Jump to content

Fabia 1.4mpi dobíjení alternátoru


cckl

Recommended Posts

Zdravím,
momentálně jsem ve Švýcarsku a než to dám do předraženého servisu, tak se chci poptat jestli někoho něco nenapadne.

Fabia 1.4 MPI má najeto cca 130tkm, 70A altík. Jezdila bez příznaků, potom za 2 hodiny po příjezdu domů, už nešlo nastartovat. Startér ani neškubnul, zhasla palubka při pokusu o start.
Baterku jsem nabil, potom najezdil cca 20km (4x start) a zase po 2 hodinách stání mrtvá.

Po zapnutí klíčku svítí baterka, po nastartování hned zhasne.
Napětí nabité baterie před startem 12,6V. Ihned po nastartování na baterce 14V a potom napětí pomalu klesá. Po 5 minutách na 12,5V...
Měřil jsem i jednou po jízdě a to tam bylo 11,4V. Jinak když měřím na volnoběh a zvýším otáčky nebo třeba rozsvítím světla, tak se napětí nehne a stále pozvolně klesá.
Jinak alternátor nevydává žádné zvláštní zvuky, aspoň nic co by šlo výrazně slyšet.

Nejdřív jsem myslel, že to je baterka, ale to nízké napětí za běhu je podivné... Hlavně to klesání. Nevím co si o tom myslet, jestli to může být regulátor nebo diody?

post-90885-0-47906000-1414446076_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ahojte. Práve teraz som riešil taký istý problém. Baterku vycucalo, že sa nedalo ani naštartovať, prístrojovka pri štartovaní zhasla. Keď som baterku nabil, naštartovalo v pohode, všetko išlo dobre ba aj kontrolka nabíjania zhasla, ale keď som zmeral napätie na baterke pri naštartovanom motore ukazovalo slabých 12,5 V, čo znamenalo, že alternátor nedobíja. Ale keď som meral na poistke alternátora na kryte baterie ( ja tam mám 175 A poistku a je prvá z ľava ) nameral som skoro 14,5 V a kontakt pod poistkou bol prehriaty. Čiže z alternátora na poistku dobíjalo ale cez opálený kontakt na poistke nepúšťalo napätie do baterie. Preto skús pozrieť kontakty na tej poistke alternátora, či sú v poriadku, prípadne očistiť a zmerať dobíjanie na baterke. Dúfam, že ti táto rada pomôže.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

mám nyní také problém s dobíjením (Fabia 1,4 74kW) a to co píše janok59 zní zajímavě. Než půjdu do servisu nechat spravit alternátor tak na pojistku kouknu. Mám obyč multimetr a v elektrice se moc nevyznám, ještě tak někde opatrně změřit napětí, pokud je ta pojistka pro měření nějak rozumně přístupná.

 

Zajímalo by mě, jak závadu vyřešil zakladatel tohoto tématu, kde byla příčina.

 

Já mám také na baterii se spuštěným motorem cca 13,2V, případně to kolísá (údajně, poslední měření jsem nedělal já). Odpoledne dám čerstvě nabitou baterii do auta a zkusím změřit znovu.

 

Docela bych uvítal tip na seriozní servis v Brně (nejlíp asi Kr.Pole, Řečkovice, Soběšice, ...), kde hned nebudou měnit celý alternátor, ale seriózně vymění třeba jen uhlíky za pár desetikorun + práce, pokud by to měla být příčina.

Link to comment
Share on other sites

u mě se pojistka tvářila v pořádku, takže dnes Autoservis Horák na Hradecké v Brně.

 

1x Regulátor Bosch Alt. CA139925      798,30Kč

1x Sběrací kroužky Bosch CA135172  148Kč

1x ložisko KBC,CARGO,SNH VL60032RSC3  135Kč

1x oprava alternátoru  427Kč

1x mechanická práce  400Kč

 

Celkem 1908 Kč vč. 21% DPH

jedna "drobnost" - zapomněl zapojit konektor klimatizace, hned po servisu jsem si chtěl sám změřit multimetrem napětí na baterce a náhodou si toho všiml. Taky se z prostoru kolem alternátoru občas ozve takové "škrtnutí", co mi nedokázal vysvětlit, možná o nic nejde.

 

Tolik jen jako info pro ostatní.

Link to comment
Share on other sites

Vyměnit uhlíky za pár desetikorun je nemožný, protože uhlíky jsou natvrdo namontovaný do regulátoru dobíjení a běžně se mění spolu s ním. Stejně udělat výměnu uhlíků znamená vymontovat regec z altíku - neušetříš na tom nic, daleko lepší je nechat altík aspoň zrepasovat tou formou, kterou uvádí ropman - vyměnit regec s uhlíkama, vyměnit kroužky a ložiska. Dostaneš tak prakticky novej alternátor...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 years later...

Ahoj,
prosím o rady ohledně dobíjení a co dělat dále. 
Fabia 1.4mpi 50kW AQW 95tisíc najeto, garážované, hodně čtu o shnilé kabeláži pod filter boxem, zatím jsem nekoukal, ale na auto neprší a v zimě se nejezdilo, ale neříkám že to nemůže být.

