Přejít na obsah

Ochrana žiaroviek H7 pri zapínaní svetlometov


Jarko

Doporučené příspěvky

Už minulý rok na jeseň som riešil obvod,ktorý by snáď mohol mnohým z nás pomôcť pri častom praskaní žiaroviek po zapnutí svetlometov keď má vlákno v studenom stave prakticky nulový odpor.Mám to namontované v mojej fabči a zatiaľ pohoda.Ak by bol záujem,uploadnem sem schému zapojenia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tam,neviem či je to dosť čitateľné, tranzistor je IRF 3205,kondenzátory som použil 2ks tantal na 16V kvôli rozmeru SMD.Treba dať pri zapájaní pozor na origo konektore na polaritu (u mojej fábie je biely +12V), na zapojení polarity výstupu pre H7 nezáleží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už tady někdo na fóru publikoval řešení s použitím transilu BZW06, který se jednoduše přidá do svorkovnice přímo k žárovce. Jezdím s LED denním svícením a H7 tedy používám až v noci, ale co jsem to použil, tak ani jedna vypálená H7. Rychlé, levné (5 Kč/ks ) a funguje to...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takze transil robi praptovu ochranu aby tam nebolo viac ako co ja viem 13,75v a to druhe udelatko robi to aby svetlo malo pri zapnuti nejaky odpor?

Správne.Keď tam zapojíš 15 V transil ako Vikino, ten ti oreže prípadné špičky nad 15 voltov, to moje zapojenie zabezpečí aby pri zapnutí neodišlo vlákno prúdovým preťažením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Správne.Keď tam zapojíš 15 V transil ako Vikino, ten ti oreže prípadné špičky nad 15 voltov, to moje zapojenie zabezpečí aby pri zapnutí neodišlo vlákno prúdovým preťažením.

Tak som kupil za vrečko tie vecičky a dal do všetkych fabii a par ich teda mam na podnikanie. Kus bol za 0,24€ len dufam že som nerobil zbytočne dva dni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Som elektrikár a tak si dovolím napísať jeden názora na túto tému. Ochrana prepätia transilom je síce funkčná, avšak je nežiadúca pre alternátor, lebo transil pri zvýšení napätia nad prahovú úroveň prechádza takmer do skratu a zaťaží alternátor a môže to vadiť ostatnej elektronike v aute ako napäťové náraz.

Rozumnejšie je obmedziť prúdový náraz pri zapnutí svetiel ako to vyriešil JARKO, a aj tá úprava ktorú vymysleli páni v skodovke /odporový drôt/ je lepšia ako transil.

Žiarovkám H7 vadí najviac nárazový prúd pri zapnutí a prehrievanie /napr.cestovanie v zápche so zapnutými svetlami/ .

Ideálne by bolo obmedziť napätie na žiarovke na cca 12 V trvale a vypínať svetlá pri jazde v zápche poprípade zlepšiť chladenie reflektora.

U starších fabií odchádzali H7 podla kamaráta zo škodovky kôli napäťovým nárazom v sieti auta pri zapínaní a vypínaní posilovača /serva/. Napätie vtedy podla meraní kmitalo od 11 V až po 14,5 V a žiarovky veselo odchádzali.

Transil by v tomto prípade neustále vytváral v sieti auta rázové skratové vlny a neviem ako by sa to páčilo napr. riadiacej jednotke. Síce aj v samotnej riadiacej jednotke je na vstupe transil aby sa nepoškodila pri napr. poruche alternátora a vyskočení napätia , ale tam je transil na cca 18 V a ten by proste skratol a odišla by poistka pre napájanie riadiacej dosky a doska by bola zachránená.

V žiadnom prípade tam nedávajte transil, ktorý otvára do skratu skôr ako pri cca 14,5V. Ten odporúčany BZW06-13B15V otvára pri 15,3 V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...