Přejít na obsah

Klimatizace-zvýšená hlučnost


Honza 29

Doporučené příspěvky

Hovadina to není, kompresor má proměnné řízení účinnosti/výkonu (mimochodem běží na několik % výkonu i při vypnuté klimatizaci) a do ovládání mluví i řj motoru a řj automatické převodovky . 100 km na plný plyn není tak úplně běžný provoz. Je to myšleno na okamžitý krátkodobý požadavek maximálního výkonu motoru určeného třeba pro zrychlení. U starých kompresorů s elmag spojkou ji třeba kick down u automatu rovnou rozepne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mluvíš pořád o "normálních" otáčkách motoru kdy se prostě při rychlosti 100km/h řadí pátej stupeň a motor jde kolem 3000 ot/min.

Mě jde spíš o né úplně standartní otáčky vzhledem k rychlosti a zatížení motoru. Prostě zařazená dvojka a plnej plyn na podlahu na omezovač několik vteřin.

A do toho puštěná manuální klimoška s větrákem na největší rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řídící jednotka při potřebě plné akcelerace na asi 10 sekund odpojí kompresor - je to z důvodu bezpečnosti. U stáloběžných kompresorů co mají např. fabie a octy nevím jestli se taky snižuje výkon. 

 

Jinak nechápu jaký význam má držet plný plyn na dvojku 10 vteřin v omezovači..... Jakmile se totiž dosáhne maximálních povolených otáček, tak elektronika přivře škrtící klapku, takže motor sice točí plný otáčky, ale plně otevřená škrtící klapka tam zdaleka není. Pokud chceš motoru tzv. vyhnat pavouky, tak podstatně účinnější je jet třeba 5 km sportovním režimem. Myslím tím, motor vytáčet k omezovači a hned řadit další rychlost. Nějaký vytáčení motoru skoro bez zatížení nevím k čemu je dobrý....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mám stejný problém. Škoda Roomster 1.4 63KW, CLIMATRONIC. Přesně jak tu někdo psal, jako když je v kabině druhej motorek. Když vypnu klimatizaci, okamžitě je klid. Chtěl jsem napsat o radu a našel jsem tohle téma. Seděl jsem ve spoustě aut s klimatizací, ale nikde jsem podobnej zvuk neslyšel. Už jsem přemýšlel, jestli není zadřenej kompresor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Prajem pekný deň vospolok,

ako tak čítam toto vlákno tak zisťujem, že sa problém týka už aj mňa. Mám vo fabči 1.4 16V 63KW (2011) manuálnu klímu. Minulý rok mi začala trochu kňučať. Dal som ju doplniť a všetko v cajku. V zime tento rok všetko v cajku. Sem tam zvukové prejavy klímy ale to hodnotím ako klasiku. No a teraz nastalo teplo. Zapol som klímu a skoro som odpadol. Kým bola klíma na plný výkon tak kňučanie takmer nepočutelné ale jak mile som dal klímu na menší výkon a menili sa otáčky motora tak to bol zvuk z výduchov jak keby som auto ťahal za gule. Po vypnutí klímy ticho. Po zapnutí zas dotyčný zvuk. Pri nižších otáčkach zretelnejší pri vyšších sa pomaly strácal. Komunikujem s dvoma mechanikmi (jeden robí v škodovke) a obaja siloumocou chcú vymeniť celý klima kompresor čo sami uznáte asi všetci zúčastnený že je slúšná položka. Preto sa chcem s nimi pobaviť či by to nemohlo byť toľkokrát zmieňovaným expanzným ventilom. Ak by na to padlo skúsim najprv vymeniť ten. Pretože ak som správne pochopil ten ventil je na kompresore a samozrejme ak sa vymení celý kompresor vymení sa aj ventil a tadá je ticho ale za inú sumu. Podotýkam že auto bohužial sa zúčastnilo koncom minulého roka dopravnej nehody a museli byť menené oba chladiče takže v systéme mám -+ necelého polroka úplne novú náplň takže zvuk nemože byť sposobený tým že tam je málo chladiva. 
Ak by konečne niekto vymenil ten ventil a mal skúsenosti nech to sem hodí. 

