Prosinec 15, 200717 r Autor ....ještě jsem koukal na obložení vzadu...měl jsem sundaný kola protože jsem tam dával zástěrky....tloušťka obložení byla 5mm stejně levý a pravý kolo....dle dílenské příručky je min. tloušťka obložení bez opěrné desky 2mm.....jen jeden kotouč se mi zdál ne zcela po ploše úplně hladký....jakoby naněm byly takové vlnky...tj. od středu nápravy po pološe po obvodu kotouče....
Prosinec 15, 200717 r Když máš MAXI-DOT kontrolka obložení se rozsvítí jen při max opotřebení, tak to píšou v manuálu. Jinak jestli máš kontrolu opotřebení brzdových destiček zjistíš tak že na levém předním kole by měl vést kabel k destičkám(co si pamatuji tak to bylo vždy levé kolo).
Listopad 26, 200915 r Potřebuju vyměnit (na O2 1.9TDI 77kW 2005) kotouče, jsou zvlněné. Chci tam dat originaly, ale vidim 2 ruzne rozmery u zadnich kotoucu na cc-autodily.cz, u obou uvedeno originalni vyrobce - jeden 260x12, druhy 255x10. Ktery rozmer je spravny?! http://www.cc-autodily.cz/kotouc-brzdy-zadni-1_1.html http://www.cc-autodily.cz/kotouc-brzdy-zadni.html To same u u prednich - 280-22 vs 288-25 http://www.cc-autodily.cz/kotouc-brzdovy-280-22-1_1.html http://www.cc-autodily.cz/kotouc-brzdovy-288-25-1_1.html
Listopad 26, 200915 r Tak uz jsem to zjistil, koho to taky zajima - vpredu 288-25, vzadu 260-12. Ty predni 280 se davaji na benziny, aspon na nektere, ale kam se davaji ty zadni 255-10 mi jasne neni, protoze jsou stejne u dieselu i benzinu (260-12).
Prosinec 7, 200915 r Tak zmena, spolehal jsem na info z dilenske prirucky a vypada to ze keca, predni kotouce jsem zmeril a maji rozmer 280x22, ne 288.
Prosinec 14, 200915 r Nemam tuseni, ta dilenska prirucka je starsi, v ni ten motor jeste nebyl, ale ten vetsi rozmer 288 byl jen pro dieselove motory.
Prosinec 25, 200915 r Jsem zhruba před dvěma měsíci měnil komplet předek zadek kotouče + destičky všude. Co začala zima drobet ta sůl tak to je sežraný a i to přestalo o drobet brzdit a hlučnější při brždění. Má s tím někdo zkušenosti také? Dával jsem tam Bremba
Květen 1, 201015 r Zdravím, dneska jsem měnil na O2 1.9TDi zadní kotouče a desky. Při seřizování ruční brzdy jsem zjistil, že se mi zadní kola neotáčí úplně volně, jedno víc ztěžka a druhý trochu méně. Po zkušební jízdě cca 5km na rovince a bez brzdění se na zadních kotoučích nedala udržet ruka a přední byly chladné. Srovná se to časem nebo jsem při výměně udělal něco špatně.
Květen 2, 201015 r Neco bude urcite spatne!!! Bud se deska volne nepohybuje ve svem drzaku, nebo ta horsi varianta - zadira se ti brzdič. Zkus kouknout pod auto bez zatazene rucni brzdy, jestli se ty paky do kterych vedou lanka rucni brzy opiraji o zakladni doraz - jestli ne tak mas problem...
Květen 3, 201015 r Zdravím, dneska jsem měnil na O2 1.9TDi zadní kotouče a desky. Při seřizování ruční brzdy jsem zjistil, že se mi zadní kola neotáčí úplně volně, jedno víc ztěžka a druhý trochu méně. Po zkušební jízdě cca 5km na rovince a bez brzdění se na zadních kotoučích nedala udržet ruka a přední byly chladné. Srovná se to časem nebo jsem při výměně udělal něco špatně. Je to jednoduché u zadní kotoučové brzdy je tzv. samostavicí mechanismus což znamená že při opotřebení kotoučů, destiček se udržuje stále stejáná vůle mezi kotoučem a deskou. Při výměně za nové díly se musí zatlačit váleček ve třmenu a současně sním otáčet. V servise na to mají přípravek jde to i podomácku ale velmi opatrně protože se může poškodit ten samosatv!!! Samo si to nesedne upečeš ložisko!!!
