Přejít na obsah

Přední ložiska


Shaarky

Doporučené příspěvky

Je dobry kluk, a poctivy. Neverim nejak, ze by to udelal spatne a dal mi to. Mozna jsem tam nejak spatne dal tehlici (i kdyz asi tam neni co zkurvit, odsroubovat 2 cepy, poloosu a sundat tehlici stlumice). On menil jen samotny lozisko, a demontaz a montaz tehlici jsem delal sam. Menit lozisko jsem se nejak bal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

levé ložisko mi odešlo při cca 70 a pravé při 72 tisících, levé se opět odporoučelo po 4 tisících km, pokaždé výměna za sadu FAG, nakoupeno na škoda-díly.cz Plzeň, kde reklamaci ochotně přijali k řešení,  už životnost prvomontáže je zoufalá, pojedu znova i na geometrii

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ludia, aky je naozaj spravny moment pre utiahnutie matice na naboji? (ten tisichran)

sused mechanik vravi ze 60 nm, u nas v servise tiez povedali ze tolko, a na internete aj v

prirucke stoji, ze az 250 nm. zatial to mam na zhruba 65 nm a ide to. bojim sa tam dat tych

250 aby nepuklo puzdro loziska. uz 3x som menil loziska v priebehu roka (cca po 5k km),

vzdy FAG, teraz som si to servisoval sam (loziska som samozrejme dal nalisovat) a dal som

pre zmenu SKF. nechcem, aby zase odislo, tak pls poradte

 

edit: este mam dotaz ohladne poloosi. aka je normalna vola v klboch? 1 mm?

menil som komplet riadenie s capmi, silentblokmi ramien atd atd atd ... a myslel som,

ze problem bol tam, no auto je stale nekludne a pri vyssej rychlosti dost vibruje.

skrutky som kontroloval, nikde vola nie je vsetko pevne, aj stabilizator. len ked som robil tie

spominane loziska, prava poloos co sa tyka vnutorneho klbu ked poloos necham vlastnou

vahou spustit nadoraz nadol, tak naspat hore ide lahucko bez zadrhnutia a vola prakticky

minimalna. na druhej strane sa ten vnutorny zadrhne a neviem ho priamo zodvihnut. a ked

zodvihnem a potrasiem, pride mi, ze ma volu aspon 2 mm. je to normalne?

homokinetaky som menil pred rokom a nie za cinu ...

Editováno: , autor: turbokocur
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

predsa len sa časom objavuje dotaz z mojej strany. už mám na tých ložiskách zase o pár tisíc km viac, nehučia, som s nimi spokojný zatiaľ.

čo ma ale štve je to, že auto je nejaké nepokojné. idem po rovine, nový asfalt a ono sa to chová, akoby som šiel po zvlnenej vozovke.

 

kĺby boli menené nedávno, dačo nemecké, nie čína. mám podozrenie na homokinetické kĺby. je normálne, že keď prudko pridám plyn,

napr. na trojke keď idem 50 km/h a dám to na podlahu až k 80 km/h a snažím sa točiť volantom, tak ide len veľmi ťažko? ak nepridávam tak prudko, ide ľahko.

okrem toho pukania pri plne vytočenom kolese sa aj takto prejavujú poškodené kĺby?

 

ešte mi napadá, či predsa len netrebalo tie matice náboja utiahnuť na 250 nm ako sa to píše v dielenskej príručke aj v knižke Jak Na To Octavia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

co ma tuhost riadenia pri vysokej rychlosti spolocne s prudkou akceleraciou?

ked prudko pridam, riadenie stuhne. ked idem 150, riadenie ale take tuhe nie je.

ked na to dupnem v zakrute, riadenie stuhne. ak neuberiem, som v tom poli, lebo zakrutu nevyberiem.

to co ty popisujes, o to sa stara elektricky posilnovac, ale nie na oktavkach 1. generacie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak prave lozisko fuc, chytil som megajamu (15-20 cm hlbka) na ceste v noci. uz huci lozisko,

nepresne riadenie, zase som zarobil. objednal som nove lozisko SKF, ale ked to lozisko len rukou

este nenalisovane pootocim, pohyb je miestami trhavy a ked to potocim rychlejsie, tak vydava to

aj zvuk. doposial som vzdy zvykol novymi loziskami pootocit a sli hladko, teraz prvykrat to vidim.

je to OK? lisovanim a dotiahnutim poloosi sa to eliminuje alebo to ist vratit do obchodu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nazdar. Dneska som sa tiež pustil do výmeny predných ložísk kolies na mojej octavii a chcel by som sa opýtať ako by mal  byť nalisovaný náboj? Mal by byť nalisovaný až po doraz alebo musí byť nejaká medzera medzi čidlom ABS a krúžkom ABS? Ja som nechal nejakú medzeru, takže tým pádom náboj nemám nalisovaný na doraz.....Ďakujem za odpoveď 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...