Přejít na obsah

Váha vzduchu


MikiKo

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, přikládám grafy 3,8,11 kanálu mého motoru 1.9TDi 81kW (poslední část grafu = do mírného kopce zhruba od 1600 ot., plný plyn). Dneska mi začala blbnout a ve chvíli kdy očekávám nárůst výkonu, při sešlápnutí plynu na doraz (cca okolo 1600 otáček), naopak přijde i do pedálu cítitelné přidušení. Ve výpisu chyb motoru byly dvě chyby (občas jedna občas druhá - viz. obrázky, které se po smazání opakovaly. Konektor váhy jsem prohlídl, vytáhl a dal zpět a vypadal ok. Chtěl bych vědět zda ji rovnou vyměnit nebo se podívat ještě na něco jiného, např. vzduchový filtr, hadičky, ...

Dík moc za reakce.

PS: Před 3 dny jsem si čistil kastlík pod stěrači (u řídící jednotky) od listí a bordelu. Mohlo se stát něco tam? Dají se např. nějak proměřit kontakty na konektoru zda tam třeba už od řídící jednotky není zkrat?

Přikládám ty *.csv logy. Všechny byly nahrány na stejném úseku za co nejvíce shodných podmínek. V případě prvního z nich (LOG-01-003-008-011.CSV) nedošlo vůbec k sepnutí turba a i na plný plyn jsem se furt nebyl schopný dostat přes 2000 otáček. Ty další dva líně zrychlovaly.

post-14779-12729694232583_thumb.jpg

post-14779-12729694669365_thumb.jpg

post-14779-12729694978452_thumb.jpg

logy.zip

Editováno: , autor: MikiKo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosim tě, hoď ty grafy do souboru csv, ať je vidět přesně jak se to chová. Jinak taková závada se zjišťuje jedině osciloskopem, protože přes Vag nezjistíš jestli to je kabelem nebo váhou. Teď mě napadlo, že by to taky mohlo být i rušení od něčeho co ti pomalu odchází.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne, uloz log do souboru csv, taky bych se na to chtel mrknout

Ahoj, dal jsem do zipu ty logy. Všechny byly nahrány na stejném úseku za co nejvíce shodných podmínek. V případě prvního z nich (LOG-01-003-008-011.CSV) nedošlo vůbec k sepnutí turba a i na plný plyn jsem se furt nebyl schopný dostat přes 2000 otáček. Ty další dva líně zrychlovaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne, uloz log do souboru csv, taky bych se na to chtel mrknout

Ahoj, dal jsem do zipu ty logy (viz. úvodní text). Všechny byly nahrány na stejném úseku za co nejvíce shodných podmínek. V případě prvního z nich (LOG-01-003-008-011.CSV) nedošlo vůbec k sepnutí turba a i na plný plyn jsem se furt nebyl schopný dostat přes 2000 otáček. Ty další dva líně zrychlovaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne, uloz log do souboru csv, taky bych se na to chtel mrknout

Ahoj, dal jsem do zipu ty logy. Všechny byly nahrány na stejném úseku za co nejvíce shodných podmínek. V případě prvního z nich (LOG-01-003-008-011.CSV) nedošlo vůbec k sepnutí turba a i na plný plyn jsem se furt nebyl schopný dostat přes 2000 otáček. Ty další dva líně zrychlovaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď to je krásně vidět. V prvním logu do cca 23 sekundě ukazuje extrémně nízkou hodnotu hmotnosti vzduchu. V 25 sekundě pravděpodobně řídící jednotka najela na nouzový režim. Než jednotka najela na nouzový režim, tak vlastně nevěděla co má po sešlápnutí plynu dělat. Podle grafu ŘJ téměř nereguluje plnící tlak ( 1300mBar - to je málo, požadovaný je cca 1900mBarů)Ve 2 sekundách ŘJ zavírá EGR ventil a dávku paliva dává 45,8mg/R tak jak má, ale váha vzduchu je mimo. V druhém logu ŘJ už jede v nouz. režimu a hodnota váhy je 550mg/R. V celém cyklu se pak nemění. Plnící tlak pomalu vzrůstá do požadované hodnoty to je známka toho že ŘJ chce regulovat turbu a celkem se jí to daří (pomalu ale daří). Log 6 je obdobný.

