Přejít na obsah

Nešla nastartovat, kouřila, a svítí elektronika motoru


foruman

Doporučené příspěvky

Ahoj všem. Jsem auto-začátečník, moje první auto je škoda fabia 1.2, koupil jsem jí od rodičů. Doteď sní nebyl jediný problem, je 5 let stará a řídil jí jen můj opatrný otec. Všechny servisní záznam, kontroly, výměny, oleje...všechno tip top. Přišla moje první zima s mojí stříbrnou holkou a dostala mě dokolen.

Byl jsem 14 dní, pracovně v jižních čechách - a auto stálo venku a odpočívalo. Nikdo s ním nic nedělal...

Když jsem se dneska pokoušel nastartoval, celý auto se divně zachvělo a okamžitě chcípla. Takhle jsem to zkusil snad desetkrát , mezitím otevřel i kapotu a mrknul jestli nic nevyteklo, neteče, provozní naplně, jestli něco nezamrzlo všechno OK. Hm divné. Takže sem zalez zpátky do auta a zkusil to s plynem...stejný problém ECU prostě vubec neříkala motoru aby přidal otáčky. Myslel jsem si, že za tech 14 dní se tam třeba usadila nějaká voda, nebo stekl všechen olej zpátky do vany. Takže tomu otáčky třeba pomůžou, to udržet naběhlý než chcípně. Takhle jsem to zkusil zase desetkrát a stejně nic, lehky pokus o otáčky tam byl, ale stejně do 3 sekund chcípla. Nezbylo mi tedy asi nic jiného než jí pořádně vohulit, vím, že se to nemá ale prostě sem tomu studenýmu motoru zatopil podkotlem a nastartoval s plně sešláplým plynem. Skoro držel ....OK zkusil jsem ještě jednou. Dostal jsem se na 7000 tisic otáček, po třech sekundach, když sem viděl, že drží snížil jsem na 3000 a 15 sekundách už sem zahříval na dva tisíce ...zkusil jsem dát nohu z plynu...ok drží udržovací (neutrál) otáčky. To sem si oddech, protože sem myslel, že ho snad budu muset nechat odtáhnout do servisu. Vypnul jsem motor, zkusil to ještě jednou běžně nastartovat bez plynu. A naběhnnul bezproblémů. Jenže! Od motoru je slyšet jakési klokotání, takový šelest, jak kdyby o sebe třeli plasty - kontroloval jsem nic mu nebrání ani nevadí. A co je horší, svítí chyba elektroniky motoru. Ještě přidám informaci, že ze začátku dost kouřil, bílej a docela smradlavej dým. To je ale asi u studenýho motoru ze začátku normální ne ? Kor když startoval hodněkrát, byla tam asi i tím chcípnutím nespálená směs a taaak...V každém případě sem ho nakonec zahřál i přes tu svítíci kontrolku ( doufam, že to neva) na provozní teplotu - auto už nekouřilo a vypadá všechno ok. Jen divně mlatí motor, již popisovaný zvuk a svítí ta kontrolka.

Vždycky tankuju na EuroOil ten aditivovaný benzín Optimal 95, s tím, že dělám pro auto něco navíc, než jen obyčejný natural.

Co stím ? Budu strašně rád za rady, informace, řešení...jak říkám sem nováček v motorismu, rozumím tomu jen povrchově a s autem nebyly nikdy problemy. Jestli se to stalo tím, že stálo 14 dní, bez ježdění ...nebo nevím čím.

Zkoušel jsem i odpojit baterii na minutu, myslel jsem si, že to třeba vyresetuje tu elektronickou jednotku co to hlídá, a že třeba zhasne, pokud už ta závada neexistuje. Ale nezhasla...tak nevím jestli se dá vůbec baterií vyresetovat. Nebo se zapisuje na nějakou EEPROMku.

Děkuju všem zdějším odborníkum za pomoc a informace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Takže, potřebuji poradit - mám totiž nové informace.

Bohužel se nemohu dostavit na diagnostiku, Fabka totiž nechce jezdit. Takže sháním někoho s VAGem a z Prahy 6. Bude to asi nejlepší možná volba ( četl jsem tady na foru, že často ty co mají VAG doma jsou lepší než servisáci z autoservisu).

Ale k problému.

Jak píši výše, to vše samozřejmě platí. Podle všeho, ale je problémová nějaká komponenta. Totiž, minule sem psal, že se mi podařilo auto nakonec nastartovat. A když jsem ho zkoušel ještě dvakrat znovu nastartovat - naskočilo jak nic. Teď pět dní odpočívalo, venku je ještě větší zima a auto je studené. A problém se opakuje. Snaží se nastartovat, starter je slyšet ale motor se ne a ne chytnout. A nebo se na mommmmmentíček chytne a zase chcípne. To i s plynem a neutrálem...atd. Baterka je kupovana v létě, je to střední průmerná kvalita a má vyžší kapacitu než origoška pro fabku 1.2. Myslím, že sem kupoval 60 Ah.

Napadá mě tedy starter, ale nerozumím tomu ...napadá Vás něco co by mohlo ovlivnovat, to nastartovaní a chcípnutí motoru. Protože když se minule zahřál, tak ho potom nebyl problem i po hodince nastartovat jak byl teply. Tak mě napadá, že tam bude asi nějaká komponenta, které se nelíbí chlad. Totiž, ted jak je ještě větší zima (minule byla 0) ted mínus deset. Tak ho už nemužu nastartovat ani přes ty otáčky. Rád bych si tu svou vizi povtrdil, bohužel Fabka stojí na parkovišti a není žádná garáž kam bych jí mohl dotáhnout a nechat jí ohřát abych se utvrdil, že je to teplotou. V každém případě, dokud se neochladilo - nebyl s tím autem nikdy žádný problém. Až tuto zimu.

Díky za nápady, návrhy, řešení ( fén - si tam bohůžel na 230V nepřitáhnu :D ) ...

Díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj na dálku je těžko radit. Jedna chyba je že jsi strtoval i s přidáním plynu.Startuj bez plynu, dále je zdřejmě zasraná škrtící klapka ale sám ji raději nečisti. Jak bylo výše uvedeno servis. Ještě zkontroluj svíčky, zda nejsou moc opálené. Může to být i neseřízením motoru. Hodně trpělivosti.Jo ještě teplotní čidlo bude kaput honit to studený na 7 000 ot/m. to je masakr tohle bych ti nedoporučoval, víš jak ten motor trpí?

Editováno: , autor: Jaroě
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...