Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


Luďa

Doporučené příspěvky

Hele Jelene, měl jsem cca 6let po sobě dvě Octavie 1.6 a to 74kW a75kW, takže trošku vím, co tyto motory umí. Má spotřeba tehdy byla podle PP kolem 7l/100, to znamená srovnatelná se současným Yetim 1.4TSI. V tomto bodě ale veškeré srovnání končí. Octavii 1.6 s Tulákem proženu tak, že se jí budou protáčet žárovky i na palubovce. Je to pár dní, co jsem doporučoval do octavie motor 1.2TSI. Myslím si, že dotyčný majitel na tom bude o hodně líp, jak já kdysi s motorem 1.6/75. O motoru 1.6MPI/55kW snad ani nemá cenu psát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s Artigem. U Yetiho se spotřeba hůř "dělá" stejně jako o mé bedýnky díky větší čelní ploše. Pokud nejsi extradieselmag.r tak je to jen otázka priorit zda komfort ticha motoru i na úkor vyšší spotřeby a nebo jít na spotřebu,ale oželet huhuhuhuhuhdudududu nafty. Mám za sebou tohoto pazvuku cca 0,4mil a zaplaťbůh za tichošlápka kolovrátka 1,2 TSI. Sic mne sem tam pozlobí a probudí k bdělosti majitele,ale kouzlo TSI(všeobecně turbomotorů vč nafty) je umění udělat dobrý výsledek. Spojuje zátah odspodu jako TDI a rozstřel otáček kam je to pro naftu jen snem. Staré atmosféry jezdily +- stejně. Ale TSI i když je háklivý na zacházení vyšší průtok filtrem nádrže odmění jízdním projevem tj. jak jsem psal rozsah otáček, zvuk při vytáčení a ticho při většině rozsahu otáček. Měl jsem atmosféru SDI a ta jezdila pořád tak nějak nastejno, ale mdlá projevu stejně jako ty benzíny 1,6 MPI v OI i OII.Jenom ječely a s těma kilama zápasily i 11 litry po městě. Fabia 1,4TDI a OII 1,9 77 měly dalece větší rozptyl ve spotřebě proti SDI stejně jako TSI vs benál atmosféra, ale zopakuju. Turba díky tomu že vychází z malého objemu a mají čísla dalece vyššího se při nepotřebě chovají střídmě a spotřeba je na úrovni jejich zdvihového objemu ,ale při potřebě výkonu a krouťáku se krapet nají, ti koníci. Ale nepodařilo se mi nikdy, jak píší že se to někde podařilo jet za 20 na sto.... Minimální průměr byl ve třech lidech po okreskách na trase 80 km za 1,1h 5,1 a to samé s dálniční vložkou z 40% za 5,8. A dálnice PV- Pha s průměrem 119 km/h za nějakých 6,8 ve čtyřech. A teď mi opravdu přichází na mysl otázka. Stojí za to těch 90000 Kč navíc za naftu?

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím souhlasit s Artigasem. 1,2TSI je lepší. Už jsem o tom na jiném vlákně psal. Hlavní rozdíl je v dynamice jízdy. Např. to pociťuji při cestě domů do tzv. "Stichovičáku", kopce v Mostkovicích.

A ze Stichovi zase jedeš grátis a ty Tvoje lehké kosti nemůže cítit. I když jeden nejmenovaný by jel zadarmo i nahoru. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ Yetika bych za žádnou holku nevymenil...ted mne boli srdce kdyz sem ho pucil sefovi na dovolenou do chorvatska (jeho sportage nejede - neznami problem), to byla jenom otazka proc je vyvinutej motor TSI kdyz mne se zda ze MPI chodej stejne (kroutak je v TSI lepsi ale pro mne ne tak dulezitej)....nejezdim na spotrebu, jezdim tak jak mam naladu, nekdy rychle nekdy pomalu...a ktomu prevodovka - 5ti stupen kdyz jedes 120 seslapnes plyn tak je tam znat zatah ale u 6ti stupne musis podradit aby se to hejblo (ale zase 6ka je tizsi chod) ....Proto je dobrý mít 1,2 TSI s DSG tam to neresis :-), sem to uz nedke psal uplnej komfort by byl 1,8 TSI + DSG jako davaj ve VW do pasatu CC to by byl Yetik maximalne dokonalej !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já byl v pátek s Yetíkem 1.4 v Praze. Jel jsem z Plzně po dálnici na Homolku,(ve dvouch lidech) pak jsem projel pár obchoďáků kolem Zličína. Cestou domů jsem kolem Rokycan cca 20kilometrů jel třicet km nad povolenou, ale jinak jsem jel pořád minimálně 130km/h. PP jsem si nastavil na tacháč aby mě neděsil,nechtěl jsem být ovlivněn. Doma jsem měl spotřebu 8,3 litrů na 100km. Je fakt že s golfem 1.4 jsem to jel o celé dva litry méně,ale zase do vršků se trochu zadýchával.A srovnávat se tyto dva motory fakt nemůžou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám motor 1,4 TSI 2 roky. Zakládal jsem toto téma na 1,4 TSI. Moje spokojenost s YEŤÁKEM je asi 70%. Co mě štve nejvíc.

