Přejít na obsah

1.6 TDI CR (77KW)


jarda109283

Doporučené příspěvky

Samozrejme, ze 1,9 odstavuju. Tie dymidla uz nebudu moct predavat bez DPF filtra. Lenze ten je na 1,9 iba domontovany a ako som cital, tak ho dost dusi.

Preto som zariskoval a vyskusal som tuto 1,6ku. Myslim, ze v nafte nie je momentalne ina volba. Tie doterajsie motory su beznadejne zastarane.

Ked som vyberal auto, tak som vyberal medzi Focusom a OII. A fakt, keby nebol tento motor a ta N1 bez mreze, tak do Skodovky nejdem.

Len skoda ze este nemontuju sestrychlostnu prevodovku. Na tom aute je citit, ze su prevody neprirodzene ponatahovane. Dvojka je prirychla a prechod medzi stvorkou a patkou mi osobne akosi nesedi.

Takze pokial chcete OII a diesel tak cakajte. Pri 1,6 na 6 rychlostnu prevodovku (alebo DSG) a ak chce niekto nieco silnejsie tak na ten CR dvojliter co je teraz v Superbe. To je mnamka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Me by zajimalo jak je na tom v praxi 1.6TDI s pruznosti proti 1.9, z testu vychazi 60-100kmh na IV. a 80-120kmh na V. stupen dost blede.

Jo a tech 4.2 pri 140kmh a 5.9 pri 160kmh je fakt nerealnych, muselo to byt z kopce nebo po vetru.

Editováno: , autor: mikesh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to se asi na tom aute zasekne. S manualem bych si to asi nekoupil ale mit 7.G. DSG :) by se mi to zamlouvalo.

A to argumentování starou ruchnou mi připomíná co si jako dítě pamatuju, když lidi nechtěli Favority, protože jim 120 přišli lepší.

A porovnávání čipnutých aut se seriovkama je taky prapodivné. Nejlepší je všichni si to nechaj načipovat a pak jezdí na spotřebu. K čemu potom ten výkon. Jen může pak machrovat na chlapy v hospodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim..měl jsem možnost tento motor testnout u OII face ... A byl jsem velmi spokojen...

Už jenom když to nastartuješ, tak ten CR je krásně tichej a kultivovanej ve srovnání s PD.

Byl to nový motor, který měl najeto pouhých 100km ... jel jsem s ním pouhých 20 km a prostě jsem ho testoval, takže s autem jsem jel hodně ostře (místama i 170km/h) ...

Když jsem přijel, tak při téhle ostré jizdě byla spotřeba 6,1l/100km a to je nový motor a ještě byl studený... Takže tohle je velký plus, protože až se motor zajede a pojede se s ním normální jízdou ( ne cihlou :) ), tak bude mít parádní spotřebu.

Potom další postřeh je, že má větší krouťák ... Takže neni tam ten razatní turbo efekt jako u 1,9TDI, ale za to ten motor táhne pořád i po 4 tisících otáčkách, kde motor 1,9TDI už netahne ...

Takže pokud by se mi někdo ptal, jestli bych si ten motor koupil, tak řeknu že určitě ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim..měl jsem možnost tento motor testnout u OII face ... A byl jsem velmi spokojen...

Už jenom když to nastartuješ, tak ten CR je krásně tichej a kultivovanej ve srovnání s PD.

Byl to nový motor, který měl najeto pouhých 100km ... jel jsem s ním pouhých 20 km a prostě jsem ho testoval, takže s autem jsem jel hodně ostře (místama i 170km/h) ...

Když jsem přijel, tak při téhle ostré jizdě byla spotřeba 6,1l/100km a to je nový motor a ještě byl studený... Takže tohle je velký plus, protože až se motor zajede a pojede se s ním normální jízdou ( ne cihlou :) ), tak bude mít parádní spotřebu.

