Přejít na obsah

1.6 MPi (75 kW)


petrenka

Doporučené příspěvky

Ano mě to zakopává také, ta kultivovanost je zhruba stejná s fabii 1.4 MPi. Docela mě to zpočátku zarazilo ale jak jsem se dočetl dělá to i ostatním zde na foru.14 let starý megane se teeda po 300 000 km neklepe vůbec ale zase má jiné mouchy....Já mám otáčky při studeném startu nyní při teplejším počasí 1000 později však dle Vagu 670-700 - to při zahřátém motoru, takže jak se dočítám je to asi normální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Informace ze ŠkodaAuto a.s. o změnách mezi Euro 4 a Euro 5 a na nižší spotřebu u Euro 5:

Otázka:

Vlastním Octavii II 1,6MPI a v případě i doporučování tohoto vozu

bych rád věděl podrobnosti o Euro 5 normě tohoto motoru a zda je nižší

spotřeba (0,3-0,4l/100km) opravdu přínosná i v reálu či byl přidán nějaký filtr, jako

třeba u Dieselu DPF...?

Dá se norma Euro 5 plnit i na motorech Euro 4?

Odpověď:

Provedení vozidel Octavia II s emisním provedením euro4 a euro5 se odlišuje. Hlavní rozdíly spočívají ve změnách řídící jednotky motoru a výfukového systému. Nelze předpokládat, že s vozidlem plnící emisní limity euro4 lze dosáhnout plnění emisních limitů platných pro euro5. Metodika měření a výpočtu emisí a spotřeb paliva podle platné evropské legislativy ne zcela zohledňuje reálný uživatelský provoz vozidel, proto se hodnoty dosažené v běžném provozu mohou lišit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavost o zatížení alternátoru.

Při volnoběhu 640ot. (hodnoty jsou orientační vlivem kolísajícího volnoběhu)

Čím vyšší otáčky motoru, tím je procento zatížení menší.

640ot - 58% - jen motor, zahřátý na 88°C

+8% - vnitřní ventilátor 1.stupeň

+10% - vnitřní ventilátor 2.stupeň

+20% - vnitřní ventilátor 3.stupeň

zatížení 100% - vnitřní ventilátor 4.stupeň (704ot zatížení 85%)

+6% - jen přední světla (tj. denní svícení bez přístojové desky a zadních světel, svítivost světel 50%)

+17% - zapnuté kompletní světla bez mlhovek (svítivost 100%)

zatížení 100% - zadní vyhřívání okna (704ot zatížení 85%)

864-896ot - 55% - klimatizace+motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé...s tim by se dalo souhlasit :palec2: kdes k tomu přišel?

Jinak jezdím do práce trasu 35 km tam a 35 zpátky (30 % město, 5 % dálnice a zbytek okresky) a teší mě, že i přes to teplo, které panuje takže běží permanentně klima, jezdím v rozmezí 7 až 7,5 l a to nebrzdím provoz ani náhodou, spíše naopak...jen mě mrzí a i se sebevětším zapřením to pod 7 nejde... :blink:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé...s tim by se dalo souhlasit :palec2: kdes k tomu přišel?

Tu zátěž se dá odměřit na diagnostice v měřených hodnotách motoru, myslím skupina 053.

Co se týče spotřeby, motor je velice náchylný na zimu.

Tedy jezdím pravidelně trasu ráno 12km a odpoledne 12km, takže na tak krátkém úseku se se spotřebou divy dělat nedaj. Je to 10km průtah mezi 2 městy, rychlost 100kmh+města po 2x 1km

Nicméně asi takto vše bez klimy, rychlost GPS, tempomat:

Zima 15" kola:

- rano pod 0°C je spotřeba cca 8l až 8,5l

- odpoledne okolo nebo pod 0°C je spotřeba 7,5l (ano je to nazpět z kopečka)

Zima 15" kola dálka 100km cca. 6,5l při 100kmh

Léto 15" kola dálka 100km cca. 6l při 100kmh.

Léto 17" kola:

- ráno okolo 5°C je spotřeba 8l

- ráno nad 10°C je spotřeba 7,5l

- odpoledne nad 10°C je spotřeba 6,5l

Léto 17" kola - dálka 100km cca. 6,8l při 100kmh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj souhlas...tak nějak to odpovídá i s tim co jsem změřil já...každopádně příšerně záleží na stylu jízdy a provozu...když jedu od nás ze vsi...do města, je to přesně 13 km...a teď když je teplo a motor hned na provozní tak to jezdím i s 17 tak za 8 nebo opravdu lehce pod...když spěchám...je to na 8,5 max...v zimě je horší ale zase na 15kách i tak ale když ženu sem na 9 i více...jinak tak 8

Prostě klasika lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted když bylo 20°C tak jsem hodně dravě jezdil město asi za 9až9,5l. Kdyz jsem jel na spotřebu tak 8,5l.

