Duben 20, 200619 r oki to K jsem se prehlidl jsou to vstupy do panelu L a P obrysovek :-( jinak je to tak jak pises :-) dobrou noc (den)
Duben 20, 200619 r Zajimava diskuze. Uplne staci propojit PIN TFL (TagFahrLicht) s PINem 56 Tlumena svetla. Po zapnuti zapalovani bude svitit pouze predni tlumena svetla bez parkovacek a vseho ostatniho. Legislativa myslela i na tzv. denni svetla a k nim uz nemusi svitit nic jineho, ani zadek. Takto to ma jiz z vyroby resena napr. nova AUDI A6, A8 a A4 ktera ma jako denni svetla paraboly s obyc. 21W zarovkou a nic jineho na voze nesviti. Kdo chce setrit zarovky, muze zaradit odporovy kablik a nechat svitit "denni svetla" se snizenym vykonem - ale original dil od VW srtoji 520,-Kc bez DPH. To se vyplati cas odcasu tam vymenit zarovku.
Duben 20, 200619 r Pánové, pořád řešíte jen životnost žárovek, ale jde přece taky (a mi především) o životnost světlometů, které se budou v letních dnech zejména při poskakování po městě pěkně přehřívat.
Duben 20, 200619 r Strojvudce: Delej podrobny zaznam co delas a hlavne fot... Pak to dej do instalacnich maualu a bude to super...
Duben 20, 200619 r Strojvudce: Delej podrobny zaznam co delas a hlavne fot... Pak to dej do instalacnich maualu a bude to super... Přesně tak
Duben 20, 200619 r myslim ze denni svetla by mely svitit i s obrysovkama vzadu,tedy pokud mluvime o prednich svetlometech,pokud jsou nezavisle sveltlomety sviti jen ony. reseni s propojenim spinace je podle meok jen pokud pridam i napajeni obrysovek (asi by to slo udelat ze by svitily jen zadni,ale tech par watu vpredu nestoji za komplikaci pri zapojovani-podle me :-))
Duben 20, 200619 r Zajimava diskuze. Uplne staci propojit PIN TFL (TagFahrLicht) s PINem 56 Tlumena svetla. Po zapnuti zapalovani bude svitit pouze predni tlumena svetla bez parkovacek a vseho ostatniho. Legislativa myslela i na tzv. denni svetla a k nim uz nemusi svitit nic jineho, ani zadek. Takto to ma jiz z vyroby resena napr. nova AUDI A6, A8 a A4 ktera ma jako denni svetla paraboly s obyc. 21W zarovkou a nic jineho na voze nesviti. Kdo chce setrit zarovky, muze zaradit odporovy kablik a nechat svitit "denni svetla" se snizenym vykonem - ale original dil od VW srtoji 520,-Kc bez DPH. To se vyplati cas odcasu tam vymenit zarovku. Problem mozna bude v tom, ze bud musi svitit svetla pro denni sviceni nebo predepsana svetla na voze coz je parkovaci, potkavaci a koncove, nelze si zprovoznit jen jedny z nich
Duben 21, 200619 r Pánové, pořád řešíte jen životnost žárovek, ale jde přece taky (a mi především) o životnost světlometů, které se budou v letních dnech zejména při poskakování po městě pěkně přehřívat. Tohodle bych se nebál. Děláš, jakoby neexistoval vývoj a automobilky spoléhaly na uvědoměnce jako ty... Těm světlům se nic nestane....
