Přejít na obsah

1.6 MPi (75 kW)


petrenka

Doporučené příspěvky

No to je to, že kdybych počkal tak jsem taky koupil TFsi, ale ty řeči, že to snad budou dělat a mě se už nechtělo čekat...a 110 kW a ty výkonnostní křivky mi přišli docela slušný. Já jen vím, že zase se snáž prodává atmosférický motor než s turbem....kort u benzínu...co Čech to šetřílek a moje auto vypadá uvnitř furt jako s výroby tak snad se někdo chytne...asi to bude moje poslední auto v rámci VW Group...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je třeba brát v úvahu že 1,6 FSI a jeho hodnoty jsou po používání benzínu s okt. číslem 98. To je první věc.

Co jsem slyšel (nemám s 1,6 FSI zkušenost) tak to byl první FSI motor od VW, takže tam bylo a možná je spousta překlepů a dětských chyb.

1,6 MPI je oproti tomu stálice, která tu je již od roku 1996 (s pár úpravami).

Takže být na tvém místě bych vzal raděj to mpi.

Ale co Ti radím určitě, nečipuj to!!! Jsou to zbytečně vyhozené peníze!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja snad Lalovy pomuzu pac jeden z motoru na ktere se dotazuje mam. jezdim s O2 1.6 FSI a predtim jsem mel O1 1.6 MPI, tak muzu porovnavat, i kdyz jsou ty motory v rozdilnych autech.

Ja si zvolil do nove Octavky 1.6 FSI proto protoze na 2.0 FSI jsem uz nemel prachy a 1.6 MPi jsem uz nechtel (ale ne ze bych s nim mel spatne zkusenosti, ale kvuli tomu, ze jsem chtel jinej, pro me novej a i technologicky novej motor) a navic ma vyssi vykon (sice "jen" o 10 kW) a mensi spotrebu. V O1 jsem s MPI jezdil dlouhodobe (3 roky) za 6,8 l/100km u FSI dlouhodobe (mam ji 1,5 roku) jezdim za 5,5 l/100km (pro šťouraly - brzda provozu rozhodne NEJSEM)

tudiz spotreba je o litr mensi nez predtim s dokonce težším autem.

Subjektivne ma lepsi zatah od nizsich otacek oproti MPI (FSI zabira od 2200 ot/min, MPI zaclo stejne zabirat az v 2600 ot/min) Nad 4000 ot/min ma vyssi vykon nez MPI. Od 3000 do 4000 ot/min jsou vykonove subjektivne nastejno.

Jinak 90% casu jizdy stravim mezi 3000 az 4000 ot/min takze by se zdalo, ze ten vykon navic co nabizi FSI od 4000ot je zbytecny, ale neni pac se velice hodi pri predjizdeni, kde vykon motoru je pak mnohem lepsi a svizneji se predjizdi. Nadherne to tahne az do 6000 ot/min bez nejakeho polevovani. MPI bylo v tomto ohledu trosku tezkopadnejsi a pomaleji se dostavalo do otacek.

Jinak FSI nez se zabehne (cca 10000km) tak je v rozmezi 1800 az 2200 ot docela "ubručené" - trochu to zmizi po zahrati motoru a uplne to zmizi po zajeti (vice jak 10000km) Jinak subjektivne je tizsi nez MPi v provoznich otackach, ale cca. od 4500 ot bych rekl, ze jsou motory nastejno hlasite. FSI ma trosku vice klapavy zvuk, ale jen pri poslechu na volnobeh venku, v kabine to neni vubec slyset. Jinak trosku skoda, ze tam neni 6 st. prevodovka jako v 2.0 FSI, motoru by to pomohlo na dalnicich, ale me to az tolik nevadi, pac po dalnicich jedu tak 20x do roka. V beznem provozu 5 st. optimalne staci, ale ani MPI 6 st. prevodovku nema, takze to nema cenu resit.

Jinak k dnesku mam najezdeno 20 642 km a zatim bez problemu, olej to vubec nezere, mam prodlouzenej interval na 30 000km. Nemusim dolejvat ani kapku (oproti lidem co jezdi v TDI :p ) Ale MPI je v tomto uplne stejne... Motor (respektive chladici kapalina) se ti zahreje i tedka v zime do dvou km a topeni zacne topit chvilku po rozjeti (do 1km) Zapnuta klimatizace jde poznat, ze je zapnuta, ale to poznas na kazdem motoru (i na 2.0 TFSI) Kvuli predjizdeni, ci do prudkeho kopce ji nemusis vypinat, motor stale jede... Pri zaple klime a teplotach veknu nad 30°C si vezme auto cca o necelej litr na stovku vice... U MPI to byl taky ten litrik navic.

