Mr.Pavka Vloženo 13. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2016 No ono těch 5900 ot/min na tom rozhozeným krouživým pohybu na pístkách je docela cvrkot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 13. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2016 Hovadina to není, kompresor má proměnné řízení účinnosti/výkonu (mimochodem běží na několik % výkonu i při vypnuté klimatizaci) a do ovládání mluví i řj motoru a řj automatické převodovky . 100 km na plný plyn není tak úplně běžný provoz. Je to myšleno na okamžitý krátkodobý požadavek maximálního výkonu motoru určeného třeba pro zrychlení. U starých kompresorů s elmag spojkou ji třeba kick down u automatu rovnou rozepne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 13. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2016 Mluvíš pořád o "normálních" otáčkách motoru kdy se prostě při rychlosti 100km/h řadí pátej stupeň a motor jde kolem 3000 ot/min. Mě jde spíš o né úplně standartní otáčky vzhledem k rychlosti a zatížení motoru. Prostě zařazená dvojka a plnej plyn na podlahu na omezovač několik vteřin. A do toho puštěná manuální klimoška s větrákem na největší rychlost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 13. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2016 A co má jako být? Kompresor se rozletí? To bych ten svůj měl už léta ve šrotu. Jsem myslel, že jsi technik a ne vyplašenka, jak se v poslední době prezentuješ po celém foru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 13. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2016 Technik do určitý míry jo. Ale abych doved vypočítat vliv otáček na pohybující se hmoty, jejich tření a dostatečnost mazání, to jako ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 13. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2016 Na to přece nepotřebuješ žádné výpočty... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 13. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2016 Dobře. Prostě mi radíš jednoduchý posouzení situace- Chladí a nedělá kravál-všechno OK neřešit a jezdit. Kravál, mastný spoje trubek a nechladí-něco špatně.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 14. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2016 No to budeš veľmi dobre počuť keď sa rozletí ten kompresor. Ale on sa skôr zadrie a trhacie nity na remenici sa pretrhnú, ako keby mal "explodovať od preťaženia". Takže jazdiť dokým chladí a keď nebude, potom riešiť že prečo nie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 14. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2016 Řídící jednotka při potřebě plné akcelerace na asi 10 sekund odpojí kompresor - je to z důvodu bezpečnosti. U stáloběžných kompresorů co mají např. fabie a octy nevím jestli se taky snižuje výkon. Jinak nechápu jaký význam má držet plný plyn na dvojku 10 vteřin v omezovači..... Jakmile se totiž dosáhne maximálních povolených otáček, tak elektronika přivře škrtící klapku, takže motor sice točí plný otáčky, ale plně otevřená škrtící klapka tam zdaleka není. Pokud chceš motoru tzv. vyhnat pavouky, tak podstatně účinnější je jet třeba 5 km sportovním režimem. Myslím tím, motor vytáčet k omezovači a hned řadit další rychlost. Nějaký vytáčení motoru skoro bez zatížení nevím k čemu je dobrý.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 14. Srpen 2016 Vahánění pavouků ať si Pavka řeší někde jinde - v sekci elektrika ale určitě ne! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitezslav2 Vloženo 7. Duben 2018 Sdílet Vloženo 7. Duben 2018 Mám stejný problém. Škoda Roomster 1.4 63KW, CLIMATRONIC. Přesně jak tu někdo psal, jako když je v kabině druhej motorek. Když vypnu klimatizaci, okamžitě je klid. Chtěl jsem napsat o radu a našel jsem tohle téma. Seděl jsem ve spoustě aut s klimatizací, ale nikde jsem podobnej zvuk neslyšel. Už jsem přemýšlel, jestli není zadřenej kompresor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Keso8 Vloženo 22. Duben 2018 Sdílet Vloženo 22. Duben 2018 (editace) Prajem pekný deň vospolok, ako tak čítam toto vlákno tak zisťujem, že sa problém týka už aj mňa. Mám vo fabči 1.4 16V 63KW (2011) manuálnu klímu. Minulý rok mi začala trochu kňučať. Dal som ju doplniť a všetko v cajku. V zime tento rok všetko v cajku. Sem tam zvukové prejavy klímy ale to hodnotím ako klasiku. No a teraz nastalo teplo. Zapol som klímu a skoro som odpadol. Kým bola klíma na plný výkon tak kňučanie takmer nepočutelné ale jak mile som dal klímu na menší výkon a menili sa otáčky motora tak to bol zvuk z výduchov jak keby som auto ťahal za gule. Po vypnutí klímy ticho. Po zapnutí zas dotyčný zvuk. Pri nižších otáčkach zretelnejší pri vyšších sa pomaly strácal. Komunikujem s dvoma