Přejít na obsah

Favorit Pick-up, 95, chcípá


Bobulak

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás,

mám Favorita Pick-upa, 95, vstřikování BMN. Už přes měsíc si lámu hlavu s následující závadou. Nastartuju (start přiměřený, řekl bych bez změny), auto běží normálně, pak se rozjedu a po nějaké chvíli chcípne. Řekl bych, možná jen doměnka, že když se ohřeje udělá to častěji. Každopádně na nějakou jízdu to neni. Po chcípnutí začnu startovat a auto zase chytne. Musím ale vypnout a zapnout klíček. Někdy to ale už trvá i dýl. Zajímavé je, že když se to stane za jízdy (před tím normální jízda), je to jak kdyby někdo odstřihnul přívod paliva a vůbec se ani nechytne a ani neškytne.

To co jsem zatím udělal a bez změny:

- vyměnil svíčky,

- vyměnil kabely,

- vyměnil čidlo otáček,

- vyměnil trafo,

- vyměnil hlavu rozdělovače + palec

- vyměnil čidlo teploty v sání

- vyměnil relátko benzínového čerpadla

- vyměnil palivový filtr

Jinak, zkoušel jsem nechávat otevřené víčko nádrže a nic.

Taky jsem měl venku čerpadlo a vyčistil drobný bordel v nádrži a nic.

S čerpadlem je to zajímavé. Zkoušel jsem ho venku ponořené do benzínu napájené zdrojem. Čerpadlo vrčí, jediné mi nebylo jasné, co je plus a mínus? Tak jsem zkusil jeden směr a čerpadlo vrčelo a nic, vůbec nic (mělo trochu takovej divnej zvuk). Možná ale proto, že jsem ho vyndal a dostal se na zkoušku až po týdnu. Když jsem otočil napájení, čerpadlo začalo čerpat. Když nasálo, začal vytekat benzín nejdříve z vývodu(šipka ven), pak i z vratky (šipka dovnitř) a pak už jen z vratky a taky z boku u těch silentbloku a trochu nahoře skrz sítko a vývodu kde je napojena vnitřní hadička k deklu. Při ucpání ale žádný tlak??? To je mi divné, protože neznám přesnou funkci. Myslím, ale že by tam nějaký tlak měl být (třeba prstem při čerpání bych to neudržel)a to, že ten benzín tekl ven přes nátrubek na vratné potrubí - šipka do čerpadla.

Ocením Vaše názory a rady. Pěkně mi to štve, Pick-up kompletně po GO kastle, laku, náprav, plno věcí na motoru a s ním spojených (cca průběžně 2 roky volného času) a teď se mu nechce jezdit. V garáži se mu líbilo víc. :)

Všem díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď jestli sehnat jen motorek nebo celé čerpadlo???

Může být nějaká závada i v tom "obalu" čerpadla - viz popis funkce při zkoušce výše?

Ještě jsem zapoměl na jednu věc. Na volnoběh to běží normálně a i když se přidá tak taky. Zkoušel jsem taky zahoupat s autem a pak to začne škytat a chcípne to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak čerpadlo, no vlastně motorek je doma. O vikendu to vyměním a napíšu, jak jsem dopadl???

Mám ještě jednu otazku a nechci zakládat nové téma.

Mám hex can kabel a Vag. Nemáte někdo zapojení na redukci z OBDII na konektor ve Favoritu? Zkusil bych, co to ukáže.

Tak když by byl někdo od té dobroty a mohl to sem hodit, budu vděčný. Předpokládám, že je to jen o propojení konektoru ve Favoritu s příslušnými piny v OBD II.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nikdo nic k té diagnostice?

Jinak motorek čerpadla vyměněn a auto už jezdí jakštakš??? Je to nějaká čína, tak doufám, že nevyhořím. :)

Mám ještě pár dotazů.

1)Nemá někdo typ jak zvýšit výšku zadní nápravy?

2)Auto jede,ale nezdá se mi ten výkoén. Není to úplně ono. Dáte typ na možnou příčunu?

Díky, třeba teď bude nějaká reakce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nikdo nic k té diagnostice?

....

Mám ještě pár dotazů.

1)Nemá někdo typ jak zvýšit výšku zadní nápravy?

2)Auto jede,ale nezdá se mi ten výkoén. Není to úplně ono. Dáte typ na možnou příčunu?

Díky, třeba teď bude nějaká reakce?

S diagnostikou Ti nepomůžu - vím, že mi vždycky v servisu nulovali paměť závad, ale jinak asi nic víc. Pokud máš v cajku vzduchový filtr, palivovou instalaci (teď konečně), čistou škrticí klapku, v pořádku celé zapalování včetně kabelů a svíček, zbývá už jedině ta ŘJ, která je pravděpodobně přepnutá v nouzovém režimu z těch předchozích chcípanců vinou nedostatku paliva.

S tou nápravou - světlou výšku zvedneš jedině většíma kolama než jsou sériovky 4 1/2J 13", pokud chceš zvedat výšku nákladové plošiny, musíš vyměnit tlumiče a pružiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No už téměř vše je na tom vyměněno a už opravdu zbývají jen drobnosti, tak uvidíme? Víkend to jistí,

Jinak mám o propojení na diagnostice a jejím propojení představu. Je tam ale jedna věc co mi zaráží. Na BMN 40 kw je zásuvka na diagnostiku se čtyřmi dráty (plus, mínus, K-line, L-line), ale na pickupu jsou jenom tři. Myslím, že plus, mínus a K-line? Objednal jsem konektor, zapojím ho jako kdyby měl být na 40 Kw a zkusím to. Jsem na to zvědavý???

Jinak tam jsou 14 liťáky, z výškou problém není. Jen chci zvednout zadek, protože když se dá kára a naloží věci na korbu, dost to lehne. Tlumiče jsou noví, ale holt ty pružiny už budou asi unavenější.

Co jsi psal vyměnit tlumiče a pružiny? Jako za nějaký jiný typ z jiného auta? Co a z čeho by tam něco šlo?

Už jsem taky přemýšlel, že udělám nějaké kovové podložky aby ta pružina byla víc ztáhlá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli z jiného auta, takovou možnost jsem nezkoumal - ale většina světových výrobců má určité tabulky délek tlumičů i pružin + k nim definované síly, kterým jsou schopné odolávat. Ve Tvém případě by mělo stačit sehnat pružiny i tlumiče stejných délek jako máš doposud, jen s vyšší zatížitelností, aby prostě po naložení zadek auta tolik neklesal. Jak se to ale bude v případě takového pérování chovat prázdné si netroufnu odhadnout - ale vzhledem k tomu, že prázdný Pick-Up jak Fávo, tak Feli trpí na "příliš lehkou prdel" si myslím, že by to skákalo jak vylekaná koza... Další věc je, co by změněné propérování udělalo se zátěžovým regulátorem zadních brzd - s rostoucím zatížením se u těchto vozidel zvětšuje brzdný účinek na zadku a co by to udělalo při menším poklesu - určitě by to brzdilo na zadku míň, než se stávajícím pružením. Takže další seřizování a laborování... Zkus ty podložky pod pružiny, tužší tlumiče půjdou určitě sehnat u značkového prodejce (Sachs, Monroe...) - jak se to ale bez dalších úprav bude výsledně chovat za jízdy Ti nikdo přesně nepředpoví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...