Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím Vás,

mám opět menší problém. Při včerejší cestě z Vysočiny se mi stala jedna nemilá věc, vzhledem k počasí jsme jeli v koloně, cca tak 70km/h, měl jsem zařazenou 5ku. Ve chvíli, kdy jsem sešlápnul plyn, že předjedu pána předemnou, protože mě pouštěl se najednou rozsvítila kontrolka ASR (trojúhelník se zaoblenou šipkou), ozvala se akustická signalizace, tj. jedno pípnutí a motor ztrácel výkon, nakonec se rozsvítily i kontrolky dobíjení a tlaku oleje. Buhožel v tom spěchu nevím, jestli motor zhasnul, zajel jsem ke krajnici, klíček do nulové polohy, znovu nastartoval a pohoda a zatím se nic podobného nestalo. Chci se zeptat, jestli má někdo podobnou zkušenost. Hledal jsem, ale nic podobného jsem nenašel. Každopádně ještě upřesní, že cesta byla fakt hnus, samý sníh a nebo břečka na silnici, k tomu ještě sníh v masce, možná se dostal i k hadici sání...Taky mě napadla ještě slabá baterie, ale ta slouží bez sebemenších problémů a to i asr do tohohle incidentu, tzn. že problikává, když je tam prokluz na kolech...Díky za každou radu a i názor :palec2:

baterku si odmeraj a pozri ci nahodou nemas chybu nejaku na vagu. a este by som sontroloval kablovy zvazok, ci je odmotany a vyveseny.

podla mna to cele suvisi len s cinnostou ASR. pridal si a kolesa ti presmykli, lebo bol na ceste sneh, to je normalne, tak zauradovalo ASR. a tie zvysne dve kontrolky mohla byt suhra zleho pocasia a aktivacie ASR. nicmenej ten zvazok a VAG by som si pozrel tak ci tak...

  • Autor

Tak baterku jsem měřil, ne teda odpojenou, ale když jsem včera dorazil, naměřil jsem 12.47V, startuje a funguje bez problémů. Navíc dnes cesta za úplně stejných podmínek jako v neděli a nic, takže jsem zkoušel pořádně šlapat na plyn a kontrola prokluzu funguje naprosto bez problémově, stejně tak jako abs a všechno ostatní...Tak fakt nevím...Ještě mě napadlo, mohlo by asr snížit otáčky tak, že by to celkově kleslo až k hranici, kdy by to pětka nepobrala??? V tu chvíli bych i chápal kontrolku dobíjení a oleje a i svítící kontrolku asr, protože řídící jednotka by nevěděla co se děje...Nebo jak se chová jednotka ve chvíli kdy má být v provozu asr a zhasne motor, ale po stránce elektriky je všechno ok?? Jiné vysvětlení mě nenapadá...

Jo, asr je při prikluzu schopné i zhasnout motor, takže všechny tyhle příznaky moho být tímto způsobeny:)

podle mě je to 100% funkce. pokud to přeženeš a asr je zapnuté kontrolka prokluzu problikává a pokud na tomhle probředlém sněhu proklouzávají kola a nepřestáváš šlapat na plyn končí to shasnutím motoru. podle mě to dělá elektronika tím že ubírá otáčky motoru. nevím jak přesně to funguje ale když na tomhle blátě jedu s asr je to utrpení, kdybych se chtěl rozjet dokopečka se zapnutým asr neskončí to jinak než shasnutím motoru. takže před zimou vypínám a pořád jsem ve stavu kdy s vypnutým asr jsem v tomhle počasí jistější

  • Autor

Díky všem za odpovědi, hledal jsem a opravdu to bude na 99,99% normální funkce asr. Funguje tak, že pokud jednotka vyhodnotí data jako nedostatečný záběr kol, sníží otáčky aby kola měli větší šanci zabrat a auto se nedostalo do smyku, pokud by zabírala třeba jen jedna strana.Tj. přenesení kroutícího momentu na kola a dělá to dvěma způsoby, a) snížení dodávky paliva do motoru a za B) přibržďuje prokluzující kola a taky dál kombinuje možnosti a) i B). Hledal jsem ještě v manuálech a co mě dost překvapilo, dost výrobců aut doporučuje při takových podmínkách dokonce asr vypnout! Ještě jednou díky všem za pomoc!

návod jsem nečetl ale opravdu jsem dospěl k vypnutí asr v tomhle počasí

hej je to pravda, v zime a ked sa clovek potrebuzje vyhrabat je lepsie ASR vypnut. v tomto smere neviem ci je ASR vyhoda alebo nevyhoda, mozno ked je sucho a pri rozbehu na normalnej ceste smykaju kolesa. ASR ma podla mna vyhodu asi tak len ked je v spojeni EDS a sice ked prenasa krutiaci moment z presmykovaneho kolesa na to co ma eventuelne lepsi podklad.

  • 3 týdny později...

Toto iste sa mi stalo dnes. Poriadne prsalo, isiel som asi 80 - 90, dal tam 5 ku a pridal plyn. Rozsvietila sa kontrolka ASR, motor uplne stratil tah a zhasol. Rozsvietilo sa dobijanie a tlak oleja. Zastavil som pri krajnici, vypol svetla a nastartoval a vsetko OK. Nic nesvieti, motor normalne taha, ziadne divne zvuky. Olej som kontroloval a ten je tiez OK.

Takze dufam, ze nebude problem.

docela zvláštní že např v těch 80-90km/h dojde až k stavu zhasnutí motoru. To musí být docela nepříjemný pocit, posilovač řízení a brzd a najednou vše vypnuté

ja osobne som zastanca vsetkych tych elektronickych pomocnikov a len zavidim tym co maju vsetky tie prkotinky, ja som rad ze mam vo fanke aspon ABS, napriek tomu ASR pokladam skor za nevyhodu ako vyhodu. v zime treba vypinat, vo velkej rychlosti na vode to robi tiez cudne veci- vid vyssie...ten system sa mi viac nepaci ak opaci...luto mi je len ESP, ze ho nemam...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.