Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

prinses si svuj olej ne, auto mas stejne po zaruce i po kulanci...

 

Se zárukou máš určitě pravdu. Ale možná se budeš divit s tou kulancí. Někde jsem tu na fóru psal o výměně rozvodového řetězu s napínací klapkou. Bylo to ve 130 000km(řetěz byl již měněn někdy zezačátku nevím v kolika kilometrech ale myslím okolo 47000km) takže nejdříve Škoda nechtěla zaplatit nic. Po tom, co jsme se servisním technikem sesmolili E-mail o tom jakou sadu mi tam asi namontovali když už zase začala zlobit a že auto má bezchybnou servisní historii, tak Škoda svlolila k tomu že zacálovala 100% cena na faktuře 7800,-

 

Nicméně ten olej tak nebo tak na kulanci vliv zřejmě mít nebude...

Upraveno od Pro_man

Tak včera mi auto začalo hlásit: poruchu ESP, Chyba systému kontroly tlaku v penumatikách. Vždy když jsem vypnul motor a po nějaké době (třeba i na přejezdu motor vypnut cca 1min) jsem zase někam jel chyba zmizela ale zase se po nějaké době v nepravidelných intervalech zase objevila. Dokonce mi vyskočila i chyba kontroly výfukových plynů. Tak jsem to zavezl do servisu. Tipněte si čím to bylo....

 

Pokud by to někoho hned napadlo klobouk dolů....

 

 

Byla to zasraná škrtící klapka olejem a s ním nachytaným bordelem. Cena opravy 1279,-

 

V ceně je sprej nějaký na čištění či co rozebrat složit vymazat chyby projet a umytí auta byla asi pozornost servisu.

 

Takže tím jsme asi u mého vozu narazili na jádro pudla. Olej mizí přes Turbo...

 

Co vy na to?

Nebo přes odvětrání. Druhé auto mám atmosfericou 1.6MPI a klapku čistím každý rok. Lítá to do ní odvětráním a na TSI nevymysleli nic co by to vyřešilo. Odvěrání je vedené blokem motoru klikatým kanálem, ale to nasávání olejové mlhy nezabrání.

 

Čištění klapky je běžný servisní zákrok a už od zavedení MPI je jeho občasné provedení nutné. Dá se to pohodlně udělat doma, netřeba investovat takové sumy.

  • 6 měsíců později...

jenom v krátkosti se zeptám, co vše může způsobit velkou spotřebu oleje u motoru 1.2TSI 63kW ?

díky

Tohle má odpověď od kamaráda co dělal na vývoji ve ŠA

 

Dlouhodobé zkušenosti s tímto motorem jsou takové, že tvoje spotřeba oleje na servisní interval je docela běžná, řekl bych že ještě dobrá. Může tam být několik příčin, pístní kroužky, gufera na ventilech, nebo vadný odlučovač oleje. Tohle zařízení filtruje částice oleje z plynů, které profouknou ze spalovacího prostoru při kompresi přes pístní kroužky dolů do klikové skříně a navážou na sebe olej. Tyhle plyny se pak přivádí zpátky do sání, aby nešly do ovzduší. Po 112tis km už za sebou nejspíš něco bude mít, ale každopádně bych řekl že taková spotřeba oleje bude kombinace více věcí. Hodně taky záleží jak s autem jezdíš, jestli krátké trasy, časté studené starty, jestli ho necháš zahřát atd. Na tohle jsou TSIčka extrémně citlivé. Kluci ze servisních služeb tam nedávno měli 1.8TSI, která žrala 0,5l oleje na 1000km! A to už je docela šílená spotřeba, když si vemu že moje 17let staré bmw nesežere na 15tis ani deci. Bohužel ani tohle by ti jako reklamaci neuznali, protože je to papírově pořád v normě. Spotřeba oleje se vždycky ustálí na nějaké hodnotě, ale jestli jsou tvé 2 litry konečná suma, to ti bohužel nemůžu říct.

jak nekdo muze srovnavat spotrebu na 17 let starem BMW a na 3roky starem Tsi fakt nechapu...

Ak nechcete mať vysokú spotrebu oleja, tak tam žiaden nedávajte. Žiaden olej, žiadna spotreba. :D

 

Teraz vážne. Pred tým ako pobežíte do servisu s vysokou spotrebou oleja, skúste zmeniť jeho značku, prípadne viskozitu. Spotreba určite z jedného dňa na druhý neklesne na nulu, ale zmena oleja často výrazne pomôže. Jednoducho niektoré oleje/motory/majitelia k sebe nepasujú. :-)

Ak nechcete mať vysokú spotrebu oleja, tak tam žiaden nedávajte. Žiaden olej, žiadna spotreba. :D

 

 

... a po krátkom čase už nebude mínať ani benzín :kol-47:

jak nekdo muze srovnavat spotrebu na 17 let starem BMW a na 3roky starem Tsi fakt nechapu...

