Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

No, navrhoval jsem je, protože mají právě menší úbytek napětí, ale klasické usměrňovací jsou taky v pohodě.

Jen nechápu, proč zapojení od škodovky v RS je jiné. Přitom BCM by měla mýt stejnou, potom snad jen v nastavení...

Taky to nechápu, že si tak přidělávají práci. Ale asi to bude opravdu v nějakém SW nastavení, ale to já nastavovat neumím, tak jsem to vyřešil takto a myslím, že to bude fungovat. Navíc mi svítí i ty horní, což jsem chtěl.

Tak to denní svícení není úplně ok. Pokud je den a normálně startuju s vypínačem světel ve stavu vypnuto, tak MaxiDOT nic nehlásí a světla fungují jako denní. Pokud následně rozsvítím potkávačky, tak zase všechno svítí jak má a MaxiDOT nic nehlásí. Pokud ale startuju s vypínačem světel v pozici zapnutých potkávaček (nebo parkovaček), tak MaxiDOT nahlásí, že mám zkontrolovat ty denní, přitom ty v tom okamžiku svítí jako parkovačky (jak mají). Tak teď přemýšlím, jak to vyřešit. Napadlo mě, že by pomohlo zpožděné (cca 5s) zapínaní spodních parkovaček v těch denních. Nejraději bych vše ale zapojil tak, jak to má být, tedy bez diod a bez zpoždění, ale to asi nezvládnu.. :(

  • Autor

otazka je, preco potrebujes startovat s rozsvietenymi svetlami...baterke to asi nepomaha - a svetlam tiez, hm?

Pokud jedu večer, vypnu motor a vypínač světel nevypínám, nechám ho ve stavu rozsvícených světel, světla sama zhasnou. Když pak třeba ještě ten den večer znovu nastartuju auto, tak se o světla nemusím starat, svítí rovnou. Když to tak Škodovka umožnila, tak nevím, proč bych tak nestaroval. Xeny nemám a normální žárovku případně vyměním, když se jí něco stane, no a baterka to určitě taky vydrží, nějakých 100-150W při startu navíc snad nehraje takovou roli. Já mám takovou teorii, kdy nechápu, proč bych já omezoval svůj komfort, abych tím ulehčil nějakému stroji, který je dělaný proto, aby mi sloužil a ne abych se mu já podřizoval.

  • Autor

tak za ten stroj si dal dost vela svojich penazi, nie? ;) No a zabudol som - ja mam xeny, tak preto som na take veci haklivy - podla mna ich to fakt nici...

Každý má jinou hranici omezování se kvůli penězům. Peníze nejsou všechno, já je mám hlavně proto, abych si za ně něco koupil, co mi ulehčí a zpříjemní život, co mi dá nové zážitky atd. Samozřejmě při koupi předpokládám, že se o tu věc musím trochu starat, ale nechci se starat moc, proto si kupuju nové auto. Nechci uvažovat, že bych neměl tak prudce brzdit, že ojezdím rychleji pneu, že budu muset kupovat nové kotouče a destičky, nebo třeba spotřebuju o dva litry více benzínu, chci si normálně žít, neomezovat se (už i tak je těch omezení všude dost), a rád si za to připlatím. Nechci přemýšlet, že bych měl vypnout světla, když chci startovat, protože je to zbytečná práce, já musím natáhnout ruku a otočit vypínačem, to raději nechám baterku, ať se potrápí, ta je k tomu dělaná. :)

  • 2 týdny později...

Nesleduju tuhle diskusi úplně celou, ale vím, že byl nějaký problém při s LED světly.

Narazil jsem dnes na toto kódování BCM jednotky v OII FL.

Možná se musí pro korektní funkci LED světel příslušně nakódovat jednotka centrální elektriky.

Nemůže být třeba zakopaný pes tam?

post-10351-1258920677_thumb.jpg

Záleží jak to v servisu berou vážně, ale dost pochybuju, že vůbec umí nakódovat jednotku přes hexa kód.

Oni mají na VASu nějaké volby, které používají a o možnosti zadání kódu většinou ani nevědí.

Záleží jak to v servisu berou vážně, ale dost pochybuju, že vůbec umí nakódovat jednotku přes hexa kód.

Oni mají na VASu nějaké volby, které používají a o možnosti zadání kódu většinou ani nevědí.

.....Ale vědí,koduje se přes binární kod,nebo hexa kod ve vlastní diagnostice.V řízených funkcích to lze dělat po položkách...

Vedia, ale v praxi to nepoužívajú, pretože nemajú na to kódovanie žiaden kalkulátor a nevedia, čo tam vlastne zadať :wacko:

  • 2 měsíce později...

Protože mi to pořád vrtá hlavou a ještě to nemám na svém autě dořešené, vymyslel jsem jedno schéma, podle kterého by to mohlo jít zapojit, tak aby vše svítilo jako origo a nikde mi to nehlásilo, že mám zkontrolovat světla. Kdo tomu rozumí, zkuste mi to zkontrolovat, jestli je to reálné. Kreslil jsem to se základními znalostmi elektroschémat, ani nevím, jestli jsem nakreslil relátko správně, ale snad to pochopíte.

Prostě když se zapnou normální světla, tak se relé přepne.

post-18776-1266304709_thumb.jpg

Upraveno od folvarcny

Diamant: ty jsi blázen :-D :palec2:

  • 1 měsíc později...

