Přejít na obsah

1.6 MPi (75 kW)


petrenka

Doporučené příspěvky

jirkaK: jo u slabsich motoru jako naky litriky nebo 1.2 mozna jo, mozna jeste 1.4 MPI, ale u motoru s vykonem okolo 100 koni to byt znatelne nemuze. Nepocitil jsem to ja, nepocitil to ani zminovany prodejce, ktery zadny teoretik neni, ale osoba, kterou znam, ktera vyzkousela jiz radu motorizaci a autum rozumi, a stejne tak nepocitila rada dalsich znamych ridicu s motorem 1.6 MPI, takze jestli nekdo ano, tak asi nema neco v aute v poradku. :(

petrenka: dobre, ja tu nebudu prosazovat za kazdou cenu moji teorii, treba se mylim, nerikam, ze ne, ruku do ohne bych za to nedal a jestli nekdy zjsitim nebo poznam, ze ubytek vykonu je znat, tak vezmu slovo zpet a odvolam vse!!! ;)

Editováno: , autor: OctII
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska jsem se na to schvalne zameril ... zkousel jsem zrychleni ze startu, pruzny zrychleni z 50, 70 na okreskach a 120 km/h na dalnici. Na okreskach naka ta predjizdecka schvalne. Porad jsem klimu vypinal a zapinal, vypinal a zapinal a nic jsem nepocitil, zadny cuknuti, zadna zmena ve vykonu, zatahu, apod. Jedina zmena ve spotrebe (pri stani z 0.6-0.7 na 1.0-1.1 l/h) - ale to je jasne.

Tak dal uz to nebudu rozpitvavat, treba je to individualni a nekomu to neco dela, ja napsal jak je to u mne ;) .

Editováno: , autor: OctII
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som sa pýtal len preto, lebo si nedokážem ani predstaviť, o koľko by sa ochladil vzduch, ak by ho ochladzoval kompresor, ktorý by z motora odoberal len 0,7 kW mechanického výkonu. Asi by to ani nešlo poznať. Takže teraz sa zase váľam po zemi od smiechu ja. Pobavila ma hlavne tá veta, že to máš od dobre informovaného zdroja.

Vezmi do úvahy, že v bytoch sa používajú na ochladzovanie bežných miestností klimatizácie s výkonom 3-5 kW. A na rozdiel od auta, v miestnosti sa cez klimatizáciu nepreženie také kvantum vzduchu, nenasáva sa teplý čerstvý vzduch zvonka, ale sa len ochladzuje stále ten istý vzduch a do miestnosti nedopadá také množstvo tepelnej energie. V autách sú také bežné klimatizácie s výkonom 5-10 kW. A to už na motore s výkonom okolo 50-60 kW musí byť cítiť.

Samozrejme súčastné klimatizácie (Fabia, Octavia II, Superb) už nebežia stále na plný výkon (majú premenlivý zdvih piestov), takže ani z motora neodoberajú rovnaké množstvo mechanického výkonu. Veľmi to záleží od rýchlosti ventilátora a od teploty vzduchu, ktorý sa ochladzuje.

Takže tých 0,7 kW môže byť teoreticky ak je klima vypnutá. Hoci 700 W sa niekde musí premeniť na teplo a to sa mi zdá zase príliš.

Lancelot - stačí, ak necháš zohriaty motor bežať na voľnobehu a budeš mať na počítači povedzme 0,8 l/h. Zapneš klimu a bude tam hneď 1,1 a keď dáš ventilátor naplno, tak povedzme 1,5 l/h. Myslím, že to je dosť jasný rozdiel. Pri bežnej jazde urobí na spotrebe zapnutá klima rozdiel 0,5-1,0 litra. To určite musíš pocítiť aj na výkone.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lancelot - stačí, ak necháš zohriaty motor bežať na voľnobehu a budeš mať na počítači povedzme 0,8 l/h. Zapneš klimu a bude tam hneď 1,1 a keď dáš ventilátor naplno, tak povedzme 1,5 l/h. Myslím, že to je dosť jasný rozdiel. Pri bežnej jazde urobí na spotrebe zapnutá klima rozdiel 0,5-1,0 litra. To určite musíš pocítiť aj na výkone.

Toto jsem samozřejmě již zkoušel, jenže jsem to nezkoušel za jízdy. Navíc si myslím, že v zimě ta klima pracuje jen na malé procento výkonu, tudíž to není tak citelně poznat jako v létě. Teď jí mám stejně pořád vypnutou.

