Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Pánové potřebuji poradit.Vlevo od motoru tam jak je alternátor,servočerpadlo,kladky a klimakompresor se ozývá takové kovové klepání.Sundal jsem drážkový řemen a zkoušel řemenice která se hýbe.Zdálo se mi že je to od servočerpadla a i řemenice měla trochu vůli tak jsem to vyměnil a je to pořád stejný.Byl jsem u kámoše ať se na to mrkne a také si nebyl jistý ale říkal že napínací kladky to nejspíše nebudou.Potom mi zbývá jedině alternátor a nebo klimakompresor.Kdyby bylo přidřené ložisko na altíku tak by to asi pískalo,tak mi zbývá jedině klimakompresor.Než se do toho pustím tak se chci poradit jestli někdo neměl stejný problém.Ten zvuk je takový kovový klepavý jako by takový kovový cvakání či jak to popsat.

Mrkni na řemenici u alternátoru,je v ní volnoběžka a ty často odcházejí.

  • Autor
Mrkni na řemenici u alternátoru,je v ní volnoběžka a ty často odcházejí.

Shodit řemen a zkusit s tí zatočit jestli se to někde nechytá?Nebo jak to poznám.

Řemenice se na jednu stranu protáčí na prázdno a na druhou zabírá.Shoď řemen a rotor altíku zašprajcni třeba malím šroubovákem a vem za ni,na jednu stranu se protočí a na druhou musí zabrat-pokud je OK.

  • Autor
Řemenice se na jednu stranu protáčí na prázdno a na druhou zabírá.Shoď řemen a rotor altíku zašprajcni třeba malím šroubovákem a vem za ni,na jednu stranu se protočí a na druhou musí zabrat-pokud je OK.

Zítra to ještě jednou rozdělám a vyzkouším.Doufám že to bude tam.Ten klimakompresor se zdá být dobrý.Jen doufám že problém bude v tom altíku.Do toho kompresoru se mi vůbec nechce.Chytal jsem na tu řemenici od klimy nezdá se mi tam velká vůle.Zkoušel jsem sepnout klimu a zvuk byl pořád stejný tak to tam asi nebude.Že má altík volnoběžku jsem nevěděl, tak jsem po tom ani nešel.No nic zítra to průbnu.Každopádně díky za radu.

Moc se neraduj,ta řemenice stojí ránu.

  • Autor
Moc se neraduj,ta řemenice stojí ránu.

Co to přibližně koštuje.Nevíš.

Napiš číslo altiku a řeknu Ti to přesně.(desetimístné)

  • Autor
Moc se neraduj,ta řemenice stojí ránu.

Co to přibližně koštuje.Nevíš.

Už jsem si to našel v ETOSU a podle nového ceníku-remenice ozubena

s volnobehem

pro alternator: cena 3 536 kč.

No to je tedy pěkný balík za takovou blbost.No nic nenadělám aspoň aby to bylo ono.Už jsem to měl aspoň čtyřikrát odstrojený a nemůžu na to přijít.

Napiš číslo altiku a věř že já mám cenu úplně jinou.

  • Autor
Moc se neraduj,ta řemenice stojí ránu.

Co to přibližně koštuje.Nevíš.

Už jsem si to našel v ETOSU a podle nového ceníku-remenice ozubena

s volnobehem

pro alternator: cena 3 536 kč.

No to je tedy pěkný balík za takovou blbost.No nic nenadělám aspoň aby to bylo ono.Už jsem to měl aspoň čtyřikrát odstrojený a nemůžu na to přijít.

Jo ještě je tam i za 1 900 kč.No uvidím až se mrknu na to číslo.Třeba to bude za míň.

Cauky , mě to dělá taky , po zahřátí se to srovna a jde motor krásně . Taky se ti to po zahřátí srovná nebo ti to dělá furt

  • Autor
Cauky , mě to dělá taky , po zahřátí se to srovna a jde motor krásně . Taky se ti to po zahřátí srovná nebo ti to dělá furt

Ne dělá to porád.To co popisuješ je normální u dieselů.

Mám novou řemenici, když tak napiš kdyby jsi ji potřeboval.

  • Autor
Mám novou řemenici, když tak napiš kdyby jsi ji potřeboval.

Škoda že jsi neřekl včera,teď jsem ji dovezl.Čekám až přestane cedit a jdu to namontovat.To jsem zvědav jestli to bude tím.

Může to být napínák drážkovaného řemene.už se to tu řešilo

Jo,jinak mívám komplet altíky po 1500

Jo,jinak mívám komplet altíky po 1500

nové?

