Publikováno Prosinec 1, 201014 r zdravím,v různých katalozích je teď nabízen horkovzdušný ventilátor na 12 V do auta.Má mít výkon 150 W,já si půjčil fén na 12 V,který má taky výkon 150 W a zkoušel jsem to v autě,ale přijde mi,že nic moc.Je mi jasné že to nevytopí za 5 minut,ale doufal jsem,že to trochu ohřeje vzduch a že se mi nebudou rosit okna.Má někdo zkušenost s tím ventilátorem?Blíží se jéžíšek,tak ať ví.Díky.
Prosinec 1, 201014 r Nemam s tim vlastni zkusenost, ale taky jsem o tom uvazoval a chvilku googlil.. a podle zkusenosti jinych, je 150W zbytecne vyhozene penize.. aby to melo smysl chtelo by to podstatne vetsi vykon, coz zase z altiku nepujde vzit.. takze jsem to nakonec zavrhnul.
Prosinec 4, 201014 r No už len ten príkon 150W je smiešny. To nemôže vykúriť nič. Keby tam bolo minimálne 1000W, tak by to bolo už zaujímavé, ale to by pri 12V znamenalo prúd 83A a nechcem si predstaviť, aké by to potom muselo mať prívodné vodiče a kam by sa to napájalo. A ako dlho by to akumulátor a alternátor vydržali.
Prosinec 5, 201014 r Dehťáky (myšleno škodovky - a obecně také ostattní koncernové typy) to v klimě mají - říká se tomu myslím "PTC", vypadá to jako hustá mřížka a připojuje se to na 12V přes masivní relé po startu motoru. Slouží to k ohřevu vzduchu do kabiny v době, kdy je ještě samotná chladicí náplň motoru studená - a protože je o poznání větší než u benzínů, její ohřátí trvá déle. O stejnou dobu déle by tím pádem trvalo, než by auto začalo topit. Proto i kvůli vyššímu komfortu je vzduch krátkodobě přihříván tím elektrickým topným článkem. Žere to samozřejmě masivně, připojovací kabel má asi tak 5mm v průměru. Montuje se to do stejného krytu klimky, ve kterém je "vodní" výměník - ten kryt je kvůli tomu "elektrickému radiátorku" upravený, má jiné kompletační označení. Můžu upnout foto toho článku. Pro ohřátí motoru před startem nebo interiéru před plánovaným vyjetím po mrazivé noci jsou ale lepší ohřevné články do chlazení nebo topné ventilátory - ale obojí v provedení na 230V a spínané spínacími hodinami, tudíž vhodné jen do garáže nebo aspoň na uzavřený soukromý pozemek - nedovedu si představit prodlužku nataženou k autu u chodníku nebo na nějakém vzdálenějším plácku.
Prosinec 5, 201014 r Ja to tak. Ja len doplním, že pri tej spotrebe, akú PTC má je potrebný aj poriadny alternátor (nafťáky majú okolo 120-140A) a samozrejme tento silný alternátor aj viac zaťažuje motor, čo do istej miery tiež urýchľuje jeho zahriatie. Ale ak chce niekto mať v aute teplo a to nie len doma, ale aj pri odchode z práce, tak jednoznačne nezávislé kúrenie s diaľkovým ovládaním.
Prosinec 6, 201014 r nemám dehťáka (v životě jsem ten blábol neslyšel) ani ropáka a mám taky altík 120A. 1000W na přitápění v autě se mi zdá až dost a rosení oken se dá odstranit i jinak.
Prosinec 27, 201014 r Zkoušel sem fén 1500w a okna rozmrzly až po 30minutách provozu a i tak v autě byla kosa
Leden 8, 201114 r Na 12V to nemuze mit potrebny vykon, kdyz jsem byl ve Finsku, kdo nemel nezavisle topeni, pouzival do interieru tohle: DEFA Moznosti aplikace A to fungovalo velmi dobre.
Leden 8, 201114 r Autor to je sice hezký,ale na Žižkově na ulici těžko budu toto používat.A jestliže budu mít v dosahu elektřinu,mohu si pořídit lepší věci.Mě šlo o něco na 12 V aby se to dalo připojit do zapalovače.
