Přejít na obsah

zvojnásob ujeté kilometry = ACETON


tomiczech

Doporučené příspěvky

Ahoj hoši našel jsem na netu věc která mě zaujala a tak jsem udělal malý propočet a uvedení do věci.

ktere mě nadchlo.

Začíná pátrání po acetonu - CH3COCH3

informace o acetonu a jeho davkovani, ucinnost na benzinova a naftova paliva

ZDE

Aceton=Propanon neboli Dimethylketon- CH3COCH3 je bezbarvá kapalina specifického zápachu, hořlavá, ve vodě rozpustná; směs par s kyslíkem je výbušná. Teplota varu 56°C, teplota tání -94°C.

Vysvětlivky k obrazku : ABC-ruzne druhy benzinu, D - diesel

Z obrázku vyjde optimálně 2-3 oz na 10 Gallonů všechny typy benzinové

Jednoduše převedeme ze 2 oz na 58 ml acetonu, které se ředí s 10 gallony což je 37,85l

Po přepočtení potřebujeme 1ml acetonu na 650ml paliva. Např. 100ml = 65 l

Tedy správný poměr bude 1:6501:435

Pokud budeme dávat více acetonu můžeme spotřebu naopak zvýšit. viz. obrázek

Ceny acetonu nejsou nejak zavratne, je to zlomek z toho co ušetříme.

Mohlo by se tím ve firmách ušetřit až stotisíce. Myslíte že to má vliv na motor ? Dle mého názoru jeden mililtr neceho horlaveho proti 650 militru je takovy pomer ze to nemuze s autem nic udelat. ani kdyby to byla voda. jedna kapka v litru vody preci nic není. Jedine že by to vypalilo ventily a podobne. Kluci piste diky !!!! Jdu udelat prvni mereni tak uvidime :-)

post-14299-1235392397_thumb.jpg

Editováno: , autor: tomiczech
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

M8m dojem že ty 1.6 MPI jezdí na všechno lol takže by snesly snad i tohle.. ale zkoušet to nebudu a budu mému miláčkovi nadále dopřávat..

Nápad zajímavý, výsledky be mě zajímaly mnohem víc..

Chemie je chemie že.. ale fyzika taky a když na to motor není dělanej..? Tak kdo ví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hosi hosi, koukam ze CR je mala, v USA je to docela hit ale jen ty jejich benzinaky, pisou tam ze nedoporuciji naftaky - odchazeji cerpadla a injektory k vuli kondenzaci vody. Musi se ta voda nejdriv nekde oddelovat extra filtrem kondenzacnim a pod.

U benzinu tam pisi same zlepseni v dojezdu, ztiseni motoru a akcelerace. Jezdil jsem po dalnici ve 120 km/h skoro za 9l. Nyni jsem to prumbnul a pohyboval jsem se okolo 6,6 az 7,2 . Tyhle cisla sem predtim nevidel na dalnici :kuk: a to připomínám že byl déšt. Nepatrné naklopení ručičky teploměru chlazení asi na 91-92°C což vysvětluje reakci. Co to pak udělá v létě dám vědět. Na krizovatce sem se nestacil divit kdyz sem mu vosolil, to ten s tim BMW se hned vzdal. Sam si zacal :aggressive: Motor mel krásný zvuk, je to znat i pri klidne jizde. Byl jsem zvykly po meste nejak jezdit ale ted mi prislo ze auto stale pomalu akceleruje, musim ubrat plyn jeste vice. Budu merit dal a asi uz neprestanu davat do 1,6 MPI decku acetonu :-) neco jako zazrak :palec2: jsem zvědavý zanedlouho budu na emisích. Pak dohodím hodnoty.

FAQ- otazky a odpovedi US :smich:o acetonu a jeho zkusennostech lidi z US

cituji jednoho z mnohých lidí z US: kdo to chce přeložit ?

Jim Bolf's Dodge Ram (Mitsubishi) - Mileage went from 24 mpg to 28.5 mpg using 3 oz per 10 gal. acetone over 1800 miles. Notes better idle, engine running smoother. (May 24, 2005)

post-14299-1235431874_thumb.png

Editováno: , autor: tomiczech
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle jsem nasel nekdy pred 2 lety na netu.od te doby na to jezdim a zkusenosti jen pozitivni.

