Jump to content
Pawouk

1.2 TSI - teplota oleje, spotřeba oleje

Recommended Posts

Tak dnes do motoru zahučel litr oleje. Při té příležitosti se konečně servis rozhýbal a vypadá to, že snad vymění rozvody. Po dolití oleje jsem to před technikem nastartoval a jako obvykle ticho. Technik zabouchnul kapotu a už byl na odchodu a najednou to začalo chrastit. A že to teda slyší a podívají se na to. Zítra jim to tam dávám. Perlička nakonec: při zadávání zakázky (doplnění oleje) jim tam vyskočila ta akce s montáží distanční podložky, a prý že nám to tam namontují. K tomu jsem podotknul, že ji tam už přes měsíc máme, sice jen 1mm tlustou, ale je tam. Tak se prý na to také podívají. :kol-31:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

mám najeto 68tis km r.v. 11/2010. Zatím ještě v záruce. Reklamoval jsem zvýšenou spotřebu oleje (1l/6000 km) v manuálu jsem se dočetl že Škoda Auto vyreklamuje spotřebu která přesáhne 1L na 1500km. V servise sice byli ochotní mi auto prohlédnout na únik oleje a provedli zkoušku spotřeby oleje. Za 1000km sežrala cca 2dl oleje. takže na reklamaci to není. Servis sice připustil že je to u benzínových motorů neobvyklé, ale nedá se prý nic dělat. Chci se zeptat zda nemáte nějaký tip na řešení. Popř. jestli mám holt smůlu...Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím ale asi tam bude problém. Mě na 15tis km skoro ani kapka. Najeto 33tis a nestalo se, že bych něco dolil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podozrenie,ze oleja trochu ubuda ale 'nahradza' ho benzin v oleji. Kedze zapach oleja je velmi vyrazny (asi benzin!?) a stava sa mi,ze hladina oleja stupa a potom zas klesa (stav oleja merany vzdy na rovnakom mieste,vzdy ked je motor studeny).

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 4. 4. 2012 na 9:24, Pro_man napsal:

Ahoj,

mám najeto 68tis km r.v. 11/2010. Zatím ještě v záruce. Reklamoval jsem zvýšenou spotřebu oleje (1l/6000 km) v manuálu jsem se dočetl že Škoda Auto vyreklamuje spotřebu která přesáhne 1L na 1500km. V servise sice byli ochotní mi auto prohlédnout na únik oleje a provedli zkoušku spotřeby oleje. Za 1000km sežrala cca 2dl oleje. takže na reklamaci to není. Servis sice připustil že je to u benzínových motorů neobvyklé, ale nedá se prý nic dělat. Chci se zeptat zda nemáte nějaký tip na řešení. Popř. jestli mám holt smůlu...Díky

Zdravím, nemusel jsi zakládat nové téma, jedno už tady na spotřebu oleje je. :kol-28:http://forum.skodaho...spotreba-oleje/

Takto, mám na tomto motoru najeto 40 200 km (vše jen ve městě). První dolití oleje bylo ve 12 000 km. Od té doby to sežere zhruba 2.7 - 3 litry na 15 000 km (výměnný interval oleje). Auto je teď v servisu, sice kvůli něčemu jinému, ale na tuto věc jsem se ptal servisního technika. Podle něj to běžné není ,ale ač je ještě auto v záruce, jediná věc co jsou schopni s tím udělat, je ta váhová zkouška. Počítám ale, že by to vyšlo ve "prospěch" servisu, poněvadž podle Škodovky je ještě normální spotřeba 0.5 l na 1000 km (je to uvedeno i v manuálu). A za druhé, ta zkouška není zadarmo. Náš vedoucí dopravy to neřeší, tak já ji nemohu objednat. Musel bych to cálovat za své. Mimochodem, můžeš uvést kolik stojí?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiež mi olej smrdi po benzine, ale neubuda ho. Kontrolujem ho po jazde, ked je teply. Myslim, že u Tsi sa to tak ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podozrenie,ze oleja trochu ubuda ale 'nahradza' ho benzin v oleji. Kedze zapach oleja je velmi vyrazny (asi benzin!?) a stava sa mi,ze hladina oleja stupa a potom zas klesa (stav oleja merany vzdy na rovnakom mieste,vzdy ked je motor studeny).

Ja som na tom podobne. V zime dlhodobo olej nad ryskou a teraz, keď sa oteplilo, tak je presne v strede. Benzín cítiť.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak,nikdy som nemal olej menej ako v strede a viac ako max.ALE,velmi to kolise a najma smrdi benzin na odmerke.V servise vsak ale ,nic necitili, :kol-32: Asi by to uz bolo moc,ked menili rozvody a tu distancnu podlozku na turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakým způsobem je odizolovaná vysokotlaká pumpa na benzín od vačky,resp prostoru motoru aby benál nemohl při nějakém maléru na pumpě protékat do motoru a nezvyšovat hladinu?...?