Duben 21, 200619 r Ano to mas naprostou pravdu Mefisto. Bud tlumeny vcetne vseho co k nim patri, nebo solo jenom specialni svetla pro denni sviceni. Prvni pripad se da uvest do dokonalosti pripojenim zadnich svetel a vrazenim diod aby sly i parkovacky pres packu blinkru (leva nebo prava strana). Jenze v praxi budou stat benga na silnici a koukat kdo sviti a kdo ne. Zezadu to bude zavadejici, pac zde nemusi koncovy svetla nutne svitit. Je to jako by cajti kontrolovali dalnicni znamky zezadu - vzdy stoji a prohlizi si projizdejici vozy. Stejne to bude (a je) s tim dennim svicenim. A prave tento problem elegantne vyresi 10cm dratu, konektor sumasumarum za 10,-Kč a 5 min. prace. Nehrnu se do utraceni zbytecnych castek za drahe "originalni" reseni. Takhle to mam udelane na Multivanu a A4ce uz pres rok a pres zimu jsem nemel zadny problem s policajtama. Akorat si clovek nesmi zapomenout rozsvitit vecer. To se mi ale nestava, protoze stejne prestavam videt na budiky a automaticky zapinam "plna" svetla
Duben 21, 200619 r Pánové, pořád řešíte jen životnost žárovek, ale jde přece taky (a mi především) o životnost světlometů, které se budou v letních dnech zejména při poskakování po městě pěkně přehřívat. Tohodle bych se nebál. Děláš, jakoby neexistoval vývoj a automobilky spoléhaly na uvědoměnce jako ty... Těm světlům se nic nestane.... Něco na tom bude. Táta má O1 MR2002 a relé tam má od začátku, takže svítí pořád. Obě světla mají na tom čirém plastovém překrytí už hodně prasklin. Řekl bych, že se učinnost už dost snížila. Jedno světlo se po nehodě měnilo a je to to samé. U Fabií (ťuk, ťuk) jsem si zatím ničeho podobného nevšiml.
Duben 21, 200619 r Pánové, pořád řešíte jen životnost žárovek, ale jde přece taky (a mi především) o životnost světlometů, které se budou v letních dnech zejména při poskakování po městě pěkně přehřívat. Tohodle bych se nebál. Děláš, jakoby neexistoval vývoj a automobilky spoléhaly na uvědoměnce jako ty... Těm světlům se nic nestane.... Něco na tom bude. Táta má O1 MR2002 a relé tam má od začátku, takže svítí pořád. Obě světla mají ty čiré plasty už hodně popraskané. Řekl bych, že se učinnost už dost snížila. Jedno světlo se po nehodě měnilo a je to to samé. U Fabií (ťuk, ťuk) jsem si zatím ničeho podobného nevšiml. Ta stejná zkušenost s OI. Překryty světel jsou po třech letech popraskané a měkoučké jakj Azurit
Duben 21, 200619 r Pánové, pořád řešíte jen životnost žárovek, ale jde přece taky (a mi především) o životnost světlometů, které se budou v letních dnech zejména při poskakování po městě pěkně přehřívat. Tohodle bych se nebál. Děláš, jakoby neexistoval vývoj a automobilky spoléhaly na uvědoměnce jako ty... Těm světlům se nic nestane.... Něco na tom bude. Táta má O1 MR2002 a relé tam má od začátku, takže svítí pořád. Obě světla mají ty čiré plasty už hodně popraskané. Řekl bych, že se učinnost už dost snížila. Jedno světlo se po nehodě měnilo a je to to samé. U Fabií (ťuk, ťuk) jsem si zatím ničeho podobného nevšiml. Ta stejná zkušenost s OI. Překryty světel jsou po třech letech popraskané a měkoučké jakj Azurit Fabka je má taky měký...už jako nová na showroomu. Podle mě tohle není svícením... Nebo víte co? Napiště někdo do Helly, ať se k tomu vyjádří. Jsou tam ochotný - sám jsem si s nima vydopisoval výměnu xenonový lampy. Jinak si myslím, že tímhle pomalu zabředáváme do oblastí typu "v létě nesvítím, štřím benzín a žárovky" atd...
