Publikováno Únor 8, 200916 r Včera jsem se vracel z Tŕebíče a při zastávce na benzině jsem zaznamenal, nejake klepani vrzani nejakeho loziska, uz to nekdy delavalo drive, ale vzdy to prestalo. Tak jsem to považoval za dobré. Ještě asi 40km od domova se ozvala rána a motor upne zmenil zvuk, skoro jak trabant...Zadřelo se ložisko v tlumici vibraci a dražkový řemen smýkal po kladce a vytvarel nepekny zvuk vcetne zahrivani kola i s remenem na obrovske teploty, a ten smrad, fuj. Jelikoz bylo neco po pulnoci, risknul jsem si s tim dojet domu, kazdych 5km jsem zastavoval a polival kladku Kolou(nic jineho jsem nemel), abych nevyhořel. Opravdu nepěkný zážitek s pocitem ze nedojedu se světlem a totalne vybitou baterkou. Jedná se o motor 1.4 16V 55Kw s klimou rok výroby 2001, má najeto poctivejch 81 000 km. Stalo se to také někomu? Nebo, při kolikati km se ložisko v kladce mění, nebo maže? Přikládám foto. tlumič vybrací remenu pěkne kouslé ložisko pěkně rozšvihlé ukotveni včetně šroubu
Únor 8, 200916 r Autor Lozisko by se melo menit s remenem - cca 90tkm (muj nazor) Ktere rameno mas namysli? Jestli myslis to co ja, tak jsem dostal nejaky nekvalitni kousek valivych elementu...
Únor 8, 200916 r teraz neviem ci ja som mal ten isty problem, ale mne sa rozsypalo lozisko v kolisku sponovacej kladky. Nastartoval som motor a len to piskalo. pozriem co to a hura to koliekso stalo vyskocene nejakko nakrivo a remen sa ponom len smykal a zadieral sa do neho. rano 2 hodiny. problem bol ze mi zoskocil remen a ked som nastartoval, remen nepohanal alternator, to by sa este dalo nejak na baterke dosjt domov, ale tiez ani vodne cerpadlo, po 5 km sa mi varila voda...nezostavalo nic inde len odtah domov. to koliesko som zohnal za 700 korun. ako casto sa to meni neviem, podla mna len staci obcas premazat...
Únor 8, 200916 r ak je to remen od altiku, tak nieco podobne sa stalo kamaratovi na alfe ze mu prdla vodiaca kladka ( teda bola plastova a rozsypala sa )
Únor 8, 200916 r Lidi když už je tu tohle téma, měl bych dotázek - moc z témtu nevybočuje....teď se chystám měnit rozvody (měním po 60 000km z důvodu chipu, motor viz. podpis), to že se mění napínací vodící kladka, řemen a vodní pumpa mi je jasný, můj dotaz spočívá v tom, po jakym intervalu se mění tlumič vybrací řemene.....zdaly ho už mám vyměnit, nebo to ještě jeden interval zvládne? Dík za rady.
Únor 9, 200916 r Autor teraz neviem ci ja som mal ten isty problem, ale mne sa rozsypalo lozisko v kolisku sponovacej kladky. Nastartoval som motor a len to piskalo. pozriem co to a hura to koliekso stalo vyskocene nejakko nakrivo a remen sa ponom len smykal a zadieral sa do neho. rano 2 hodiny. problem bol ze mi zoskocil remen a ked som nastartoval, remen nepohanal alternator, to by sa este dalo nejak na baterke dosjt domov, ale tiez ani vodne cerpadlo, po 5 km sa mi varila voda...nezostavalo nic inde len odtah domov. to koliesko som zohnal za 700 korun.ako casto sa to meni neviem, podla mna len staci obcas premazat... No jetli mas stejnou motorizaci a klimu, tak se jedna o stejnej problem. V podsate ten tlumic vibraci remenu je automaticka sponavaci kladka, oficialne dle etky je to popsane jako tlumic vibraci. Presne lozisko se sprajclo, remen smykal po kladce, byl cely ze sikma, ale vydrzel a je jeste pouzitelny... Vodne cerpadlo je u vetsiny motoru ve fabce pohanen ozubenym remenem rozvodu, takze jsi nemoh varit. Jedine co by neslo tak dobijeni.
Únor 9, 200916 r Autor ak je to remen od altiku, tak nieco podobne sa stalo kamaratovi na alfe ze mu prdla vodiaca kladka ( teda bola plastova a rozsypala sa ) Jaj, je to remen od remenice klikovky prez tlumic(spon. kladka) pres altik ke kompresoru klimy. Akorad kladka tu je zelezna a lozisko nijak dobre mazatelne...
