Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

no hoši, co jsem koukual po webech firem zabývajících se chiptuningem, tak i po čipu má 63 kW verze vždy úměrně menší výkon, než čipnutá 77 kW verze. To by mohlo vo něčem vypovídat.

A kde jsi to viděl? Já totiž všude našel jen grafy chipu 77kW a i ve Sportmotoru mi přimo řekli, že se tím obě verze (63 i 77kW) srovnají na stejný výkon, neboť jde fyzicky o stejné motory.

A kde jsi to viděl? Já totiž všude našel jen grafy chipu 77kW a i ve Sportmotoru mi přimo řekli, že se tím obě verze (63 i 77kW) srovnají na stejný výkon, neboť jde fyzicky o stejné motory.

jsou téměř!! stejné... až na detaily. a materiály.

a ty ho snád máš? dodej důkaz a pak tomu budu věřit :smich:

kdyby byly stejné, tak mají stejný výkon. ani jeden z těch motorů nemám. ještě není odladěný, jak sis sám již všimnul.

Kongu čeče si mě předběhl lol si byl nedočkavej co ??? ta 666 je nějaká divná viď lol teď jsem si dal i tu práci že jsem prolez vše od vany po svíčky... a nic blok hlava potrubí vstřiky... stejné číslo = stejný díl = stejný materiál :palec2: Bylo by dobré kdyby 666 potvrdil ta svá tvrzení něčím hmatatelným lollollollol Aby si tu jen neplácal játra :p:p

  • Autor

jsou téměř!! stejné... až na detaily. a materiály.

beranku666, tak sem s těmi detaily a materiálem, hoříme nedočkavostí. :p

Nebude to podobné jako u 1,4 16V - rozdíly mezi 63kW a 74kW jsou taky jen v hlavě (+ rozvodu) a sacím potrubí + softu... A bohužel i v životnosti... lollollollol Ale chtělo by to opravdu nějaký ten důkaz.

No jo, ale to se není čemu divit, když to je podle mne jen externí krabička (kurvítko lol ) který má mást ŘJ jinejma signálama z motoru, než jsou ty reálné. A protože vlastní řídící software se vstřikovacíma mapama je v ŘJ stejný, tak i původně slabší verze je po tomhle "tuningu" slabší.

Zdravím pánové. Ty motory jsou skutečně odlišné z výroby. Na levnější variantu motoru jsou použity díly vyrobené v kooperaci za levnější cenu v horší jakosti materiálu - tím pádem nesnesou takové velké zatížení jako motor naladěný na 77kW.

Pro určitou normalizaci se přistoupilo k dodávání stejných náhradních dílů (mít náhradní díly na každý motor zvlášť by bylo zbytečné, nákladné a dělalo by to zmatek), vycházejícíh z požadavků na motor 77kW. Tvarově stejné, funkčně stejné. Kdybych to shrnul - ty motory mají 100% zaměnitelnost všech dílů (mimo ŘJ), ovšem z výroby přicházejí na trh odlišné. Aby byla zachována životnost motoru z levnějších dílů, byl naladěn na 63 kW (ale to je všem asi jasné).

Upraveno od bikeone

Pawouku, mě z nich tady asi úúúplně jebne :aggressive::aggressive::aggressive: takže další kolo.... Bikeone jak tedy poznám když budu potřebovat objednat třeba hlavu, která má stejné objednací číslo z fabriky jak pro 63 tak i pro 77kW která je ta správná pro můj motor ??? Abych zbytečně nedával příliš kvalitní 77kovou na "obyčejný" 63 kW blok ???? :smich::smich::smich: cena pro mě nerozhoduje, obě jsou stejně drahé lollol

To je matriál tady

BLIK už to mám :palec2: To oni to asi dělají ve fabrice jako v počítačové prehistorii procesory ......udělaj procesor (motor) zjistěj jaký ma maximální taktovaci kmitočet (maximální výkon) a pak ho hoděj do bedny 500MHz, 600MHz, 750MHz (63kW,77kW...) jak triviální , že nás to nenapadlo dávno????? a zamozřejmě procesory (motory) naprosto mechanický shodný lollollollollol Proto nám ETKA nechce nic prozradit :palec2:

No, řekl bych, že ty dosažené výsledky (viz odkazy) jsou buď způsobené tím, že "powerbox" je odladěný a určený pro vozidlo VW Golf VI 1,2TSI a ne pro ŠKODA Fabia II 1,2TSI, přičemž všichni moc dobře víme, jaký "kvalitativní" rozdíl byl vnucen :prc::prc::prc: škodivkám oproti "lidovozům" z Vlkohradu. anebo někdo těžce a bohapustě KECÁ. Já po zkušenostech s přístupem k zákazníkovi ze strany ŠA od roku 1991, kdy byl tento podnik majetkově připojen ke koncernu, už bych se nedivil VŮBEC NIČEMU...