Potom další postřeh je, že má větší krouťák ... Takže neni tam ten razatní turbo efekt jako u 1,9TDI, ale za to ten motor táhne pořád i po 4 tisících otáčkách, kde motor 1,9TDI už netahne ...

Takže pokud by se mi někdo ptal, jestli bych si ten motor koupil, tak řeknu že určitě ...

A pak si kupte předváděčku. Sorry za OT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor je dobrej na diesel. A jak tady píšou co se týče zaběhu mám vysledovano že nejlepší spotřeby vykazují auta co dostávala čočku hned od začátku.Ale co se týká životnosti to asi neplatí.

Ale ne na studenem agregatu. :feve: jak tady pise pan ze to prohanel cihlu a bylo to jeste studene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové, mrzí mě mrtvost tohoto vlákna. Neříkejte mi, že motor, který má nahradit 1,9 TDI si nezaslouží více infa! Já o něm ve střednědobém horizontu uvažuju jako o horkém kandidátovi, jen o něm nic nevím :kuk: hlavně životnost CR mě trochu straší :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau lidi, mam dotaz proč tu tento motor ještě neni?? Na konfigurátoru škoda už je.... Máte někdo tento motor?? zkušenosti?díky

Tak se hlásím s dalšími zkušenostmi ohledně tohoto motoru, mám najeto už přes 9000Km, díky cestám do Německa.

Dle GPs max dosažená rychlost byla 227km/h což je tachometrových cca. 240.

Dlouhodobá průměrná spotřeba je 5,6l/100km, ale s tím že je klima na AUTO a jezdíme ve dvou. Prům. rychlost pak 72km/h. A to jezdím vcelku svižně zejm. v Německu, tam pod 160 nejdu.

Motor subjektivně ještě více ztichnul, ale možná je to jen tím, že tankuji většinou v Německu naftu od Aralu nebo Shell V-Power.

Co mě trochu překvapuje, je to, že v těchto mrazech( -2/-4st.) , kt. teď máme, se motor při jízdě po Praze prakticky neohřeje! Když už ano, na prvním semaforu začne zase stydnout. Je to normální? Asi zavolám do škodovky, jestli je to normální.

Jinak za sebe mohu říct, že jsem maximálně spokojený, snad bych do budoucna volil 2.0 CR TDI, ale v době kdy jsem kupoval tenhle motor, jsem ještě netušil, že budu tak často na dálnicích v Německu.

Pokud jsou další dotazy, rád zodpovím.

Přeji klidné Vánoce a hlavně ať nám to jezdí!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Tak se hlásím s dalšími zkušenostmi ohledně tohoto motoru, mám najeto už přes 9000Km, díky cestám do Německa.

Dle GPs max dosažená rychlost byla 227km/h což je tachometrových cca. 240.

Dlouhodobá průměrná spotřeba je 5,6l/100km, ale s tím že je klima na AUTO a jezdíme ve dvou. Prům. rychlost pak 72km/h. A to jezdím vcelku svižně zejm. v Německu, tam pod 160 nejdu.

Motor subjektivně ještě více ztichnul, ale možná je to jen tím, že tankuji většinou v Německu naftu od Aralu nebo Shell V-Power.

Co mě trochu překvapuje, je to, že v těchto mrazech( -2/-4st.) , kt. teď máme, se motor při jízdě po Praze prakticky neohřeje! Když už ano, na prvním semaforu začne zase stydnout. Je to normální? Asi zavolám do škodovky, jestli je to normální.

Jinak za sebe mohu říct, že jsem maximálně spokojený, snad bych do budoucna volil 2.0 CR TDI, ale v době kdy jsem kupoval tenhle motor, jsem ještě netušil, že budu tak často na dálnicích v Německu.

Pokud jsou další dotazy, rád zodpovím.

Přeji klidné Vánoce a hlavně ať nám to jezdí!