 

Asi jsi to nepochopil. Kamarád jen konstatoval že jemu 15 let starý motor nežere nic a dnešní nové motory jsou k tomuto jevu náchylnější....

Asi jsi to nepochopil. Kamarád jen konstatoval že jemu 15 let starý motor nežere nic a dnešní nové motory jsou k tomuto jevu náchylnější....

Já teda nevím, ale motory žraly olej vždy a možná kdysi více - a to i přes to, jaké oleje byly používané.

Určitě můžete mít i tyhle zkušenosti... já je mám takové že ani Fáčko, ani Š120 ani Filcka mi olej nežraly... Za to v té době nový Megane 2007 1.5dci ho žral pak Octávka TDI PD taky od novoty ta nežrala nic ani ve 250tis Fabia HTP ho ani ve 205Tis nežere a moje TSIčko ho žere... už přesně nevím odkdy ale žere no... Prostě některé motory žerou některé ne.... :-(

Šádyny obecně olej žraly - ty nejlepší sblafly maximálně 0,5litru mezi výměnama (10 000km), ty horší litr - a ty nejhorší klidně i 1litr na 100km. Důvodem je úplná absence těsnění kolem dříků ventilů, takže co kus, to jiná spotřeba oleje = hodně záleželo na kvalitě materiálu vodítek a pístních kroužků.

Favority po těchto zkušenostech se svýma Guferama na ventilech (a filcky jakbysmet) byly jak zjevení - mezi výměnama motor v pořádku nevzal "ani kapku" - neboli úbytek nebyl na měrce zjistitelnej.

Stejný zkušenosti mají i majitelé motorů 1,4MPI (OHV) ve fábulích, podobný hodnoty "spotřeby" oleje mají 1,2HTP i oba (1,4 i 1,6) "šestnáctiventily" - a najednou se v nabídce objevily "piditurba", který zase stejně jako starý šádyny žerou olejovou náplň v množství větším, než zanedbatelným. 

 

Celou dobu přitom výrobce tvrdí, že spotřeba oleje až 0,5-0,8 litru na 1000km je normální a v pořádku... Když teda fáčka a feliny olej nežraly, proč ho v nemalý míře žerou ty nejnovější výplody motorářů? Přece to nemůže bejt jen vinou úkapu "přes turbo"!?!?!

dovolím si nesouhlasit.

 

Motory 1.6 v Octaviích jsou pověstné žraním oleje, to samé 1.4 16V 74kW, ten byl asi nejhorší.

 

Znám i hodně 1.4 16V 55kW co žerou olej.

 

Jenom se to moc dramatizuje, ano to číslo u TSI může být krapet vyšší, ale určitě nic dramatického. Ví někdo to číslo ? jak moc se to zhoršilo ?

Měl jsem Felicii 1.3 50kw a brala si cca 0,5L na 1000km. Takže s tou malou až zanedbatelnou spotřebou to také není až tak žhavé!!

dovolím si nesouhlasit.

 

Motory 1.6 v Octaviích jsou pověstné žraním oleje, to samé 1.4 16V 74kW, ten byl asi nejhorší.

 

Znám i hodně 1.4 16V 55kW co žerou olej.

 

Jenom se to moc dramatizuje, ano to číslo u TSI může být krapet vyšší, ale určitě nic dramatického. Ví někdo to číslo ? jak moc se to zhoršilo ?

Šestnáctiventily žerou olej přes vyhřátý stírací kroužky, pokud se překroužkujou, spadne mlsnost na nulu "jako za nova". Na vině je materiál, ze kterýho byly stíráky vyrobený.

ještě proč jsem se ptal co způsobuje žraní oleje u TSI motoru. Přítelkyně se mě zeptala co to může způsobovat, že jejich rodičům začíná žrát olej, tak jí říkám co tak jsem věděl + že i 0.5l na 1000km je "normální"

no přišla domu a to jsem nevěděl jak moc blbý to je. Tak prý před 14 dny její máme zasvítilo hladový oko na olej, tak její otec olej dolil. No a v neděli jsem panimámu někam vezl a přišla řeč na jejich motor a že tomu chrastí řetěz i při normální jízdě, tak říkám že to je v prdeli, že to je jenom otázka času a ona že se pantáta k tomu chová pasivně a nechápe proč to nedá do servisu. No ale ona nebyla pasivní a zajela včera do servisu, že jestli se jí můžou kouknout na to chrastění a on jestli tam je olej a ona že jo, že ho před 14 dny dolejvali. No mechanik vyndal měrku a olej jenom olizoval špičku měrky, takže to za 14 dní sežralo asi 0.3 litru oleje a jestli najeli 50 - 100km, tak to bude moc. 