Únor 9, 200916 r No jetli mas stejnou motorizaci a klimu, tak se jedna o stejnej problem. V podsate ten tlumic vibraci remenu je automaticka sponavaci kladka, oficialne dle etky je to popsane jako tlumic vibraci.Presne lozisko se sprajclo, remen smykal po kladce, byl cely ze sikma, ale vydrzel a je jeste pouzitelny... Vodne cerpadlo je u vetsiny motoru ve fabce pohanen ozubenym remenem rozvodu, takze jsi nemoh varit. Jedine co by neslo tak dobijeni. no ja mam 1.4 MPi 50 kW. Remen prezil aj u mna, este som ho pouzil, ved vlastne mne smykal len chvilku dovtedy ako nespadol. a o tom ako to funguje vo vnutri naozaj nemam potuchy, ja som bol v tom, ze mi netoci vodu, pretoze ako hovorim po prejdeni tak 5 km mi zacala piskat teplota a rucicka na teplomere bola uplne napravo. a ano samozrejme neslo dobijanie, lebo netocilo altik. pisem len to co som videl a zazil...a hej u tejto motorizacie som to hladal zasa ako sponovaciu kladka. Upraveno Únor 9, 200916 r od Martttin
Únor 9, 200916 r Je to tak, u 1.4 MPI drážkový řemen pohání vodní pumpu. Taky jsem vařil poté co mi prasknul...
Únor 9, 200916 r Autor Je to tak, u 1.4 MPI drážkový řemen pohání vodní pumpu. Taky jsem vařil poté co mi prasknul... jj presne, ted na to koukam v dílenské příručce viz priloha, remenice pumpy je 6.
Únor 10, 200916 r Autor ak je to remen od altiku, tak nieco podobne sa stalo kamaratovi na alfe ze mu prdla vodiaca kladka ( teda bola plastova a rozsypala sa ) Je to remen od altiku. A co ty, zatim tam mas porad puvodni lozisko? Koukal jsi se na ne?
Únor 16, 200916 r Autor Tak jsem to ve ctvtek hned vymenil a uz se zas spokojene jezdi...novy tlumic s oznacenim 030 145 299 F(puvodni 030 145 299 C) je jina jen v tom, ze ma plastovou kladku misto kovovou... Kara zas slape jak ma...
Únor 23, 200916 r Tak jsem to ve ctvtek hned vymenil a uz se zas spokojene jezdi...novy tlumic s oznacenim 030 145 299 F(puvodni 030 145 299 C) je jina jen v tom, ze ma plastovou kladku misto kovovou...Kara zas slape jak ma... Mohl by si popsat jak si sundal napínací kladku a jak nandal, mám stejný motor a z dílenský příručky, kterou jsem na foru našel, nejsem moc chytrej. Někde jsem četl , že u těchto motorů je kladka samonapínací. Je to Right? Díky za indformace. Stačím si s normálním nářadím a los rúčos? Upraveno Únor 23, 200916 r od Casy
Únor 23, 200916 r Autor Mohl by si popsat jak si sundal napínací kladku a jak nandal, mám stejný motor a z dílenský příručky, kterou jsem na foru našel, nejsem moc chytrej. Někde jsem četl , že u těchto motorů je kladka samonapínací. Je to Right? Díky za indformace. Stačím si s normálním nářadím a los rúčos? Zdar, jestli mas i klimu tak to vypada takto: Ano je to takzvany tlumic vibraci, tedy kladka odpruzena dobre tvrdou pruzinou viz obrazky na zacatku tohoto tema. tzn ze je kladka je samonapinaci dle síly pruziny. Kladku vyndat je jednoduche. Nejprve si sundej remen, podle obrazku nasad klic 17, nejlepe ocko na sroub a silou zaber po smeru sipky A. Kladka se vychyli smerem sipky B. Ty jdi na doraz a do ocka pohyblive casti a diry pevne cati tlumice vibraci vraz predem pripravenou kulatinu o sile 3 az 4mm a delce 80 mm(hrebik nebo podobne dlouhy sroub). Timto tlumic vybraci zaaretujes a lehce vyndas remen. Potom vlezes pod auto z druhe stany drzaku alternatoru(u vyfukovych svodu na stredu vozidla). Pouzijes golu orech 13ctku a spravne dlouhy nastavec nebo pruzny nastavec, aby ses dobre vymotal kolem tech svodu. Sroub nejde videt je az za malym pruchodem do drazaku altiku. Po vymotani sroubu je tlumic volny a staci ho jen vytahnot z aretacnich kolejnicek drzaku... Pak napis jestli to pomohlo... Cus