  • Autor

Dneska jsem to opravil a byla to opravdu volnoběžná řemenice alternátoru.Konečně ,,kobylky" klapou tak jak mají a bez těch protivných pazvuků.Rajská hudba pro uši. B) Ještě jednou díky za radu Petanovi.

  • 1 měsíc později...

AHOJ, tak tohle jsem řešil asi dva měsíce. Elektrikář radil - ložiska na alternátoru,

druhý řemenice, napínáky, ložiska---- všechno pálka

Vzal jsem vůz na rampu, sundal kryt motoru, poslouchal naslouchátkem - při volnoběhu - kovové klepání, po zvýšení otáček - nic. Nakonec jsem objevil, to klepal

jeden lístek držáku bočního krytu motoru o závit šroubu, na kterém drží!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( Taková ta vějířovitá potvůrka). Tak jsem ji přimáčk a bylo po problému. :)

  • 7 měsíců později...
Pánové potřebuji poradit.Vlevo od motoru tam jak je alternátor,servočerpadlo,kladky a klimakompresor se ozývá takové kovové klepání.Sundal jsem drážkový řemen a zkoušel řemenice která se hýbe.Zdálo se mi že je to od servočerpadla a i řemenice měla trochu vůli tak jsem to vyměnil a je to pořád stejný.Byl jsem u kámoše ať se na to mrkne a také si nebyl jistý ale říkal že napínací kladky to nejspíše nebudou.Potom mi zbývá jedině alternátor a nebo klimakompresor.Kdyby bylo přidřené ložisko na altíku tak by to asi pískalo,tak mi zbývá jedině klimakompresor.Než se do toho pustím tak se chci poradit jestli někdo neměl stejný problém.Ten zvuk je takový kovový klepavý jako by takový kovový cvakání či jak to popsat.

No a mám to samé!!!

Jak, nejlépe zjistím co je příčinou toho chrastění v prostoru drážkovaného řemene?

Co to dělá? Ložiska alternátoru, volnoběžka alternátoru, tlumič vibrací napínací kladky, kladka serva, kladka klimy...???

Poradíte někdo postup, jak odhalit zdroj toho rachotu?

Upraveno od Peterer

Zeptám se jinak, kdyby byla v háji řemenice od serva, tak se mění servo komplet nebo se dá vyměnit jen ložisko...?

Jo a jaké je ložisko v tlumiči vybrací napínací kladky? Popřípadě jiná ložiska co by se dala vyměnit na okruhu drážkovaného řemene u TDI 81kW 2002.

Potřebuji si nachystat věci než to rozdělám. Alternátor a servo mám půjčené starší, ale z TDI 74kW PD - bude pasovat?

A ještě dotaz, rachotí to dost, ale potřeboval bych ještě něco odjezdit 300-500km, můžu s tím jezdit nabo si koleduji o malér?

Díky za jakoukoliv radu.

Upraveno od Peterer

Vypadáto, že si tady vystačím sám.

Minulý týden se mi stalo tohle (a to bude asi souviset s tím rachotem):

Jedu do práce, nastartuji na drc, rozjedu se a furt svítí kontrolka dobíjení. Po ujetí asi 1km něco cvaklo a motor trochu cukl a kontrolka zhasla.

Takže asi volnoběžka alternátoru?

Bude mi pasovat alternátor, popř. jen ta volnoběžka z TDI74kW PD?

A když to nespravím hned dá se s tím něco málo ujet?

Rozvody s vodní pumpou jsou udělány před 5.000km.

Prosím????

Tak původ rachotu je odhalen!!! Po rozdělání to je volnoběžkou alternátoru.

Jak dostanu dolů alternátor? Spodem nebo horem? Motor TDI81kW,klima...

Jak sundat volnoběžku z hřídele alternátoru? Klíč na volnoběžku mají zde:

http://www.skoda.triga.cz/produkt-528/pouziti-439/

Jaký je tam závit? Pravý nebo levý? Jde vyměnit volnoběžka bez demontáže alternátoru z motoru? Alternátor je Valeo 120A.

Poradí někdo, jak co nejjednodušeji vyměnit volnoběžku alternátoru Valeo120A na motoru TDI81kW,ASV ? Horem, spodem, nebo to jde vyměnit bez sundání ?

To jste fakt nikdo nedělali ?

Volnoběžka je již nachystaná a klíč je na cestě.

To si tady fakt asi vystačím sám. No jestli se mi bude chtít, tak sem dám foto z výměny a nějaký komentář.

A jinak díky za vyčerpávající rady.

post-26-1170187725.jpg

Upraveno od Peterer

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.