Přejít na obsah

Nový motor 1.6TDi


Píst

Doporučené příspěvky

No pokud se nepletu, tak 1.4TSI je až někde na 132kW tuším :help: ...asi to nebude držák na milion kilometrů, ale ono celkově mi připadá, že ty auta nejsou dneska dělaný na takovou výdrž jako kdysi...možná to zní trošku absurdně, ale pomalu se to IMHO přibližuje spotřební věci - koupit, nějakých pět let v rámci prodloužené záruky jezdit a pak vyměnit :feve: Ale na druhou stranu i ty ceny jdou reálně dolů, takže...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ,zrovna o tom jsem se bavily nedavno z pár známýma,že nám připadá že se dříve dělali bytelnější auta.....Dodnes nezapomenu na známýho co odemně v nějakym 96 roce koupil VW-Vento 1.9TD 55kw,já mu ho prodával z najet.necel.360.000km a on s nim jezdil až do najet.700.000km.....Já jsem na něm jen dělal kolem 300.000km spojku(už blbě vystavovala,byl vymačkanej přítlačák) a to byla jediná větší oprava a pak on dělal kůláky,nějakej kloub poloosy a nakonec převodovku a to bylo taky vše.....To byli fakt nezničitelný auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U starých TDI to byl opravdu nebyl žádnej problém....dodnes znám chlapíka co má starou A6 1.9TDI 81kw...ten řikal že se v najet.km přestal orientovat když mu odešel imobilizer nebo tak něco..prostě musel koupit jinej panel přístrojů....ten koupil starší a km už neupravoval a to řikal že v té době měla přes 600.000km a je to už tak 1,5roku a stále s ní jezdí.

Je to už tak 2-3 roky co jsem četl článek v nějakym motor.časopisu kde pod názvem MARATONEC byl článek o Němci kterej na svym Golfu II 1.6D překonal najetých milion km bez opravy motoru... :palec2: ...a abych řekl pravdu po zkušenosti z prvníma držákama 1.9D a 1.9TD mě to ani nepřekvapilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho co slyšim o CommonRailech od známých co maj např.BMW,MB,Opel,Peugeot,Fiat-diesel-MultiJet,VW-nové 2.0TDI-CR apod.,tak stará známá spolehlivost starých dobrých dieselů se jim sakra vyhnula velkym obloukem a ještě ted v kombinaci DPF ;) ,takže od 1.6TDI-CR nějaké moc velké věci nečekám ;) ...ba prábě aby to nebylo ještě horší...protože až na 2.0TDI-PD zas na moc vleké mouchy 1.9TDI-PD krom nekultivovanosti netrpěli..

Známej byl taky snad 20.let věrnej Peugeotu,ty jejich staré dobré diesely ale fakt patřily ke špičce,ten měl ještě ty nejstarší typy,pak to byli 205,309,405,405Break,605,406..do té doby vždy jen vychvaloval a pěl ódy,ale pak přišla doba HDI,to si koupil následníka 406(2.1TD) stejnou novější 406 2.0HDI a sypal se do toho jak divej,po té ještě koupil jednu 406 z novějším HDI a problémy stejné,ten to měl tehdy na lízačku a ten poslední třetí rok už prohlašoval že kdyby neměl rozjetej leasing,tak to dávno střelil a že počítá dny až doplatí lízačku a dá to do světa(za poslední třetí rok do toho totiž vrazil za opravy přes 100.000kč)......a tak to je bohužel u všech moderních dieselů....

Psal jsem to tady už v jinym vlákně....Známej má už 3/4roku Passata 2.0TDI-CR 103kw...on je z mé branže dopravce,takže jezdí ročně podobně jako mé auta cca 100.000km za rok......Ted jsem se s nim před nedavnem bavil po delší době a když přišla řeč na auta a já se ho zeptal jak mu šlape ten CommonRailík v Pašíku,tak odpověděl že to sice proti 2.0TDI-PD co měl před tim jezdí líp a je ten motor klidnější,ale že se mu taky začal pěkně srát..

