Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny,

chtěl bych se s Vámi podělit o jeden problém, který se mi začal vyskytovat u vozidla Škoda Roomster 1,4 16V 63kW.

Po nastartování a rozjezdu vozidla mi začne chvilkově problikávat kontrolka dobíjení. Doba svitu kontrolky je max. 1s a rozsvítí se tak pětkrát až desetkrát po sobě s odstupem tak půl minuty. Signalizovat to přestane v podstatě po částečném zahřátí motoru. Při probliknutí kontrolky se sníží intenzita světel.

Tato "závada" se opakuje nepravidelně, tedy třeba měsíc nebo dva to neudělá a potom ano. Vždy je to jen při studeném motoru a je jedno, jestli stojím s vozidlem venku nebo v garáži.

Když jsem volal do servisu, tak mi přijímací technik řekl, že by to mohlo být špatným akumulátorem. Ten mám ale asi měsíc nový a i při něm se to již projevilo. Pak ho napadlo, že by to mohla být špatná dioda v alternátoru. Můj názor je, že pokud by byla špatná, tak by přes ni netekl proud a alternátor by nedobíjel vůbec. Zjištění této závady je podle něho problematické, protože pokud se zrovna neprojeví, tak nelze diagnosticky zjistit.

Nezažil jste někdo něco podobného nebo nenapadá Vás něco, v čem by byl zakopaný pes?

Děkuji za reakce. Zdraví Mirda

 Špatná dioda neznamená jen taková, kterou neteče proud - ale může to být i taková, kterou teče proud oběma směry = zkratovaná, proražená. Navíc běžný alternátor je trojfázový a k usměrnění jeho proudu se používá šest diod, ne jenom jedna. Já bych ale příčinu hledal někde jinde - tohle vypadá na nějakou nedotaženou svorku = projdi celé nabíjení počínaje alťasem a akumulátorem a podotahuj všecky šroubovací svorky. Pak se uvidí. 

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

to taky může být občasný přebíjení. :palec2: Zkontroluj ten drát,co vede z regulátoru na kontrolku.Na polu mně to přebíjelo,kontrolka nesvítila,a byl studenák na jedné fázy za diodou.

  • Autor

Ahoj,

díky oběma za názory, přes víkend se na to podívám a dám vědět, co jsem zjistil. Včera jsem např. jel po 5 dnech a probliknutí kontrolky se neobjevilo. Je to zapeklitá závada :p

  • 1 rok později...

nevite nekdo teda co s tim muze byt mě se to totiž začiná projevovat taky

  • 8 měsíců později...

nemuže to byt třeba že nějak prokluzuje v zimě nebo v chladnem počasí volnoběžka na alternátoru?

  • 1 měsíc později...

Ona se na alťas dává volnoběžka? Odkdy?

Ekkare, tak to jsi mě překvapil. Samozřejmě že jo, ale nejsem si jistý, jestli je u TSI. Ale jestli jo, tak to klidně může být. Na minulé Feldě, mě taky jednou z ničeho nic vypadlo nabíjení. A taky otáčkoměr spadl na nulu. Ten bere signál z fáze. Tehdy jsem v altíku prohlédl uhlíky a kroužky a vše bylo jako nové. A dál to jezdilo bez potíží, až do doby, kdy volnoběžka s kvikotem prokluzovala pořád. Asi po více než roce.

Jsem přesvědčený, že tehdy ten krátkodobý výpadek to taky udělala ona.

Navíc jsem se dočetl, že volnoběžka by se měla měnit preventivně, stejně jako rozvoďák. Asi po 90 000.

Ještě přidám odkaz http://www.autoelektrika-praha.cz/alternatory/alternatorova-volnobezka.html

Upraveno od jipol57

Ona se na alťas dává volnoběžka? Odkdy?

Již od prvních modelů Roomstra se dávala v některých případech volnoběžka na alternátor dle obrázku to vypadá , že jen v případě kdy je na alternátoru drážkovaná řemenice, pokud je tam ozubená tak volnoběžka není.

post-67222-0-40752300-1354648767_thumb.j

....Na minulé Feldě, mě taky jednou z ničeho nic vypadlo nabíjení. A taky otáčkoměr spadl na nulu. Ten bere signál z fáze. ...

Tak tos teda trefil kozla - svorka "W" se z alťasu vyváděla leda tak na starejch ropácích, který neměly elektrický zapalování - u benzínů bez ŘJ se otáčkoměr "bere" z impulsů na primární straně zapalovací cívky (příklad - všecky škodovky až po karburátorovej favorit), auta s motorem řízeným elektronikou mají do palubky vedený signál o otáčkách z ŘJ (počínaje favoritem BMM všecko pozdější).