U starých škodáren prdla membrána a chcalo to do motoru. Samozřejmě je to srovnání hrušek s jablkama,ale za úvahu to je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pawouk -> Já jsem za tu Váhovou zkoušku neplatil nic. Přišel jsem do servisu. Domluvili termín zkoušky...oni napsali hlášení do ŠA. Když jsem přijel dali mi přečíst a podepsat jakési papíry mj že když ta zkouška dopadne zamítavě tak ji platím já. Vytáhli mi olej, zvážili ho a řekli ať najedu tak jak jsem zvyklý 1000km že už to není tak jako kdysi kdy se najíždělo jen 333km a pak se to dopočítávalo přes koeficienty. Inu najel jsem 990km a předal jim auto ať si dojedou zbytek. Ze servisu mi pak volali za cca hodinu že mám auto hotové a že mi to paplo za 1000km cca 2.2dl oleje. Uznal jsem že dle záručních podmínek teda reklamaci neuznají, ale chtěl jsem vedět jak se toho problému zbavit. Bylo mi vysvětleno že to asi nepůjde. Uvedli příklad, při výrobě dílů se kontroluje tolerance např. do +/- 0,02mm na nějaký díl a já jsem třeba natrefil na díly kdy jeden byl o 0.02 mm menší a druhá o 0.02mmvětší a tak je vůle nejvyšší možná, ale pořád v toleranci. Olej se prostě spálí ve směsi při jízdě....S tím se nedá dělat nic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro_man,dík za zajímavé info. Mám prostě smůlu na servis,mně tam právě technik tvrdil,že se musí najet těch 300 km a vyznělo to dokonce tak,že by to jako najeli oni... No nic,auto není moje,nikdo to nechce řešit,tak budu dolévat olej jako doposud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pawouk-> Jasně to chápu... Psal jsem dokonce do ŠA myslím že jsem byl upřímný nezaujatý a otevřený a dostalo se mi této odpověďi UNI odpovědi :-(

Vážený pane,

k Vašemu e-mailu sdělujeme: spalovací motory, a to bez rozdílu značek, vždy určité

množství maziva během provozu spotřebovávají.

V Návodu k obsluze, kapitola: Kontrola a doplňování, odstavec: Motorový olej

uvádíme, že spotřeba motorového oleje, motorů

vozidel Škoda, může dosáhnout až 0,5l/1000 km. Pokud jeho spotřeba u Vašeho vozidla

dosahuje 0,2l/1000 km, jedná se o normální

spotřebu, tedy o projev, který je spalovacímu motoru vlastní.

Podáváme Vám tuto informaci, s pozdravem,

Mgr. Bohuslav Brojer | PST - Péče o zákazníka

ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic

Dobrý den,

obracím se na Vás s dotazem resp. s prosbou o radu. Reklamoval jsem zvýšenou

spotřebu oleje (1 - 1.2l/6000 km) v manuálu jsem se

dočetl že Škoda Auto vyreklamuje spotřebu která přesáhne 1L na 1500km. V servise

byli ochotní mi auto prohlédnout na únik oleje

a provedli zkoušku spotřeby oleje. Za 1000km sežrala cca 2dl oleje. takže na

reklamaci to není. Servis sice připustil že je to u

benzínových motorů neobvyklé, ale nedá se prý nic dělat. Chci se zeptat zda nemáte

nějaký tip na řešení. Popř. jestli mám holt

smůlu. Vždycky jsem byl s Vašimi vozy spokojený a zatím jsem se Škodovkama podobný

problém neřešil. Přiznám se že jsem ze

spotřeby oleje nešťastný. S autem jsem jinak velice spokojen a byl bych rád kdyby se

nám podařilo situaci vyřešit.

Děkuji za rady..

S pozdravem

Fifejdy.cz s.r.o.

Roman Kušnír - Síťový specialista

Frýdecká 77/86, 739 32 Vratimov

IČO: 27776956 DIČ: CZ27776956

Share this post


Link to post
Share on other sites

No asi jsme na tom lépe, než kolegové výše, kterým se dostává benzín do oleje. :kol-32:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tys na to kapl :kol-32: žere nám to olej všem , a pokud se zda že ne tak do toho teče ještě benzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím. Tak ohledně toho benzínu v oleji, servisák říkal, krátké trasy, studený motor stírácí kroužky mají před zahřátím oleje vetší vůli tak dochází k prolínáni par, zcela normální projev prý neškodný. Benzínu se tam dostane prý jen malé množství pro motor neškodné. Tak nevím nevím no uvidíme.