Editováno: , autor: Lancelot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diamant: (nechtel jsem se tim nikoho dotknout :unsure: -omlouvam se - smazano :()

Ne, uz do toho fakt nebudu zasahovat, ja jsem uplny lajk, ktery temhle technickym vecem nerozumi, ale verim svemu zdroji, ktery vim, ze je skoleny a ze tomu rozumi, bo v tom jezdi a maka s tim a je mi to v podstate jedno, protoze v mem pripade to s autem nic nedela (spis citim naky to kilo v aute navic) a to je pro mne podstatne

Editováno: , autor: OctII
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Vykašli se na benzin! Octávu jenom s turbem TDi 1,9 TDi 77kW.Benzin a navic 1,6 ve dvojkové Octávii je out.Je to těžky auto.Zkus se projet v 1,6 a pak běž zkusit naftu 77 kW....nebe a dudy.

Fakt? Hlavně že 1.6 má lepši dynamické parametry než ta 1.9 TDI co? Nevidím jedinej důvod v čem je ta 1.9 TDI lepší aby mě donutilo si ji koupit. Jediné v čem je trošku lepší je spotřeba, ale zase tak velkej rozdíl od FSI to není.

Tak asi jsem právé rozpoutal další nekonečnej flame... lol Když já musel na to reagovat soráč :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja ti řeknu duvod, proc bych si 1.6 FSI, MPI nikdy nekoupil. ten duvod je ten, ze jezdim kazdej rok cca 40tis km, pro lidi, co najedou do 20tis km je to asi tak nejak jedno, protoze dyzl ma vyssi porizovaci náklad, ale já chci takovej nějakej komfort cestování, protože sedim v autě dost často, takže to poslední co bych chtěl je pořád stát na podlaze tý 1.6tce, hrát si s fofrklackem. to TDIcko ti umozni jet tak nejak na pohodu, dynamika tehle motoru bude podle me dost podobná s tim, ze pokud pojedes stejny tempo jako ja, budes mit tak o 2l vyssi spotřebu. tzn pokud třeba já bych si kupoval benzin, tak nejmin 2.0FSI, ale spis TFSI, protoze tam psal Diamant, ze s tim lze fungovat i v nizkych otackach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vykašli se na benzin! Octávu jenom s turbem TDi 1,9 TDi 77kW.Benzin a navic 1,6 ve dvojkové Octávii je out.Je to těžky auto.Zkus se projet v 1,6 a pak běž zkusit naftu 77 kW....nebe a dudy.

co to zase pises za volovinu? ,,Benzin a navic 1,6 ve dvojkové Octávii je out" co potom teda rikas na ,,ospalou" 1,4TSI

kazdymu vyhovuje neco jinyho a uz se tu tyhle nekonecny zvasty doufam opakovat nebudou :disgust:

z tyhle tvoji vety taky uchca*am - Zkus se projet v 1,6 a pak běž zkusit naftu 77 kW....nebe a dudy. :feve::smich::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Romarjo, fakt n/c :o

Souhlas s Lukem i Ovidiem!

Motorizace se ma vybrat podle toho jak a kde jezdis. Jak psal Luke - pokud najezdis vic a delsi cesty, tak lepsi diesel. Pokud najezdis min, vic ve meste a kratsi vzdalenosti (kde se benzin rychleji zahreje), tak lepsi benzin. 1.9TDI ma podle mne lehce navrch ze zacatku, nez se benzin roztoci (kde benzin zacina, diesel konci) a taky ma turbo... bych ho chtel videt, kdyby do 1.6 nacpali taky turbo <_< . Mne osobne by bylo jedno jestli benzin nebo nafta - rozhodl bych se podle toho jak bude to auto jezdit.

Editováno: , autor: OctII
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Názov vlákna je "který motor by jste mi doporučili" a je to v sekcii OII. Proti HTP osobne nič nemám, ale to vie snáď aj nováčik na tomto fóre, že ak tie magické 3 písmená niekto zavlečie kamsi, kde to ani trochu nepatrí, tak z toho vždy vznikne flame, hádka alebo niečo podobné. Čo teda na informačnej hodnote vlákna ani trochu nepridá. Takže vrámci zachovania akej takej kultúry musím trochu dohliadať na to, aby sa to nevrhlo úplne.

Ak sa teda chcete večne naťahovať, či je lepšie to alebo ono, tak prosím, je tu na to Hospoda.

S vecou nesúvisiace príspevky boli preto odmazané. Nemyslím, že by to bol nejaký syndróm. Ale sú isté témy, kde aj malý posun spustí lavínu.