Tak já to zkusím ještě jednou a naposled. 63kW motor je ekonomickou variantou, která je montována do vozů přímo z výroby. Náhradní díly jdou objednat pouze a jen ty, které se ničím neliší od dílů použitých na motoru 77 kW. Ty samozřejmě pasují na 63kW motor. Nejedná se o všechny díly, jen o cca 1/3. Pro vás jako uživatele je důležité, že 63kW motor bude stejně trvanlivý jako 77kW.

Jde pouze o to dokázat vyrobit i ekonomicky příznivější variantu.

Nebudu se s vámi dohadovat, pokud si chcete myslet něco jiného, prosím.

Podle mne by bylo ekonomicky daleko výhodnější, kdyby výrobce vyvinul oba motory cestou pouhého seškrcení výkonu u výkonnější varianty obměnou softu - a z výroby komponentů objednával pouze jeden druh dílů. Platit výrobu dvou kvalitativních variant jinak mechanicky totožných dílů musí být ekonomicky daleko náročnější varianta - včetně toho, že jako ND se dodává pouze "kvalitnější" řada, a to i v případě, že méně výkonná varianta motoru bude v ceně dílů lacinější. Je nutno připočítat i logistiku, oddělenou dopravu a skladování obou řad dílců i kdyby šlo jen o několik málo komponent - a ty náklady vyskáčou... Já osobně bych to pokládal za cílnou dezinformaci - zaměřenou na to, aby byli majitelé "slabší" varianty přesvědčení o nemožnosti upgradu své pohonné jednotky na vyšší výkon. "Čipovači" u nás už to pravděpodobně zjistili a proto nabízejí úpravu obou výrobních variant na stejnou hodnotu výkonu...

Pawouku, mě z nich tady asi úúúplně jebne :aggressive::aggressive::aggressive: takže další kolo.... Bikeone jak tedy poznám když budu potřebovat objednat třeba hlavu, která má stejné objednací číslo z fabriky jak pro 63 tak i pro 77kW která je ta správná pro můj motor ??? Abych zbytečně nedával příliš kvalitní 77kovou na "obyčejný" 63 kW blok ???? :smich::smich::smich: cena pro mě nerozhoduje, obě jsou stejně drahé lollol

To je matriál tady

Můžu uvést jeden příklad, který zpozorovali někteří z vás, co jste měli první várku motoru. Rozvodový řetěz, ozubené kolo a hřídel. Jiné materiály, technologie výroby, levnější. Bohužel v provozu nastávaly problémy. Když jste šli do servisu, vyměnili vám to za jiný ten ze 77kW motoru a tady se už tento problém nestává. Do další série se již dávají totožné rozvody jako u 77kW a problémy již nejsou.

Podle mne by bylo ekonomicky daleko výhodnější, kdyby výrobce vyvinul oba motory cestou pouhého seškrcení výkonu u výkonnější varianty obměnou softu - a z výroby komponentů objednával pouze jeden druh dílů. Platit výrobu dvou kvalitativních variant jinak mechanicky totožných dílů musí být ekonomicky daleko náročnější varianta - včetně toho, že jako ND se dodává pouze "kvalitnější" řada, a to i v případě, že méně výkonná varianta motoru bude v ceně dílů lacinější. Je nutno připočítat i logistiku, oddělenou dopravu a skladování obou řad dílců i kdyby šlo jen o několik málo komponent - a ty náklady vyskáčou... Já osobně bych to pokládal za cílnou dezinformaci - zaměřenou na to, aby byli majitelé "slabší" varianty přesvědčení o nemožnosti upgradu své pohonné jednotky na vyšší výkon. "Čipovači" u nás už to pravděpodobně zjistili a proto nabízejí úpravu obou výrobních variant na stejnou hodnotu výkonu...

V množství vyráběných TSi motorů 63kW se to rozhodně vyplatí, to mi věř. I strategie, proč se jako náhradní díly používají ty kvalitnější, je logická. Čipovači je kategorie sama pro sebe a nehodlám se k nim vyjadřovat.

Já považuju vysvětlení bikeone za vcelku logické a docela pravděpodobné. Dvě verze dílů jsou úplně v pohodě (stejně je zpravidla víc dodavatelů) a logistika náhradních dílů se sjednocením optimalizuje.

Já jsem z toho už jelen. :)

Takže když to shrnu - verze pro mě od prodejce (který o tom ví asi jen o něco málo víc než já) - rozdíl je jenom v řídící jednotce.

Verze zde uveřejněná z e-mailu přímo od Škody - rozdíl je jenom v řídící jednotce.

Verze která zde padla dříve - jiná jednotka a budíky, aby nebylo "zvýšení výkonu" tak jednoduché.

Verze z německého fóra - je odlišných asi pět věcí včetně převodovky, která má jinak dlouhé převody.

