Jump to content
Pawouk

1.2 TSI - teplota oleje, spotřeba oleje

Recommended Posts

Třeba v DP brno je příkaz,že nesmí zastavit motor na točně tuším do deseti minut u tych iveco motorů a ty mají taky vodou chlazený turba. Jo to se zeptej a jestli má převodovku VOITH tak jestli garážmistr používá žalující program :palec2:

Tak motory Iveco nemají hned chcípat,ale deset minut snad není nařízeno čekat. Voith je údajně u těch nových SORek a tam nějaká takový prográmek prý je. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak s FII TSI 63 kW najeto přes 4500 km (v čistě městském provozu) a hladina oleje se drží jak jsem psal v prvním příspěvku. Jinak spotřeba benzínu za poslední měsíc podle PP 7.5 a podle tankování 7.6 l (najeto necelých 2000 km při průměrné rychlosti 34 km/h). Je to nejspíš tím,že se motor zajíždí (i když pocitově to nijak není znát),protože zpočátku byla spotřeba něco málo přes 8 litrů.

Ja ti to nechci kazit, ale ta spotreba je teda kruta, asi mas hodne tezkou nohu??? ... protoze ja jezdim stylem, chvili normalne, chvili agresivneji (hlavne taky s ohledem na to, jak se v te Praze da pohybovat), zde jsou moje udaje po 2300km (1,2TSI, 63kW) - podotykam pouze s jednou osobu na palube, tedy se mnou a lehkym bordelem v kufru :) a za udaje rucim s toleranci 0,3 l/100km))

nocni praha 5,2 l/100km

denni praha 6 l/100km

dalnice 7,2 l/100km (udrzovani rychlosti 130-140 bez prudkych zrychlovani) - tady jako bohuzel si ten motoro zaslouzi jeste 6 kvalt, a spotreba by i na dalnici byla podle me 5

okresky 4,8-5,2 l/100km (se standarni nohou a sem tam predjedu)

Jestli Skodovka nekeca, tak bych se mohl za chivlku dostat na jejich hodnoty ...

a na olej schvalne taky mrknu, to by me zajimalo, jak bude zrat :)

Obcas si ale rikam, podle ceho ten pocitac pozna, kdy mi ma poradit, abych preradil an vyssi rychlost, protoze to vam takhle jedu do kopce na 4ku, slysim jak si i zapne turbo, ani ne 2 000 otacek a PC rika, zarad 5ku :) ... obcas si rikam, ze me primo svadi k podtaceni ... ale zase ho chapu, chce mi usetrit benzin :)

Edited by ajkpark

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajkparku, až budeš mít denně 20 startů, popojíždět jednou 1km, pak 2km, potom 800m, apod., 5 km v celku najedeš jednou za den, tak uvidíš, co to bude žrát. Např. teď v zimě, když je pod nulou, za celý den nevyleze teplota motoru ani na 80 st. ,takže jezdíme s nedostatečně ohřátým motorem. Navíc jsem tady už někde psal, že spotřeba klesla před příchodem mrazů na 7l, pak tedy ovšem stoupla na cca 8l. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pravdou je, ze ja dycky naten jeden start najedu aspon 15km ... :)

btw, nebylo lepsi na tyhle popojizdecky poridit diesel? .)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, no mně to neříkej. ;) Co dostanu, s tím jezdím, auto koupila firma. Já si myslím, že HTP by stačilo, ropák by se při tomto stylu ježdění v zimě už asi vůbec neohřál... :feve:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím kam bych tohle přidal..

V Auto Tipu vyšel srovnávací test spotřeby při 180 km/h diesel vs. benzín a "vyhrál" Roomster 1,2 TSI se spotřebou 18,9 lit !!

post-33271-0-36337500-1299228741_thumb.j

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě by zajímalo, kolik by si teda ve 180km/h "sosla" moje "čtrnáctka", když 170 jede asi za 10,5-11litrů. Výš mi ji omezovač nepustí... Ale myslím že by to víc jak 12-13l nebylo... Těch 18 a něco u TSIčka je tedy brutál...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem tam zapoměl napsat,že to zkoušeli na dálnici a při dosažení 130 km/h vynulovali počítač,pak to rozjeli na těch 180 a udržovali na vzdálenosti cca 28 km konstatní rychlost-trasa většinou po rovině.

