Přejít na obsah

LED denne svetla z RS facelift


Cjoctavian

Doporučené příspěvky

Tak to denní svícení není úplně ok. Pokud je den a normálně startuju s vypínačem světel ve stavu vypnuto, tak MaxiDOT nic nehlásí a světla fungují jako denní. Pokud následně rozsvítím potkávačky, tak zase všechno svítí jak má a MaxiDOT nic nehlásí. Pokud ale startuju s vypínačem světel v pozici zapnutých potkávaček (nebo parkovaček), tak MaxiDOT nahlásí, že mám zkontrolovat ty denní, přitom ty v tom okamžiku svítí jako parkovačky (jak mají). Tak teď přemýšlím, jak to vyřešit. Napadlo mě, že by pomohlo zpožděné (cca 5s) zapínaní spodních parkovaček v těch denních. Nejraději bych vše ale zapojil tak, jak to má být, tedy bez diod a bez zpoždění, ale to asi nezvládnu.. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jedu večer, vypnu motor a vypínač světel nevypínám, nechám ho ve stavu rozsvícených světel, světla sama zhasnou. Když pak třeba ještě ten den večer znovu nastartuju auto, tak se o světla nemusím starat, svítí rovnou. Když to tak Škodovka umožnila, tak nevím, proč bych tak nestaroval. Xeny nemám a normální žárovku případně vyměním, když se jí něco stane, no a baterka to určitě taky vydrží, nějakých 100-150W při startu navíc snad nehraje takovou roli. Já mám takovou teorii, kdy nechápu, proč bych já omezoval svůj komfort, abych tím ulehčil nějakému stroji, který je dělaný proto, aby mi sloužil a ne abych se mu já podřizoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý má jinou hranici omezování se kvůli penězům. Peníze nejsou všechno, já je mám hlavně proto, abych si za ně něco koupil, co mi ulehčí a zpříjemní život, co mi dá nové zážitky atd. Samozřejmě při koupi předpokládám, že se o tu věc musím trochu starat, ale nechci se starat moc, proto si kupuju nové auto. Nechci uvažovat, že bych neměl tak prudce brzdit, že ojezdím rychleji pneu, že budu muset kupovat nové kotouče a destičky, nebo třeba spotřebuju o dva litry více benzínu, chci si normálně žít, neomezovat se (už i tak je těch omezení všude dost), a rád si za to připlatím. Nechci přemýšlet, že bych měl vypnout světla, když chci startovat, protože je to zbytečná práce, já musím natáhnout ruku a otočit vypínačem, to raději nechám baterku, ať se potrápí, ta je k tomu dělaná. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nesleduju tuhle diskusi úplně celou, ale vím, že byl nějaký problém při s LED světly.

Narazil jsem dnes na toto kódování BCM jednotky v OII FL.

Možná se musí pro korektní funkci LED světel příslušně nakódovat jednotka centrální elektriky.

Nemůže být třeba zakopaný pes tam?

post-10351-1258920677_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží jak to v servisu berou vážně, ale dost pochybuju, že vůbec umí nakódovat jednotku přes hexa kód.

Oni mají na VASu nějaké volby, které používají a o možnosti zadání kódu většinou ani nevědí.

.....Ale vědí,koduje se přes binární kod,nebo hexa kod ve vlastní diagnostice.V řízených funkcích to lze dělat po položkách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Protože mi to pořád vrtá hlavou a ještě to nemám na svém autě dořešené, vymyslel jsem jedno schéma, podle kterého by to mohlo jít zapojit, tak aby vše svítilo jako origo a nikde mi to nehlásilo, že mám zkontrolovat světla. Kdo tomu rozumí, zkuste mi to zkontrolovat, jestli je to reálné. Kreslil jsem to se základními znalostmi elektroschémat, ani nevím, jestli jsem nakreslil relátko správně, ale snad to pochopíte.

Prostě když se zapnou normální světla, tak se relé přepne.

post-18776-1266304709_thumb.jpg

Editováno: , autor: folvarcny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dík! :)

folvarcny: Nepochopil som úplne to tvoje zapojenie relé. Bolo by dobré tam dokresliť ešte cievku a zvykne sa to kresliť tak, že kontakty sú v zopnutom stave vo vzdielenejšej polohe od cievky a keď je cievka pod napätím, tak kontakty k sebe pritiahne.