mechanikmi (jeden robí v škodovke) a obaja siloumocou chcú vymeniť celý klima kompresor čo sami uznáte asi všetci zúčastnený že je slúšná položka. Preto sa chcem s nimi pobaviť či by to nemohlo byť toľkokrát zmieňovaným expanzným ventilom. Ak by na to padlo skúsim najprv vymeniť ten. Pretože ak som správne pochopil ten ventil je na kompresore a samozrejme ak sa vymení celý kompresor vymení sa aj ventil a tadá je ticho ale za inú sumu. Podotýkam že auto bohužial sa zúčastnilo koncom minulého roka dopravnej nehody a museli byť menené oba chladiče takže v systéme mám -+ necelého polroka úplne novú náplň takže zvuk nemože byť sposobený tým že tam je málo chladiva. Ak by konečne niekto vymenil ten ventil a mal skúsenosti nech to sem hodí. Editováno: 22. Duben 2018, autor: Keso8 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 22. Duben 2018 Sdílet Vloženo 22. Duben 2018 Přidám se a poprosil bych kohokoli, kdo to zkusil, aby se o zkušenost s výměnou ventilu podělil. Případně bys pak mohl ty. Už asi desetkrát na to byl dotaz a bez odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 22. Duben 2018 Sdílet Vloženo 22. Duben 2018 Ja som to chcel dať známemu, ktorý mi tvrdil, že už tento problém riešil ale auto prakticky potrebujem každý deň tak nedá sa. Keď bude nové potom to dám mu spraviť a dám vedieť v čom bol problém. Mne sa ale nezdá aby to bolo ventilom, mne to príde ako vyjazdené ložisko alebo čo. A mám dojem, že to je len od jedného výrobcu kompresora tento problém a len pri manuálnej klíme. Mali sme doma služobnú fabiu 2 po FL a po najazdení 205tkm ten kompresor bol OK a nebol vôbec hlučný ale mal za to automatickú klímu. Aký je to vlastne výrobca ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
scootey Vloženo 22. Duben 2018 Sdílet Vloženo 22. Duben 2018 (editace) Na úvod: expanzní ventil není na kompresoru ale na stěně mezi motorovým prostorem a interiérem. Výrobce kompresoru do prvovýroby by mělo být DENSO. Auto mi dělá to stejný co tobě. Mám FI 1.4 16V BUD a sám mám v autě už 4 expanzní ventil, první byl zřejmě ještě z prvovýroby a zvuk byl hodně hlasitý, druhý už nevím co to bylo, ale asi nějaká šunt náhrada - zvuk ještě hlasitější. Potom následovala přestavba climatiku za climatronik = 3. expanzní ventil (asi prvovýroba z FII) a zvuk výrazně tišší a omezil se i rozsah vnějších teplot při kterých to bylo slyšet, v ten moment se s tím už dalo žít. Dnes mám na autě expanzní ventil od Helly (8UW351234-161), v době kdy se začínalo řešit, se mluvilo o ventilu s číslem 6Q0820679A, ten už je dnes nahrazen náhradou 6Q0820679G za který po mě chtěli ve škodovce cca 2500kč. /poznámka na okraj: internetovým dílům po zkušenostech už nevěřím, nestojí mi to za to./ Od Helly jsem jej koupil za cca 1100kč, klima byla tehdy prázdná tak jsem z hecu zkusil vyměnit, opět došlo k snížení intenzity těchto pazvuků. Dnes jsem ve stádiu kdy je to slyšet při venkovních teplotách mezi 10 a 20°C, jak je chladněji nebo tepleji tak je klima potichu. Navíc intenzita není tak velká a otázka jestli bych to vůbec slyšel, pokud bych neměl vytlumenou polovinu auta. Spíš se přikláním k názoru, že výměna kompresoru ti nepomůže, ten jsem totiž měnil a bez žádné změny, sice byl použitej a v původním autě se taky projevoval ale výrazně jinak, bohužel po namontování do mého auta se to chová úplně stejně jako s původním kompresorem. Ještě je otázka co by udělal úplně nový kompresor, případně jeho elektromagnetická spojka - to mi přijde jako dobrý typ co by to mohlo způsobovat. Některým zde pomohlo klimu doplnit, u mě to nepomohlo, vždy jsme ji plnili na předepsaných 550g, další možnost co asi v budoucnu vyzkouším je naplnit klimu o trochu víc (třeba 580 - 600g) jestli to bude mít nějaký efekt. Většina lidí co si stěžuje má 1.4/1.6 16V nebo HTP tak ještě mě napadá zkusit použít kompresor z TDI tam si na to nikdo moc nestěžuje (ale otázka jestli jim to nepřehluší motor), navíc to ma v etce stejný objednací kod jako pro benzíny takže spíš jen výstřel do tmy. Bádání a experimentům zdar. Editováno: 22. Duben 2018, autor: scootey 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 22. Duben 2018 Sdílet Vloženo 22. Duben 2018 před 5 hodinami, scootey napsal: Většina lidí co si stěžuje má 1.4/1.6 16V nebo HTP tak ještě mě napadá zkusit použít kompresor z TDI tam si na to nikdo moc nestěžuje... spíš jen výstřel do tmy. Stěžuje, ale dieselů jezdí míň, tak i stěžovatelů je míň. Takže určitě výstřel do tmy. Navíc v mém případě po počátečním nadšení z ticha po doplnění klimy zjištěno, že se vlastně nic nezměnilo. Asi to bylo teplotou. Při částečném výkonu (když už je auto nachlazené), bohužel pořád pod plynem nepříjemně syčí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
