Přejít na obsah

Autobateria


ceannu

Doporučené příspěvky

Host Strojvůdce

Tak zítra jedu na dovču (jižní čechy :D ) a dnes juknu na baterku a co nevidím. ČERNÝ voko. Je tam pomálu elektrolytu. Ráno musím koupit destilku a doufat, že mně baterka neopustí. Jinak zatím žádný problém se startováním nebyl. <_<

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naldo - obvykle umrie len jeden článok. Mňa to postretlo tiež. Ale pri maximálnom vypätí síl som auto dokázal prevádzkovať ešte 3 dni :D Akurát štart motora bol problém, lebo som povypínal všetko, čo sa dalo aj nedalo (vyťahoval som poistky) a asi na 20-ty pokus som zvyčajne naštartoval. Ale to štartovanie bolo divoké. Kúsok to otočilo štartérom a koniec. Pri tom cvakali relátka, odomykal sa centrál a tak. Ale dá sa to.

V krajnom prípade by šlo auto aj roztlačiť. Spojku pustiť opatrne a počas tlačenia zapnúť zapaľovanie. Musí to naskočiť a nemalo by sa ani nič stať rozvodom či katalyzátoru. Roztláčať bez plynu resp len s ľahunko stlačeným pedálom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pred par tydny to postihlo i me ;) Jeden clanek v baterce odesel ;) Rano jsem prisel k autu a uz jsem nenastartoval. Vsechny clanky mely dostatecnou hladinu, tak jsem to pichnul na nabijecku, chvili nechat dobit a nastartoval jsem - potreboval jsem jet - a jel jsem docela dlouhou streku, tak jsem si rikal, ze se baterka dobije za jizdy. Pak jsem auto asi na 3 hodiny odstavil a znovu uz jsem nenastartoval. Pomohlo pusteni auta z kopecka, dal jsem tam dvojku a pomalu poustel spojku - zadny plyn. Auto nastartovalo s neuveritelnou lehkosti. Cekal jsem, ze se zakucka a pak rozjede, ale nic takoveho, proste se jen uplne krasne plynule rozjelo. Stastnej jsem z toho nebyl, protoze vim, ze to nedela dobre katalyzatoru, ale vypada to, ze tento prvni pokus a snad i posledni pokus o startovani z kopce nemel na katalyzator zadny vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som experimentoval podobne a zistil som, že tak do minúty od vypnutia motora sa dalo naštartovať, ak ale auto stálo dlhšie, tak už nie. Hoci motor bol teplý. Resp. pri vypnutých spotrebičoch to šlo ako som popisoval, akurát ak motor nevychladol, tak to šlo skôr než na 20. pokus.

Katalyzátoru by to nemalo vadiť. Hlavne nie ak to chytí hneď. Katalyzátoru by vadilo ak by sa do neho dostalo nespálené palivo a tam by sa vznietilo (strelenie do výfuku). Preto sa po neúspešnom pokuse o roztlačenie odporúča počkať a až potom pokračovať s roztláčaním. Nech sa palivo odvetrá. Roztlačenie nie je o nič iné, než bežný štart štartérom. Teda za podmienky, že je dostatočný prísun paliva a zapaľovanie pracuje normálne. Ak je baterka úplne KO, tak by zapaľovanie nefungovalo, ale ani vstrekovanie paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes mi odisla bateria vo Fabii Combi. Je mozne ju vymenit za 50Ah ktoru som nedavno kupoval do Favorita. Fabia je Classic verzia a okrem alarmu a autoradia nema ziadne dodatocne elektrospotrebice. Trochu ma stve startovaci prud - je potrebny vyssi ?? aky by mal byt minimalny??

po kolkych rokoch ti odisla? a ako sa to auto chovalo ked ti odisla, neukazovalo ti to dlhsiu dobu EPC a potom si vobec nenastartoval? lebo mojim rodicom odisla baterka a tvarilo sa to ako keby bol vadny starter.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Presne tak! Ak raz nestáha alternátor, tak tam môžeš dávať čo chceš, jednoducho to nemusí stíhať všetko kŕmiť.

V podstatě to je pravda,ale pro autohifi se používaj specielní baterie(cena začíná okolo 6tisíc!).Jsou absolutně bezúdržbové,tzv. gelové a maj mnohem delší životnost a podstatně větší startovací proudy.