Verze nejnovější z tohoto fóra - nikdo neví přesně co, ale něco je od novoty jinak a když se to podělá, tak se to mění za součást ze silnější verze, která je kvalitnější, ale dražší, proto tam původně nebyla...

Jsem celkem rád, že jsem spokojen s tím co mám a výkon zvyšovat nehodlám, takže to řešit nemusím, jinak bych se z toho asi zbláznil. :)

prosím Bikeone o názor nebo možná vědomost, co způsobuje ten drnčivý zvuk při startu studeného nebo poloteplého motoru probírané v jiném vlákně.

Děkuji

  • Autor

samurai, tak jsme na tom podobně, já už taky nevím která bije, dorazils to ještě tím německým fórem. :kol-128:
Bikeone, můžeš prosím uvést zdroj těchto informací? Ptám se podruhé.

Tak já to zkusím ještě jednou a naposled. 63kW motor je ekonomickou variantou, která je montována do vozů přímo z výroby. Náhradní díly jdou objednat pouze a jen ty, které se ničím neliší od dílů použitých na motoru 77 kW. Ty samozřejmě pasují na 63kW motor. Nejedná se o všechny díly, jen o cca 1/3. Pro vás jako uživatele je důležité, že 63kW motor bude stejně trvanlivý jako 77kW.

Jde pouze o to dokázat vyrobit i ekonomicky příznivější variantu.

Nebudu se s vámi dohadovat, pokud si chcete myslet něco jiného, prosím.

Mohl bys , tedy pokud jsem Tvůj příspěvek dobře pochopil, uvést nějaký díl , z těch zbylých specifických 2/3 pro 63kW motor ??? Alespoň jeden šroubek, kterej je odlišnej od 77kW. :palec2:

Nikomu bych nepřál aby jeho 63 vydržela to co 77 mého kolegy, kdy se měnil motor v polovině prvního servisního intervalu :aggressive::aggressive:

BTW: Když se koukneme na název vlákna "63kW vs 77kW- rozdíl v motorech" pak samozřejmě to, že má 77 jinak odstupňovanou převodovku, větší brzdy (neb co jede musí brzdit), možná jinou lamelu... , tak to jsou věci které nebereme v potaz ne ??? To je jen důsledek většího výkonu lol . A pokud se k motoru počítá i řj včetně SW a to by asi měla, neb bez ní se točit nebude, tak to je ten rozdíl :palec2:

pokud bikeone / 666 předloží hmatatelné důkazy že tomu tak není, myslím že se všichni shodneme na tom , že po mechanické stránce jsou ty motory identické..... A to že ve fabrice šetří jak můžou (a na 1.2TSI až příliš) je věc na jíné téma Ne lol

Takže, podľa mňa sa jedná o cielené dezinformácie šírené ľuďmi zo škodOffky, nakoľko je rozdiel v momentoch len 15Nm, 175/160=1,094, teda u 77kW pôsobia 0 9,4% väčšie sily (a tlaky), čo je tak povediac príliš málo na výrobu zhodných dielov s rozdielnych materiálov, nehovoriac o prípadnom riziku zámeny, rozoznať by to šlo asi len plynovým chromatografom. Aj pri súčasnej technike bude tolerancia pevnosti daného materiálu kľudne aj -10%, nehovoriac o tom, že je nutné počítať dostatočnú rezervu v pevnosti a kalkulovať aj prípadnú únavu materiálu. Taká kozmetická zmena by priniesla možno -1% ceny (najpodstatnejšou mierou sa do výslednej ceny premietnu také faktory ako cena práce, amortizácia strojov, materiál tvorí najmenej významnú časť) , no na logistiku by náklady vzrástli cca o 33%

V SK je rozdiel v cene +500€ pre 77kW, pravdepodobne tam škoda šetrí na lacnejších zadných bubnových brzdách, ktoré ale zasa vydržia min 2xviac, iná spojka sa pre +9,4% momentu nevyplatí a teda je rovnaká 220mm. Prevodovky sú síce MFX pre 63kW a LMG pre 77kW, ale z "neznámych" príčin majú všetky prevody vrátane stáleho rovnaké. So šetrením na brzdách je to skôr tak, že na 77kW zarába viac.

správnejšie by bolo: u 63kW verzie pôsobia sily iba o 8,6% menšie, lebo 160/175=0,914, 1-0,914=0,086=8,6% , nakoľko 77kW tu bolo skôr.

Upraveno od lubikSK

BINGOOOO lol lubikSK na to kápnul pořídíme plynovej chromatograf a budeme zkoumat zda máme díly z 63 neb 77 motoru :palec2:

Jak píšeš, ty rozdíly ve výkonu nejsou takové aby bylo nutno dělat mech. změny , jak psal Ekkar 63 je softwarově uškrcená 77 ...s bubnovou ZN prostě jen další alternativní motorizace = širší nabídka :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.