Řikal že má na tom najeto 87.000km a že už prošel tímto:

1.Začal mu motor prý nějak zakopávat při akceleraci,v servisu okamžitě věděl o co jde,že prý je na to aktuálka z VW(měnily mu nějakou hlavní vstřik.lištu)..o tomhle vím,protože o tom se zmiňoval i kluk z Jarova že je tyhle CommonRaily na to trpěj a že maj na to aktuálku...

2.Motor se mu začal kolem 70.000km na volnoběh strašně chvět,ale spočátku to dělalo nepravidelně,tak ho servis dokola fakoval....Dělalo mu to jen na ten volnoběh,jakmile se rozjel,tak to bylo prý v pohodě,motor i normálně tahal,ale jak zastavil,tak se po chvilce stání rozechvělo celý auto...Jezdil s tim do 80.000km kdy už mu to dělalo neustále....Na to už servis reagoval a dle rady VW měnily vstřiky a i opět z nějakou tou hlavní lištou,která opět byla taktéž v prdeli.

3.Ted mu před 3000km měnily nějakou klapku(víc neřekl),ale asi to bude známá z PD na přívodu vzduchu.

A to ještě řikal že mu tak od 50.000km mizí voda,néé nějak moc,ale sem tam musí dolejt...na to zatim servis nereaguje a nechávaj ho jezdit.

Docela pěkná porce na novej motor a dle článku z AutoTipu u něj měli být vychytány všechny mouchy z PD....což se teda asi moc nestalo wink.gif

Podle mého můžeme zdaleka zapomenout na spolehlivost starých TDI,TD,D .........

Videl jsem pasika z 97 s 81Kw Tdi a mel 520tkm prvni majitel, a pry vse puvodni.. podle me je velka skoda ze ustoupili od osvedcene 1,9Tky..;;;;

No ostatni by se dalo poresit, ale jestli mu zacla mizet voda tak je to pruser, bud termostat nebo tesneni pod hlavou, a potom dostat z motoru vsechnu pripadnou vodu neni snadny a muze znehodnotit i novy olej.. takovyhle problemy bych cekal u motoru kterej ma 250tkm..

Podle znameho je nejlepsi motor bud AGR 66Kw TDi jeste s obtokovyim turbem prakticky pry nesmrteny motor :) a ARL 110Kw TDi PD jeste s EU3 ... jak do toho zacli cpat DPF a podobny kraviny tak to pry uz nestoji za nic..

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlasím, že dnešní diesely jsou náchylné na naftu a její kvalitu, která je u nás bohužel tragická, párkrát špatně natankuješ a trpí vstřikovače, benzín je na tom lépe, včetně té svinské biosložky,

malé benzíny tsi a jejich výdrž bude asi v poho, sám testuju HTP a mám najeto 230.000 (zatím) a na motoru to znát není

souhlasím i s tvrzením, že dřív se dělali auta bytelnější, prostě tlaky na cenu auta a zlevňování výroby, investice do vývoje (včetně alternativních paliv) něco stojí, taky se stalo módou mít každou chvilku nový model, takže rovnice je jasná a někde se to musí odrazit

poměrně kvalitní auta (podle hodnocení časopisů) jsou v současnosti hyundai - no aby ne, prostě se snaží dostat do první ligy a to snažení nejde odfláknout - podobně na tom byla Škodovka s modely FI a OI

Karlos: víš ono spousta lidí kupovala naftu kvůli spotřebě, ikdyž moc nejezdili, ale pokaždý u pumpy si mnuli ruce, prostě vyšší pořizovací náklady zkousneš jednou při koupi auta a pak už máš jen ty dobré pocity u pumpy a těch je víckrát

DPF - myslím, že je to polovičaté řešení a přijde technika, která ho nebude potřebovat, u malých diselů,

třeba 1,5 dci od renaultu - 77kW je toho příkladem, i 1,6crdi od hyundai

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hyundai dělá poměrně pěkný auta co se týče exterieru.....zrovna nedavno jsem očumoval tu novou Sonatu,ale přesně jsem se schodnul s příbuzným kterej přemýšlí nad koupí Tuscona...Exterier se mu taky líbí,ale k interieru má celkem výhrady a s tim teda musim souhlasit......ty jejich interiery i v těch nejlepších výbavách na mě působěj prostě levně....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj,jen jse mzvědavej na tu životnost těchto malých,ale celkem výkoných motorů jako je 1.2TSI,1.4TSI.......Docela masakr mi ale přijde ta 1.4TSI z výkonem 125kw co dávaj do některých VW modelů....To už mi přijde jako dost hustý na 1.4..