Závěr je takový: Na 98% je to defektní váhou. Pokud chceš 100% vedět, že to je jenom váhou a ničím jiným ( třeba porušeným vedením), tak je třeba osciloskop. ;)

Editováno: , autor: kerow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď to je krásně vidět. V prvním logu do cca 23 sekundě ukazuje extrémně nízkou hodnotu hmotnosti vzduchu. V 25 sekundě pravděpodobně řídící jednotka najela na nouzový režim. Než jednotka najela na nouzový režim, tak vlastně nevěděla co má po sešlápnutí plynu dělat. Podle grafu ŘJ téměř nereguluje plnící tlak ( 1300mBar - to je málo, požadovaný je cca 1900mBarů)Ve 2 sekundách ŘJ zavírá EGR ventil a dávku paliva dává 45,8mg/R tak jak má, ale váha vzduchu je mimo. V druhém logu ŘJ už jede v nouz. režimu a hodnota váhy je 550mg/R. V celém cyklu se pak nemění. Plnící tlak pomalu vzrůstá do požadované hodnoty to je známka toho že ŘJ chce regulovat turbu a celkem se jí to daří (pomalu ale daří). Log 6 je obdobný.

Závěr je takový: Na 98% je to defektní váhou. Pokud chceš 100% vedět, že to je jenom váhou a ničím jiným ( třeba porušeným vedením), tak je třeba osciloskop. ;)

Dík, ještě dotaz. Mohlo by to být nějak ucpaným filtrem? Má cenu tu váhu nějak čistit? Nebo radši rovnou vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby to bylo filtrem, tak by váha ukazovala daleko vyšší hodnotu (tj. více než 300mg/R). Čistit se dá, ale v tvém případě si myslím, že je váha úplně kaput. Zkusit to můžeš. Když budeš kupovat váhu tak nekupuj ALLSTAR. Mám s něma hodně špatné zkušenosti. Některé ukazovaly špatně. Je třeba si uvědomit, že váha vzduchu je téměř nejdůležitější čidlo pro řízení motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby to bylo filtrem, tak by váha ukazovala daleko vyšší hodnotu (tj. více než 300mg/R). Čistit se dá, ale v tvém případě si myslím, že je váha úplně kaput. Zkusit to můžeš. Když budeš kupovat váhu tak nekupuj ALLSTAR. Mám s něma hodně špatné zkušenosti. Některé ukazovaly špatně. Je třeba si uvědomit, že váha vzduchu je téměř nejdůležitější čidlo pro řízení motoru.

presne, kup si kvalitni vahu, nejlepe origo bosh. tady uzivatel JasteR ji ma, za celkem sodini prachy...

a na tom grafu to jde fakt videt, co je spatne nejspise... jak pise kerow

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď to je krásně vidět. V prvním logu do cca 23 sekundě ukazuje extrémně nízkou hodnotu hmotnosti vzduchu. V 25 sekundě pravděpodobně řídící jednotka najela na nouzový režim. Než jednotka najela na nouzový režim, tak vlastně nevěděla co má po sešlápnutí plynu dělat. Podle grafu ŘJ téměř nereguluje plnící tlak ( 1300mBar - to je málo, požadovaný je cca 1900mBarů)Ve 2 sekundách ŘJ zavírá EGR ventil a dávku paliva dává 45,8mg/R tak jak má, ale váha vzduchu je mimo. V druhém logu ŘJ už jede v nouz. režimu a hodnota váhy je 550mg/R. V celém cyklu se pak nemění. Plnící tlak pomalu vzrůstá do požadované hodnoty to je známka toho že ŘJ chce regulovat turbu a celkem se jí to daří (pomalu ale daří). Log 6 je obdobný.