Duben 21, 200619 r P2M: Ja bych to neresil, nas se to moc tykat nebude Tepelny vykon xenonu je mnohem nizsi nez halogenu, takze kliiiiiiiiiiiiiiiiiidecek a nozky vzhuru
Duben 21, 200619 r P2M: Ja bych to neresil, nas se to moc tykat nebude Tepelny vykon xenonu je mnohem nizsi nez halogenu, takze kliiiiiiiiiiiiiiiiiidecek a nozky vzhuru Martin: mě jen zaráží, kam až teorie různých lidí tady sahají
Duben 21, 200619 r Odrazná plocha vyšším tepelným zatížením matní, polykarbonátový překryt žloutne a zhoršují se i mechanické parametry, rozhodně to není bez následků, což potvrdila i studie ŐAMTC, který je bezpečností přímo posedlý a výslovně uvádí, že celodenní svícení potkávacími světly je z těchto a dalších důvodů NEVHODNÉ a doporučil alternativu zvláštních světlometů pro tento účel. Světlomety se sníženou účinností z celodenního svícení jsou pak pěkně nebezpečné v noci.
Duben 21, 200619 r stav zadne veci se pouzivanim nezlepsuje :-) stejne se po par letech objevi nejake jine svetla tak proc to resit
Duben 26, 200619 r Strojvudce: Delej podrobny zaznam co delas a hlavne fot... Pak to dej do instalacnich maualu a bude to super... Tak už svítim. Je to strašně jednoduchý, ale nějaký fotečky mám, tak to tam teda šoupnu. Tak jsem tuna něco sesmolil. Upraveno Duben 26, 200619 r od Strojvůdce
Duben 28, 200619 r Srojvůdce: fakt dobrý. Vždy tak trochu obdivuju ty co se hrabou v tý elektrice, vždyť je tam hroznej zmatek kabelů . Ale jednou jsem taky zapojoval. Byly to takový ty červený poziční světýlka na vršku pátých dveří, teda byl to třídveřák. A jednou po třech letech mi žena říká, že už nesvítí. Řekl jsem jí to není možný, před chvílí svítily a je divný aby praskly obě najednou. A taky že svítily. Nedalo mi to a začal jsem to zkoumat a zjistil jsem, že jsem je zapojil tak perfektně, že když jsem rozsvitil světla a zařadil zpatečku tak zhasly, a když jsem vycouval a poté dal neutrál a šel zavřít vrata tak zas krásně svítily, takže jsem na tenhle úkaz nikdy sám nemohl přijít
Září 16, 200618 r Srojvůdce: fakt dobrý. Vždy tak trochu obdivuju ty co se hrabou v tý elektrice, vždyť je tam hroznej zmatek kabelů . Ale jednou jsem taky zapojoval. Byly to takový ty červený poziční světýlka na vršku pátých dveří, teda byl to třídveřák. A jednou po třech letech mi žena říká, že už nesvítí. Řekl jsem jí to není možný, před chvílí svítily a je divný aby praskly obě najednou. A taky že svítily. Nedalo mi to a začal jsem to zkoumat a zjistil jsem, že jsem je zapojil tak perfektně, že když jsem rozsvitil světla a zařadil zpatečku tak zhasly, a když jsem vycouval a poté dal neutrál a šel zavřít vrata tak zas krásně svítily, takže jsem na tenhle úkaz nikdy sám nemohl přijít
Září 20, 200618 r Kluci zlatý. Neviem pochopiť, prečo chcete silou mocou pri dennom režime odpojiť prístrojovku a ďalšie veci . Pri tom rozsvietenie aktivujete od zapnutia kľúčov.Ja som mal ešte na rapide automatické svetlá , ktoré k zapnutiu potrebovali -zapnuté zapaľovanie, ale aj tlak oleja. Tým som dosiahol to že pokiaľ motor nebežal , svetlá mi neničili baterku, čo v zime a hlavne pri staršej baterke môže byť rozhodujúce. Ďalšiu pripomienku by som mal k názoru,že za zníženej viditeľnosti rozsvietiť klasicky. Predstavte si že ráno odchádzate za tmy,rozsvietite a keď okolo obeda odstavíte ,asi zabudnete vypnúť svetlá. Keď ma na to má upozorňovať rôzne oískanie ,tak nepotrebujem žiadne relé.Skúste v tomto duchu navrhnúť vypínateľné ,ale plne funkčné svetlá.
