Přejít na obsah

kompatibilita váhy vzduchu


michy

Doporučené příspěvky

Mám v 1.8 20V 1997 váhu vzduchu ještě bez integrovaného teplotního čidla s prapůvodním 3 pinovým konektorem. Co jsem koukal, přímo k tomuto autu (typu motoru i ročníkově) se nabízejí nové například u Auto Kelly už jen se 4 pinovým konektorem (obsahující i tepltní čidlo), tímto ale do mého auta nepřipojitelné.

Je záludnost "jen" v nekompatibilním konektoru?

Pokud jinak je váha parametricky kompatibilní, jaké má být zapojení pinů mezi 3 a 4 pinovým konektorem?

Pak mne ještě napadlo, zkusit sehnat 3 pinovou nikoli pod kategorií Škoda, ale AUDI A4.

Ale pokud 3 pin je vyběhlý zastaralý typ, spíš bych jej předělal na 4 pin a i měl tak větší výběr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co si bubem povídat. Ono už tak jsou věci kolem aut nehorázně předražené v porovnání k jiným "neautovým" zařízením, která přitom jsou za stejnou či nižší výslednou cenu složitější i výrobně nákladnější. Elektronika mi není cizí, tak spíš bych si přizpůsobil připojení k cenově dostupnějším dílům. Jen vědět jak piny zapojit. Cestu odměřování a zkusmo propojování bych kvůli možnému poškozaní nerad riskoval.

Ta má Octávia jak jsem kouknul je nejspíš z těch prvních vyrobených, kdy mi přijde že z prvu osadili motoricky rovnou z AUDI k tomu se vším souvisejícím než pak Škodováci sami začali bádat a pozměňovat...

Důvod k váze vzduchu je, že mi najednou stoupla spotřeba. Nebyl problém v pohodě jezdit do 7 litrů/100km, kdy teď za stejných podmínek mám co dělat nepřesáhnout 9 litrů/100km. Auto mi sice v pohodě jezdí s dostačujícím výkonem, ale přeci jen o poznání zlenivělo. Přitom VAG chybu nehlásí.

Máte-li někdo popis zapojení váhy vzduchu, hlavně pinů 3 pin versus 4 pin, moc by mi to a jistě nejen mě napomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vychází mi rozdíl, že u mé 3 pinové váhy vzduchu vůči novější 4 pinové je v prohození dvou pinů a kostřícího pinu navíc. Pokud jsem obrázky správně rozluštil i pochopil, je možné takovéto přiřazení?

odkud 4pin konektor (původní 3pin konektor)

od ŘJ pin 12 ------> pin 2. --- (pin 2.)

od ŘJ pin 13 ------> pin 4. --- (pin 1.)

od pal. čerp. ------> pin 3. --- (pin 3.)

ukostření ----------> pin 1.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přiřazení pinů by tak souhlasilo,ještě jestli nastavení váhy bude souhlasit s tvojí ŘJ.

Přesně, i kompatibilita charkteristiky váhy je otázka. Obecně přijde mi při hledání dílů v katalogách obchodníků, kde v kategorii mého auta, typu motoru i ročníku, že si obchodníci u motorizací na kompatibilitu mezi ročníky zas tak moc nehrají. Už dříve, například u nového palivového čerpadla se muselo upravit přichycení. Tak i nyní u váhy vzduchu rozkliknu-li podrobnosti, tak na obrázcích je očividný 4 pinový konektor.

Ale zpět k problému. Rozumím-li dobře, tak výstupem váhy pro Řj je napětí v rozmezí 0 až 5V, kde velikost napětí je dle průtoku vzduchu, jeho hmotnosti vahou. Tudíž otáčkám volnoběhu odpovídá určité napětí z váhy a stejně tak k vysokým hraničním otáčkám motoru by k tomuto výkonu mělo protéci i patřičné množství vzduchu indikované vahou napětím 5V či mírně pod 5V. Dál asi jde i o křivku průběhu průtoku vzduchu a výstupního napětí, která lineární není.

Ono principově konkrétního se dá na internetu různě najít jako například:

http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=maf

http://mondeo.fordclubs.org/elektronika/cidla/e-MAF.htm

http://www.guzzimental.com/documents/alfa/...5%20Sensors.pdf

Nekompatibilitu vah mezi motorizacemi různých kubatur i výkonů, kdy každý má při spalování i jinou potřebu množství vzduchu bych chápal.