Myslím si, že koncern už pochopil, že len priamy vstrek nestačí. Spotreba síce klesne, ale výkon stúpne len nepatrne a cena závratne. Verím, že aj 1,8 TFSI bude veľmi dobrá a dôstojná motorizácia, ktorá si nájde veľa priaznivcov. Teda ak neposadia cenu veľmi vysoko. Za cenu 2,0 FSI by to ale myslím bolo prijateľné.

Hele ty polobohu, příště si mazej co chceš, ale né moje příspěvky. Já se do tebe taky nenavážím, jasný :angry:

pokud je někdo moderátor, dělá to mimo jiný proto, aby byl v tématech trochu pořádek. Jestli ti něco smazal, je to jeho právo a ty se s tím asi budeš muset smířit. A jestli to nezkousneš, tak nepiš do sekce OII, ale podle typu svojeho auta tam, kam patříš. Tam ti to bude mazat zase někdo jinej. Nebo taky ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

No panove, mam taky pocit ze ten motor nekdy ceka nez se prevali pres 2500 a pak razi kupredu.

Je to BSE.

Neni na to nejakej SW ? Chtelo by poresit tu ,,diru,,

Spotreba ? No jak kdy. Bez klimy po meste v zime 7.5 v lete 8 (modri jiz vedi proc) s klimou v zime NA v lete klido i 10. LongTime je ted 9.0, no jo zacalo vedro a uzivam si trojky po meste, ta je na tomhle motoru asi nej o)))

Tady na tom zihadle totiz je citit kazde seslapnuti plynu. Proste stejna trasa stejnej cas provoz teplota atd...

jednou za 5.9 podruhe 8.6 --- trasa 17km oboje bez klimy. Co tim xci rict. Jezdete a pokud to nebere 13 furt ci nemate na VAGu zavadu tankujte a uzivejte.

Jo jinak OT. Skoda ze Skoda MB zkurvila to TDi do RS a nedava sanci without filter. Uz jsem ji mel v kosiku. Ale nejsem testovaci jezdec MB abych to cestou k nim vyoxidoval a zase par set km cekal nez se to zanese. Skoda. Benal nexci. Z kohoutku mi tece stale preci jen voda.

Jinak OuTu je gut. Wojel jsem ted nejaky kary v ranku do 800tKc a jizdni vlastnosti ma asi nej. Komu skace prdel at si bud ufoukne -0.2 na zadek proti predku nebo veme ty Bridge a nasadi Dunlopy nebo Conti.

Tot me poznatky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,chlapi přečetl jsem si Vaše názory a chci přidat svou zkušenost.Měl jsem OC1 1,6MPI čtyři roky,jediný problém za 80 000km byla lambda,kterou mi vyměnily v servisu jako záruku(při 62 000km).Platil jsem pouze 550,- za práci.Takže jsem čuměl.Jinak MAX spokojenost.Teď mám OC2 1,5roku a při volbě motoru jsem se poptal majitelů FSI na zkušenosti.Potom jsem se zeptal zkušeného mechanika ve Škodovce.JASNĚ ŘEKL MPI.Ekonomika provozu a pořizovací náklady mluví jasně.Než projezdím 45 000kč,tak budu mít hodně dlouhý fousy(rozdíl ceny v roce 05 MPI-FSI).Jak jste již psali-je potřeba ji podržet pod krkem okolo 2500-3000 pak jde jako čert.Ajestli je někomu málo 100 koní při dnešním ŠIKANOVÁNÍ řidičů, tak ať se jde bodnout.Pigo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já bych to viděl jinak. Čím více koníků pod kapotou tím lépe, samozřejmě je nemusíš využívat neustále na to abys porušoval předpisy. Např. s RSkem bych nejezdil na dálnici styl cihla na plynu a furt 200km/h a více, to sáme na okreskách nemusím jezdit 130 a více, ale když chces předjet tak je to prostě rozdíl mezi 100 koníky a 200 koníky a řekl bych že ZNAČNÝ rozdíl... Prostě ty koně "navíc" využiju při předjíždění...

Jinak k tomu MPI x FSI, já právě si vzal FSI i kvůli tomu, že při předjíždění je ten motor živější než MPI, já těch 15 koní využívám jen při předjíždění a pak možná na dálnici, jinak při normální jízdě po okreskách ne, to vyjde na stejno jako MPI, akorát spotřeba je nižší o něco, ale už toho nechám nechci rozpoutat flame...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V celku jsem chtěl říci pouze to,že 100k za nějaké peníze a 150k za sakra větší---raději jsem si doplatil za rozdíl peněz lepší výbavu(MAXI DOT,kola,.......).Jasně,že bych měl pod kapotou raději 150k.Ale ja se dříve říkalo"V průměru se máme všichni...." Zdar. :horse:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...