Dnes som len tak zo zaujímavosti skontroloval stav oleja a pozerám, že na ryske je opäť vyššie ako naposledy a pekne to voňalo po benzíne. Kedže je to viditeľný rozdiel a je ho raz menej, raz viac, tak neviem.. :kol-32: Najazdených 16t km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne moj problem. Raz viac raz menej ale viac-menej stale smrad po benzine. Vonal som dnes moj stary olej z minuleho auta ale ten smrdel uplne inak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj mne ako keby nemyzol ale pachne po benzine. Schvalne som pozrel vzuchovy filter a bol trocha zamasteny, tak ho idem vymenit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam najeto 20tkm 1.2 TSI 77kW.

První servisni prohlidka ve 19499km olej byl furt na maximum a to jsem cely skoro 20tkm nic nedolejval. Akorat ten olej už byl nic moc v německu v Audině mi řekli že by ho vymenily nejpozdej ve 20-21tkm že by přej asi 30tkm nevydržel.

Jinak jsem spokojen, ve středu mě čeka vyměna rozvodoveho řetezu tak jsem zvedav rachta to už extremě :kol-32::kol-19:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak som si dnes sam vymenil olej po 15 000 km. Pred rokom som ho tam nalial 3,6 litra a teraz po roku vytieklo temer 4 litre a brutalne pachol po benzine, zeby za rok natahal do seba 0,4 litra benzinu? Novy olej Valvoline SynPower 5W-40, 3,6 litra + filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ja najazdené cca 40 000 km a žere mi to cca 0,75 litra oleja na 15 000 Km olej začalo žrať po výmene rozvodov tj pri cca 23 000km

spotreba benzínu je dlhodobo 6,0l /100 km za posledných 2000 km len mesto priemer 5,5 l / 100km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Sicco
      Zdravím,
       
      chtěl bych se zeptat jestli by někdo neporadil. Diag hlásí špatné čidlo Teploty paliva, koupil jsem nové, ale v nabídce at se dívám kdekoliv jsou jen 2pin zatímco já mám 4 pin, mohu použít vzhledově totožné čidlo na chladící kapalinu které je 4pin? Tohle trochu nechápu jak se může stát?
       
      Další problém mám s telotou na budíkách, která je stále 0, test akčních členů proběhne vpořádku, ručka se pohybuje nakonec a zpět, takže předpokládám špatné Teplotní čidlo. Ale nemohu ho v motoru najít, na spodní tlusté hadici do chladiče je nějaké čidlo, je také 4pin, ale má modrou barvu a stříbrnou plochou hlavu - podle katalogu by to měl být Termospínač ventilátoru. Ale kde je pak tedy čidlo chladící kapaliny?
       
      Díky!
    • By cestmir001
      zdravim snazil jsem se hledat na netu ale nikde nemuzu najit  nic kde by mi neco prozradilo kde je druhej senzor teploty   polsedni dobou mi lita teplota 75-90  vymenil jsem senzor kterej sem nasel u chladice na prave strane  ale  furt nic  mate nekdo obrazek nebo  navod kde ho najit ?
    • By Romeceks
      Když jedu od 0 do 150 km/h  je jedno jestli na to šlapu nebo jedu úsporně tak teplota chladící kapaliny je pořad na 90°C.
      Jakmile jedu nad 180 km/h chladící kapalina mi klesne na 60°C  a to vše při venkovní teplotě 3°C (termostat, chlad.kapalinu, vodní pumpu jsou nový vyměněný a rozvody dělaný asi měsíc zpět) a když jedu zase min jak 150 třeba 120 nebo 90 tak se chlad kapalina vrátí zase na 90 °C.
      Plus přitom všem mi skoro vůbec netopí, i když je zahřátej na 90°C tak nezatopí, pouze lehký závan tepla... A od tech 150 km/h do 220 km/h fouká studený vzduch tak že mi jsem v autě musel sedět v bundě a byla mi zima na ruce a na nohy...
       
      Předem děkuji za rady je to opravdu záhada....
    • By solarisurbino18
      Mate někdo pro tohle rozumný vysvětlení a nápad  jak to opravit  ?
       
      Jen podotýkám ze veškerý čidla spojeny s chadící soustavou jsou vyměněny včetně termostatu a řídící jednotky pro spínání sahary s klimatizací.  Totonse dějei když všechny tyhle prvky odpojim. A další věcí je pokud jedu a je motor ve v otáčkách fouká i teplý vzduch, jak nechám ale běžet na volnoběh jde okamžitě studený.
       
      Dekuji za jakoukoliv radu a nápad.  ja se stim nikdy nesetkal.
       
       
       
    • By ddddawe
      Zdravím, 
       
      Mám problém s budíky v Roomsteru 2007 1.9tdi, verze s maxidotem a analogovými ukazately které nefungují, ani při testu akčních členů se nepohnou. 
       
      Dokázal by mi někdo poradit zda půjdou opravit nebo raději rovnou shánět nové?
       
      popřípadě zabývá se tady tím někdo? Hledal jsem ale nenašel. 
       
      Děkuji za postřehy.
       
       

×
×
  • Create New...