :) Ne dělám si srandu-svorky nechám a seženu pořádný průřez drátu :palec2:

Jaký mají zvládnout startovací proud? Tady bych tipoval tak 20A :smich:

Tak kdyby to člověk propojil a počkal, tak 10-15minut, tak by se s tím benzínový motor asi natočit dal. Pokud je vše ok, tak AEEčku stačí jen brnknutí. Ale než jsem si přečetl ten článek tak mě to nenapadlo nikdy rozkuchat :)

Jo ten průřez odpovídá zhruba vodiči CY 1,5mm čtverečních. Do 2,5mm čtverečních to má celkem daleko. Ikdyž lanko má větší zatížitelnost než plný vodič. No ale víc jak 20A asi fakt nedá :smich:

;)

Když se to tu již zvrhlo v diskuzi o kabelech, tak taky něco napíšu. Když jsem pročetl tohle téma, tak jsem se taky podívalo na své kabely z OBI za hezkých 99,- Kč. Již jsem je dvakrát použil a vždy se podařilo hned nastartovat, ale i tak mě zajímalo, jak tedy vypadají. A byl jsem docela mile překvapen. Průměr kabelu je 7mm, izolace tlustá 1mm.

post-5941-1231614454_thumb.jpg post-5941-1231614472_thumb.jpg

kaje na tej prvej foto nieje ta svorka uchytena niak divne? ja som myslel ze pod nou nema byt izolacia aby to bolo vodive no tu sa dotykaju len konce dratov tej svorky. Mam pravdu? ci som uplne mimo???? :D

kaje na tej prvej foto nieje ta svorka uchytena niak divne? ja som myslel ze pod nou nema byt izolacia aby to bolo vodive no tu sa dotykaju len konce dratov tej svorky. Mam pravdu? ci som uplne mimo???? :D

Si mimo. :p Ten kabel je odizolovany a tie medene vodice su zahnute pod ten kabel. A potom je to nalisovane do tej svorky. :);)

Přesně tak. :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.