No já mám 1,6 tak nevím kolik by papala,ale asi to bude taky pěknej kotel...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsem četl. Faktem je, že Roomster tam byl spolu s Sharanem největší krabice. Kromě této rychlosti všechny vozy testovaly na běžném okruhu, a tam Roomster s TSI vyšel jako druhý nejlepší benzíňák :palec2: .

Edited by jarek95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jj test byl prováděn v Německu. Běžný okruh se skládal z okresek, města i dálnice - v tom článku byly podmínky testování popsány.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pravda,že ten test zas nemá takovou váhu,páč i v tom Německu většina jezdí těch doporučených 130 km/h. Asi šetří...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem byl se služebáčkem TSI v servisu na doplnění oleje, bylo ho tam těsně pod spodní rysku. Technik vzal litrovku Castrolu, doléval a kontroloval hladinu a zase doléval, až tam nalil celou pikslu :feve: . Teprve potom ho tam bylo k horní rysce. Najeto 19 800 km v městském provozu, takže ani ne 5000 km od výměny oleje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslím že většina oleje odteče přes turbo do sání když jsem viděl svoje sání po 10tis při výměně turba tak jsem se nestíhal divit :)

Edited by KoNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, ty ale víš jistě, že přes to tvoje turbo valil olej. Mně při výměně turba nikdo nebyl schopen povědět co mu bylo, jen že je v háji... Ale teď jsem si vzpomněl, že jsem na foru dával fotku (ZDE ), kde je z vnější strany zaolejovaná škrtící klapka, to by tomu mohlo odpovídat. Že turbo házelo olej a ten prosáknul přes spoj až ven. No snad proboha nebude turbo znovu v háji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no pokud by nedávalo ten správný tlak by jsi poznal ale jestli přes něj sere olej to nepoznají ani snímače jedině shodit plastovou trubku mezi turbem a sáním a kouknout jak moc je tam oleje

PS: ale já bych v servise reklamoval unikající olej z klapky post-23-1156182784.gif

Edited by KoNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ten olej může dělat prasečinu i na turbu, přesněji řečeno na povrchu lopatek - přece jen, rotor má NĚJAKÝ točky a i když je ten olej rozstříknutý do prachových kapének, musejí jejich nárazy s materiálem lopatek vyvádět psí kusy. Pro obeznámenější napíšu jen slova NEVYVÁŽENOST a KAVITACE, případně POVRCHOVÁ EROZE - vůbec bych se nedivil, kdyby tohle dělalo turbu k 1,2TSI větší problémy, než jaké si soudruzi konstruktéři byli ochotní připustit. Přece jen, ty rychlosti minimálně na hranách lopatek jsou hodně vysoko - a rázové vlny spolu s čímkoliv mechanickým dohromady... Běžný prach ze vzduchu sežere vstupní sací filtr, tenhle "olejový prach" ale vzniká až za ním přímo v útrobách turba... Chtělo by to mikrofotograficky vyšetřit povrch nových lopatek - a lopatek těch vyřazených turbokompresorů po 10-15 tisících km, které měnili Pawoukovi, KoNGovi a dalším... Obávám se, že bychom nic hezkého nezjistili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim tak jsem sledoval teplotu oleje a ve meste se pohybuji kolem 80 max zalezi na pocasi a mimo mesto se dostamu max i na 99 a ohledne toho meraku co tam je na pristrojovce tak ten ukazuje na vylys prdel ukazuje 90 a pritom digital ukazuje 50 stupnu maj v tom trosku bordel a jeste jsem zapomel zminit ze mam 1.2 tsi fabia II combi vyroba 6mesic roku 2010

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten měřak ale ukazuje teploty vody a olej jen na maxidotu

aha tak vidis hned jsem o neco chytrejsi jsem jen laik takze sorry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malej dotaz kolik se vejde oleje do 1.2 tsi skoda fabia combi.

Já jsem si ho už vyměňoval.

