Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Vuli primo v rizeni nemam zadnou, kam to poslu tam to jede. I pri nepatrnem cukani volantem na miste se kola nataci. Tenhle problem nemam, ale kdyz je vyplej motor a cukam volantem, neco klepe, kdyz je nastartovano tak to neni slyset. Ozyva se to pri jizde na malych nerovnostech (nejvic na namalovanych bilych carach pres silnici)

Myslim, ze si zrejme nasiel pricinu. Ak je niekde vola, treba ju odstranit, asi nema zmysel skusat nieco ine.

No jo, odstranit. Ale otázka zní JAK? Nikde nikdo nepíše, jestli se dá hřeben nějak přepouzdřit aby neklepal. A jestli se nedá opravit, pak nechápu že se jich prodává tolik repasovaných, v čem teda spočívá repas? Je tu někdo, kdo by moje řízení opravil?

Ahoj, něco mi drhne v pravém předním kole. Poprvé jsem to zpozoroval před 500km. Drhlo to vždycky jenom chvíli. Je to zvuk kov na kov. Drhne to asi tak jako když se soustruží něco šišatého a frekvence drhnutí se zvyšuje s rychlostí jízdy. Něco jako kdyby byl kamínem mezi kotoučem a destičkou jenže se to objevuje čím dál častěji. Dnes to drhlo 10 km v kuse, pak to najednou přestalo. Po jízdě byly oba kotouče přibližně stejně teplé. Drhnutí není závislé na brždění, tj. jedu, zabrzdim, rozjedu se a drhne to pořád. V zatáčkách se zvuk drhnutí mírně mění. Měl jsem sundané kolo ale žádné viditelné poškození není vidět.

Fabia rv. 2000, najeto 187000km, kotouč má tloušťku 20,5 mm (minimum je 19mm), destičky jsou taky dobré. Díky za rady.

No jo, odstranit. Ale otázka zní JAK? Nikde nikdo nepíše, jestli se dá hřeben nějak přepouzdřit aby neklepal. A jestli se nedá opravit, pak nechápu že se jich prodává tolik repasovaných, v čem teda spočívá repas? Je tu někdo, kdo by moje řízení opravil?

Tak to presne neviem, ak mas moznost to rozobrat tak skus, podla mna v nejakom servise Ti poradia kde by sa to dalo repasovat(radsej si to daj spravit, aby si sa nedorazil), pripadne skus nejake srotovisko. Ale pozor, su 2 druhy KOYO a TRW.

Ahoj, něco mi drhne v pravém předním kole. Poprvé jsem to zpozoroval před 500km. Drhlo to vždycky jenom chvíli. Je to zvuk kov na kov. Drhne to asi tak jako když se soustruží něco šišatého a frekvence drhnutí se zvyšuje s rychlostí jízdy. Něco jako kdyby byl kamínem mezi kotoučem a destičkou jenže se to objevuje čím dál častěji. Dnes to drhlo 10 km v kuse, pak to najednou přestalo. Po jízdě byly oba kotouče přibližně stejně teplé. Drhnutí není závislé na brždění, tj. jedu, zabrzdim, rozjedu se a drhne to pořád. V zatáčkách se zvuk drhnutí mírně mění. Měl jsem sundané kolo ale žádné viditelné poškození není vidět.

Fabia rv. 2000, najeto 187000km, kotouč má tloušťku 20,5 mm (minimum je 19mm), destičky jsou taky dobré. Díky za rady.

Asi lozisko, ked to prestane, tak skus ci tehlica nieje teplejsia ako na druhom kolese, ak ano je to pravdepodobne lozisko. Skus to este pri jazde aj na neutrali, alebo aj vypnutom motore aby si vylucil motor, prevodovku...

Zdravím všechny zdejší odborníky. Rád bych popsal svůj problém s F1 r.v.2002, 1.4 16V, najeto cca 170 tis. km. Od přední nápravy, zřejmě z pravé strany se ozývá pravidelné klepání, které se místy mění v opravdu hlasité (!!!) bouchání, jehož frekvence se mění podle rychlosti jízdy. Čím rychleji jedu, tím rychleji to bouchá. V 99 % když za jízdy vyřadím rychlost bouchání utichne a po zařazení rychlosti opět začne. Bouchání není vždy stejné hlasitosti, někdy je ale slyšet opravdu daleko. Měl jsem podezření na poloosu, ale v servise jí prohlédli se závěrem, že je v pořádku, tak jsem nechal vyměnit zadní uložení předních ramen (nebo něco podobného, nevyznám se) a komplet brzdy.Na třasákách jsem byl, tam bylo vše o.k. Ještě doplním, že to nebouchá vždy. Někdy ujedu 30 km a nic. Jindy po 3 kilometrech začne bouchat, po chvíli zase přestane. Taky když uberu plyn bouchání zeslábne. Jsem z toho jelen. A vy ? Poradí mi někdo ? Děkuji

Upraveno od 507922

Já bych to přesto tipoval na klouby poloos.

Tak to presne neviem, ak mas moznost to rozobrat tak skus, podla mna v nejakom servise Ti poradia kde by sa to dalo repasovat(radsej si to daj spravit, aby si sa nedorazil), pripadne skus nejake srotovisko. Ale pozor, su 2 druhy KOYO a TRW.