S tím chladnutím motoru to ukazuje na špatný termostat - když nefunguje, tak je motor chlazený pořád na plný výkon. Taky se mi to stalo u 1.9TDI PD. Jinak se CRko zahrívá ještě o něco pomaleji, než PDčko, to je pravda. Už pár měsíců jezdím v CRku a můžu porovnat s 1.9TDI PD z Fábie, ve které jsem najel 100tis. Asi budu jen opakovat, co už tady padlo:

Plusy CR:

- CRko je mnohem kultivovanější, hlavně za studena

- CRko ochotně leze do vyšších otáček a hlavně v nich tolik neřve. U PDčka to vypadalo, že motor každou chvíli vyskočí ven :wacko:

Mínusy CR:

- u CR je reakce na plyn v nižších otáčkách dost opožděná, PD krásně táhlo už od 1.300, kdežto u CR je potřeba šlápnout na plyn a počkat 2-3s, než se otáčky dostanou k 1.900. Jelikož jsem klidný jezdec, co jezdí často na spotřebu, tak mi toto u CR trochu chybí...

Zátah obou motorů obecně je solidní a poměr výkon/spotřeba luxusní :palec2: . Myslím, že 1.6 CR je důstoný nástupce 1.9 PD.

Editováno: , autor: mopab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, ale u nového auta po 9000km mi neprijde možné mít rozbitý termostat. Je možné že se neohřeje, mně se i teď po výměně termostatu u FI 1.9TDI občas stane že když jedu s menší zátěží motoru v mraze tak se uchladí vzduchem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přečetl jsem si pročet srovnání OII 1,9PD a 1,6CR v aktualním AutoDiesel. Nic moc novýho sem se nedočelt. Autor se pustil do podrobného popisu HW motoru a to neměl dělat. Klasický hámotiny. Např. že 1,9 má díky většímu zdvihu nižší setrvačné hmoty. To je přeci taková blbost. Když 1,6 má lehčí a menší kliku a písty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Postřehy po najetých cca 7,5 tis. Km, OII - combi.

Motor je "kultivovaný" (pořád nevým co to slovo znamená u motoru :p ), je relativně tichý. Spotřeba se mi smazala když jsem si hrál před cca 1000km, ale měl jsem 6,3l. Jezdím 70% dálnice (tachometrová rychlost 135 - 145 Km/hod) a zbytek město nebo okresky (vetšinou dle předpisů). Po dálnici ale umí motor jet docela rychle (zatím jsem jezdil jen u nás, takže víc než 170 jsem nejel, ačkoliv motor by mě ještě pustil dál - někdo tady psal že jel snad tachometrových 240 km/hod??? To myslíš vážně? Neříkám že kecáš, ale nějak se mi tomu nechce věřit. Určitě to nebylo do kopce...).

Jinak obrovské mínus tohoto motoru z mého osobního hlediska je pomalá reakce na plyn a slabý tah v nízkých otáčkách! Ze začátku se mi 2x stalo, že mi auto zdechlo, protože po zařazení 2-ky po rozjezdu, otáčky spadly cca pod 1k a motor to na 2-ku prostě ne a ne roztáhnout. Ovšem v případě dosažení otáček okolo 1,5k a víc, není potom s tahem problém.

Ještě v porovnání s motorem 1,9 TDI ( 81 kW) v Passatu, v kterém jsem jezdil před tím, je akcelerace u 1,6 TDI mnohem, mnohem slabší. Ale neberu to jako chybu, nebo zápor, pouze fakt.

Jinak motor šlape naprosto v pořádku a neměl jsem ani problém se zahříváním/chlazením. Po cca 5 min. na dálnici teplota na 90° a bez problému drží...

Jediná závada po cca 3000km byly překousané dráty od kun!!! Žádná vesnice, město na sídlišti mezi panelákama... Takže bacha na ně! :excl:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No tak jsem ho taky vyzkoušel a nic jiného než zklamání. Je sice super tichý, ale totální mrtvola. Stará 66kW by tomu napráskala s přehledem. Po přesednutí do své stařičké 81kW jsem 2x chtěl řadit 6-ku. Na dvojku při lechtání plynu cukal, rádce řazení chtěl do kopce 5-ku už v 65km/h! Než toto, tak raději 1,6 benzín. Jezdí to za 6,5l.

