Přejít na obsah

Zmrzlý benzín


Joppien

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám Feldu combi, r.v. 1999, 1.3 MPi, 50 kW, přes 151 000 km.

Ve čtvrtek auto startovalo bezproblému při -13°C, ale včera v pátek bylo ráno dokonce -17°C a to mi už umřela baterka. Vzal jsem startovací kabely a tátovu Octu a pokoušeli jsme nastartovat auto, pak se rychle ukázalo, že je zmrzlý benzín, ptz nechtěl dodat šťávu do motoru, ptz to vždy na chvilku chytlo, nepravidelný chod motoru na cca 5 vteřin a pak zdechlo. Tak jsem ještě koupil aquafobin od výrobce Sheron, přípravek proti zamrzlému benzínu. Zrovna jsem ho tam dolil, teď je venku -9°C a zejtra po ránu se uvidí. A odtáhnout auto někam do tepla není možné, ptz nemám přední šroubovatelné tažné oko a dlouho ho sháním, než abych kupoval origo za cca 800 Kč.

Má někdo ještě nějaký fígly, jak na to? Spousta aut okolo mě má taky problém se startem, vždy je v tom baterka, nebo zmrzlý benzín a nebo zmrzlá nafta, zajímavá podívaná, jak tolik aut se snaží v mém okolí nastartovat. Předem díky za odpovědi ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to potom jo.Ale když je kvalitní benzin který nekupuješ u malých pump tak to se snad nemuže stát,ne?

TO mas jedno!!!! Voda sa ti dostane do paliva ci chces alebo nechces. :) :)

Preto sa vyrabaju pripravky Velfobin atd ktore naviazu na seba vodu a spalia ju vo valcoch. Ale treba to aplikovat pred prichodom ZIMY :);)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlásím -18 a problém žádný, ráno klasicky startovávám kolem -10°... že by kvalitní palivo, které, někteří zde na foru popírají? Nebo že by snad novější auta dostali nějakou víc odolnou nádrž aneb by to prostě nezmrzlo.. a co já vím,tak značkové benzinky benzin sice ředí, ovšem lihem a to je dokonce povolené.. a mám dojem, že líh a zamrznutí, to nejde moc k sobě..

Jopie: kdyžtak uveď, kde jsi tankoval..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno aspoň si to budu pamatovat, že před velkými mrazy či před zimou budu dolívat s benzínem Velfobin či Aquafobin. Tato zkušenost mě poučila, snad dneska nastartuju, teď to spadlo na -5°C. Díky za odpovědi a beru benál u Lukoil. Nikdy sem u toho neměl problémy s benzínem, motor vždy šlapal :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po poledni v neděli se mi podařilo vypůjčit z jednoho autobazaru šroubovatelné tažné oko na Feldu a odtáhl jsem ji s tátou do tepla, kde bylo +8°C. Nechal jsem ji tam více než půlku dne až do 23:00 a pak jsme ji opět startovali pomocí startovacích kabelů. Chytla až na druhý pokus, ale nedržela párkrát po sobě otáčky volnoběhu a zdechla. Tak jsem znovu nastartoval a držel mírně plyn cca 10 minut, než jsem se ujistil pomaloučkým ubráním plynu, že se volnoběh držet bude. Po té době se tak tak držel a jel jsem hned na benzinku, kde jsem znovu dolil celej litr aquafobinu a dotankoval radši Natural 98 na plnou nádrž. Pak jsem ujel po obchvatu skoro 40 km, abych dostatečně nabil baterku a od té doby motor šlape jako hodinky a baterka je opět ve formě :)

Při těch -17°C jsem měl v nádrži jen cca 20-25% benzínu. Je dobré před očekávanými mrazy od -15°C a více natankovat plnou, nejlépe aquafobinem (velfobinem) a Naturalem 98. Na zdraví spolehlivým Felinám :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co pro příště v případě mrazů skusit tankovat benzin již s těmito aditivami ;)