Ahoj, tak se vrátím zase ke svému problému. Někdy se mi stává, že při jízdě levotočivou zatáčkou se mi něco jakoby drhnutím napruží a při narovnání volantu zase drhnutím vrátí, ale nedělá to nijak pravidelně, spíš ani často, tak to nedokážu ani nikomu nasimulovat. Díky tomu jsem se rozhodl pro výměnu všech čepů. Dnes ale se mi při rozjezdu do leva zas ozvalo ono napružení a pak při vyšlápnutí spojky rána a vrátilo se to. A pak na parkovišti chci si to zkusit znova, i za cenu že by mělo upadnout kolo a NIC. Už mi z toho hrabe. Co myslíte, že by silentblok????

A dále, zopakuji moji předchozí otázku: v čem spočívá repas řízení? a kolik stojí nové? Repasy se prodávaj v dost velkém rozmezí cca 3000-9000kč - proč takový rozdíl cen? A za kolik je teda to nové? Nikde není odkaz na funglovku.

 

edit:mám TRW

Upraveno od tomik.cesko

popros niekoho,aby ti na mieste pri natočenom motore točil pomaly volantom do strán...ty chyť rukou pružinu tlmiča a keď bude pridreté vrchné ložisko uloženia tlmiča,tak ucítiš také zadrhávanie...to urob postupne na obidvoch kolesách

Malinko to zadrhává, horní uložení jsem měnil, tak o víkendu tam zkusím vrátit to staré. Jen mi nejde do hlavy, proč se to ozívá jen někdy. A proč v levotočivé zatáčce když se odlehčí. Jen ještě dotaz, mám to ložisko namazat? Nevím, jestli to pak nebude chytat bordel

Namazat to můžeš, vždyť je to v pouzdře. Jesli můžu poradit, pokud budeš kupovat nové horní uložení, vyhni se zn. Meyle . Ač v jiných věcech výborná výroba, v tomhle se jim nedaří. Místo klasického ložiska tam mají nějaký samokluzný kroužek. Já je dával minulý rok v létě a teď jsem musel dát nové jelikož vazelína se z toho kroužku odporoučela a začalo to drhnout.

Tak dnes jsem to vyměnil, vrátil jsem tam to původní uložení, ložisko vyčistil a namazal. To vymontované se ale zdá v pořádku, žádné poškození. tak nevím co mohlo drhnout. Po výměně najeto asi 30km a v pořádku.

  • 3 týdny později...

Už asi rok řeším záhadu bouchání v rejdu na nerovnostech, patrně z pravé strany.

Postupně se měnilo skoro vše co šlo - uložení tlumičů, nové gumy stabíky, čepy řízení, čepy kol, kosti, zadní silentbloky ramena přední nápravy a pořád na to ne a ne přijít.

Na rovném asfaltu je ticho, v přímém směru taky, dělá to je u i mírně vytočených kol, stejný zvuk se ozve někdy při rozjezdu při nízkých otáčkách.

Na zvedáku zkoušeno všechno možné ale žádné viditelné vůle se neprojevily, ani na STK nic.

Tlumiče mají 60 tkm, pružiny původní.

Co mě napadá přední silentbloky ramene, vadný tlumič či pružina, uložení motoru, záhadným způsobem poškozený stabilizátor, homokineťáky a nakonec prasklá kastle. Ještě je v plánu test tlumičů.

Pokud někoho něco napadá, budu rád za podněty.

Upraveno od Lancelot

  • 1 měsíc později...

Manželce začalo bouchat na fabce od levého kola a byl to zadní silentblok na rameni byť se zdál dobrej po vyndání byl utrženej. Origo 270,- plus dvě hodiny práce v garáži a je po bouchání. Jen jsem koukal do DP, že se tam měli použít středící čepy po vyndání šroubů??? Ví nekdo vo co go???

ktoré šróby máš na mysli?

Šrouby kterými je přišroubovaná náprava (hliníkový díl) do kastle. Jeden nad poloosou a druhý za zadním silentblokem. Tak se při rozebrání májí použít středící čepy. Mě nyní jde volat trochu šikmo.

tak sa pozrite či to je na starých miestach tá konzola..najlepšie je,si poznačiť starú polohu...teraz budeš možno musieť absolvovať geometriu ....

...ono dosť urobí aj,keď sa to posunie na spodnom čape (tie tri šróby)

Jen jsem koukal do DP, že se tam měli použít středící čepy po vyndání šroubů??? Ví nekdo vo co go???

to sa,ale týka len pri uvoľnení a vystredení celej nápravnice...

tak sa pozrite či to je na starých miestach tá konzola..najlepšie je,si poznačiť starú polohu...teraz budeš možno musieť absolvovať geometriu ....

...ono dosť urobí aj,keď sa to posunie na spodnom čape (tie tri šróby)

Ty spodní čepy jsem měl taky odpojené.

všetko toto dokopy bude dôsledok volantu nakrivo...

  • 1 měsíc později...

Už jsem na to přišel, a jak to tak bývá řešení bylo velmi prosté a přišlo se na to náhodou. Byl to čep ramene, konkrétně PP, ale levý je už  taky načatý ale ozve se jen při opravdu velké nerovnosti.

Takže nechal vyměnit ještě i ten levý pak geo a podvozek je zase ok.

  • 4 týdny později...

Zdravim všechny,mám dotaz,bouchá mi u pravýho př.kola tyč stabilizitáru a chci se zeptat,jestli stačí vyměnit jen ty kosti nebo i celý stabilizítor?moc se v tom nevyznám a tak děkuji za každou radu!mám fabii combi 1.4 16V 59kw motor BUD 12/07

stačí samotná tyčka...a vymeň už naraz obidve

dej aj gumky

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.