Editováno: , autor: Keso8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som to chcel dať známemu, ktorý mi tvrdil, že už tento problém riešil ale auto prakticky potrebujem každý deň tak nedá sa. Keď bude nové potom to dám mu spraviť a dám vedieť v čom bol problém.

 

Mne sa ale nezdá aby to bolo ventilom, mne to príde ako vyjazdené ložisko alebo čo. A mám dojem, že to je len od jedného výrobcu kompresora tento problém a len pri manuálnej klíme. Mali sme doma služobnú fabiu 2 po FL a po najazdení 205tkm ten kompresor bol OK a nebol vôbec hlučný ale mal za to automatickú klímu.

 

Aký je to vlastne výrobca ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na úvod: expanzní ventil není na kompresoru ale na stěně mezi motorovým prostorem a interiérem. Výrobce kompresoru do prvovýroby by mělo být DENSO.

 

Auto mi dělá to stejný co tobě. Mám FI 1.4 16V BUD a sám mám v autě už 4 expanzní ventil, první byl zřejmě ještě z prvovýroby a zvuk byl hodně hlasitý, druhý už nevím co to bylo, ale asi nějaká šunt náhrada - zvuk ještě hlasitější. Potom následovala přestavba climatiku za climatronik = 3. expanzní ventil (asi prvovýroba z FII) a zvuk výrazně tišší a omezil se i rozsah vnějších teplot při kterých to bylo slyšet, v ten moment se s tím už dalo žít. Dnes mám na autě expanzní ventil od Helly (8UW351234-161), v době kdy se začínalo řešit, se mluvilo o ventilu s číslem 6Q0820679A, ten už je dnes nahrazen náhradou 6Q0820679G za který po mě chtěli ve škodovce cca 2500kč. /poznámka na okraj: internetovým dílům po zkušenostech už nevěřím, nestojí mi to za to./ Od Helly jsem jej koupil za cca 1100kč, klima byla tehdy prázdná tak jsem z hecu zkusil vyměnit, opět došlo k snížení intenzity těchto pazvuků. Dnes jsem ve stádiu kdy je to slyšet při venkovních teplotách mezi 10 a 20°C, jak je chladněji nebo tepleji tak je klima potichu. Navíc intenzita není tak velká a otázka jestli bych to vůbec slyšel, pokud bych neměl vytlumenou polovinu auta.

 

Spíš se přikláním k názoru, že výměna kompresoru ti nepomůže, ten jsem totiž měnil a bez žádné změny, sice byl použitej a v původním autě se taky projevoval ale výrazně jinak, bohužel po namontování do mého auta se to chová úplně stejně jako s původním kompresorem.

 

Ještě je otázka co by udělal úplně nový kompresor, případně jeho elektromagnetická spojka - to mi přijde jako dobrý typ co by to mohlo způsobovat. Některým zde pomohlo klimu doplnit, u mě to nepomohlo, vždy jsme ji plnili na předepsaných 550g, další možnost co asi v budoucnu vyzkouším je naplnit klimu o trochu víc (třeba 580 - 600g) jestli to bude mít nějaký efekt. Většina lidí co si stěžuje má 1.4/1.6 16V nebo HTP tak ještě mě napadá zkusit použít kompresor z TDI tam si na to nikdo moc nestěžuje (ale otázka jestli jim to nepřehluší motor), navíc to ma v etce stejný objednací kod jako pro benzíny takže spíš jen výstřel do tmy.

Bádání a experimentům zdar.

Editováno: , autor: scootey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, scootey napsal:

Většina lidí co si stěžuje má 1.4/1.6 16V nebo HTP tak ještě mě napadá zkusit použít kompresor z TDI tam si na to nikdo moc nestěžuje... spíš jen výstřel do tmy.