Bohužel spotřeba je jak říkáš asi i o stylu jízdy. Zprvu, než jsem si zvykl, to bylo zajímavé a hodně kolísavé. Né vždy jezdím na spotřebu, že bych to furt sledoval, ale na konci jízdy juknu, kolik tam je. Téměř nikdy neni spotřeba stejna, přitom bych řekl, že jezdím +- stejně :-). Někdy holt předjedu 3 kamiony a někdy na ně prdím...rozdíl je na 30km trase docela znát :-). Prostě odchylka +-0,5l u tohohle motoru neni nic překvapujícího.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dobrý den.

Půl roku vlastním oktávku 1.6 MPI najeto 118 000 km.Nastal čas výměny rozvodů,pumpy,kladky,vzduchového filtru palivového + olejového a svíčky a samotného oleje polosyntetika mogul 10W-40.Auto ještě před výměnou mělo mírně nekutivovaný chod za volnoběhu.Vinu jsem dával mizernému vzduchovému filtru a už vojetým svíčkám.Bohužel po výměně těchto komponentů žádná změna.Auto pořád rezonuje a navíc jsem si všiml, že při otevření víčka hrdla na olej se z něho valí pára.Navíc jsem po najetí 5000 km dolejval 1 litr oleje, což se mi zdá dost.Na Meganu s 300 000 km jsem nedolejval během 15 000 ani kapku..Napadají mě pístní kroužky a gufera + zřejmě těsnění pod hlavou.Mlůžete mi potvrdit moji domněnku a napsat ceny potřebných věcí?

Ještě jsem zapomněl dodat, že jsem byl kdysi na vagu u kamoše a tam se mu zobrazilo cosi o špatnem spalování na dvou válcích.Může to mít nějakou souvislost ?V červenci mě čeká nájezd zhruba 5000 km

Za případné odpovědi děkuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V první řadě bych si nechal změřit tlaky ve válcích. Měly by mít všechny přibližně stejnou hodnotu +- 1bar. Nad 10bar je to v pořádku a pak by utíkal olej asi u ventilového dříku. Pokud je to těsnění pod hlavou, měla by utíkat dost rapidně voda, auto se přehřívá, z výfuku jde pára...ale to je extrémní případ špadného těsnění pod hlavou.

Šel bych zatím cestou nejmenšího odporu.

Zkontrolovat tedy tlaky válců, kabely ke svíčkám (přes diagnostiku zkontroloval vynechání zápalů válců), těsnění sacího potrubí (spodní,horní), těsnění vstřiků, vyčistit klapku, pokud máš EGR pak zkontrolovat i ten ...a až pak bych asi řešil hlavu, ventily, písty...atd.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Papírový filtr byl značky MANN a považuji tuto značku za jednu z těch lepších.

Výměna za KN neudělalo nic převratného. Rozdíl je znatelnější spíše při vyšších otáčkách nad 4000 až do omezovače (dřív tak do 6000). Jinak je to velice nepatrné až nepostřehnutelné. Kdo má ale auto v oku, pozná rozdíl v celém rozsahu, kde i v těch nižších točkách jde něco poznat.

Srovnám to ještě s chipem od Sportmotoru, kde jsem taky néé snadno hledal okamžité navýšení výkonu (tady byl ale znatelnější krouťák), jinak to bylo velice podobné jako teď po výměně za KN.

U obou věcí bych si dovolil tvrdit, že jsou srovnatelné a jsou to vyhozené peníze. Kdo chce výkon navíc (nedovolím si to odhadnout kolik je navýšený výkon), kupte si jen KN filtr :-) a komu není líto peněz, jděte do obou, něco na tom je :-).

Cena byla ta nejlevnejsi přes vyhledávač za 1732 + pošta 121 + dobírka 95, kde i pres tu dobirku to bylo pořád nejlevnejší.

Až se dostanu na letiště zkusím otestovat rozdíl filtrů sprintem z 0-100 pomoci VAG.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byla mi doporučena jakási plechovka doktor - motor, kterou jsem nalil do oleje a prý by se po ni měla zlepšit spotřeba oleje.Uvidíme.Zatím jsem najel na to 300 km a zatím to vypadá, že se zlepšila kultivovanost chodu při vyplé klimošce, jsem zvědav co to udělá se spotřebou oleje.Chtěl jsem se zeptat jak se vám stímto motorem jede při max obsazení plnoletými lidmi, naplněným kufrem a kolama na střeše + klima ? Dneska jsem tak jel a limita motoru přicházela velmi brzy.Spotřeba 8,5 l za více méně plného plynu ve stoupáních je podle mě však přijatelná.

Editováno: , autor: schneefall
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...