Přejít na obsah

Zapojení a montáž vyhřívaných sedaček


soused.m

Doporučené příspěvky

Dodělával jsem si to sám. Sežeň si vyhřívaný sedačky, pak kabeláž, řídící jednotky nebo jednotku (novější případ) a ovladač na palubovku. U toho ovladače si dej bacha, ať si nekoupíš špatný. Já má faceliftovou palubovku a koupil jsem ovladač na předface. Jinak montáž je otázkou cca 4-6 hodin, podle toho jak jsi zručný. Není to vůbec nic hroznýho, akorát musíš rozhrabat docela dost auto, abys mohl protáhnout kabeláž co nejrozumněji. Na to protažení si fakt dej bacha. Já to udělal asi nějak hůře a teď mám za releovým boxem docela bordel... Jinak je to fajn věc, za tu trochu práce to stojí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Potřebuji poradit s zapojením výhřevu.Pročítal jsem několik hodin forum,ale co potřebuji jsem tu nenašel. Je tu pěkný návod v instalačních manuálech ale týká se fabie 1 a octavka to má přeci jen trošku jinak. Koupil jsem si kompletní kabeláž s relátky a ovladačem na vrakáči. Dokonce jsem si v dílenské přiručče procházel schémata ale nejsem elektrikář a trochu v tom plavu. Z rélé č.59 vede červený ustřižený kablík - to chápu to bude do pojistek a bude přivadět +12V. Dále tu je několik drátů odtřižených a všechny jsou hnědé - tj dle schémata by to měla být kostra. Jedná se celkem o 2ks hnědých drátů u zapojení do sedačky a po 1ks hnědého drátu u každého relé č.59. Pak je tu taky jeden hnědý drát u ovladače vyhřívání - chápu tedy správně že to jsou vše ukostření? Pak u ovladače výhřevu je ještě šedý drát ten by měl být na osvětlení ovladače - plánuji to napojit k ovladači vyhřívaného okna a pak tu je modro černý a u toho je v dílenské příručce napsáno připojit na spínané napětí 15a  pojistka F5 - tj mám to napojit na pojistku č.5? Prosím o potvrzení že to mám správně, díky moc.

post-6479-0-04636000-1390589554_thumb.jp

post-6479-0-39634500-1390589561_thumb.jp

post-6479-0-06426500-1390589570_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to vše propojil a hřeje jen spolujezdec. Už jsem z toho na prašky. Vůbec nenaměřím napětí +12V u sedačky u toho silného pinu. U toho slabšího pinu co je asi od regulace teploty nebo čeho....tak tam +12V jde. Ale když vezmu drát a natvrdo přivedu +12V na ten silný pin tak sedačka hřeje suprově. Prosím poradte kde muže být zakopany pes, dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem zkusil natáhnout kabel od spolujezdce tam vyhřev funguje. Po zapojení spolujezdce do ridice opět stejný problém takže si to asi vypada na to teplotní čidlo v sedačce jinak fakt nevím.Da se to čidlo nějak proměřit? Myslím že když je mrtvé tak tam prostě to řízené relé nepustí proud

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to ti neviem povedať, ale pozor.. sú dva druhy.. NTC a PTC. 
 

PTC termistor (z angl. Positive Temperature Coefficient – pozitívny teplotný koeficient) alebo pozistor, ktorého odpor pri zahrievaní rastie
NTC termistor (z angl. Negative Temperature Coefficient – negatívny teplotný koeficient) alebo negastor, ktorého odpor pri zahrievaní klesá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

10 ohm nebo 10 kohm ?! Pozor je v tom rozdíl. Asi tak tisíc krát :)

Jinak mně se moc zdá, že origo tam patři právě 7k5 a zrovna ty moc nejsou tak se to nahrazuje nejbližším v řadě.

Pokud je to NTC, tj., se vzrůstající teplotou odpor klesá, čili pokud použiješ termistor s větší hodnotou, sedačka bude topit na větší teplotu. Zase naopak, pokud použiješ termistor s hodnotou nižší, sedačka bude topit na nižší teplotu.

Nejbližší hodnoty v řadě jsou:

6k8: http://www.gme.cz/b57164k0682k000-p118-063

a 10k: http://www.gme.cz/b57164k0103k-p118-010

7k5 jsem nenašel ani v GME, ani v PS electronic, ani v GES a ani v TME :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem to tam napajel. Mam rs sedačky a demontáž sedaku je naprosto stejná jako u textilní sedačky.Dokonce i číslo decky je stejné jako na textilní. Myslím že se liší pouze u celokůže ale na rs vlastně hřeje prostředek který je textilní. Měl jsem opravdu v háji ten termistor. Na jedné straně byl od něj utržený kablík.Protože se utrhl přímo u termistoru tak jsem ho ani nezkoušel opravovat ale dal jsem tam místo něj ten nový termistor 6.8k ohm. A pomohlo to sedačka hřeje. Pouze by mě zajímalo kdybych tam dal 10k ohm hřála by víc nebo mín? Přijde mě že oproti octavii 2 to hřeje málo. Testoval jsem to a když ted bylo v autě kolem nuly tak tam relátko pouštělo proud cca 4minuty a pak vypnulo a v intervalech dohřívalo. Tj. že by mě to na pětku pálilo se stát nemůže..........Bohužel na puvodním termistoru již něšla hodnota přečíst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... Pouze by mě zajímalo kdybych tam dal 10k ohm hřála by víc nebo mín? Přijde mě že oproti octavii 2 to hřeje málo. ...

Jsem Ti to výše popsal, ne?

NTC = se vzrůstající teplotou jeho odpor klesá!!!

Tys tam dal 6k8, takže už teď studený má odpor jako teplý 7k5.

Dáš-li tam 10k-ový, tak se sedačka bude muset ohřát víc. Sedačka se bude ohřívat, odpor termistoru klesá, klesne někde na hodnotu 7,5 a to ještě pořád bude teplota jako by byla sedačka studená při 7,5-kilovém termistoru. Takže bude topit dál, dokud teplota nebude vyšší a odpor termistoru nižší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sedák a opěra mají každý svůj termistor?

Já měl za to, že teplota se snímá jen v jednom místě, že termistor je pro jedno sedadlo jen jeden.

Za předpokladu, že vyrobím dečky (sedák a opěru) se stejnými el. parametry, je takové řešení možné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...