Na fabii 1.4 16V na jeto cca 50tkm a snizeni spotreby zhruba 0.3-0.5l/100km (ono pri spotrebe kolem 6l/100 uz to moc nejde), chod motoru byl trosku lepsi,jinak jsem nic dalsiho nepozoroval.

redil jsem v pomeru 1:1000 (20ml/20l) ,to se mi jevilo lepsi nez 1:650 (prisel jsem na to ze druha nadrz po naredeni mela lepsi usporu)

dale jsem zjistil ze nektere benziny (napr.Shelll) na to moc nereaguji - uz asi meji nejake aditivum co rusi funkci (OMV,ARAL,Benzina v pohode..)

Takze pro me je to funkcni a nejaka uspora je.

Ted jsem to zacal davat do RS,kdyz tak az ujedu vic tak dam vedet - kazdopadne zmena zvuku je znat od prvnich km.

PS. jeste jedna drobnost - az to nalejete do nadrze nechte auto nejakou dobu stat - efekt je potom hned znat,kdyz to nalejete u pumpy a jedete tak se to projevi az po dlouhe dobe,asi se to misi jinak v klidu a jinak (pomaleji) pri splouchani...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsme 15 let po revoluci každý tu ví houby a žádná rafinérka ti nebude řikat dej si to tam usetríš. 20% je prostě už dost ve velkých obratech :)

Tohle mě napadlo, ale rafinérky by to možná neudělaly, ale automobilky určitě ano, zvlášť když jsou tak tlačené k nízkoobjemovým motorům právě kvůli spotřebě a emisím...

To je něco jak silný magnet na přívodu paliva. B)

...takže spíš myslím, že to je takhle :doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím mi připomínáš myšlenky že by to bylo zvlášt dolévané a auto by si to samo bralo z jiné nádžky. Ono to asi tak známé nebude, a veř že cena acetonu pak vylítne. Stejne se na to vyprnou taky automobilky to nic neprinese jen investice a nakonec ji zaplatí zákazník. To je lehčí to tam nalít z odměrky. Rafinerky maji svoje normy, timhle zmenis horeni toho benzinu coz oni nemuzou by se na to prislo pri odberných kontrolách. Podobný systém už u aut je, vstřikuje se do ale výfuku kvůli snížení emisí u nákladáků pomocí AdBlue.- čerpadla jsou drahá a choulostivá na naftu a vodu že :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu po aplikaci magnetu na přívod paliva a jeho následné upravě :kol-63: jsem u mé OII dosáhl spotřeby 1,09l na 100Km.

Veškeré automobilky po mě chtějí vědět jak jsem toho docílil :worthy , ale ja zarputile mlčím a mlčím neb mě peníze do kapse

pumpují ropné společnosti :kol-33: .

I přesto že vím že pomocí acetonu mohu jít ještě dál a snížit spotřebu, nechci zklamat své chlebodárce. :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemá to žiadne vplyvy na katalyzátor?

To nikdo neví, ted pujdu na emise tak uvidím. Motor má vyšší prac. teplotu a tím lepší spalování. V acetonu není olovo. Pouze 6xvodik 3xuhlik 1xkyslik

ježiš to je zas blbost a to, že protože jsme tu 15let po revoluci a nikdo nic neví, to je taky blbost... zvlášť češi, ti by o tom věděli už dávno kdyby to bylo tak dobrý

jo co Češi neznají nebo není z jejich hlavy jako by nebylo :)

aceton je dost agresivni. Mohlo by to mit vliv jak na mazani cerpadla, tak i na benzinove hadice.

Overim to u odborniku na chemii a kdyztak dam vedet

Diky nezapomen na ten pomer 1:500 cca :smich: zatím ta petka kterou koncentrát nalévám nemá problém.

U dieselů tam prosím nezkoušet. Může to vážně poškodit čerpala a vstřiky pokud není dobře odseparovaná voda z nafty. Ale to se občas u dieselů stává. Aceton je ředitelný vodou a protože ji přitajuje může se něco stát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je něco jak silný magnet na přívodu paliva. B)

Přesně moje slova.

Celkově si myslím že to je blbost, chvilkově to možná může snížit o nějakou decku spotřebu, ale ve výsledku až se posere katalyzátor nebo něco v motoru, tak těch pár kč ušetřených na nádrži ti nepomůže.

IMHO, jak dlouho už jezdíš s tím acetonem, respektive kolik km a nádrží si už vyjel s acetonem? A jakou máš po použítí toho acetonu průměrnou dlouhodobou spotřebu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...