Po nastartování mám tak 20 sec. hlučný motor. Otáčky vyskočí na 1300 a po 20 sec. spadnou na 900 a je klid. Zvláštní je, že někdy ty otáčky vyletí na těch 1300 a někdy zůstanou hned na 900 a nezáleží na okolní teplotě.Otáčky vyletí klidně, když je venku 30 C. Prý je to normální. Má někdo podobnou zkušenosst? Dík za postřehy.

Editováno: , autor: banicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to dělá taky. Když startuji studený auto tak to asi na pět vteřin zaklepe a otáčky vyběhnou na 1300 otáček, dřív to nedělalo tak často. Jinak když startuji auto teplý tak to snad nikdy neudělalo. Asi na to má vliv jak dlouho auto stojí. Ráno nastartuji a udělá to a pak během dne už ne, když jezdím, když nejezdím tak to udělá zas. Jinak jsem byl v servise na garančce a říkal jsem jim o tom a bylo mě řečeno, že je to problém hlavně 1,2 a až budu mít čas jim ho tam nechat aspoň na dva dny tak že to všechno prověří.

Editováno: , autor: z.docekal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem rád že je to tak, jestli se tomu dá věřit. Rozhodně ale vím že když bylo auto po koupi tak to udělalo cca jednou za týden a teď to dělá každý den. Každý den to začalo dělat až v polovině zimy.

Editováno: , autor: z.docekal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věřit, nevěřit ,tak si nech nahrát nejnovější sw, jestli nějaký je. Ty otáčky mám také a stejný projev má i 1.2 TSI. To všechno je kvůli podělaným emisím...při tom uvedeném rozpětí teplot se totiž provádí emisní test při homologaci. A s tím nic nenaděláme. A bude hůř. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahojte,

též jsem přidal do klubu příznivců Yeti. Pořídil jsem si TSI 1,4 90KW modelový rok 2012. Chtěl bych se zeptat, zda jsou ještě známé problémy s rozvodovým řetězem i u modelového roku 2012. Respektive už někdo řešil problém s rozvodem u vozu vyrobeného polovina roku 2011 a novější ?

Jinak, jsem s plechovkou spokojen, spotřeba je teď irelevantní, protože se teď zajíždí :-). Nicméně menší postřehy zde mám a to start a následný přechod do otáček cca 1200 - 1300 a setrvání tam cca 20 - 25 sekund. Už se to tu řešilo a chci jen potvrdit, že toto chování je i u nového vozu (mam najeto 700 km).

Včera jsem nastartoval a měl jsem pocit že slyším něco rezonovat a nepravidelně klepalo (nešlo to od motoru ale z pod řidiče), trochu mě to děsilo, nicméně po zahřátí to přestalo, ale opět se to opakovalo. Tuším že to je asi výfuk či co - Máte s tím někdo též zkušenost ?

Děkuji a zatím se mějte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

po delší době si čtu toto vlákno, taky mám Yeti 1,4 TSI - po nastartování mi motor taky nějakou dobu běžel asi na 1200 otáček, úplně to ale zmizelo přechodem na Vervu 100, ovšem nikoli po prvním natankování, ale po vyjetí asi 5 nádrží (pro zajímavost ještě moje zkušenost s Shell V-Power Racing - auto mi chcípalo na každé křižovatce...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...