Přejít na obsah

HTP 1gen. / HTP 2gen. a HTP po facelifte


Mischo77

Doporučené příspěvky

Pekný den... dufam ze ma neukameňujete, no neivem najsť odpoveď na otazku :

motor htp 12 V

47kw / 51kw motor mal spotrebu 5 / 6 / 7,6 L na 100km...

teraz čo sú tie fabie po facelifte majú spotrebu o pol litre menšiu... t.j 4,5 / 5,5 / 7,3 L na 100 km

ostatné parametre ako krutiaci moment vykon... vsetko ostalo tak......

Ako je to mozne ?

Je to len papierova hodnota alebo sa to naozaj zlepsilo ?

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím

Mám FII 51kW.Najazdím každý mesiac 400 - 1700km. Cesta poSR- prípadne do Rakúska . A Spotreba . Začínal som na 8 l,každá cesta znamenala nižšiu spotrebu, teraz po 3 rokoch som mal 5,9 tam a 6,1 späť. Cesta po dialnici 70%. Priemerná rýchlosť 110 dialnica, 66 okresné cesty ( udaj z palubného ) Auto má 47000 km a už skutočne ide. Pre HTP treba cca 30000 az 35000 km a auto začne pekne tahať.

Mal som aj FI 40kw, po5 rokoch a 96000km sme ju predali. Aj to auto začalo isť po 30000km. Tam som nemal problém na trati dlhej 758 km dosiahnuť spotrebu 4,9l . Skutočne !!!

No a samozrejme, že keď jazdím cca 10 až 20 km , nemôžem čakať spotrebu 5 l. To auto si žiada otáčky 2700 až 3200. Proste je to trojvalec, a mne to zatial vyhovuje.

( Ale pasiem po TSI 77kW z DGS prevodovkoo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samotné označení HTP neznamená, že jde o stejný motor. Zatím se například dělaly varianty:

1.2HTP 6V 40kW

1.2HTP 12V 47kW

později, při příchodu druhé generace Fabie se změnil výkon a s tím údajně i některé vnitřnosti

1.2HTP 6V 44kW

1.2HTP 12V 51kW

Loni tuším koncem roku se začal dělat

1.2HTP 12V 44kW EU5

1.2HTP 12V 51kW EU5

a u nich by měl být rozdíl pouze v řídící jednotce. Jestli už se zase dělá 6V slabší verze nevím, ale při modernizaci údajně nastaly nějaké problémy a tak se (byť se to neprezentovalo) dělala a možná ještě dělá jenom 12V varianta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no já jsem měl šest let 40kW a teď mám 51 euro5 a prodavač říkal, že to bude oproti té mé staré fábce dost zdechlý v nižších otáčkách, prej to škrtí elektronika kvůli té normě. A je fakt, že do 3 tis. to vůbec nejede, když to srovnám s tím mým starým htp. Ale zase mám o půl litru nižší spotřebu než jsem míval a třeba se ještě pořádně motor rozjede po pár tisících kilometrech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spousta lidí nad HTP ohrnuje nos. Občas jedu na školení služebákem FII HTP 12V cca 130 km z 95 procent po klikaté silnici mezi vesnicemi a kousek po dálnici a při průměru okolo 68 km/h, což si myslím že vzhedem k "stavu a povaze vozovky" :o) není úplně pomalu ,jsem schopen se dostat pod 5l... rekord byl 4.7. Tohle zcela změnilo muj pohled na HTP, fakt je ten že jezdím sám a prázdné auto. Myslím, že velký vliv na spotřebu , alespoň u mě má ukazatel průměrné spotřeby :o).... pokud by tam nebyl, tak bych se k takovým číslům stěží dostal. Sečteno podtrženo , pokud budu jezdit sám neb ve dvou, a nebudu jezdit nabalenej jak na dovolenou... tak HTP proč ne ???

Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spousta lidí nad HTP ohrnuje nos. Občas jedu na školení služebákem FII HTP 12V cca 130 km z 95 procent po klikaté silnici mezi vesnicemi a kousek po dálnici a při průměru okolo 68 km/h, což si myslím že vzhedem k "stavu a povaze vozovky" :o) není úplně pomalu ,jsem schopen se dostat pod 5l... rekord byl 4.7

Zdravím,

spotřebu 4,7 mi to taky někdy ukazuje, ale obávám se, že je to jen blud počítače (proč to nevím). Ale podle tankování to stejně většinou vystoupne na skutečných 5,8 a podobně.

http://www.spotreby.cz/skoda-fabia-combi-1,2-htp-47-kw-a2901/

Jen dodám, že jezdím s opravdu lehkou nohou - což neznamená, že bych jezdil pod povolené limity - defakto všechny kilometry jsou najety podle reálné rychlosti dle GPS na hranici zákonů (kromě dálnice, tam jezdím většinou kolem 110km/h).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Spousta lidí nad HTP ohrnuje nos. ...

.. já říkám ať ohrnuje .. jezdil jsem přes dva roky s Fabií 1.2 HTP z roku 2005 a nemůžu si stěžovat. A to jsem jezdil sám, ve dvou i s úplně plným autem, vždy se dala jak spotřeba tak dosažený čas v cíli brát za velmi slušný. Samozřejmě, je to slabší motor, ale je silně vyvážen spotřebou - aspoň pro mne. A když jsem mu teď poslední měsíce před prodejem občas i trochu přišlápl a dobře vytáčel, spotřeba dokázala stále ještě klesat .. a to již mělo najeto přes 140 tis. km.