Nemyslim si, ze vykon motora ma nejaky zasadny vplyv na jeho zivotnost. Zivotnost motora z prevaznej casti ovplyvnuju otacky, pretoze najvacsie zatazenie klukoveho mechanismu je od odstredivych hmot rotujucich casti. A tam tie sily rastu s druhou mocninou, takze to nie je sranda. Rozhodne sa na zatazenie motora nepodielaju tlaky v spalovacom priestore takou mierou ako si to drviva vacsina ludi mysli.

To znamena, ze ak pridam motoru preplnovanie (v rozumnej miere, ktora ale aj tak moze znamenat velky narast vykonu) a nezvysim otacky, tak to nejaky zasadny vplyv na zivotnost mat nebude. Skor by som z tohto hladiska povazoval preplnovanie za prinos, pretoze tym sa posuva max. Mk do nizsich otacok a motor nie je treba tak vytacat.

Druha vec je, aky vykon vlastne vodic vyuzije. Ak mam dva motory (povedzme ze jeden ma 63kW a druhy 90kW) a priblizne rovnaku hmotnost auta, neznamena to automaticky, ze ten vykon alebo Mk aj vyuzijem. Vykon a Mk pouzity na pohon totiz prekonava jazdne odpory a ked tie nie su v pripade rovnakeho auta rozdielne, stale vyuzivam ten isty Mk a P. Ten vacsi vykon pouzijem len pri zrychlovani. Ale ak nie som ako vodic uplne hovado nebude, to mat na zivotnost ziadny vplyv.

Moja osobna skusenost s motor 1.2T od Renaultu je taka, ze sice som vyuzival lepsie zrychlovanie, ale zaroven som mohol skor radit vyssie a tym som nedosahoval take vysoke otacky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kewwin: Tak proč ne...rozhodně lepší než současnej základ 1.4MPI (v OII, váhově na tom budou jistě s Yetim podobně). Nějakej výkon tam bude a díky turbu snad i určitá pružnost.

jj myslím že je to určitě lepší volba ale tyhle malooběmy bych viděl spíše ve fabii ta 1.2TSI má začínat na 77kW a co jsem slyšel tak chtěj všechny benzínovky dělat standartně s turbem kvůli emisím atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi tak. Pak taky záleží, jak se k tomu ten člověk chová a pokud ten motor neni zmetek, tak vydrží....

Viz hondí motory, výkon krásnej a výdrž taky.

Karlos3: Nic ve zlém, ale tvůj a tvých kamarádů styl používání je naprosto mimo jakýkoli průměry, tak se není čemu divit, že slyšíš převážně zápory, není běžné najet 100tkm+ za rok, stát někde na letišti na štaflu x hodin denně s motorem na volnoběh atd. atd., to prostě není to, na co ty auta jsou dělaný dneska ani asi nikdy nebyly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P2M:Nic proti,ale kdybych jezdil nějaký 3-4 roky a znal jen TDI-PD motory,tak na to asi nic neřeknu....ale takhle musim....Proč teda všem staré 1.9TDI a následně 1.9TDI-PD 74,96kw vydrželo skoro 5.let(přes 400.000km)bez opravy a nikdo se ani v nějmenšim nezmínil o tom že by měl problém z motorem a ty auta prostě jezdily bez problémů a to právě převážně v těchto nadstandart.režimech.....Jen co pak každej začal nakupovat následníky 2.0TDI-PD a platí to i do dnes,tak se jen každej baví o tom co už měnil,co se rozesralo atd....a to i na firmě se kterou spolupracuju,ta po 2.letech vypověděla leasigovce smlouvu na skoro 40ks Passatů jak se jim to sralo a to ty auta měli manažeři který s tim jezdily max.do 40.000km za rok...tam to dopadlo tak že si na delší cesty začali půjčovat auta z půjčoven a Passaty v plný náloži jim tam stály,protože po těch hořkých zkušenostech kdy je to nechalo několikrát na dálnicích někde v cizině už s tim nikdo něchtěl jezdit dálky.