Květen 4, 201015 r Jo ten postup jsem zachoval, váleček jsem otáčel a pomalu zatlačoval do pístku. Nicméně dnes jsem zjistil, že když zahýbám brzdovým třmenem k sobě tak se to uvolní a kolo se volně otáčí (dělá to už jen jedno zadní). Koukal jsem na táhla ruční brzdy a u toho kola jak je volné ta páčka je od dorazu asi 5 mm a u toho kole které drhne sedí páčka až na tom dorazu. Jinak při seřizování mám stejný táhla jako zde: http://forum.skodahome.cz/topic/73776-rucni-brzda/ Upraveno Květen 4, 201015 r od jirka.king
Květen 5, 201015 r Ja som dnes dal vymenit predne kotuce lebo boli zdeformovane zodrane a tak triasli ze uz sa nedalo brzdit tak klepal brzdovy pedal. Kupil som Brembo Max a oblozenia Bosch. Zadne kotuce mi osustruzili kamarati v skodovke takym pristrojom ze len zadne kolesa dali dole a kryty kotucov. No samozrejme to teraz moc nebrzdi kym si sadnu oblozenia ale uz to aspon netrasie
Květen 5, 201015 r no asi som sa zle vyjadril nebolo to sustruzenie nakolko to nebolo v sustruhu to je pravda priamo skoda servis ma taky pristroj ma to pracovny noz tak ale brusenie to nebolo jednoducho to zobralo kotuc na plocho a je ako novy nie je to len na WV group je to na vsetky kotuce ale tiez som to videl prvy krat ale asi sa zhodneme na pojme renovacia
Květen 6, 201015 r Chcem sa spytat ci mi neviete poradit k comu sluzi pruzinka co pridrziava oblozenia taky drotik dnes som si vsimol ze na jednej strane ju na prednom brzdovom strmeni mam a na druhom nie. Malo by to asi nieco vymedzovat asi vzdialenost oblozenia od kotuca. Je vidiet pri pohlade na koleso cez hlinikovy disk. Neviem ci ju zabudli v servise nahodit alebo som ju nemal na vodicovej strane alebo sama casom odpadla. Chcem sa spytat ci to skodi brzdam resp. je to nebezpecne ci na tom mozem jazdit i ked hned rano sa chystam do servisu na reklamaciu. Je to standardny diel ta pruzina? Preventivne prikladam foto.
Květen 7, 201015 r Takze pruzina ma nastarosti tlmit brzdovy strmen aby nevybroval pri brzdeni oblozenia a je to standardny nahradny diel tak mi to objednali nakolko ho nemali na sklade. Edit: dneskom namontovane pruziny ktore mi dnes prisli z CZ cena za par 7€ Upraveno Květen 10, 201015 r od Vladimír1977
Říjen 14, 201014 r tak ja som sa dozvedel, ze 1,4 TSI a 1,9 TDI maju "shodně vepředu 288/22 a vzadu 255/10"...
Říjen 14, 201014 r tak ja som sa dozvedel, ze 1,4 TSI a 1,9 TDI maju "shodně vepředu 288/22 a vzadu 255/10"... Na třmenech 1.4TSI jsem tuším viděl FSIII, tyhle brzdy snad byly už na předchozí gen., kotouče mi přijdou nepatrně menší než na 2.0TDI, ale můžu se plést (neměřil jsem to, jen "okometricky"). Obecně u benzínových motorizací mi přijde menší třecí plocha než u TDI... Kdyby někdo měl info o verzích a motorizacích, docela by mě to zajímalo.
Říjen 14, 201014 r Na benzíny (1.4, 1.6, 1.6 FSi) jsou př. třmeny FSIII, teda kotouče 280/22 a na zadku třmen CII 41 a kotouč 260/12. Na nafty (1.9, 2,0) jsou to třmeny předek FN3 a kotouč 288/25 a zadek stejný jako benzíny. Osobně mam na 1,6 280/22 a 260/12, jak je to s TSíčkama bohužel nevím...RS má ale disky větší...než popisované. Upraveno Říjen 14, 201014 r od tomcat007
Říjen 14, 201014 r ...jak je to s TSíčkama bohužel nevím...RS má ale disky větší...než popisované. No ty TSI by mě zajímaly, kdyby někdo věděl. RS má opravdu větší kotouče a třmeny (řekl bych že i zadní jsou jiné, než na obyč. Oktávii), v TP má RS nejmenší disk 16", já mám v TP i 15".
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.