Otázkou je, jak je to s kompatibilitou vah mezi motory stejné kubatury i stejného, či velice blízkého výkonu, jsou li pro záměnu nějak standardizované.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váha vzduchu: Správně se tato součástka nazývá HFM sonda. Jedná se o průtokoměr, ve kterém se přinachází tenká kovová mebrána žhavená odporově na určitou teplotu, plošná deska hybridní konstrukce s pár elektrickými elementy a tlakové čidlo. Vzduch proudící do sání ochlazuje kovovou fólii a tím se mění její odporové hodnoty, kteréžto změny se dají měřit. Pro tento jemně vyvážený systém představují prach, smítka nebo voda rozptýlená v sání zásadní problém. Poté, co motor spolyká x tisíc m3 průměrně znečištěného vzduchu, membrána se zanese nebo ji něco prorazí, chyba zařízení přesáhne tolerance (asi ±4%) a řídící jednotka motoru zaznamená diskrepanci s údaji tlakového čidla, přestane brát údaj HFM jako plausibilní a pokračuje v regulaci podle vlastního nouzového programu se zřejmým úbytkem výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taky tu ze starších (hliníkové sání) a spotřeba mě leze nepříjemně nahoru už déle,

podezřívám lambdu, najeto 200 kkm. VAG nic nehlásí, výkon OK.

Tak to oba máme ještě tu prapůvodní 1.8 20V motorizaci, vlastně AUDI A4 a koukám i přibližně stejně najeto.

Jinak stoupající spotřeba může být mnohým a na delší diskusi...

Každopádně u svého auta jsem ji srazil úpravou v sání, kdy nebývá problém u tras nad 20km i mírně kopcovitým terénem se vejít do 7 litrů/100km. Ale i mě začátkem roku začala stoupat spotřeba a zkusmo odstraněním úpravy v sání vylítla ještě výše (8,5 litrů/100km). VAG nic nehlásí, tak mám také v podezření Váhu vzduchu i lambdu. Ale včera jsem objevil závadu napínáku - kladky rozvodového řemene. Volnější řemen začal se samonapínákem kmitat, porachtávat, tak jestli i to nezhoršilo jízdní vlastnosti a spotřebu. Auto jsem dal hned do servisu tak pak uvidím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váha vzduchu: Správně se tato součástka nazývá HFM sonda. Jedná se o průtokoměr, ve kterém se přinachází tenká kovová mebrána žhavená odporově na určitou teplotu, plošná deska hybridní konstrukce s pár elektrickými elementy a tlakové čidlo. Vzduch proudící do sání ochlazuje kovovou fólii a tím se mění její odporové hodnoty, kteréžto změny se dají měřit. Pro tento jemně vyvážený systém představují prach, smítka nebo voda rozptýlená v sání zásadní problém. Poté, co motor spolyká x tisíc m3 průměrně znečištěného vzduchu, membrána se zanese nebo ji něco prorazí, chyba zařízení přesáhne tolerance (asi ±4%) a řídící jednotka motoru zaznamená diskrepanci s údaji tlakového čidla, přestane brát údaj HFM jako plausibilní a pokračuje v regulaci podle vlastního nouzového programu se zřejmým úbytkem výkonu.

Přepnutí do nouzového režimu kvůli váze vzduchu by myslím měl hlásit VAG. Ale ten mi chybu nehlásí (ale chybu zahlásí, jen když jí zkusmo odpojím) Typ váhy co mám je s topným-odporovým drátkem. Tak jednou do roka ji čistím. Spíš, že mi přijde, jak je v autě od jeho výroby 1997, tak jestli není už unavená...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

dobry den.četl jsem na skoda foru vaš příspěvek o váhach vzduchu. Nemohl by jste mě poradit.

Mám octavii 1.8 AGN na benzín . kde sehnat nějake hodnoty váhy Bosch 06A906461A .. Myslím napětí, hmotnost. Abych ji mohl změřit.Vím že na volnoběh má dát asi 1-4 g/s. Ale co dál? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...