Přejít na obsah

Fabia 1,2 HTP a otáčky motoru


jiris

Doporučené příspěvky

Mám Fabii 1,2 HTP, slabší verzi. Při jízdě po dálnici - otáčky 4500 - 5000, vyřadím rychlost bez použití spojky a otáčky zůstanou na hodnotě cca 4000 ot. a neklesnou.Zjistil jsem, že když pak vyšlápnu spojku, tak otáčky konečně spadnou. Neví někdo co s tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jiris: dufam ze potom cca o pol roka tu das dotaz ze preco ti niekedy nejde zaradit alebo to ide tazko a prevodovka ma zvlastny zvuk. potom uz len dodaj ze skodovka nic nevydrzi a pobavis ma. potom ti dam radu ze to chod reklamovat vyrobcovy ze sa dosere prevodovka ked sa nepouziva spojka. a uvidis ako vyreklamuje tema :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Fabii 1,2 HTP, slabší verzi. Při jízdě po dálnici - otáčky 4500 - 5000, vyřadím rychlost bez použití spojky a otáčky zůstanou na hodnotě cca 4000 ot. a neklesnou.Zjistil jsem, že když pak vyšlápnu spojku, tak otáčky konečně spadnou. Neví někdo co s tím?

ty si normalny???? :huh: pochybujem o tom ;):doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ja opravdu zajímavé to musí být pecka jak "sviňa" ..když si představím,že se tam všechno otočí 5000x za minutu a najednou dotyčný "odtrhne" kus něčeho bez jakéhokoliv ustálení to by mě ani nenapadlo,že to jde při takových otáčkách...jednou se mi to teda omylem povedlo když jsem sjíždel z kopce na 4 a motor jen auto lehce brzdil a tak jsem chytl za řadičku a ani nevím co se stalo ale nezmáčkl jsem spojku...vyřadil jsem celkem snadno ale nebylo to nejpřijemnější...tak to cuklo..no škoda mluvit a to bylo cca při 1500...tak jsme si to chvíli vyčítal ale jak koukám tak to někdo i záměrně zkouší hm teda zajímave co lidi vče nenapadne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podle me je to tez absolutni hloupost, nicmene se me to taky nekolikrat povedlo, teda samozrejme sem to nikdy nezkousel v tahu to ani snad nejde nebo jivorvete totalne. Ale pokud mate dejme tomu tech 5tis. a pustite plyn a potom vyradite spojka ani nehlesne, necvakne a kvalt de ven absolutne v pohode, bude tam fungovat neco jako odstredivost nebo dostredivost a pokud neni v tahu je jakoby rozpojena nebo neco tak, v prevodovkach se nevyznam jen tak tipuju jen vim ze to de a pokud to neni v tahu na prvni pohled se zda ze by to i slo bez ujmi na motoru. Tohle by chtelo odbornika na prevodovky. Nicmene sem to zkusil proste dvakrat trikrat potom co se me to zahadnym zpusobem povedlo nahodne ale vickrat bych to uz nedelal. Neni vubec duvot vyrazovat bez spojky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Laky, Lugo: Ono vubec nejde o spojku (jak se v pripevku domniva Laky) ale o prevodovku.

Takhle bez spojky jde vyradit uplne hladce, chce to ten spravnej okamzik - nesmi to byt v tahu (a to jak pozitivnim - zrychlovani, tak negativnim - brzdeni motorem). Pak jde vyradit lehce.

Lugo: Jasne, jako se spojkou to ale neni.

NICMENE: to nemeni nic na tom, ze prevodovce a konec koncu i motoru a vsem ostatnim castem, kterych se to tyka to absolutne NESVEDCI a je to zverstvo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spojka má svůj spínač. Pokud ten nedá informaci ŘJ pak ta nemůže vědět že budeš řadit. Potom následný problém s otáčkama. Spínač jsem vypátral tak, že jednou za jízdy jsem několikrát zmáčkl spojku abych zkontroloval její volný chod a motor se asi na 5 sekund spadl z otáček, aby pak následně znovu zabral. Řekl jsem si jak se proboha dozvěděl že mačkám spojku aby mě tak vystrašil? Netušil jsem že spojka to hlásí přes spínač. Ten stará auta neměla že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chvilku tu nejsem a vidím, jak mi tu dáváte do těla.... Já to asi špatně popsal... Prostě jsem náhodou zavadil o šaltpáku a ta rychlost vypadla. Samozřejmě že v tu chvíli byl pedál plynu v té správně pozici. Dalo by se říct že jsem si toho nevšiml, a po chvíli - 10-15s jsem zahlédl na otáčkoměru, že tam stále je hodnota 4000 ot. Tak mě tu proboha nekamenujte, nejsem žádnej magor..... Jinak jsem zjistil, že když sundám nohu z plynu ve 140-150 tak se nic neděje - motor nebrzdí (nečekám zázrak) - jedu stále konstantní rychlostí dál. A opět 10-15s a motor začne brzdit. Pro úplnost - pokud prošlápnu spojku - otáčky okamžitě klesnou..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...