bobocop Vloženo 31. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2010 (editace) Ahoj. Neviem či to tu už niekto popísal, ale napíšem svoj laický návod, hoci sa nachádza aj v knižke Jak nato Š-Octavia, strana okolo 200-ky. Pri poruche termostatu, doporučujem vymeniť aj plastové púzdro v ktorom sa nachádza, vyhnete sa tak ďalším nepríjemnostiam. Porucha sa prejavuje prílišnou stúpajúcou teplotou motora. Treba chytiť hadice, ktoré idú do a z chladiča. Ak tá spodná, je chladná, termostat neprepúšťa horúcu vodu a je ho potrebné vymeniť. Tak skúsme ten postup : 1/ Po prvé keď odstavíme vozidlo, necháme motor troška vychladnúť. 2/ Vypustíme vypúšťacím ventilom chladiacu kvapalinu (pozor na teplotu ) foto 1 3/ Odstkrutkujeme plastový kryt motora (3 ks skrutky 10) foto 8 4/ Po odložení krytu vyskrutkujeme 2 ks skrutky 8 a pomaly povytiahneme termostat (dostane vzduch, bude tiecť chladiaca kvapalina) foto 2 5/ Kovovú sponu stisneme kliešťami a povytiahneme ju smerom k chladiču, ak používame kombinačky necháme ich nasadené na spone kvôli lepšej manipulácii 6/ Povytiahneme plastové púzdro a nasunieme nové foto 3 (Foto 4 znázorňuje nové a staré plast. púzdro - na zlom púzdre je v strede plastu diera) 7/ Vložíme do plast. púzdra termostat, nasunieme tesnenie, ktoré je predtým potrebné natrieť chlad. kvapalinou a vložíme ho na svoje miesto foto 4 - 5 8/ Dotiahneme skrutky 9/ Dolejeme chladiacu kvapalinu foto 7 10/ Naštartujeme motor a pri úbytku chladiacej kvapaliny túto dolievame, následne nádržku uzatvoríme. 11/ Ak je tesnosť dobrá, odporúčal by som otestovať funkčnosť termospínača ventilátora (Zohrievať motor na maximum, či sa zapne ventilátor) 12/ Ak je všetko OK, naskrutkujeme späť plastový kryt motora a hotovo foto 8 Editováno: 31. Srpen 2010, autor: bobocop Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.