Září 21, 200618 r Kluci zlatý.Neviem pochopiť, prečo chcete silou mocou pri dennom režime odpojiť prístrojovku a ďalšie veci . Pri tom rozsvietenie aktivujete od zapnutia kľúčov.Ja som mal ešte na rapide automatické svetlá , ktoré k zapnutiu potrebovali -zapnuté zapaľovanie, ale aj tlak oleja. Tým som dosiahol to že pokiaľ motor nebežal , svetlá mi neničili baterku, čo v zime a hlavne pri staršej baterke môže byť rozhodujúce. Ďalšiu pripomienku by som mal k názoru,že za zníženej viditeľnosti rozsvietiť klasicky. Predstavte si že ráno odchádzate za tmy,rozsvietite a keď okolo obeda odstavíte ,asi zabudnete vypnúť svetlá. Keď ma na to má upozorňovať rôzne oískanie ,tak nepotrebujem žiadne relé.Skúste v tomto duchu navrhnúť vypínateľné ,ale plne funkčné svetlá. Sorry, ale nevím vo co go, nějak jsem to nepochopil.
Září 21, 200618 r Kluci zlatý.Neviem pochopiť, prečo chcete silou mocou pri dennom režime odpojiť prístrojovku a ďalšie veci . Pri tom rozsvietenie aktivujete od zapnutia kľúčov.Ja som mal ešte na rapide automatické svetlá , ktoré k zapnutiu potrebovali -zapnuté zapaľovanie, ale aj tlak oleja. Tým som dosiahol to že pokiaľ motor nebežal , svetlá mi neničili baterku, čo v zime a hlavne pri staršej baterke môže byť rozhodujúce. Ďalšiu pripomienku by som mal k názoru,že za zníženej viditeľnosti rozsvietiť klasicky. Predstavte si že ráno odchádzate za tmy,rozsvietite a keď okolo obeda odstavíte ,asi zabudnete vypnúť svetlá. Keď ma na to má upozorňovať rôzne oískanie ,tak nepotrebujem žiadne relé.Skúste v tomto duchu navrhnúť vypínateľné ,ale plne funkčné svetlá. Sorry, ale nevím vo co go, nějak jsem to nepochopil. "Pri tom rozsvietenie aktivujete od zapnutia kľúčov" o čom je toto? tebe sa po zapnuti klučika rozsvieti palubovka? na akom aute? v tomto duchu som si navrhol denne svietenie a to tak že mam vypinač stale v polohe 0 po naštartovani za cca 4s - preto som použil taky čas, lebo som odmeral že po naštartovani je na palubnej sieti napätie baterky a cca 2 s treba aby začal altik dorabať a potom sa zdvihne na cca 14V takže ani baterka nedostane šupu odberu cez 130W (pri halogenoch) a altik sa strihne dostať do prevadzkoveho stavu. ak chcem len obrysovky prepnem vypinač do polohy obrysovky a z nej možem prejsť aj na normalne zapnute svetla - čiže vypinač je plne funkčný! ked chcem hmlovky urobim to iste ako ked chcem obrysovky teda zapnem normalne svetla aj s hmlovkymi povytiahnutymi. ked to chcem cele vyradiť, mam v kastliku pri nohach maly vypinačik ktorym to cele vyradim a funguje len vypinač. nemusim pisať že je to zavisle na vystupe D+ z altiku a ešte "Keď ma na to má upozorňovať rôzne oískanie ,tak nepotrebujem žiadne relé" tu ide o komfort a o to aby si nezabudol ZAPNUŤ svetla hlavne
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.