Přejít na obsah

Fabia 1.4mpi dobíjení alternátoru


Jury

Doporučené příspěvky

Ahoj,
prosím o rady ohledně dobíjení a co dělat dále. 
Fabia 1.4mpi 50kW AQW 95tisíc najeto, garážované, hodně čtu o shnilé kabeláži pod filter boxem, zatím jsem nekoukal, ale na auto neprší a v zimě se nejezdilo, ale neříkám že to nemůže být.

V autě je teď Varta 54AH silver zasulfátovaná a viditelně vypouklá na stranách, test 500 ampér-klesá pod 10V, na vagu chyba 01598 - Drive Battery Voltage , 07-10 - Signal too Low - Sporadická asi k vůli baterii. S autem se jezdili krátké trasy celej jeho život, baterie je 2 roky, ale nechala se 4-5 měsíců bez ježdění, jelo se jen 2x 1+1km, proto ta sulface asi.
 

Dělal jsem test dobíjení alternátoru měřeno na akumulátoru. 
Zkoušel jsem to jak za čerstvého startu po dvou dnech neježdění tak ihned po jízdě.

V autě nemám extra spotřebiče, jenom vyhřívání zadního skla a stropní světlo.

TEST: Dojedu do garáže se zahřátým motorem na baterce 14.3V se zapnutými světly.
Zapnu dálkové,autokameru,větrák na 3. stupeň tak měřím 14.2V + varovné světla tak měřím 13.8-14.10V , když do toho zapnu vyhřívání zadního skla tak to klesne na 12.8-13V když zvýším otáčky na 2000 tak naměřím 13.8V, zkusím do toho ještě točit volantem, protože vím ,že si servo ze 14.4V vzalo na 13.2V na volnoběh jen se zapnutými světly.
 

To servo žere u fábie hodně to je klasika, že? Nekontroloval jsem olej v servu už 10 let ani se nenastavovala spotřeba kolik si má servo vzít. 
Vyhřívání skla to je asi taky normální, že? Nevím kolik to bere ampérů, ale když to zapnu klesne klidně 1V.
 

Další problém je pozhasínání světlometů+ interiéru, budíky,stropní světlo, vše co svítí. Stačí pootočit volantem nebo zmáčknout centrální zamykaní v interiéru, zmáčknout tlačítko vyhřívání to mám pocit, že to v tu chvíli pozhasne nejvíc, není to nic extra, ale viditelně pozhasnou světla všude. Nebo to ještě nejvíc ovlivním když máčknu tlačíko když už jsou úplně zavřený okna tak dám , že chci ještě víc tak to je nejvíc poznat. Asi v tu chvilku klesá napětí k vuli té slabé baterii? 
Vím o senzoru úhlu natočení volantu, ale to by snad nedělali i ty tlačítka atp. ne? 
Buď kabely nebo spíše akumulátor, altik? Mám nachystaný akumulátor EXIDE premium 61 ah EA61, snad jsem udělal dobře s výběrem, je lepší mít větší baterii přece, vím, že se bude dobíjet pomaleji když se vybije, koupím lepší nabíječku CTEK asi.

Přemýšlím pokud by byl ten altík špatný jestli ho vůbec ještě měnit, repas nechci a spravovat se nevyplatí. Riskovat, že klekne úplně? Se starty není nikdy problém i s touto baterii . Fábka si na start asi tolik nebere žejo, startér 5ah tak to je ok. Ještě se mi stává, že na volnoběh si auto samo přidává trošičku plynu někde asi přisává vzduch nebo něco, nebo altík chce zvyšít otáčky k vůli dobijení lol. Stává se to fakt občas. Ručička tachometru jde na 15km/h, otáčky se nezvedají v tu chvilku ale..Možná kabely, dráty, kostra. Škrtící klapka vyčištěná+ adaptovaná ve vagu aspoň myslím.

Díky  :hm   

Jít do servisu na nějaké podrobnější měření nebo nechat? Nevadilo by mi vyměnit baterii každé 2-3 roky.

Editováno: , autor: Jury
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, Čečulák napsal:

Nejsem velky znalec, mam pouze prakticke  znalosti z provozu, s timto motorem jsem nejezdil cca 200 tisic km. V alternatoru mi vymenili tusim uhliky a byl ok. Servo olej nema, je elektricke. 

https://www.autosv.cz/servocerpadlo--elektrohydraulicke--skoda-fabia--6y/?gclid=CjwKCAjwk6-LBhBZEiwAOUUDp1KmEX_1GmSACWr-34026rjxCAqsep1YKkJh42KbnbguS_VrmTDdgBoCEdsQAvD_BwE

Toto mám pod plastovým boxem akumulatoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pohasínání světel při otočením volantu na místě nebo zmačknutí tl. okna je normální je to velký odběr. Nesmí to blikat za jízdy 

1. Zkontroluj kostřící body na karoserii v motoru

2. jak vypadá kabel od alternátoru v pojistkovém boxu u baterky ?

3. koukni na oxidaci kontaktů

4. Dobíjení změř přímo na alternátoru a pak na baterce a kontaktu s pojistkovkou ať vidíš kde se ztrácí napětí 

5. Máš všechny kontakty dotáhnuté ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...