Dík! :)

folvarcny: Nepochopil som úplne to tvoje zapojenie relé. Bolo by dobré tam dokresliť ešte cievku a zvykne sa to kresliť tak, že kontakty sú v zopnutom stave vo vzdielenejšej polohe od cievky a keď je cievka pod napätím, tak kontakty k sebe pritiahne.

Neviem presne, ako to je riešené u faceliftu, ale podľa mňa by stačilo denné svietenie v BCM odkódovať, výstup na denné svetlá spojiť na kostru cez odpor, aby to ani náhodou nehlásilo chybu. A denné svetlá zapojiť cez relé (stačí len s jedným prepínacím kontaktom). Relé by sa zoplo keby sa zapli parkovačky, a denné svetlá by boli zapojené cez rozpínací kontakt. Takže by po zapnutí parkovačiek zhasli. Ja to mám takto zapojené a som spokojný.

Já nevím, jak přesně se to má kreslit, ale právě dnes jsem to konečně podle toho schématu zapojil a funguje to. Zkusím to ještě překreslit, aby tam byla ta cívka. Zapojil jsem nekonec dvě relátka, protože jedno relátko se dvěma kontakty neměli.

Odkódovat jsem to nechtěl, když budu chtít, tak si ty denní můžu normálně vypnout v maxidotu, teď to funguje dobře. Když chci, tak si ty denní přes maxidot vypnu, když nastartuju motor, rozscítí se denní, když rozsvítí normální světla, tak denní sníží intenzitu, když nastartuju se zapnutými světly, tak denní svítí se sníženou intenzitou, a hlavně mi maxidot nehlásí chybu. Navíc při tomto zapojení se nehřeje ten odpor.

Posílám fotku, jak to vypadá v praxi.

Je tam ještě jeden malinký problém a to je ten, že v režimu parkovaček (jen při nastartovaném motoru) ty denní světla svítí správně slaběji, ale jakoby to světlo mihotalo. Už nevím kdo, ale někdo mi poradil, že tam mám přidat kondenzátor, že ten odstraní nějakou frekvenci (nějak to ustálí, nevím, ten správný název). Kondenzátor mi poradil 2200uF/16V. V prodejně součástek neměli 16V, tak jsem koupil 25V. Ale vůbec netuším, co ty hodnoty znamenají a jestli jde použít ten, který jsem koupil. Myslím, že se to má zapojit do série, ale nevím, který kontakt na plus a který na mínus (na kondezátoru je jeden kontakt označen bílým pruhem). Druhá možnost prý je dotáhnout tam + kablík přímo z baterky. Ale napojit to na + přímo na baterce se mi zdá nehezké řešení, asi by se to mělo zapojit někam jinam (na nějakou jednotku, na něco volného). Raději bych ale použil ten kondezátor, bylo by to snadnější. Jsem v elektrice laik, ale jinak jsem kutil, co si troufne na ledacos. Poradíte mi někdo, kdo se v tom orientujete?

post-18776-12697126390973_thumb.jpg

post-18776-12697578874495_thumb.jpg

Upraveno od folvarcny

  • 4 týdny později...

Asi mně uškrtíte ale denní svícení kabel vemu kde mam předface OCTAVIA II díky za odpověd

Kostra , parkovačky jasné ,ale denní svícení kabel nevím?Prosím o radu mám předface

LED Diody zapojení?

1 pozice - Kabel od parkovaček + pin č10 šedočervený na světlech

2 pozice - Kabel od denního svícení - pin 7 nebo 5 (kostra hnědý) na světlech

3 pozice - Kabel od denního svícení + pin 6 (žlutý) na světlech

To je asi dobře ne?

Ale jak docílím toho že mi budou svítí LED jako denní svícení a hlavní světla budou hasnuté.?Prosím moc odpověd

No....není,bohužel špatný odkaz na něco jiného,ale světla tam jsou....

Tak nahod neco jestli chces pomoct

Ahojte, , sehnal jsem si tyto denní světla je tam 3 pínová svorkovnice. Prodejce tvrdil, Ze je to denní svícení a mlhové světlo, Je to pravda? Nevíte náhodou, jestli ano anebo na je to jak píšete denní na slabší je obrysové světlo ? Jo a náhodou nevíte číslo svorkovnice kterou musím koupit? Díkec za radu :palec2:

post-15711-1272719314,3443_thumb.jpg

post-15711-1272719336,5445_thumb.jpg

  • Autor

je to denne/ obrysove svetlo z Fabie RS - a je to nahrada za hmlovku...

To jako že na FII RS nebude mlhovka, anebo se to dá použít i jako mlhovka?

  • Autor

V F2RS (tak isto aj O2 FL Scout MR 2011) mas na vyber: klasicke hmlovky, alebo si priplatis - a nebudes mat hmlovky, ale LED denne svetla + parkovacky...Cize funkciu hmloviek to nema :kuk:

Upraveno od Cjoctavian

Děkuji za odpověd, to jsem potřeboval vědět :)

A má niekto skúsenosti z hmlovkami O Scout pred FL, či by bolo možné vymeniť za tieto LED (z F2 FL RS)?

Cjoctavian: Takže budú 3 možnosti? (text v českom jazyku zkopírované zo skoda-auto.cz)

1. Ako základ LED denné svietenie (RS je dotvářen robustním předním nárazníkem s velkým otvorem pro přívod vzduchu s mřížkou ve tvaru včelího plástu a také otvory pro LED světla pro denní svícení nebo integrované mlhové světlomety (výbava na přání).

2. Integrované mlhové světlomety (výbava na přání).

3. Predpokladám: Hmlovky s corner (výbava za príplatok)

Woody: je na tých svetlách nejaké obj. číslo?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.