Přece diesely na toto musejí být stavěné a né abych se bál koupit auto protože s nim budu hodně jezdit....co to je potom za logiku.....Tady se právě aspoň projeví co je to za motor a evidentně mi už nikdo nikdy nevymluví že to z 2.0TDI-PD VW pěkně posralo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty 2.7 a 3.0TDI ještě nemám doma,ted v týdnu je terpve navezli na salon,takže o nich zatim nemůžu nic říct z osob.zkušenosti,ale pár známých co je maj to jen chválej.

Ty 1.8TSI jsou taky celkem v pohodě,je na nich najeto bez mála 200.000km a zatim tyto závady:2x odešla váha vzduchu,1x turbo(hned zezačátku),pak se u jedné měnila hlava(začala mizet voda) a ted před pár dny měnily na jedné řetěz.rozvod(auto začalo cukat při akceleraci)..to jsou závady u všech 3ks OII 1.8TSI za 200.000km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sranki,výkon sa nepoužíva na pohyb auta,nakoľko výkon je iba výpočet. ;)

A k tej výdrži,je stará známa vec,že našpikovaný motor má menšiu výdrž.To platí nielen pri motoroch :)

Zober si malého nadupaného chlapíka a 120 kilového chlapa,ktorí majú robiť tú istú robotu,kto asi dlhšie vydrží ha? :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DPF - myslím, že je to polovičaté řešení a přijde technika, která ho nebude potřebovat, u malých diselů,

třeba 1,5 dci od renaultu - 77kW je toho příkladem, i 1,6crdi od hyundai

Bez DPF neprojdou auta emisně. Horko těžko se vlezou do EU4. Je to systém dobrej, ale děsně složitej a závislej na stylu jízdy řidiče. Jeslti budete mít někdo zájem můžu vám to trošku objasnit na srazu u piva ;) ikdyž to není můj hlavní obor.

Co se týče 1,6 je to prostě chrochták. Pojedeto spotřeby budou slušný. Ale spolehlivos, to ukáže až čas. A to co tu zaznělo, je pravda. Motor obravdu vychází z 1,9. Je to prostě dalěí vývoj. Vždycky se z něčeho vychází.

Editováno: , autor: Mates_XIV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mates: v sobotu bych si to klidně poslechl u kuželek :)

karlos: já ti to neberu, i těch 40 pašíků + třeba 50 místních uivatelů tady, třeba 500 na VW Clubu a dalších 10tis je v poměru k prodejním číslům prd, tak jsem to ve zkratce myslel. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zajímavý čtení pánové :) Ale na druhou stranu dost znepokojující :feve:

Dneska jsem se bavil se známým, se kterým jezdím denně v jeho Sonatě (novej model, ale né facelit) a má motor 2,4 benál, že vůbec neví, jakýho diesla by si do budoucna koupil. Tuto Sonatu má od ledna 2006 a teď má najeto cca 96t km, takže za rok cca těch 40t taky najezdí. U této Sonáty mu vcelku vadí, že sice má obsah a výkon, ale elektronika výkon strašně drží a nedovolí zkrátka motoru, aby pořádně zabral a tím trochu zakouřil ovzduší. Když jede s několika lidma a něco dá do kufru, tak říkal, že kolikrát mu i na acceleraci ujedou Fabie s polovičním obsahem :feve: Ale jinak motor a vše okolo bez závady a vcelku slušná spotřeba - 7,5l až 8,0l průměr. Co byste tak doporučili vy? Pokud by se jednalo o Škodu, budto OII (1,9 TDI PD ci TDI PD) nebo SUPII (TDI PD DPF nebo CR) ? Z toho jsem tu tak četl a pochopil, tak 1,9 TDI PD jsou ještě relativně v pohodě co se týče poruchovosti, ale 2,0 TDI PD a pak CR už radši ne? Díky:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...