Tady je příklad trochu slabších bat.,já jen pro představu... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak! Ak raz nestáha alternátor, tak tam môžeš dávať čo chceš, jednoducho to nemusí stíhať všetko kŕmiť.

Alternator musi mat rezervu!!! Ak je baterka silnejsia ako standard alebo optimalna predlzi sa len cas plneho dobitia. Skor si myslim ze by to mohol ovplyvnit regulator napatia. myslim tym ak je velky odber tak sa regulator viac namaka: stare dobre "prud je priamo umerny napatiu"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako musí mať rezervu? To si myslíš, že ti tam dajú taký mega alternátor, že stihne pokryť komplet všetky spotrebiče v aute už od voľnobehu? Na to zabudni. Rozhodne to tak nie je.

V kritických situáciách (nízke otáčky, veľký odber) beží alternátor už na doraz. Proste viac energie nevyrobí. A už nepomôže žiadny regulátor, odber je tak vysoký, že napätie alternátora je už výrazne nižšie. A keďže v elektrotechnike platí, že prúd tečie z miesta s vyšším potenciálom do miesta s nižším, tak s klesajúcim napätím alternátora začína čoraz viac prúdu tiecť do spotrebičov aj z akumulátora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve Fabce i ve Feldě mám 44 Ah a životnost cca čtyři roky - Akuma. V Žigulovi jsem měl Akumu 55 Ah devět let (!!!) a měnil jsem ji ještě funkční - už jsem zkrátka sám nevěřil tomu, že ještě může fungovat :D Tak mě napadá, jestli předimenzovaná baterka nemůže zaručit větší životnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja bych tu nizsi zivotnost videl ve zpusobu pouzivani a nabijeni. drive se nabijelo na mensim napetim (ti co meli nastaveno 12.5-13V meli baterku i 10let),dnes se predpoklada mestky provoz proto se trosku presponuje napeti aby se stihlo dobijet,taky odber auta je dnes trosku vyssi,tak je jasne ze baterka nevudrzi co drive ve S120 :-) dle me zivotnost 4 roky je OK,platime tak za pohodli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ja by som povedal, že životnosť akumulátorov je dnes nižšia ako z dôvodu vyššieho nabíjacieho napätia, tak aj z dôvodu, že nabíjacie a vybíjacie prúdy sú vyššie (viac spotrebičov) a taktiež aj preto, že dnes majú akumulátory pri rovnakej veľkosti vyššiu kapacitu prípadne vyššie štartovacie prúdy. Proste na rovnakom objeme sú teraz tie elektródy viac nahustené. Možno sa zmenil aj materiál, z ktorého sú vyrobené. Takže ani väčšia kapacita akumulátora ho neochráni napríklad pred skratom jedného článku alebo pred vybitím v mestskej premávke, ak nestíha alternátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na auto nieje silna ziadna batrka, pokila sa dodrzi napatie, tak kapacita ani startovaci proud autu neublizi.

Jediny dovod preco sa do aut davaju vacsie baterky je vznetovy, dieselovy ci naftovy ak chcete, agregat, ktory vdaka velkym kompresnym tlakom potrebuje vacsie startovacie prudy a kapacitu.

Benzinove fabie maju predpisanu baterku 44 Ah a 60Ah (podla vybavy klima a elektrika).

Ja tam mam 60tku a mam 1.2 CLASIC + elektr okna a alrarm.

Ale alternator netusim aky je...

Inac akurat si prerabam trafo na nabijacke,lebo maximalne napatie ake mam na baterke pri nabijani je 16V :blbec:

Editováno: , autor: Piaggio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale na 100% tam ten 60 A.h akumulátor nemáš od výroby. A alternátor budeš mať pravdepodobne 70 A (nakoľko nemáš klimu). A ten ti v mestskej premávke na križovatke určite nebude stíhať pokyť spotrebu zapnutých bežných spotrebičov a teda ten zbytok bude dotovať akumulátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale na 100% tam ten 60 A.h akumulátor nemáš od výroby. A alternátor budeš mať pravdepodobne 70 A (nakoľko nemáš klimu). A ten ti v mestskej premávke na križovatke určite nebude stíhať pokyť spotrebu zapnutých bežných spotrebičov a teda ten zbytok bude dotovať akumulátor.