 

Stěžuje, ale dieselů jezdí míň, tak i stěžovatelů je míň. Takže určitě výstřel do tmy. Navíc v mém případě po počátečním nadšení z ticha po doplnění klimy zjištěno, že se vlastně nic nezměnilo. Asi to bylo teplotou. Při částečném výkonu (když už je auto nachlazené), bohužel pořád pod plynem nepříjemně syčí. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by odpovídalo mým zkušenostem, mě na to množství náplně taky vliv nemá. S tím kompresorem z TDI to byla víceméně nadsazka a je to nesmysl, když ten kompresor ma stejné objednací číslo jak pro dieselový tak i benzínový motory. Ale když nad tím tak přemýšlím tak intenzita s jakou to dělá na mém autě by TDI asi v klidu přehlušilo takže dost majitelů nafty si toho ani nemusí všimnout. Co naopak vliv opravdu mělo, byla výměna expanzního ventilu. Bohužel jsem nenašel takový který by to nedělal vůbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak páni menší up ohľadne situácie. Tak obaja mechanici ani nechcú počuť že by to mohlo byť niečo iné ako kompresor. Predsa po 7 rokoch to je jasné a koniec debaty. A samozrejme mi rovno bol predložený výpočet výmeny klima kompresora zo všetkým z čoho sa mi pretočili oči asi 2x. Ja klímu používam minimálne. Žiadne využívanie deň čo deň tak sa mi to trošku nezdá. Nieje možnosť nejakej hĺbkovej diagnostiky klima systému a odhalenia čo kde ako je k.o a čo treba vymeniť ? Ako úprimne nechce sa mi dávať 300eur a zistiť že v podstate mám nový kompresor ale inak zvuky ostali. Obaja ma strašia s tým že ak sa zadre klíma kompresor tak tým že je to na jednom remeni to zobere aj niečo iné zo sebou . Čo je na tom pravdy ? 

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Síce to trvalo ale dám sem up situácie čo bola u mňa. Nakoniec ma to prestalo baviť auto som hodil na diagnostiku k mechanikovi. Takže síce furt nechce počuť o výmene nejakého ventilu a cpal mi stále celý nový klíma kompresor tak som si dupol. No tak spravil riadnu diagnostiku a celá hlučnosť bola spôsobená únikom chladiva a to cca 180g. Preto keď sa zaťažil klima kompresor čiastočne tak hučal. Doplnilo sa všetko späť a aj sa spravil test tesnosti a cajk. Neviem síce prečo mi uniklo toľko chladiva po pol roku ale systém údajne drží tlak. Takže za mňa bohužiaľ žiadne novinky okolo ventilu. Ak bude mať niekto novinky okolo ventilu poprosím nech informuje nech sa vie ako to teda je.

Dík 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 5. 6. 2015 na 16:52, Xp3 napsal:

Nevim, jeste jsem ji nedal doplnovat. Ale spis si myslim ze to chladivem neni, protoze ti huci pouze kdyz je cudlik teploty mezi min a maxem. Na plne chlazeni s cudlikem v modrem nic nehuci.

Tak konecne po trech letech mam doplnenou klimu. Prvni den nadhera, tichoucko, bzuceni zmizelo. Druhy den bzuceni zase jako obvykle, ve stejne intenzite (velke intenzite). Na klimu definitivne kaslu, uz zadne doplnovani, uz zadne cpani penez. Chladi a chladila vzdy dobre, az prestane fungovat, tak holt prestane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chladící okruh v autě je uzavřený okruh s chladivem. Vysoušeč (filtrdehydrátor) zde plní funkci absorbování vlhkosti z okruhu, která se tam dostane vlivem netěsnosti, nebo porušení uzavřenosti okruhu, kdy vám z okruhu uteče chladivo. Pokud tato situace nenastane, není potřeba vysoušeč měnit. Toto je pouze útok autoservisů na vaše peněženky...

Editováno: , autor: vitezslav2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...