To platí i pro moderní ropáky - signál pro otáčkoměr produkuje ŘJ motoru. Otáčkoměry odvozený od alternátoru měly možná ještě dehtový golfy první a druhý generace a spousta náklaďáků = motory bez elektroniky, jak je ale na motoru nějaká řídicí elektronika, je úplně jedno jestli je to benzín nebo nafta - alternátor se snímání otáček nezúčastňuje.

Tvoje padnutí dobíjení na feldě spolu s padnutím otáčkoměru mělo příčinu úplně někde jinde - nejspíš v kabelovým svazku k palubní desce.

To vím že vývod fáze pro otáčkoměr se už dneska nepoužívá, ale to, že mě odpadlo nabíjení a současně i ta fáze mě utvrzuje v tom, že se altik přestal chvíli točit. Ve svazku určitě nic nebylo. Nikdy víc už se to nestalo, až potom volnoběžka odešla úplně napořád.

Jak píšeš ve svazku v palubní desce, to jako že se přerušil vodič fáze a vodič buzení altíku současně? na okamžik?

V tom kabelovým svazku je jak napájení palubní desky, tak signál od ŘJ pro otáčkoměr. Navíc otáčkoměr je napájenej ze stejnýho bodu, jako celá palubka - a ze stejnýho bodu se odebírá i proud pro buzení altíku přes kontrolku. Je to bod napájenej "přes klíček" před odlehčovacím "X" kontaktem a je naprosto jedno, jestli ta felina byla vstřiková jednobod nebo MPI nebo dokonce výhradně exportní karbec. V tý felině prostě neměla jak "vypadnout fáze" - pokud něco vypadlo, bylo to v kabeláži nebo v samotný palubní desce. Rozhodně to nebyla "fáze" (= myšleno vývod "W" pro otáčkoměr) z alťasu. Tak předpotopní alťas felina vůbec nepoužívala.

Asi nevíš o čem mluvím. Samozřejmě že o FELICIA 1.9D. O benziňáka bych se ani neopřel. A vývod W používá taky pro ŘJ. A já jsem si z něho udělal taky automatické rozsvěcování světel. Mimochodem, ty mě taky při tom výpadku zhasly.

A je to jedno, vůbec to nesouvisí s původním dotazem, kde jsem jen chtěl navrhnou kontrolu volnoběžky. Pokud ji ovšem má.

a jak se má volnoběžka tocit nebo chovat kdyz budu mit na stolo polozeny altik abych zkusil jestli je ok protoze tet kdyz je chladno tak obcas problikne do doby nez se zahreje pak je vse ok,a zadný zvuk není slyšet takže nevim jestli je přidřená či nikoliv.

nějak nemuzu n ikde dohledat zda má moje auto volnoběžku na alternatoru roomster 1.4 16v 63kw

Jestli se dostaneš nějakým způsobem k řemenici a strčíš k ní ruku, měla by být ve středu hřídele díra s tisícihranem. Mělo by jít tím středem (kotvou) otočit doprava. To je ten volný chod.

A nebo je to celé přikryté plastovým krytem. V tom případě volnoběžku nejspíš máš.

  • 6 měsíců později...

Mal som podobný problém , ako je popísaný v prvom príspevku. V decembri minulého roku mi tiež občas začala preblikovať kontrolka dobíjania. Opakovalo sa to tiež nepravidelne, bol v som v servise a nič nezistili.  Potom bol chvíľu kľud a nakoniec vo februári tohoto roku mi začala kontrolka dobíjania svietiť stále. V servise mi najskôr vraveli, že to bude alternátor. Keď som si prišiel pre auto, povedali mi, že boli "prehnité" káble v káblovom zväzku od motora ku alternátoru. Káble opravili a odvtedy sa porucha nezopakovala.

  • 4 měsíce později...

tak jsem celí alternátor rozebrala vše překontroloval a nikde sem nic nenasel,pak vše složil a a od té doby mam zatím klid a nic se už neprojevuju nevím čím to bylo ale už to bude  asi rok a žádná závada se nevrátila a volnoběžku moje auto nemá.

  • 8 let později...

1.4 16V

Po nastartování bliká ikonka baterie. Nepravidelně, když např. přidám plyn, pak zas nic atd.

Občas se baterie nerosviti při otočení klíčkem do polohy I.

Pojistky vypadají ok. Při nastartování motoru nameřim na baterce pouze 11.7V.

Díky za rychlé rady.

na alternator ukazuje to napeti a poblikavani ..

to, ze se nerozsviti kontrolka bude neco jineho .. nejaky problem v elektrice ..

 

jako prvni bych mrknul na kable na baterce .. jestli fakt drzi ..  

A vyzkoušej, jestli nezačne nabíjet při otáčkách motoru nad 3000.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.