Dam na to krk,ze od vyroby lebo som 1. majitel.Ale altik bude ten slaby lebo mi ju zrejme nestiha dobijat.Ako zistim aky mam altik.?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malo by to byť na ňom napísané. Ten slabší je 70A a je český a ten silnejší je už nemecký a má 90A. Ale ten silnejší má inakšie uchytenie a dáva sa preto len ak má auto klimatizáciu, lebo ich poháňa aj inakší (širší a samozrejme dlhší) remeň, takže sa to nedá iba tak bez klimy vymeniť.

A presne ten istý 70A alternátor bol aj vo Felicii a taktiež nestíhal dobíjať. S tým mám skúsenosti. V zime, keď sa svietilo, vyhrievalo sa zadné sklo a pod, navyše akumulátor bol premrznutý a dobíjal sa len veľmi neochotne, tak každé cca 2 týždne som sa musel povoziť aj mimo mesto, lebo napätie akumulátora pri štarte už bolo nebezpečne nízke. Nabíjačku som nemal.

Škoda, že palubný počítač u Fabie už nemá voltmeter ako to bolo u Felicie. Ale ak si chcete zmerať, kedy vám to už stíha dobíjať, tak zoberte voltmeter a zmerajte to. Treba len hroty zapojiť na také miesto, aby za jazdy nevypadli. A merajte napätie. Ak je napätie pod 13 V, tak sa akmulátor vybíja, lebo alternátor nestíha pokryť spotrebu zapnutých spotrebičov. Ak je napätie nad cca 13,5 V, tak už alternátor stíha pokryť spotrebu spotrebičov a čím je napätie vyššie, tým viacej už zvláda dobíjať akumulátor. Nad 14 V už dobíja dostatočne. A v intervale 13,0-13,5 V je dosť ťažké určiť či sa aklumulátor ešte vybíja, alebo nie. Takže auto nechať na voľnobehu (státie na križovatke v meste), zapnúť typické spotrebiče, ktoré sa ráno na križovatke používajú (bežiaci motor, svetlá, brzdové svetlá, smerovky, rádio, ventilácia prípadne vyhrievanie zadného skla) a je jasno. Až pri otáčkach okolo 1800 sa začal akumulátor trochu dobíjať. A koľko minút sa stojí v meste na križovatke? U nás teda dosť. Ešte sa k tomu pripočíta štartovanie a je jasné, že to v takomto režime akumulátor trvale nevydrží.

Samozrejme ak sa jazdí aj mimo mesta (t.j. trvalejšie vyššie otáčky), tak sa akumulátor už dobije a je po probléme.

Napr. u Fabie som mal už ten 90A alternátor a ten mal zrejme aj inú charakteristiku dobíjania, lebo na voľnobehu stíhal pokryť všetky menované spotrebiče a naviac ešte predné a zadné hmlovky, vyhrievanie zrkadiel a vodičovho sedadla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě odešla Baterie též po pěti letech a ke všemu ještě na Slovensku a v brzkých ranních hodinách. Servis nikde, benzínka nikde poblíž, takže pěkně plynule roztlačit. Auto sice chytlo, ale nenaskočil posilovač, takže jsem jel do čr jak "šneček" ;-) Výměna za bezúdržbovou 60Ah a absolutní spokojenost. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale na 100% tam ten 60 A.h akumulátor nemáš od výroby. A alternátor budeš mať pravdepodobne 70 A (nakoľko nemáš klimu). A ten ti v mestskej premávke na križovatke určite nebude stíhať pokyť spotrebu zapnutých bežných spotrebičov a teda ten zbytok bude dotovať akumulátor.

Dam na to krk,ze od vyroby lebo som 1. majitel.Ale altik bude ten slaby lebo mi ju zrejme nestiha dobijat.Ako zistim aky mam altik.?

Mrknem na ten altik ,ale isto bude slaby.Klimu nemam. Elektriku mam z vyroby takuto : 8repro,CLASIK vybavu + cenral + ALARM + DO,elektricke okna v predu a

Preto mi asi ani nikdy nesviet magicke oko na baterke.Zrejme ju tak vyslaha,ze to nestiha dobit. A kdo vie ci maxidoty nemaju voltmeter. Inak dobry napad to pomerat . -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...