Neviem presne, ako to je riešené u faceliftu, ale podľa mňa by stačilo denné svietenie v BCM odkódovať, výstup na denné svetlá spojiť na kostru cez odpor, aby to ani náhodou nehlásilo chybu. A denné svetlá zapojiť cez relé (stačí len s jedným prepínacím kontaktom). Relé by sa zoplo keby sa zapli parkovačky, a denné svetlá by boli zapojené cez rozpínací kontakt. Takže by po zapnutí parkovačiek zhasli. Ja to mám takto zapojené a som spokojný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, jak přesně se to má kreslit, ale právě dnes jsem to konečně podle toho schématu zapojil a funguje to. Zkusím to ještě překreslit, aby tam byla ta cívka. Zapojil jsem nekonec dvě relátka, protože jedno relátko se dvěma kontakty neměli.

Odkódovat jsem to nechtěl, když budu chtít, tak si ty denní můžu normálně vypnout v maxidotu, teď to funguje dobře. Když chci, tak si ty denní přes maxidot vypnu, když nastartuju motor, rozscítí se denní, když rozsvítí normální světla, tak denní sníží intenzitu, když nastartuju se zapnutými světly, tak denní svítí se sníženou intenzitou, a hlavně mi maxidot nehlásí chybu. Navíc při tomto zapojení se nehřeje ten odpor.

Posílám fotku, jak to vypadá v praxi.

Je tam ještě jeden malinký problém a to je ten, že v režimu parkovaček (jen při nastartovaném motoru) ty denní světla svítí správně slaběji, ale jakoby to světlo mihotalo. Už nevím kdo, ale někdo mi poradil, že tam mám přidat kondenzátor, že ten odstraní nějakou frekvenci (nějak to ustálí, nevím, ten správný název). Kondenzátor mi poradil 2200uF/16V. V prodejně součástek neměli 16V, tak jsem koupil 25V. Ale vůbec netuším, co ty hodnoty znamenají a jestli jde použít ten, který jsem koupil. Myslím, že se to má zapojit do série, ale nevím, který kontakt na plus a který na mínus (na kondezátoru je jeden kontakt označen bílým pruhem). Druhá možnost prý je dotáhnout tam + kablík přímo z baterky. Ale napojit to na + přímo na baterce se mi zdá nehezké řešení, asi by se to mělo zapojit někam jinam (na nějakou jednotku, na něco volného). Raději bych ale použil ten kondezátor, bylo by to snadnější. Jsem v elektrice laik, ale jinak jsem kutil, co si troufne na ledacos. Poradíte mi někdo, kdo se v tom orientujete?

post-18776-12697126390973_thumb.jpg

post-18776-12697578874495_thumb.jpg

Editováno: , autor: folvarcny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Asi mně uškrtíte ale denní svícení kabel vemu kde mam předface OCTAVIA II díky za odpověd

Kostra , parkovačky jasné ,ale denní svícení kabel nevím?Prosím o radu mám předface

LED Diody zapojení?

1 pozice - Kabel od parkovaček + pin č10 šedočervený na světlech

2 pozice - Kabel od denního svícení - pin 7 nebo 5 (kostra hnědý) na světlech

3 pozice - Kabel od denního svícení + pin 6 (žlutý) na světlech

To je asi dobře ne?

Ale jak docílím toho že mi budou svítí LED jako denní svícení a hlavní světla budou hasnuté.?Prosím moc odpověd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, , sehnal jsem si tyto denní světla je tam 3 pínová svorkovnice. Prodejce tvrdil, Ze je to denní svícení a mlhové světlo, Je to pravda? Nevíte náhodou, jestli ano anebo na je to jak píšete denní na slabší je obrysové světlo ? Jo a náhodou nevíte číslo svorkovnice kterou musím koupit? Díkec za radu :palec2:

post-15711-1272719314,3443_thumb.jpg

post-15711-1272719336,5445_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A má niekto skúsenosti z hmlovkami O Scout pred FL, či by bolo možné vymeniť za tieto LED (z F2 FL RS)?

Cjoctavian: Takže budú 3 možnosti? (text v českom jazyku zkopírované zo skoda-auto.cz)

1. Ako základ LED denné svietenie (RS je dotvářen robustním předním nárazníkem s velkým otvorem pro přívod vzduchu s mřížkou ve tvaru včelího plástu a také otvory pro LED světla pro denní svícení nebo integrované mlhové světlomety (výbava na přání).

2. Integrované mlhové světlomety (výbava na přání).

3. Predpokladám: Hmlovky s corner (výbava za príplatok)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...