matto wednesday Vloženo 5. Červen 2009 Sdílet Vloženo 5. Červen 2009 Stalo sa mi, že keď som spomaľoval pri križovatke, asi pri rýchlosti 5km/h, som omylom zaradil namiesto 1tky spiatočku. Spojku som stále držal. Chcem sa spýtať či sa takto môže zničiť prevodovka? Viackrát sa mi stalo, že keď nie je rovná vozovka, auto sa pomaly pohybuje dozadu, chcem zaradiť spiatočku, ale nedá sa a len sa mi zuby škrípu v prevodovke. Je to normálny jav? Mám Fabiu 1,4 Mpi 50 KW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 5. Červen 2009 Sdílet Vloženo 5. Červen 2009 Ano je to normalne (a predpokladam ze to prevodovke nerobi dobre), spiatocka nie je asi synchronizovana, mne osobne to tiez lezie dost na nervy. Ja zastanem a musim par sekund pockat, lebo sa mi to stane aj ked uz stojim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matthes Vloženo 5. Červen 2009 Sdílet Vloženo 5. Červen 2009 Synchron pro zpatecku je zbytecnej. Je potreba ji radit pouze pokud auto stoji, jinak prevodovka trpi. To, ze po zastaveni je potreba chvili pockat s vyplou spojkou nez se dotoci kolecka je taky normalni. Urcitou pomoci muze byt zastavit, drzet spojku, dat tam treba jednicku, jeji synchron zastavi hnaci hridel prevodovky a pak tam okamzite jde zpatecka bez problemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Poldy Vloženo 21. Červen 2009 Sdílet Vloženo 21. Červen 2009 Občas sa to stane každému že ráta zuby na prevodovke. Mne tiež. Reagujem preto, že u mňa je to akosi naopak. Keď postojím, vytlačím spojku a idem zaradiť spiatočku tak to žaškrípe ako na starom rozheganom Favorite. A je to jedno či sa pokúšam zaradiť spiatočku hneď, alebo nejakú tú sekundu počkám. Divné je to, že keď po zacúvaní chcem ešte zacúvať o kúsok ďalej a auto je ešte v pohybe, vtedy ide zaradiť ľahko a bez akéhokoľvek zvuku. Mám Fabku II 1,6 16V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomaS-BB Vloženo 21. Červen 2009 Sdílet Vloženo 21. Červen 2009 Kolko vlastne prevodovka takychto "zratani" zuboc vydrzi? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matthes Vloženo 22. Červen 2009 Sdílet Vloženo 22. Červen 2009 Odhaduju ze prezije motor... Kazdopadne dobry ridic by se mel chovat k prevodovce slusne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
andreas82 Vloženo 16. Duben 2012 Sdílet Vloženo 16. Duben 2012 Chcem sa vás opýtať mám problém s prevodovkou počas jazdy keď som radil na 2 stupeň sa mi stalo že mi vyskočila rýchlosť a odvtedy už autíčko nejde motor beží v pohode ale rýchlosti sa už nedajú zaradiť podotýkam že všetky tiahla fungujú až po prevodovku neviete čo sa stým mohlo stať? Auto je Škoda Fabia 2 77kw rv.2008 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 22. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 22. Listopad 2013 (editace) Mě se zas stalo, že sem v kopci a vycouvat do kopce a chtěl zařadit spátečku taky při lehce se pohybujícím autě. (nebyl čas dlouho čekat). Tak sice žádný zvuky při řazení to nedělalo, ale pak při pozvolném puštění spojky a přidání plynu to auto začalo couvat do kopce tak nějak trhavě. Tak sice je to nový auto (2 měsíce) a stalo se mi to poprvé, příště si dám pozor. A moje otázka zní, je možné zařadit zpátečku tak nějak "z poloviny" že by do sebe zabýrala ozubená kola jen částečně a tim se ožižlaly kraje zubů? Ale zase na druhou stranu, kdyby se žižlaly kolečka, tak by to asi dělalo při couvání kovový zvuky a né jen trvavě se pohybovat. Fabia 1,2 htp 51 kW Editováno: 22. Listopad 2013, autor: Mr.Pavka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 17. Únor 2014 Sdílet Vloženo 17. Únor 2014 A taky je teda normální, že někdy tam ta zpátečka nejde ani při stojícím aute? A až třeba na potřetí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 Je. Nastartuji, nechám několik sekund točit motor, sešlápnu spojku a - nejde. Vyřadím, chvíli počkám, sešlápnu spojku a - nejde. Vyřadím, už fakt nepočkám, zařadím jedničku a hned zpátečku a - jde. Ale to je tak každé páté řazení zpátečky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 No, někdy je to docela obtěžující. Zvláště když na mojem 20 let starým Twingu jde zpátečka pěkně sametově na první pokus s olejem, kterej je tam asi od výroby. Nerad bych si vodrbal zuby na novým autě. Tak aspoň, že normální rychlosti vpřed jdou jak maj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 ono je to vlastnosť asi všetkých prevodoviek čo sa vyrábajú, dneska som sa viezol z kamarátom na suzuki a tomu tam tiež nejde dobre dávať spiatočka a ani druhému kamarádovi na Audine. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 To si sedne časem si myslím, pak to půjde v pohodě, na Fábce mi od novoty ze začátku šly občas blbě řadit stupně dva tři a časem se to srovnalo. Jinak ta zpátečka mi třeba blbne i na nissanu, občas jde přes zuby, ale pomáhá, pokud se sešplápne spojka a chvilinku se počká, pak to tam zapadne pokaždé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 presne toto mi niekto poradil s tým že mám počkať chvílku s tou spojkou a vždy to tam ide. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 (editace) Asi je potřeba ta chvilka, aby se to správně zesynchronizovalo. Akorát teď nevím, jestli ty zpátečky u těchto aut mají synchronizaci Editováno: 24. Únor 2014, autor: HjM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 A meziplyn nestačí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 Na co meziplyn, ty řadíš zpátečku za jízdy? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 Já jen tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 Zkus to s tím sešlápnutím spojky a počkáním, stačí chvilinku, třeba to pomůže Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 Akorát teď nevím, jestli ty zpátečky u těchto aut mají synchronizaci nemajú... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 24. Únor 2014 Sdílet Vloženo 24. Únor 2014 dvakrát spojka samozdřejmě bez meziplynu pomůže téměř vždy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.Honza. Vloženo 25. Únor 2014 Sdílet Vloženo 25. Únor 2014 Ne, ne. Pomůže téměř vždy zařadit jedničku a hned zpátečku. Kola se asi proti sobě jedničkou pootočí a pak tam jde zpátečka lépe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 6. Duben 2014 Sdílet Vloženo 6. Duben 2014 (editace) Chlapi, je tohle převodový olej, který patří do Fabie II 1.2 HTP 51 kw, r.v. 2007, MR2008? Podle těch originálních čísel? http://www.cc-autodily.cz/olej-synt-prevodovy Editováno: 6. Duben 2014, autor: HjM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.