V autě je teď Varta 54AH silver zasulfátovaná a viditelně vypouklá na stranách, test 500 ampér-klesá pod 10V, na vagu chyba 01598 - Drive Battery Voltage , 07-10 - Signal too Low - Sporadická asi k vůli baterii. S autem se jezdili krátké trasy celej jeho život, baterie je 2 roky, ale nechala se 4-5 měsíců bez ježdění, jelo se jen 2x 1+1km, proto ta sulface asi.
 

Dělal jsem test dobíjení alternátoru měřeno na akumulátoru. 
Zkoušel jsem to jak za čerstvého startu po dvou dnech neježdění tak ihned po jízdě.

V autě nemám extra spotřebiče, jenom vyhřívání zadního skla a stropní světlo.

TEST: Dojedu do garáže se zahřátým motorem na baterce 14.3V se zapnutými světly.
Zapnu dálkové,autokameru,větrák na 3. stupeň tak měřím 14.2V + varovné světla tak měřím 13.8-14.10V , když do toho zapnu vyhřívání zadního skla tak to klesne na 12.8-13V když zvýším otáčky na 2000 tak naměřím 13.8V, zkusím do toho ještě točit volantem, protože vím ,že si servo ze 14.4V vzalo na 13.2V na volnoběh jen se zapnutými světly.
 

To servo žere u fábie hodně to je klasika, že? Nekontroloval jsem olej v servu už 10 let ani se nenastavovala spotřeba kolik si má servo vzít. 
Vyhřívání skla to je asi taky normální, že? Nevím kolik to bere ampérů, ale když to zapnu klesne klidně 1V.
 

Další problém je pozhasínání světlometů+ interiéru, budíky,stropní světlo, vše co svítí. Stačí pootočit volantem nebo zmáčknout centrální zamykaní v interiéru, zmáčknout tlačítko vyhřívání to mám pocit, že to v tu chvíli pozhasne nejvíc, není to nic extra, ale viditelně pozhasnou světla všude. Nebo to ještě nejvíc ovlivním když máčknu tlačíko když už jsou úplně zavřený okna tak dám , že chci ještě víc tak to je nejvíc poznat. Asi v tu chvilku klesá napětí k vuli té slabé baterii? 
Vím o senzoru úhlu natočení volantu, ale to by snad nedělali i ty tlačítka atp. ne? 
Buď kabely nebo spíše akumulátor, altik? Mám nachystaný akumulátor EXIDE premium 61 ah EA61, snad jsem udělal dobře s výběrem, je lepší mít větší baterii přece, vím, že se bude dobíjet pomaleji když se vybije, koupím lepší nabíječku CTEK asi.

Přemýšlím pokud by byl ten altík špatný jestli ho vůbec ještě měnit, repas nechci a spravovat se nevyplatí. Riskovat, že klekne úplně? Se starty není nikdy problém i s touto baterii . Fábka si na start asi tolik nebere žejo, startér 5ah tak to je ok. Ještě se mi stává, že na volnoběh si auto samo přidává trošičku plynu někde asi přisává vzduch nebo něco, nebo altík chce zvyšít otáčky k vůli dobijení lol. Stává se to fakt občas. Ručička tachometru jde na 15km/h, otáčky se nezvedají v tu chvilku ale..Možná kabely, dráty, kostra. Škrtící klapka vyčištěná+ adaptovaná ve vagu aspoň myslím.

Díky  :hm   

Jít do servisu na nějaké podrobnější měření nebo nechat? Nevadilo by mi vyměnit baterii každé 2-3 roky.

Edited by Jury
Link to comment
Share on other sites

před 7 minutami, Čečulák napsal:

Nejsem velky znalec, mam pouze prakticke  znalosti z provozu, s timto motorem jsem nejezdil cca 200 tisic km. V alternatoru mi vymenili tusim uhliky a byl ok. Servo olej nema, je elektricke. 

https://www.autosv.cz/servocerpadlo--elektrohydraulicke--skoda-fabia--6y/?gclid=CjwKCAjwk6-LBhBZEiwAOUUDp1KmEX_1GmSACWr-34026rjxCAqsep1YKkJh42KbnbguS_VrmTDdgBoCEdsQAvD_BwE

Toto mám pod plastovým boxem akumulatoru

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Pohasínání světel při otočením volantu na místě nebo zmačknutí tl. okna je normální je to velký odběr. Nesmí to blikat za jízdy 

1. Zkontroluj kostřící body na karoserii v motoru

2. jak vypadá kabel od alternátoru v pojistkovém boxu u baterky ?

3. koukni na oxidaci kontaktů

4. Dobíjení změř přímo na alternátoru a pak na baterce a kontaktu s pojistkovkou ať vidíš kde se ztrácí napětí 

5. Máš všechny kontakty dotáhnuté ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Zdravim, posledné 2 dni mam problem ze bateria  sa vybija. Mam novú bateriu ,je v poriadku ,daval som aj inu v inom aute drzi ,na fabii sa po 40km vybije. V kludovom stave je odber 126mA,po par sekundach po uzamknuti centralom sa ustali na 15-17mA.Alternator asi bohvieako nedobija tieto hodnoty su na nabitom akumulatore ,na volnobehu ,bez spotrebicov.Len mi nejde do hlavy preco kontrolka dobijania po nastartovani zhasne?Keby nedobijal tak svieti kontrolka?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...