Přejít na obsah

1.6 MPi (75 kW)


petrenka

Doporučené příspěvky

Já si myslím, že by měl jít do 1.9 Tdi...v nízkejch otáčkách díky turbu neřeší klimatizaci a výkon je tam pro běžné ježdění. Marios napsal jednu velkou pravdu, že ty motory 1,6 mají ten výkonostní rozdíl znát někde kolem 5.500 otáček...tak mě napadá kolikrát tam budeš posílat motor při předjíždění. Nemluvě o tom, že v nízkejch otáčkách s klimatizací to bude zase mrtvé a s tím se musíš u atmosférického motoru smířit. Jinak N95 je o dost levnější než N98 cca. 5 Kč na litru je běžný rozdíl. Hlavně tyhle 1.6 nečipuj to si ty peníze radši nech na dovolenou - uvidíš, že budeš spokojenější. Opravdu pokud bys mohl svoji volbu rozšířit na 1.9 Tdi šel bych raději do ní. Vlastnil jsem osobně 1.6 MPI v OI a to auto se muselo furt točit aby jelo. Jinak vypínání a zapínání klima jsem zvládal v létě při předjíždění jako běžnou záležitost. U OII s 2.0 Fsi to furt jede tak nějak stejně, ale to už je motor o jiném obsahu atd. Nevěřím, že někdo pozná u 2.0 TFsi, že má zaplou klimu na výkonu motoru - na spotřebě ano, ale to je vše.

kolkorat pri predbiehani pojdes k hranici 5500ot, je zevadzajuca otazka, pretoze tolkokrat kolkokrat budes potrebovat dostatok (prebytok, alebo dostatok) vykonu.

To iste plati u TDI, kolkrat pojdes k hranici 4000ot? tolkokrat kolkokrat budes potrebovat vykon.

porovnatelna atmosfera naftaka s benzinakom je v prospech benzinu a to koli linearite zatahu a a tahu odspadu pri benzine.

U TDI to nieje zas tak jednoznacne, ano taha v oblasti maxima tociveho momentu velmi pekne, dokonca az kope, ale pod tym nic moc a nad tym tiez nic moc, kdezto v benzine sa ta plynulost narastu vykonu pekne reguluje otackami a to je zatial hlavny rozdiel medzi naftakom a benzinakom.

Takzo povedat co je vyhopdnejsie, skor je to otazka co komu viacej vyhovuje.

Porizovaci cena naftaka je vyssia ako u porovnatelneho benzinu, navyse udrzba je stale nakladnejsia a je TDI stale poruchovejsi...

Take len tak tvrdit ze by mal ist do TDI koli vykonu v nizkych otackach nieje celkom koser, pretoze je to zavadzajuce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabka2004 ma pravdu. Tech 5500ot vyuzijes tolikrat kolikrat budes potrebovat vykon rovnajici se prave tem 5500 otackam. To s TDi jezdite porad kolem 2000 az 2500 ot, me nevyhovuje, ja s benzinem normalne jezdim od 2000 do 5000 ot/min a moooc se me tam libi prave ten linearni prubeh narustu vykonu, kdezto v TDI to je fakt jen kopanec a hotovo. Uz se mi vicekrat stalo, ze predemnou jela O2 s TDI a kdyz jsme meli predjizdet 3 a vice aut, tak jsme vyrazili za sebou a on musel za pulkou kolony prerazovat a ja se nestacil divit, kdyz najednou se konstatni mezera (cca 4m) mezi nama zacala zmensovat v dusledku toho nez tam narval dalsi kvalt. A mimo to rikejte si co chcete ale kdyz tomu TDI da fakt plny knedlik, tak co čudí... ja dokoncil predjizdeci manevr na stejnem rychlostnim stupni a jakmile jsem se zacal zarazovat do sveho pruhu, tak jsem jen prešaltroval ze 3 na 5 a jel dal, kdezto on saltroval ze 3 na 4 v pulce predjizdeni a potom kdyz to predjel tak z 4 na 5 stupen. Mimochodem vim to pac ten s tim TDI je kamarad a jeli jsme tak spolu na dovolenou na slovensko. Ja proste zacnu prejizdet cca. 2500 ot/min a skoncim vetsinou lechce za 5500 ot/min, ale to uz mam za sebou kolonu treba 5 aut a volnou cestu pred sebou a tudiz rovnou radim na 5 a otacky padaj nekam kolem 3000, kdezto on s 1.9 TDI zacina cca ve 2000 ot a za 3700 ot. uz radi... Kdyz ten vykon potrebuju, tak si ho vytocim, to neni vuubec zadny problem, jinak na konstatni rychlost staci klidne tocit motor na pohodovych 3000ot /min