Nechci dělat raklamu, ale OMV,Shell,Benzina tyhle paliva nabízí ;) sice malinko zdražili a sou dražší, ale nemusíš do nich nic přidávat (já nemám celou zimu nejmenšího problému s palivem od jedné z těchto benzinek).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fritol: pokud tankuješ V Pover, tak to nemá cenu, páč ty aditiva co si koupíš za strašný prachy v lahvičce jsou už v tom benzinu.. Efekt by to mělo leda kdybys měla nalítáno moc moc stovek tisíc km.. A nebo abys to nekupoval, natankuj párkrát V Pover a ono se to pročistí ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu vodu nasbíráte i u V-Power atd. prémiových paliv, vodu nepřidávají do benzínu nepoctivý čerpadláři, ale vysráží se na stěnách nádrže, když není plná. Doporučení jezdit s plnou a občas nalít Velfobin a pod. Já jezdím s naftou tankuju kvalitu a za 3/4 roku a 42000km jsem nasbíral půl filtru vody (jen nasráženou vodou)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu vodu nasbíráte i u V-Power atd. prémiových paliv, vodu nepřidávají do benzínu nepoctivý čerpadláři, ale vysráží se na stěnách nádrže, když není plná. Doporučení jezdit s plnou a občas nalít Velfobin a pod. Já jezdím s naftou tankuju kvalitu a za 3/4 roku a 42000km jsem nasbíral půl filtru vody (jen nasráženou vodou)

Tak tak :palec2: Preto treba pred prichodom zimy naliat VELFOBIN abi ta voda nezamrzla ;):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pak tedy nechápu proč mě tam za voda nezmrzla.. plnou obě auta neviděli už nějakou dobu a obě startují naprosto bezproblémově.. a že v Brně bylo i kolem -20..

Já prostě dolívat nebudu a tankuju to co tankuju, spokojenost, jezdí to a hotovo ;)

Nechci tím popírat, že by se nesrážela voda nebo tak něco, ale fakt sem neměl sebemenší problém se startováním či s benzinem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď rád, manželka jezdí s Octou taky s prázdnou a taky jezdí, ale věř, že tam ta voda je. Je tam ze vzdušné vlhkosti (klasika z fyziky pokusy s igeliťákem, plechovka dnem vzhůru...) Nejhorší je když ti zamrzne kapička přímo na trysce, tehdy je hotovo, za jízdy se to nepřicpe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po poledni v neděli se mi podařilo vypůjčit z jednoho autobazaru šroubovatelné tažné oko na Feldu a odtáhl jsem ji s tátou do tepla, kde bylo +8°C. Nechal jsem ji tam více než půlku dne až do 23:00 a pak jsme ji opět startovali pomocí startovacích kabelů. Chytla až na druhý pokus, ale nedržela párkrát po sobě otáčky volnoběhu a zdechla. Tak jsem znovu nastartoval a držel mírně plyn cca 10 minut, než jsem se ujistil pomaloučkým ubráním plynu, že se volnoběh držet bude. Po té době se tak tak držel a jel jsem hned na benzinku, kde jsem znovu dolil celej litr aquafobinu a dotankoval radši Natural 98 na plnou nádrž. Pak jsem ujel po obchvatu skoro 40 km, abych dostatečně nabil baterku a od té doby motor šlape jako hodinky a baterka je opět ve formě :)

Při těch -17°C jsem měl v nádrži jen cca 20-25% benzínu. Je dobré před očekávanými mrazy od -15°C a více natankovat plnou, nejlépe aquafobinem (velfobinem) a Naturalem 98. Na zdraví spolehlivým Felinám :palec2:

Píše , že r.v. 99 a najeto asi 150 000. Měnil jsi někdy palivový filtr? Ten u nádrže pod vozem? Pokud ne bylo by to vhodné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pepa007: Posledně se palivový filtr měnil před dvěma lety při 125 000 km. Jezdím s tím každých 15 000 km do značkového servisu Škoda, na celkovou prohlídku, nebo každý rok dle servisního intervalu. Jinak při servisní kontrole, při 155 000 km se bude měnit palivový filtr. Prý se palivový filtr u Feldy mění běžně každých 30 000 km, jestli se nepletu? A nebo kdykoliv dřív na přání zákazníka. Pořád mi jezdí dobře jako dřív, zbývá mi s ní ujet do toho servisního intervalu 155 000 km cca 2700 km, takže to bude už za chvíli. Jezdím s ní totiž denně :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...