Březen 12, 201510 r Je dobry kluk, a poctivy. Neverim nejak, ze by to udelal spatne a dal mi to. Mozna jsem tam nejak spatne dal tehlici (i kdyz asi tam neni co zkurvit, odsroubovat 2 cepy, poloosu a sundat tehlici stlumice). On menil jen samotny lozisko, a demontaz a montaz tehlici jsem delal sam. Menit lozisko jsem se nejak bal.
Březen 13, 201510 r Měl by si si nechat udělat geometrii, když sundáváš těhlici! Proto ti to taky táhne do strany. To vibrování způsobuje nevyváženost většinou kol, ale může to dělat i náboj s kotoučem, každopádně bych převážil kola a pak řešil zbytek.
Duben 16, 201510 r levé ložisko mi odešlo při cca 70 a pravé při 72 tisících, levé se opět odporoučelo po 4 tisících km, pokaždé výměna za sadu FAG, nakoupeno na škoda-díly.cz Plzeň, kde reklamaci ochotně přijali k řešení, už životnost prvomontáže je zoufalá, pojedu znova i na geometrii Upraveno Duben 16, 201510 r od ben06
Duben 19, 201510 r Jojo , lisovanie ložiska kladivom , bez podopretia zospodu až mu vypadne vnútorný krúžok to je fakt znak poctivého prístupu , nechcete už konečne prestať škudliť a dať si to niekde do servisu ?
Duben 19, 201510 r Já jsem to v servise měl, materiál si vždy roky dodávám sám, a pán múdrý výdrž origo je ok? Kde jsem udělal chybu, že auto jezdí?
Červen 11, 201510 r ludia, aky je naozaj spravny moment pre utiahnutie matice na naboji? (ten tisichran) sused mechanik vravi ze 60 nm, u nas v servise tiez povedali ze tolko, a na internete aj v prirucke stoji, ze az 250 nm. zatial to mam na zhruba 65 nm a ide to. bojim sa tam dat tych 250 aby nepuklo puzdro loziska. uz 3x som menil loziska v priebehu roka (cca po 5k km), vzdy FAG, teraz som si to servisoval sam (loziska som samozrejme dal nalisovat) a dal som pre zmenu SKF. nechcem, aby zase odislo, tak pls poradte edit: este mam dotaz ohladne poloosi. aka je normalna vola v klboch? 1 mm? menil som komplet riadenie s capmi, silentblokmi ramien atd atd atd ... a myslel som, ze problem bol tam, no auto je stale nekludne a pri vyssej rychlosti dost vibruje. skrutky som kontroloval, nikde vola nie je vsetko pevne, aj stabilizator. len ked som robil tie spominane loziska, prava poloos co sa tyka vnutorneho klbu ked poloos necham vlastnou vahou spustit nadoraz nadol, tak naspat hore ide lahucko bez zadrhnutia a vola prakticky minimalna. na druhej strane sa ten vnutorny zadrhne a neviem ho priamo zodvihnut. a ked zodvihnem a potrasiem, pride mi, ze ma volu aspon 2 mm. je to normalne? homokinetaky som menil pred rokom a nie za cinu ... Upraveno Červen 11, 201510 r od turbokocur
Červenec 4, 201510 r tak ja len toľko, že s novými ložiskami pre zmenu SKF (predtým 3x po sebe odišli FAG po 5-tisíc km) zatiaľ 5-tisíc km a ani bzuknutie. ten moment som nechal tých 65 nm a bez problémov zatiaľ.
Srpen 10, 201510 r predsa len sa časom objavuje dotaz z mojej strany. už mám na tých ložiskách zase o pár tisíc km viac, nehučia, som s nimi spokojný zatiaľ. čo ma ale štve je to, že auto je nejaké nepokojné. idem po rovine, nový asfalt a ono sa to chová, akoby som šiel po zvlnenej vozovke. kĺby boli menené nedávno, dačo nemecké, nie čína. mám podozrenie na homokinetické kĺby. je normálne, že keď prudko pridám plyn, napr. na trojke keď idem 50 km/h a dám to na podlahu až k 80 km/h a snažím sa točiť volantom, tak ide len veľmi ťažko? ak nepridávam tak prudko, ide ľahko. okrem toho pukania pri plne vytočenom kolese sa aj takto prejavujú poškodené kĺby? ešte mi napadá, či predsa len netrebalo tie matice náboja utiahnuť na 250 nm ako sa to píše v dielenskej príručke aj v knižke Jak Na To Octavia.
Srpen 27, 201510 r mne to pride logicke ze pri prudkej acceleracii ztuhne volant. nechces predsa pri vyssej rychlosti skoncit v poli.
Srpen 28, 201510 r co ma tuhost riadenia pri vysokej rychlosti spolocne s prudkou akceleraciou? ked prudko pridam, riadenie stuhne. ked idem 150, riadenie ale take tuhe nie je. ked na to dupnem v zakrute, riadenie stuhne. ak neuberiem, som v tom poli, lebo zakrutu nevyberiem. to co ty popisujes, o to sa stara elektricky posilnovac, ale nie na oktavkach 1. generacie
Září 4, 201510 r tak prave lozisko fuc, chytil som megajamu (15-20 cm hlbka) na ceste v noci. uz huci lozisko, nepresne riadenie, zase som zarobil. objednal som nove lozisko SKF, ale ked to lozisko len rukou este nenalisovane pootocim, pohyb je miestami trhavy a ked to potocim rychlejsie, tak vydava to aj zvuk. doposial som vzdy zvykol novymi loziskami pootocit a sli hladko, teraz prvykrat to vidim. je to OK? lisovanim a dotiahnutim poloosi sa to eliminuje alebo to ist vratit do obchodu?
Listopad 13, 20168 r Nazdar. Dneska som sa tiež pustil do výmeny predných ložísk kolies na mojej octavii a chcel by som sa opýtať ako by mal byť nalisovaný náboj? Mal by byť nalisovaný až po doraz alebo musí byť nejaká medzera medzi čidlom ABS a krúžkom ABS? Ja som nechal nejakú medzeru, takže tým pádom náboj nemám nalisovaný na doraz.....Ďakujem za odpoveď
Listopad 13, 20168 r Náboj tam nalisuj nadoraz, kam až jde. Mezi snímačem ABS a kroužkem ABS bude mezírka tak půl milimetru.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.