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabka2004 ma pravdu. Tech 5500ot vyuzijes tolikrat kolikrat budes potrebovat vykon rovnajici se prave tem 5500 otackam. To s TDi jezdite porad kolem 2000 az 2500 ot, me nevyhovuje, ja s benzinem normalne jezdim od 2000 do 5000 ot/min a moooc se me tam libi prave ten linearni prubeh narustu vykonu, kdezto v TDI to je fakt jen kopanec a hotovo. Uz se mi vicekrat stalo, ze predemnou jela O2 s TDI a kdyz jsme meli predjizdet 3 a vice aut, tak jsme vyrazili za sebou a on musel za pulkou kolony prerazovat a ja se nestacil divit, kdyz najednou se konstatni mezera (cca 4m) mezi nama zacala zmensovat v dusledku toho nez tam narval dalsi kvalt. A mimo to rikejte si co chcete ale kdyz tomu TDI da fakt plny knedlik, tak co čudí... ja dokoncil predjizdeci manevr na stejnem rychlostnim stupni a jakmile jsem se zacal zarazovat do sveho pruhu, tak jsem jen prešaltroval ze 3 na 5 a jel dal, kdezto on saltroval ze 3 na 4 v pulce predjizdeni a potom kdyz to predjel tak z 4 na 5 stupen. Mimochodem vim to pac ten s tim TDI je kamarad a jeli jsme tak spolu na dovolenou na slovensko. Ja proste zacnu prejizdet cca. 2500 ot/min a skoncim vetsinou lechce za 5500 ot/min, ale to uz mam za sebou kolonu treba 5 aut a volnou cestu pred sebou a tudiz rovnou radim na 5 a otacky padaj nekam kolem 3000, kdezto on s 1.9 TDI zacina cca ve 2000 ot a za 3700 ot. uz radi... Kdyz ten vykon potrebuju, tak si ho vytocim, to neni vuubec zadny problem, jinak na konstatni rychlost staci klidne tocit motor na pohodovych 3000ot /min

no něco na tom bude... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabka2004 ma pravdu. Tech 5500ot vyuzijes tolikrat kolikrat budes potrebovat vykon rovnajici se prave tem 5500 otackam. To s TDi jezdite porad kolem 2000 az 2500 ot, me nevyhovuje, ja s benzinem normalne jezdim od 2000 do 5000 ot/min a moooc se me tam libi prave ten linearni prubeh narustu vykonu, kdezto v TDI to je fakt jen kopanec a hotovo. Uz se mi vicekrat stalo, ze predemnou jela O2 s TDI a kdyz jsme meli predjizdet 3 a vice aut, tak jsme vyrazili za sebou a on musel za pulkou kolony prerazovat a ja se nestacil divit, kdyz najednou se konstatni mezera (cca 4m) mezi nama zacala zmensovat v dusledku toho nez tam narval dalsi kvalt. A mimo to rikejte si co chcete ale kdyz tomu TDI da fakt plny knedlik, tak co čudí... ja dokoncil predjizdeci manevr na stejnem rychlostnim stupni a jakmile jsem se zacal zarazovat do sveho pruhu, tak jsem jen prešaltroval ze 3 na 5 a jel dal, kdezto on saltroval ze 3 na 4 v pulce predjizdeni a potom kdyz to predjel tak z 4 na 5 stupen. Mimochodem vim to pac ten s tim TDI je kamarad a jeli jsme tak spolu na dovolenou na slovensko. Ja proste zacnu prejizdet cca. 2500 ot/min a skoncim vetsinou lechce za 5500 ot/min, ale to uz mam za sebou kolonu treba 5 aut a volnou cestu pred sebou a tudiz rovnou radim na 5 a otacky padaj nekam kolem 3000, kdezto on s 1.9 TDI zacina cca ve 2000 ot a za 3700 ot. uz radi... Kdyz ten vykon potrebuju, tak si ho vytocim, to neni vuubec zadny problem, jinak na konstatni rychlost staci klidne tocit motor na pohodovych 3000ot /min

:D:D No nevim, ale pokud pojedes za mnou pred tim predjizdecim manevrem a pojedem rychlosti zhruba kolem 130km/h, tak ja pojedu na sestku, slapnu a bez jakehokoliv podrazovani me uz neuvidis!!(jak me vyleti briketa :D:D )Tak potom nevim kdo v tom aute bude machat s tou kvedlačkou :D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v cem je udrzba naftaka nakladnejsi?

a ze je TDI poruchovejsi- no nevim, to je taky asi zavadejici

porozmyslaj a prides na to sam

povídačky o porozmyslani si nech pro nekoho jinyho, protoze ja porad ctu o tom, jak je dyzl narocnejsi na udrzbu, ale zatim nikdo mi nenapsal v cem, takze cekam. jediny co s dyzlem delam je, ze dolejvam olej(coz urcite u benzinaka nikdo nedela) a jezdim na servisni prohlidky(to se jiste benzinaku taky netyka). takze v cem? at rozmyslam jak rozmyslam, nic me nenapada...