Teď jsem přešel na Roomstra a opět s 1.2 HTP, rok 2006. A ač jsem čekal že motor bude témě totožný, jsem mile překvapen jak dobře táhne a nežere. A to má zatím pouhých 37 tis. km, takže když si ho začnu řádně zajíždět svým stylem, očekávám že spotřeba bude klesat a usadí s na velmi přijatelné hodnotě a jízdní časy nebudou nikterak špatné. Vždy jsem se řídil hesle, že "je třeba občas spěchat, ale hlavně s chladnou hlavou". A vždy nad blázny co zuřivě kolem proletí 80kou v obci, jen aby byli předem mnou, jen kroutím hlavo a čekám kde je najdu odstavené, jak jim to "záhadně" nevyšlo :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Já jsem ze spotřeby taky docela spokojenej. Jezdím každý den do práce necelých 20km a když byla zima, tak jsem jezdil většinou okolo 6,6-7L na 15". Teď jsem hodil 16" kola a při stejné trase jezdím mezi 6-6,5L. Jinak když jedu dál tak většinou do 6,1 se v poho vejdu. Jinak přeřazuji mezi 2500-3200 při normální jízdě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem se 40kw spokojenej jede svizne jen trochu spotreba je vetsi v zime klidne za osm v lete od 6,5 do 7,5 dle stylu jizdy a ja zrovna na eko jizdu nejsem,v zime je to vetsinou 9km rano do prace a to same vecer domu a to se kolikrat holka ani neohreje.

Druha 40cka v tatovo rukou jezdi do 6ti takze je to v mejch nohach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem se 40kw spokojenej jede svizne jen trochu spotreba je vetsi v zime klidne za osm v lete od 6,5 do 7,5 dle stylu jizdy a ja zrovna na eko jizdu nejsem,v zime je to vetsinou 9km rano do prace a to same vecer domu a to se kolikrat holka ani neohreje.

Druha 40cka v tatovo rukou jezdi do 6ti takze je to v mejch nohach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Přeji všem dobrý den, chtěl bych se zeptat, už delší dobu mi vrtá hlavou že motory 1.2 htp v jedničkovejch fabií trpí propalováním ventilů, kdy snad každý pátý motor na tuto nemoc umře, a u dvojkovejch fábií jsem o tomto problému nic neslyšel. Jsou tyto motory nějak konstrukčne odlišný? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám na svojí najeto 97000km a na třetím válci je propálený výfukový ventil. Začne se to projevoval prskáním z výfuku a vyšší spotřebou. Po změrění komprese je tlak v třetím válci pouhých 7,5 bar. Normální tlak je okolo 14bar.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je ta umírající verze HTP, taky jsem s ním měl problém kolem 100tis., ale koupil jsem HTP zase, tentokrát CGPA a doufám, že už to bude vychytaný. Zatím ho mám rok a půl, najeto 39tis. a spokojenost. hlavně zpřevodování na pětce mě těší oproti té 40kW verzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahojte

Čo sa týka spotreby, tak LPG som do mojej fábky (FII HTP 12V 51kW) dal namontovať až po 14 mesiacoch jeho používania a za tých 14 mesicov som nemal problém ísť pod 5l/100km. Každý týždeň som chodil 100km na vidiek s celkovým klesaním cesty o 120m na 100km a mal som tam vždy spotrebu pod 5l/100km. A cestou späť tá spotreba bola samozrejme vyššia, ale nie nejako extra. Dokonca som raz na tejto ceste spravil rekord 3,9l/100km. A čo sa týka palubného počítača, myslím, že ukazoval dobre, lebo tankovanie mi vychádzalo tak, ako ukazoval.

Teraz jazdím na LPG a mám tam spotrebu okolo 7l/100km, čo sa mi zdá príliš veľa. Neviem, či máte niekto podobné skúsenosti s LPG, no očakával som hodnotu okolo 6l/100km.

Viem, že som odbočil od témy, ale aspoň trošku dúfam, že tieto informácie, čo som sem napísal budú niekomu na niečo užitočné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám pocit že najnovšie fabie sú všetky 12V , aj 44 kw aj 51 kw, a preto tam medzi iným odpadá aj problém s ventilmy nakoľko sa to u jedničiek týkalo výhradne 6V .... 12V mala problem s reťazou... ale už nemá

Protože údajně nemá ten řetěz,ale řemen(od faceliftu F, R) Nevím, jest-li nekecají,protože nikde jsem extra nepátral(HTP jsem neměl v hledáčku),ale jel jsem v předváděcí fabii a to HTP "zní" úplně jinak než ten původní kolovrátek. Už to tak nesyčí, neprská, nefuní, nezvoní, nerabluje.Pro auto pro hrcprc kolem města bych ten motor bral...

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S faceliftem a EU5 byl dětský řetízek nahrazen tichým (silent) ozubeným řetězem,

hlavní přínos je v tichu zejména v nejpoužívanějších otáčkách 2,5-3,5 tis.

No to si pomohli. Tichý asi teda bude,ale je to z bláta do louže. To asi pořádně neměli reklamací tohoto zázraku z TSIček. Já ho mám už taky druhý :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...