No, co tam může být tak v prdeli ?

No, chcel by som vidieť to dolievanie. To, že koľko tam bolo pred tým, a koľko sa dolialo.
Každopádne na tom motore niečo nebude v poriadku ak vôbec riešia spotrebu oleja. Ja za celý interval nemusím ani dolievať. Ale je pravdou, že u mňa je interval max. 10 tisíc km a 1 dcl ktorý mi ostáva po výmene niekedy v polovici intervalu aj tak dolejem. :-)

ještě proč jsem se ptal co způsobuje žraní oleje u TSI motoru. Přítelkyně se mě zeptala co to může způsobovat, že jejich rodičům začíná žrát olej, tak jí říkám co tak jsem věděl + že i 0.5l na 1000km je "normální"

no přišla domu a to jsem nevěděl jak moc blbý to je. Tak prý před 14 dny její máme zasvítilo hladový oko na olej, tak její otec olej dolil. No a v neděli jsem panimámu někam vezl a přišla řeč na jejich motor a že tomu chrastí řetěz i při normální jízdě, tak říkám že to je v prdeli, že to je jenom otázka času a ona že se pantáta k tomu chová pasivně a nechápe proč to nedá do servisu. No ale ona nebyla pasivní a zajela včera do servisu, že jestli se jí můžou kouknout na to chrastění a on jestli tam je olej a ona že jo, že ho před 14 dny dolejvali. No mechanik vyndal měrku a olej jenom olizoval špičku měrky, takže to za 14 dní sežralo asi 0.3 litru oleje a jestli najeli 50 - 100km, tak to bude moc. 

No, co tam může být tak v prdeli ?

Rozhodně doporučit zajet do servisu na váhovou zkoušku a pokud je auto v záruce tak nečekat ani den...

  • 1 měsíc později...

včera jsem poprvé otevřel návod k obsluze a tam píšou, že olej se má u všech motorů (kromě 1.2/44kw) kontrolovat vždy když je teplý...já doposud teda kontrolovat vždy před jízdou. Tomu nerozumím proč tomu tak je. Tzn. že hladina oleje na měrce mohla ve skutečnosti pak být úplně jinde.

To se divim, protoze pri studenen motoru je vetsi sance ze olej stihl odevsady stect do vany... Ale mozna maji nejaky duvod...

to je divný, já když četl návod na 1.2TSI, tak tam myslím bylo při studeném motoru...

v návodu na FII 5/2012 je na str.141 uvedeno:

Zjištění hladiny oleje

› Zajistěte, aby vozidlo stálo na vodorovné ploše a aby byl motor zahřátý na provozní
teplotu.
› Vypněte motor.
› Otevřete víko motorového prostoru.
› Vyčkejte několik minut, až olej steče do olejové vany, a vytáhněte měrku oleje.
› Otřete měrku čistým hadříkem a opět ji zasuňte na doraz do kontrolního otvoru.
› Potom měrku znovu vytáhněte a odečtěte hladinu oleje.

 

nevšiml jsem si speciálního postupu pro motor 1.2 44 kW

Upraveno od LeCarter

kecám, opravdu tam je poznámka o jiném postupu měření hladiny oleje pro tu 1.2 44 kW a to jak říkal Dandisan za studena

  • 7 měsíců později...

Zaujímavý článok k téme http://www.autoforum.cz/technika/motory-tsi-od-vw-trapi-spotreba-oleje-pojistovna-uz-je-nepojisti/. Osobné mám Spaceback 1.2 63kw, 12/2014 a prvý krát som menil olej pri 5000km(žiadna strata oleja). Momentálne mám najazdených 7500 a rovnako bez straty oleja. Olej používam 5w30 original od škody(3.9l) a olej je presne medzi ryskami, rovnako tak bol aj pri preberaní vozidla. Rozmýšľal som po prečítaní diskusie  a napadlo ma či nemôže byť problémom nadmernej spotreby aj fakt, že veľa ľudí tam dostane reálne viac ako 3.9 l oleja. Predtým som mal Bmw e36 a tam išlo 4.1 litra oleja s tým, že olej bol úplne po maximum teda výrobca resp. mazacie plány uvádzali max. objem oleja ktorý tam môže ísť. Jazdím zväčša trasy 13 km do práce a olej síce smrdí trochu po benzíne ale zlepší sa to keď spravím raz za týždeň aspoň 50 km ustálenej jazdy niekde po diaľnici resp. okreskách.

Upraveno od marosh2420

Mám najeto 35000,leju vždy 4 l,měním po 10000 5w40,spotřeba oleje je nepozorovatelná.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.