Únor 23, 200916 r Zdar,jestli mas i klimu tak to vypada takto: Ano je to takzvany tlumic vibraci, tedy kladka odpruzena dobre tvrdou pruzinou viz obrazky na zacatku tohoto tema. tzn ze je kladka je samonapinaci dle síly pruziny. Kladku vyndat je jednoduche. Nejprve si sundej remen, podle obrazku nasad klic 17, nejlepe ocko na sroub a silou zaber po smeru sipky A. Kladka se vychyli smerem sipky B. Ty jdi na doraz a do ocka pohyblive casti a diry pevne cati tlumice vibraci vraz predem pripravenou kulatinu o sile 3 az 4mm a delce 80 mm(hrebik nebo podobne dlouhy sroub). Timto tlumic vybraci zaaretujes a lehce vyndas remen. Potom vlezes pod auto z druhe stany drzaku alternatoru(u vyfukovych svodu na stredu vozidla). Pouzijes golu orech 13ctku a spravne dlouhy nastavec nebo pruzny nastavec, aby ses dobre vymotal kolem tech svodu. Sroub nejde videt je az za malym pruchodem do drazaku altiku. Po vymotani sroubu je tlumic volny a staci ho jen vytahnot z aretacnich kolejnicek drzaku... Pak napis jestli to pomohlo... Cus Tak sundat řemen a nandat se mi podařilo, ale zítra musím na jámu, abych se dostal zespodu. Vyměním klíňák, protože je asi původní, po 105000 nemůže být v drážkách popraskaný a zkusím sundat tlumič vibrací, abych skouknul ložisko. ráno mi totiž rozhodila klíňák kočka, která se uvelebila v teple na řemenu, žena nastartovala a kočka začla naříkat. Klíňák přeskočil na o dvě drážky a začal dřít. Zatím díky za radu, pomohla a určitě pomůže dalším, dále se ozvu. Dík.
Únor 24, 200916 r Autor Tak sundat řemen a nandat se mi podařilo, ale zítra musím na jámu, abych se dostal zespodu. Vyměním klíňák, protože je asi původní, po 105000 nemůže být v drážkách popraskaný a zkusím sundat tlumič vibrací, abych skouknul ložisko. ráno mi totiž rozhodila klíňák kočka, která se uvelebila v teple na řemenu, žena nastartovala a kočka začla naříkat. Klíňák přeskočil na o dvě drážky a začal dřít. Zatím díky za radu, pomohla a určitě pomůže dalším, dále se ozvu. Dík. Já to povolil jen z lehu pod auto...teda jestli to nemas snizene... jestli se chces podivat jen na lozisko tak povol na obrzaku referovany sroub 17ctku, samozrejme v opacnem smeru nez pri sundavani remene...kladku krasne oddelas a nic nebrani v kontrole loziska...akorad nevim jak to pujde povolit ve stizenych podminkach motoroveho prostoru..ja to mel cely hvizdly a povoloval jsem to ve sveraku poradnym hasakem...
Únor 10, 201411 r Tak kdyby někdo potřeboval,tak ložisko tam je 6303-cena asi 80Kč. A víše referovaný šroub na kladce není na 17 klíč,ale 16 !
Září 19, 20159 r Dnes som to menil, ložisko hrkotalo, pôvodne som chcel vymeniť len to ložisko, ktoré som si kúpil ako píše Mirek 835, lenže pri rozobratí som zistil, že mám novší typ (s plastovou kladkou, fabia 1.4 16v 74kw, r.v. 2004) tam je iné ložisko, menšie ako píše Mirek, tak som kúpil len kladku (koleso), kovovú nie plastovú, cena asi 17 € v autotechne. Robil som podľa návodu, čo písal "zdendaxv", dá sa, len tá šrouba, čo drží celý napínak sa k nej dost naprd dá dostat, je utopená, ale ide to ako píše "zdendaxv". Myslím, že ak chcete vymeniť len samotnú kladku (koleso), tak ju stači zaaretovať a vyšroubovať a netreba celý napínak vyberť von. Ložisko s kladkou drží na napínaku len tou šroubou kladky a šlo to pekne dole, ale mal som to von, tak skúste, či to ide aj na aute a napíšte. Díkes za rady.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.