Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Nahodou sa nenajde niekto, kto by vedel opravit PTC na slovensku, pripadne blizko hranic?

Mam octavku 2005, PTC s jednotkou, chyba na vagu: defective. Vdaka

  • 1 měsíc později...

Takže pridávam sa. Aj mne sa podarilo PTC opraviť prepajkovaním rezistorov. Na každý koniec, každého rezistora som naniesol trochu cínu (medzi rezistor a uloženie). :-)

Taktiez som skusal rezistory prepajkovat, takto opravene PTC ale vydrzalo fungovat tyzden a potom ta ista chyba :(

 

Buďte opatrní. Takové opravy nemusí vždy skončit jen nefunkčním ptc. Upadený váleček rezistoru dokáže vyzkratovat další části tišťáku nehledě na možnost vyhoření auta. Už jsem viděl podobnou ''opravu'', kdy takový zkrat na mosfet způsobil trvalé sepnutí a nekontrolovatelné žhavení jedné ze spirály. Žádná pojistka se nepřepálí v tomto případě, jede to na plné nespínanané palubní napětí a tento typ ptc je řízen PWM.

V 23. 4. 2017 na 18:14, rolbař napsal:

relé se napojují na pojistku a do RJ motoru

Mám Yeti 1,2TSI a, ač benzín, má kupodivu PTC. Typ"F". Vadí mi, že spíná až od 4st celsia. Dále, že musí být ventilátor na max (Klima manuál).
Už se tu lidi ptali, ale bez dopovědí...

 

1) Tedy prosím Rolbaře, ten asi ví:  Lze překodovat tak, aby PTC spínalo od 10st C ?

 

2) Pokud bych to řešil ručním spínačem - vadilo by RJ kdybych na ovládací kontakt relé přivedl napětí, když z jednotky půjde 0 ?
 Jinak bych to musel oddělit diodou.

 

3) Lze PTC přetížit altík ? Nemá ten ještě jiné ochrany?
 Říkal jsem si, že by odběr snad vykryl akumulátor. Ale altík dává cca 14,4V a aku je níž, tak proud poteče skutečně z altíku.

 

Mno, pokud bych spínal jen 2 články PTC (2/3 výkonu) tak je to cca 24A, tedy 350W, to altík utáhne.
Má někdo tušení, jaký je příkon vyhřívání zadního okna?

Díky

 

Pro uživatele Nikac:

Celá tato úprava není dobrý nápad. Jednotka ovládá PTC na základě několika faktorů, viz předchozí příspěvky. Obejít jednotku a spínat PTC nezávisle na těchto faktorech je nebo může být problém. Takže se ti třeba může stát, že PTC ručně sepneš a pak na to zapomeneš a vypneš třeba ventilátor atd. Vzhledem k tomu, že je vše uložené v plastu, můžeš se jen dohadovat, co to může udělat.

 

Ano, to chápu, i podobná rizika řešení.

Plánuji podmínku běhu ventilátoru zahrnout - napětí ovládání z něj může být vyvedeno. S takovou ochranou jsem počítal a je jednoduché ji realizovat.

Ale chtěl bych se vyhnout složitějším řešením, např. naprogramovat PIC, který by hlídal více parametrů. Třeba i snímal proud z altíku. 

Tedy přijatelně realizovatelný kompromis :)

Díky

 

Je tu ještě jedna možnost, jak zajistit start PTC při vyšší teplotě. Upravit čidlo, které snímá teplotu vzduchu. Jenom nevím, které to je, kde je umístěno. A dále, zda měřená teplota vzduchu je použita jen pro vytápění nebo i pro jiné regulace. Pokud by bylo jen pro topení, a snímač je termistor, pak lze pracovní bod posunout paralelním nebo sériovým odporem na něm.

Nevíte, odkud je údaj teploty okolního prostředí brán?

 

Díky

Snad by to mohl být tento:  1K0907543G' - snimac teploty

ale v etce je jen u některých sad topení. Nevím, kterou mám.

A ještě spíš 8Z0820535 - cidlo venkovni teploty, montované na příčce předního nárazníku. Poradí někdo?

Dík

  • 3 týdny později...

Zdravím pánové, není tu někdo z Prahy nebo Praha-východ, kdo by uměl PCT opravit? Mám ten starší typ1K0963325E. Diky

Upraveno od tiappaleinen
Překlep

tiappaleinene pošli ho Inoxovi , opraví tě ho můžu doporučit.

S Inoxem už to řeším. Díky oběma.

  • 3 měsíce později...