Objem oleje s naplněnym filtrem dle manuálu 3,6l ale to máš přesně půlku na měrce mezi min a max, na max potřebuješ 3,8l

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem byl se služebáčkem TSI v servisu na doplnění oleje,bylo ho tam těsně pod spodní rysku. Technik vzal litrovku Castrolu,doléval a kontroloval hladinu a zase doléval,až tam nalil celou pikslu :feve: . Teprve potom ho tam bylo k horní rysce. Najeto 19 800 km v městském provozu,takže ani ne 5000 km od výměny oleje.

Dnešní kontrola stavu motorového oleje: přesně na půlce mezi min a max,najeto 21 600. Toto množství zmizelo za 1800 km městského provozu. :feve:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Sicco
      Zdravím,
       
      chtěl bych se zeptat jestli by někdo neporadil. Diag hlásí špatné čidlo Teploty paliva, koupil jsem nové, ale v nabídce at se dívám kdekoliv jsou jen 2pin zatímco já mám 4 pin, mohu použít vzhledově totožné čidlo na chladící kapalinu které je 4pin? Tohle trochu nechápu jak se může stát?
       
      Další problém mám s telotou na budíkách, která je stále 0, test akčních členů proběhne vpořádku, ručka se pohybuje nakonec a zpět, takže předpokládám špatné Teplotní čidlo. Ale nemohu ho v motoru najít, na spodní tlusté hadici do chladiče je nějaké čidlo, je také 4pin, ale má modrou barvu a stříbrnou plochou hlavu - podle katalogu by to měl být Termospínač ventilátoru. Ale kde je pak tedy čidlo chladící kapaliny?
       
      Díky!
    • By cestmir001
      zdravim snazil jsem se hledat na netu ale nikde nemuzu najit  nic kde by mi neco prozradilo kde je druhej senzor teploty   polsedni dobou mi lita teplota 75-90  vymenil jsem senzor kterej sem nasel u chladice na prave strane  ale  furt nic  mate nekdo obrazek nebo  navod kde ho najit ?
    • By Romeceks
      Když jedu od 0 do 150 km/h  je jedno jestli na to šlapu nebo jedu úsporně tak teplota chladící kapaliny je pořad na 90°C.
      Jakmile jedu nad 180 km/h chladící kapalina mi klesne na 60°C  a to vše při venkovní teplotě 3°C (termostat, chlad.kapalinu, vodní pumpu jsou nový vyměněný a rozvody dělaný asi měsíc zpět) a když jedu zase min jak 150 třeba 120 nebo 90 tak se chlad kapalina vrátí zase na 90 °C.
      Plus přitom všem mi skoro vůbec netopí, i když je zahřátej na 90°C tak nezatopí, pouze lehký závan tepla... A od tech 150 km/h do 220 km/h fouká studený vzduch tak že mi jsem v autě musel sedět v bundě a byla mi zima na ruce a na nohy...
       
      Předem děkuji za rady je to opravdu záhada....
    • By solarisurbino18
      Mate někdo pro tohle rozumný vysvětlení a nápad  jak to opravit  ?
       
      Jen podotýkám ze veškerý čidla spojeny s chadící soustavou jsou vyměněny včetně termostatu a řídící jednotky pro spínání sahary s klimatizací.  Totonse dějei když všechny tyhle prvky odpojim. A další věcí je pokud jedu a je motor ve v otáčkách fouká i teplý vzduch, jak nechám ale běžet na volnoběh jde okamžitě studený.
       
      Dekuji za jakoukoliv radu a nápad.  ja se stim nikdy nesetkal.
       
       
       
    • By ddddawe
      Zdravím, 
       
      Mám problém s budíky v Roomsteru 2007 1.9tdi, verze s maxidotem a analogovými ukazately které nefungují, ani při testu akčních členů se nepohnou. 
       
      Dokázal by mi někdo poradit zda půjdou opravit nebo raději rovnou shánět nové?
       
      popřípadě zabývá se tady tím někdo? Hledal jsem ale nenašel. 
       
      Děkuji za postřehy.
       
       

×
×
  • Create New...