Tak to by bylo asi tak vse co me napada, kdyby jsi chtel jeste neco vedet tak se klidne ptej, rad ti pomuzu z vyberem a narozdil od ostatnich chytrolinu co ti tady radili vim o cem mluvim... -_-

Jo jeste jsem zapomel, jezdim na N98, ale obcas jsem nalil i N95. S N98 je spotreba o cca pul litru nizsi nez s N95 a je to zivejsi. Takze kdyz koupis N98, tak sice za nej das vice, ale zase vice ujedes, takze to vychazi nastejno... aspon u me.

Editováno: , autor: Marios
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že by měl jít do 1.9 Tdi...v nízkejch otáčkách díky turbu neřeší klimatizaci a výkon je tam pro běžné ježdění. Marios napsal jednu velkou pravdu, že ty motory 1,6 mají ten výkonostní rozdíl znát někde kolem 5.500 otáček...tak mě napadá kolikrát tam budeš posílat motor při předjíždění. Nemluvě o tom, že v nízkejch otáčkách s klimatizací to bude zase mrtvé a s tím se musíš u atmosférického motoru smířit. Jinak N95 je o dost levnější než N98 cca. 5 Kč na litru je běžný rozdíl. Hlavně tyhle 1.6 nečipuj to si ty peníze radši nech na dovolenou - uvidíš, že budeš spokojenější. Opravdu pokud bys mohl svoji volbu rozšířit na 1.9 Tdi šel bych raději do ní. Vlastnil jsem osobně 1.6 MPI v OI a to auto se muselo furt točit aby jelo. Jinak vypínání a zapínání klima jsem zvládal v létě při předjíždění jako běžnou záležitost. U OII s 2.0 Fsi to furt jede tak nějak stejně, ale to už je motor o jiném obsahu atd. Nevěřím, že někdo pozná u 2.0 TFsi, že má zaplou klimu na výkonu motoru - na spotřebě ano, ale to je vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne, ako napisal Marios, motory FSI maju taky klapavy zvuk,ale do interieru to nepocut a vonku len na volnobehu a rozhodne to nerusi.

V prospech 1,6 FSI hovori vyssi vykon, ktory sa vyuzije hlavne pri predbiehani.

Co sa tyka klimy, tak u 1,6 MPI je ju fakt citit, hlavne v nizsich otackach. S 1,6 FSI som jazdil za chladneho pocasia, tak neviem posudit. Ale u TFSI ju fakt necitit. Aspon mne sa to v lete neprejavilo.

Vo firemnom mam sice MPI motor, vyrobca ale odporuca N98. Jedneho dna som nan presiel a z dlhodobeho hladiska je spotreba o cca 0,5 litra nizsia, tak mi to temer presne vyvazilo rozdiel v cene benzinu. Tak uz jazdim len na N98.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsem slyšel (nemám s 1,6 FSI zkušenost) tak to byl první FSI motor od VW, takže tam bylo a možná je spousta překlepů a dětských chyb.

Prvý FSI motor od VW bol 1.4 63kw, dával sa jeden čas do Pola. Bohužiaľ, jeden takýto voz máme a je to teda hrúza. Kazí sa to, žerie to, evidentne pri jeho návrhu a výrobe ešte VW nevedelo, ako to dopadne. O problémoch tohto motoru svedčí aj to, že asi po 1-1,5 roku skončila jeho výroba. Proste ten motor bol katastrofa :angry:

Stále tvrdím, že O2 chýba poriadny benzínový motor - 2.0TFSI to nezachráni, lebo je drahší. Za ideálny benzínový motor pre O2 by som bral 1.8 VTEC z nového Civica - to je motor -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já jsem třeba u 1,9 TDI téměř nepoznal rozdíl ve spotřebě se zapnutou klimou. S 2.0 TDI je to ale určitě dost přes 0,5 litru. A když Marios píše litr, tak mu to klidně věř a těch 5,5 průměr taky. Kdyby měl TDI, jezdil by k pumpě naftu vracet jako do výkupu. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdil ve vykonu mezi FSI a MPi neni az nad 5500 ot jak pise ferda25, ale uz od 4000 ot to je poznat a kdyz predjizdim, tak vzdycky se muj motor podiva za tuto hranici. Jinak litr navic pri zaple klime byl extrem, kdyz bylo v lete vedro jak svina a teploty nad 30°C Pri teplotach kolem 25°C si klima vezme tak pul litru. Jinak ja pri predjizdeni klimu nevypinam, tolik to poznat neni, aby me to nutilo ji vypinat, jen tim chci rict, ze pokud nejsi lama, tak tu zaplou klimu pri prudkym zrychleni poznas. A muzes mit TDI a nebo treba TFSI. Na predvadecce s TFSI v RS jsem to schvalne zkusil a poznat to bylo take. A jinak u nas rozdil mezi N95 a N98 je 2,5 koruny a ne 5 korun, takze me to vyjde nastejno, presne jak psal Diamant. O tom, ze jsem zkusil parkat i V Power Racing a ujel jsem na nadrz pres 1000 km se radsi ani nebudu zminovat, pac byste me tady ukamenovali a rikali ze jsem na silnici pojizdna sikana, ale neni tomu tak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm...ono je předjíždět a předjíždět...pokud ti nevadí ztráta výkonu musíš pěkně na Šumavu, kde rovinky maj jenom 300 metrů a míň a když chceš předjet kamión s návěsem....to by mě zajímalo jak ti nemůže vadit ten menší výkon. Jinak zkuste si pěkně někde rozjet se zaplou klimou do pořádného stoupání a zjistíš, že třeba tu trojku tam musíš nechat, protože je ráda, že to utáhne....bez klimy to je schopné jet i na 4 stupeň v tom samém místě....rozdíl, že.... B)B) . No rozhodně nechci nikoho přesvědčovat, ale pokud někdo pozná vyplou a zaplou klimu u 2.0 TFsi a srovnává neporovnatelné tj, atmosférický motor s přeplňovaným tak je asi lama spíš on.... Jinak určitá ztráta výkonu musí být zřejmě znát u každého motoru, který má klimatizaci přímo od motoru poháněnou..., ale u 1.6 je to citelná ztráta. Předjíždění do kopce je pak skoro na krátkých úsecích nemožné. To je moje osobní zkušenost. Jinak ta ztráta je cítit i u 1.9 Tdi, ale rozhodně nebudeš mít pocit, že ti někdo vyměnil motor při zaplé klimatizace to samé u 2.0 Fsi nebo TFsi, ale u 1.6 si budeš vzpomínat kde se rychle vypne klimatizace....to pak pojede zase úplně jinak.

Ps. Přítelkyně má Sparka s 0.8 motorem a klimou a dávno pochopila, že pokud do dlouhého kopce vypne klimu nemusí podřadit a kurva chlapy je to ženská.... :D:D:D

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja tady neporovnavam neporovnatelene. Ja napsal, ze klima jde poznat i u TFSI tak i u 1.6 FSI, ale nikde jsem nenapsal, že u TFSI je citit ztrata vykonu stejne jako u 1.6 FSI. Na obou motorizacich to je poznat kdyz zapnes klimu, a v ramci moznosti se s tim danej motor aji vyporada, ja jen napsal, ze u 1.6 FSI nemusis vypinat klimu, kdyz chces predjizdet nebo vyjet prudky kopec.... nechci se hadat, ale poradne cti nez zacnes odpovidat. Jinak proc bych mel mit pocit u 1.6, ze kdyz zapnu klimu, tak mi nekdo vymenil motor? Pri normalni ustalene jizde ti staci mnohem mensi vykon nez kolik muze motor nabidnout, tudiz tam je i dooost velka rezerva na klimu, takze vubec ten pocit nemam ze by me nekdo "menil" motory pri zapinani a vypinani klimy...

Panecku ja tady predtim jen napsal me zkusenosti s 1.6 FSI a hnedka mate plno reci ze to tak a tak neni, ale pritom treba ty ferdo s tim motorem si asi moc km nenajel, co vim tak mas 2.0 FSI a to je zase jinej motor, ale on se ptal na 1.6 -tky. A Dehet odmitl hned na zacatku a to mu schvaluji, pac dizly nemam ani trosku rad... , prosim zadny flame ok! Vratme se k tematu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tebou bohužel nemůžu souhlasit. Ten rozdíl je u 1.6 skutečně markantní. Není to něco co nepostřehneš(jako u 1,9 Tdi nebo u 2,0 ať Tdi nebo Fsi). Až budeš někdy na Šumavě v létě, projeď se z Vimperka na Stachy a pochopíš co myslím. Zkus si v půlce kopce vypnout klimu a uvidíš jak to auto bude mít síly najednou mnohem víc. Nebo si v tom kopci zkus předjet nějakej tirák...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...