Tak se mi taky podařilo PTC-Element 1K0 963 235 E s chybou defective nakonec opravit svépomocí :-) Díky všem moc za užitečné rady ;-)
Kdyby někdo potřeboval poradit nebo opravit (zabývám se elektronikou, což mi při této opravě docela pomohlo) tak kdyžtak jsx86@seznam.cz, nějak se domluvíme ;-) Už zbývá jen vymyslet co udělám s ušetřenými 15 000,- za nový PTC element :-)

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0963235e-elektricke-topeni-oe-23594.html
Tomu se říká česká zlodějina..škoda mluvit ;-)
 

Nebo ho za 1000 Kc muzes koupit na vrakovisti, jako jsem to udelal ja. Uz nekolik let mi bez problemu slouzi. ;) Ale nejprve bych ho zkusil opravit, proc to nevyzkouset.

proč zlodějna a ještě k tomu "česká"?

Vlastně už evropská :-) Já chápu že koncern je hladový po zisku, ale prodávat odpory za 15K mi příjde spíš vykořisťováním svých oveček O:-)
Za 15K si tam můžu nacpat klidně hi-end grafiku z počítače a ještě při tom na ní těžit bitcoiny :D
Co je trestuhodné je návrh samotného PTC členu, kdy řídící elektronika je montována přímo na topidle.
Ideální si takové přídavné topení za tu cenu vzít rovnou na splátky, nejlépa na dva roky. Za tu dobu se DPS dostatečnš zapeče na to, aby jste si po záruce mohli kupovat další ;-)
Připomíná mi to situaci nejmenovaného výrobce ledniček, který svou zvýšenou cenu obhajoval výradně delší životností zařízení..co se ale nestalo po skončení záruky si asi každý v dnešní době umí představit :-)

Taky je problém s ROHS. Cín bez olova a montážní plocha některých dílců není dostatečně odolná těm proudům, co tam tečou. Zbytečně komplikovaná konstrukce, u které je sice pěkné, že integrovaná ŘJ tělesa ovládá 3 stupni pomocí PWM, ale na co? Jen to ohřívá vzduch a řešení "silové" přes 2ks relé byl vlastně krok zpět, ale ve spolehlivosti krok dopředu. Bohužel, cenovka 15K je vyšroubovaná tím, jak se to kazí, ne složistostí. Podívej se na páčky z Golfa 2002 a Peugeota 307 z téže roku- zatímco u Peugeota se to furt s.re, tak u Golfa to drží doživotně, rozdíl 3500Kč. Poptávka a nabídka,

Ahojte, mám dotaz. Vyndaval jste někdo v OII PTC? Nějak nevím co všechno se vyndavá. Jednotka je to plastové vpravo od toho plechového (co to je? To je výměník tepla?) Nejde mi to vytáhnout. Co mám povolit dalšího, abych to mohl vytáhnout ven? Mám sundaný plastový kryt, vypojené silové kabely i konektor. Horní servo mi asi nefunguje, zkoušel jsem přepínat na klimatroniku a nic nedělalo (měla by to být klapka ofuku nohou ne?) Jeho táhlo mi zakrývá jeden šroub, takže budu muset vyndat asi i to servo, ale taky netuším jak...e94d07ce4b00e1638856793ab45abb5c.jpg&key=62814f1aed2bf67eac76cb028ec0eaccdd00aae6c224735e1eeaf3d09188ac87afc5fdf34513a5bf9f4b2a3dc894de74.jpg&key=a53a9ae06131e7c66adb400697ecfc0cf5901c122b77482e8960515e7a847f4e

 

 

Tak to byl právě ten šroubek, co zakrývalo táhlo od serva. Už mám PTC venku.

V 25. května 2018 na 19:14, Stringo napsal:

od toho plechového (co to je? To je výměník tepla?) 

Jo, a máš na něm OE označení.

  • 3 týdny později...

Chci poděkovat uživateli inox za opravu PTC. Vůbec nechápu, jak jsi to mohl zvládnou tak rychle. Já to v pondělí poslal a ve čtvrtek jsem to měl zpět doma [emoji106]

  • 3 měsíce později...

Zdravím, nově jsem přesedlal do octavie 2 1.9 tdi 2008. Má dvou zonovou klimu a kupovaná v ČR. Takže by ptc měla automaticky mít že? Jde to nějak zjistit bez vagu? Mám jen základní diagnostiku caristu :) z cebie jsem to nezjistil, dle štítku v kufru taky nic, ale nechce se mě věřit, že to tam není. Poznam to třeba podle pojistek? Jsem tady hledal ve vláknu, že tam je nějaká 100A pojistka. 

podle pojistek v motorovém prostoru se to poznat dá, stáhni si schéma, tam jsou popsané

Je to tahle pojistkaffc4edfc80fd32042098ef003fbd68cb.jpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.