scootey Vloženo 22. Duben 2018 Sdílet Vloženo 22. Duben 2018 To by odpovídalo mým zkušenostem, mě na to množství náplně taky vliv nemá. S tím kompresorem z TDI to byla víceméně nadsazka a je to nesmysl, když ten kompresor ma stejné objednací číslo jak pro dieselový tak i benzínový motory. Ale když nad tím tak přemýšlím tak intenzita s jakou to dělá na mém autě by TDI asi v klidu přehlušilo takže dost majitelů nafty si toho ani nemusí všimnout. Co naopak vliv opravdu mělo, byla výměna expanzního ventilu. Bohužel jsem nenašel takový který by to nedělal vůbec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Keso8 Vloženo 24. Duben 2018 Sdílet Vloženo 24. Duben 2018 Tak páni menší up ohľadne situácie. Tak obaja mechanici ani nechcú počuť že by to mohlo byť niečo iné ako kompresor. Predsa po 7 rokoch to je jasné a koniec debaty. A samozrejme mi rovno bol predložený výpočet výmeny klima kompresora zo všetkým z čoho sa mi pretočili oči asi 2x. Ja klímu používam minimálne. Žiadne využívanie deň čo deň tak sa mi to trošku nezdá. Nieje možnosť nejakej hĺbkovej diagnostiky klima systému a odhalenia čo kde ako je k.o a čo treba vymeniť ? Ako úprimne nechce sa mi dávať 300eur a zistiť že v podstate mám nový kompresor ale inak zvuky ostali. Obaja ma strašia s tým že ak sa zadre klíma kompresor tak tým že je to na jednom remeni to zobere aj niečo iné zo sebou . Čo je na tom pravdy ? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lesek Vloženo 7. Květen 2018 Sdílet Vloženo 7. Květen 2018 mám 1,9TDI s climatronikem a dělá mi to taky a to dost... pokročil jste někdo? u mě na to nemá vliv +- stav chladiva, minulý týden jsem dal nový chladič BEHR, starý lehounce sáknul, doufal jsem že bude třeba změna, ale nic. díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Keso8 Vloženo 1. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2018 Síce to trvalo ale dám sem up situácie čo bola u mňa. Nakoniec ma to prestalo baviť auto som hodil na diagnostiku k mechanikovi. Takže síce furt nechce počuť o výmene nejakého ventilu a cpal mi stále celý nový klíma kompresor tak som si dupol. No tak spravil riadnu diagnostiku a celá hlučnosť bola spôsobená únikom chladiva a to cca 180g. Preto keď sa zaťažil klima kompresor čiastočne tak hučal. Doplnilo sa všetko späť a aj sa spravil test tesnosti a cajk. Neviem síce prečo mi uniklo toľko chladiva po pol roku ale systém údajne drží tlak. Takže za mňa bohužiaľ žiadne novinky okolo ventilu. Ak bude mať niekto novinky okolo ventilu poprosím nech informuje nech sa vie ako to teda je. Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitezslav2 Vloženo 1. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2018 Mám klimatizaci komplet naplněnou a stejně to hučí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 10. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2018 V 5. 6. 2015 na 16:52, Xp3 napsal: Nevim, jeste jsem ji nedal doplnovat. Ale spis si myslim ze to chladivem neni, protoze ti huci pouze kdyz je cudlik teploty mezi min a maxem. Na plne chlazeni s cudlikem v modrem nic nehuci. Tak konecne po trech letech mam doplnenou klimu. Prvni den nadhera, tichoucko, bzuceni zmizelo. Druhy den bzuceni zase jako obvykle, ve stejne intenzite (velke intenzite). Na klimu definitivne kaslu, uz zadne doplnovani, uz zadne cpani penez. Chladi a chladila vzdy dobre, az prestane fungovat, tak holt prestane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 10. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2018 Keď som bol naposledy v autoservise s klímou sa pýtať na ten zvuk tak mi hovoril o vysušači, že by sa mal meniť každý rok. Čo je na tom pravdy ? Môže spôsobiť ten divný zvuk klímy ? https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/6q0820193a-vysusac-chladica-klimatizacie-de-10698.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitezslav2 Vloženo 10. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2018 (editace) Chladící okruh v autě je uzavřený okruh s chladivem. Vysoušeč (filtrdehydrátor) zde plní funkci absorbování vlhkosti z okruhu, která se tam dostane vlivem netěsnosti, nebo porušení uzavřenosti okruhu, kdy vám z okruhu uteče chladivo. Pokud tato situace nenastane, není potřeba vysoušeč měnit. Toto je pouze útok autoservisů na vaše peněženky... Editováno: 15. Září 2018, autor: vitezslav2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitezslav2 Vloženo 15. Září 2018 Sdílet Vloženo 15. Září 2018 (editace) Já jsem si poslední dobou všiml toho, že když pustím klimatizaci, tak cejtím jako kdyby mi to ,, zpomalovalo-brzdilo motor”. Hlavně při řazení je to cejtit. Editováno: 15. Září 2018, autor: vitezslav2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.