Všichni ve firmě vzpomínají na PD..., snad jen ten hluk je o 2 třídy jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ve firmě už s tím nikdo nechce jezdit. Všem se to zdá líné. Na dálnici se tomu do kopců vůbec nechce a dávat ve 140 za 4 mi přijde na diesel trochu blbé. OI mi to na dálnici do kopce natřela jak nic.

DPF už se taky ozval, spotřeba se při 140 tempomat pohybuje okolo 6,2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Zdravím pánové, mrzí mě mrtvost tohoto vlákna. Neříkejte mi, že motor, který má nahradit 1,9 TDI si nezaslouží více infa! Já o něm ve střednědobém horizontu uvažuju jako o horkém kandidátovi, jen o něm nic nevím :kuk: hlavně životnost CR mě trochu straší :aggressive:
Tak se hlásím s dalšími zkušenostmi ohledně tohoto motoru, mám najeto už přes 9000Km, díky cestám do Německa.

Dle GPs max dosažená rychlost byla 227km/h což je tachometrových cca. 240.

Dlouhodobá průměrná spotřeba je 5,6l/100km, ale s tím že je klima na AUTO a jezdíme ve dvou. Prům. rychlost pak 72km/h. A to jezdím vcelku svižně zejm. v Německu, tam pod 160 nejdu.

Motor subjektivně ještě více ztichnul, ale možná je to jen tím, že tankuji většinou v Německu naftu od Aralu nebo Shell V-Power.

Co mě trochu překvapuje, je to, že v těchto mrazech( -2/-4st.) , kt. teď máme, se motor při jízdě po Praze prakticky neohřeje! Když už ano, na prvním semaforu začne zase stydnout. Je to normální? Asi zavolám do škodovky, jestli je to normální.

Jinak za sebe mohu říct, že jsem maximálně spokojený, snad bych do budoucna volil 2.0 CR TDI, ale v době kdy jsem kupoval tenhle motor, jsem ještě netušil, že budu tak často na dálnicích v Německu.

Pokud jsou další dotazy, rád zodpovím.

Přeji klidné Vánoce a hlavně ať nám to jezdí!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové, mrzí mě mrtvost tohoto vlákna. Neříkejte mi, že motor, který má nahradit 1,9 TDI si nezaslouží více infa! Já o něm ve střednědobém horizontu uvažuju jako o horkém kandidátovi, jen o něm nic nevím :kuk: hlavně životnost CR mě trochu straší :aggressive:
Tak se hlásím s dalšími zkušenostmi ohledně tohoto motoru, mám najeto už přes 9000Km, díky cestám do Německa.

Dle GPs max dosažená rychlost byla 227km/h což je tachometrových cca. 240.

Dlouhodobá průměrná spotřeba je 5,6l/100km, ale s tím že je klima na AUTO a jezdíme ve dvou. Prům. rychlost pak 72km/h. A to jezdím vcelku svižně zejm. v Německu, tam pod 160 nejdu.

Motor subjektivně ještě více ztichnul, ale možná je to jen tím, že tankuji většinou v Německu naftu od Aralu nebo Shell V-Power.

Co mě trochu překvapuje, je to, že v těchto mrazech( -2/-4st.) , kt. teď máme, se motor při jízdě po Praze prakticky neohřeje! Když už ano, na prvním semaforu začne zase stydnout. Je to normální? Asi zavolám do škodovky, jestli je to normální.

Jinak za sebe mohu říct, že jsem maximálně spokojený, snad bych do budoucna volil 2.0 CR TDI, ale v době kdy jsem kupoval tenhle motor, jsem ještě netušil, že budu tak často na dálnicích v Německu.

Pokud jsou další dotazy, rád zodpovím.

Přeji klidné Vánoce a hlavně ať nám to jezdí!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...