Editováno: , autor: Luke288
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v cem je udrzba naftaka nakladnejsi?

a ze je TDI poruchovejsi- no nevim, to je taky asi zavadejici

porozmyslaj a prides na to sam

povídačky o porozmyslani si nech pro nekoho jinyho, protoze ja porad ctu o tom, jak je dyzl narocnejsi na udrzbu, ale zatim nikdo mi nenapsal v cem, takze cekam. jediny co s dyzlem delam je, ze dolejvam olej(coz urcite u benzinaka nikdo nedela) a jezdim na servisni prohlidky(to se jiste benzinaku taky netyka). takze v cem? at rozmyslam jak rozmyslam, nic me nenapada...

No a lijem tam naftu, to s e u benzinaka taky nedela :smich::smich::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to tady čtu,tak už bych nikdy do nafty nešel.Koupím si bezůdržbovýho benzíňáka a budu mít klid.Nejspíš 1,4 mpi,to bude adekvátní náhrada za 1,9 tdi.Budu využívat celé spektrum otáček a projedu se ještě mnohem líp.Za daleko menší peníze.Stejně mě už od těch kopanců bolej záda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Igore, jak bys zhodnotil ve Fábii ten motor 1,2 co máš ? Lepší než ten 1,4 ?  A co spotřeba ve srovnání ?

Síce sa to netýka O2, ale hádam s tým nebude problém pre ostatných.

Celkovo som len na Fabii najazdil okolo 120tisíc km. 100tisíc bolo na 1.4 44kw, 16tisíc na 1.2 47kw. Konkrétnejšie:

* 1.4

- keďže je to 4 valec, mal by byť kultivovanejší. Tu však záleží od konkrétneho kusu, u väčšiny na voľnobehu cítiť chvenie do sedačiek

- pri vyššom nájazde km počuť cinkanie rozvodovej reťaze, aj keď podľa výrobcu ju nie je nutné meniť

- nad 110 km/h má MPI lepší ťah, než 1.2ka, je preto vhodnejší na časté jazdenie po diaľnici

- veľmi optimistický PP, dokázal som zajazdit podľa neho aj pod 4,5 l/100km. Reálna spotreba však bola o 0,4-0,6l väčšia.

* 1.2

- zvuk motora je čisto subjektívny, ale mne sa páči. Výnimkou sú otáčku okolo 2200, kedy sa ten zvuk zmení na taký nepríjemného rázu, možno až dieselové dunenie, neviem to lepšie popísať. Niekomu vadí zvuk vonku auta, hlavne pri prudkom stlačení plynového pedálu...

- subjektívne motor do 110km/h ťahá lepšie, než 1.4MPI, je ideálny do mesta a prímestské trasy, na diaľnice je vhodný menej, hlavne prudké zrýchľovanie nad 120 km/h sa nekoná (tu má navrch starý 1.4MPI, ale tiež to nie je žiadne terno)

- realistickejší PP, to čo ukáže, sa zväčša zhoduje aj s výpočtom, alebo odchýlka je do 0,1l

A čo sa týka spotreby, tú viem porovnať naozaj objektívne, keďže už niekoľko rokov si píšem spotreby do tabuliek. Pri tých istých trasách, som za tých 100tis km na 1.4ke jazdil za 7,17 l/100km. U 1.2 mi to za prvých 16tkm vychádza na 6,34 l/100km, teda rozdiel 0,83 litra - na tých istých trasách a rovnakým spôsobom jazdy. Stará 1.4 mala písanú kombinovanú spotrebu 7,0 kdežto u 1.2 uvádzajú 5,9. Bol som síce optimista, no nečakal som, že budem jazdiť o 1 liter menej, takže aj tých 0,83l je prijateľných.

Takže suma sumárum - ak sa bude auto pohybovať len po meste a jeho okolí a na diaľnicu zavíta len výnimočne, tak brať 1.2 47kw. V prípade, že auto bude pravidelne jazdiť aj diaľnice, tak by som volil starý dobrý 1.4 MPI. V prípade nového auta potom 1.4 59kw. Ale do mesta určite 1.2ku -_-

1.2ka je plnohodnotná a moderná náhrada starého 1.4 MPI, zníženie spotreby je evidentné. Určitým psychologickým problémom pre niektorých jedincov je len zvuk toho motora ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...