Závěr je takový: Na 98% je to defektní váhou. Pokud chceš 100% vedět, že to je jenom váhou a ničím jiným ( třeba porušeným vedením), tak je třeba osciloskop. ;)

Chlapy a než mě přijde objednaná váha, mám jezdit s odpojenou nebo připojenou? S odpojenou (konektor) to jede líp, ale nevím zda tím něco nekazím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím pánové, potřeboval by jsem se s vámi poradit odhledně tohodle logu, turbo bylo čištěno minulý rok, váhu jsem kupoval teď a při vytáčení na cca 3-4 tis tlak na turbu přechází přes danou hodnotu 2040MBar až skoro na 2500, Vag píše překročena mez regulace. Díky za názor

http://www.ulozto.cz/4752621/log-01-003-010-nvbosch.csv

Editováno: , autor: Zuro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím pánové, potřeboval by jsem se s vámi poradit odhledně tohodle logu, turbo bylo čištěno minulý rok, váhu jsem kupoval teď a při vytáčení na cca 3-4 tis tlak na turbu přechází přes danou hodnotu 2040MBar až skoro na 2500, Vag píše překročena mez regulace. Díky za názor

http://www.ulozto.cz...010-nvbosch.csv

no koukal jsem se na to a je tam fakt razantni "pretlak" :feve: dela ti to nejaky problemy? vypina ti to turbo? ...mozna je spatny ventil, N75 reguluje turbinu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nespadlo to náhodou ve 42sek. tj při otáčkách 3580ot/min do nouzáku? Já bych to spíše typoval na přidírání lopatek nebo ovládání lopatek. Pokud by to bylo ventilem N75,tak si myslím, že by krivka "D.cycle MAP v." měla trochu jiný průběh, byl by kostrbatý. Měřením osciloskopem, je to práce na 15min. Přesně by ti to ukázalo jak se chovají navzájem tlak požadovaný/skutečný/podtlak na turbu. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prosim tě, hoď ty grafy do souboru csv, ať je vidět přesně jak se to chová. Jinak taková závada se zjišťuje jedině osciloskopem, protože přes Vag nezjistíš jestli to je kabelem nebo váhou. Teď mě napadlo, že by to taky mohlo být i rušení od něčeho co ti pomalu odchází.

to jsem taky kdysi řešil (před cca 70.000km), nepotřebuješ vag stačí nacvakat na palupce aktuální spotřebu a když klesá při sešlápnutí plynu, je to váhou nebo filtrem vz. (čidlo spototř. je před váhou). pokud neklesne, jako to měl můj známý, tak je problém jinde. Toto je jen zkušenost, může to být jinak!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem, přikládám grafy 3,8,11 kanálu mého motoru 1.9TDi 81kW (poslední část grafu = do mírného kopce zhruba od 1600 ot., plný plyn). Dneska mi začala blbnout a ve chvíli kdy očekávám nárůst výkonu, při sešlápnutí plynu na doraz (cca okolo 1600 otáček), naopak přijde i do pedálu cítitelné přidušení. Ve výpisu chyb motoru byly dvě chyby (občas jedna občas druhá - viz. obrázky, které se po smazání opakovaly. Konektor váhy jsem prohlídl, vytáhl a dal zpět a vypadal ok. Chtěl bych vědět zda ji rovnou vyměnit nebo se podívat ještě na něco jiného, např. vzduchový filtr, hadičky, ...

Dík moc za reakce.

PS: Před 3 dny jsem si čistil kastlík pod stěrači (u řídící jednotky) od listí a bordelu. Mohlo se stát něco tam? Dají se např. nějak proměřit kontakty na konektoru zda tam třeba už od řídící jednotky není zkrat?

Přikládám ty *.csv logy. Všechny byly nahrány na stejném úseku za co nejvíce shodných podmínek. V případě prvního z nich (LOG-01-003-008-011.CSV) nedošlo vůbec k sepnutí turba a i na plný plyn jsem se furt nebyl schopný dostat přes 2000 otáček. Ty další dva líně zrychlovaly.

...a když nastavíš na palubce aktuální spotřebu, klesá ti při sešlápnutí plynu a tom dušení, nebo pořád stoupá?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...