Leden 8, 201114 r Pokud je podminkou 12V, tak na to zapomen, jsou to vyhozeny penize. Odkazy jsem daval predevsim proto, aby bylo videt, jaka je potreba vykonu, aby se dostavil kyzeny efekt...
Leden 8, 201114 r A hlavně nezapomeň, že při odběru nějakých 2000W už po několika minutách sice budeš mít v autě teplo, ale na sériovou baterku ho nenatočíš. Odběr 2kW při 12V je cca 167A - což 44Ah baterku vysosne do mrtě za nějakých 15 minut... A vyšší kapacity na tom nejsou nijak líp - 55Ah asi 19minut, 66Ah asi 23 minut, 72Ah asi 25minut, 90Ah asi 32minut, 125Ah asi 45 minut... Ještě chceš auto vytápět z autobaterie?
Leden 9, 201114 r A to by to jeste musel napojit natvrdo na baterku vodicem s prurezem tazneho oceloveho lana...
Leden 10, 201114 r já nechal na 4h zaplou autoledničku teď na podzim v Polsku a už jsem nenatočil . Naštěstí vozím sebou kabely, takže díky nějakým ostravákům jsme nakonec odjeli ... a to byla jen blbá autolednice na 12V ... co teprve nějaké topítko
Leden 10, 201114 r Vyhrievať na 12V je fakt somárina. Ten 1kW je fakt nevyhnutné minimum a taktiež si treba uvedomiť, že akumulátor najmä v zime nie je s výnimkou dlhej jazdy nabitý na menej než na 100% a okrem toho sa aj zo 100% nabitého akumulátora nedá dostať 100% energie. A to ani keby sa jednalo o malý obdber. Pri takomto veľkom odbere sa bude nezanedbateľná časť energie strácať vplyvom vnútorného odporu akumulátora. Takže ak by sme počítali len s 50% energie na vykurovanie, kým sa akumulátor vybije a už nepôjde naštartovať, tak je to veľa. A časom akumulátor starne a jeho kapacita klesá. Nehovoriac o tom, že životnosť pri takomto nasadení bude max. jednu zimu. A samozrejme po každom takom vykurovaní bude nutné jazdiť niekoľko hodín, aby sa zase akmulátor dobil. A samozrejme večer bude zrejme nutné nechávať auto celú noc na nabíjačke. Jediné rozumné riešenie je nezávislé kúrenie a prípadne by sa ešte dalo zvažovať diaľkové štartovanie. Upraveno Leden 10, 201114 r od Diamant
Březen 8, 20169 r Zkusím toto téma trochu oživit... Často se mi stává, že mám na Fabii čelní sklo dost zamlžené a dlouho dtrvá, než si s tím ventilátor poradí. Myslíte, že by na toto mohl být onen malý (150W) přídavný ventilátorek dostačující? Nejde mi vůbec o vyhřátí interiéru, jde mi jen o urychlení odmlžení čelního skla.
Březen 8, 20169 r Já tuto zimu používám denně horkovzdušný ventilátor a s nastavením na 1 kW okno rozmrazoval celkem pomalu, uvnitř auta taky teplo moc nebylo. Při nastavení na 2 kW v pohodě. Používám napájení 230 V přes dálkově ovládanou zásuvku. Stačí topit 10 - 15 min.
Březen 8, 20169 r Tak tohle už je spíš na odmražování... Mně jde skutečně jen o urychlení odmlžení čelního skla. Ten ventilátorek se dá sehnat za cca. 300 Kč - není to mnoho, ale i tak bych nerad, aby to byly zbytečně vyhozené peníze.
Březen 8, 20169 r Teorie říká, že ke kondenzaci vody na površích dochází pokud teplota tohoto povrchu klesne pod teplotu rosného bodu. Rosný bod je daný teplotou a relativní vlhkostí. Takže problém se dá řešit buď zvýšením teploty, nebo snížením relativní vlhkosti. Ohřívání vzduchu v autě je samo o sobě k ničemu, neboť je potřeba v první řadě prohřát sklo, na kterém voda kondenzuje. Pokud je venku zima, tak je to běh na poměrně dlouhou trať. Takže další a podstatně jednodušší možností a auto pořádně "vyvětrat", aby se vyrovnala relativní vlhkost v autě a mimo něj. A pak teprve topit. Pokud se vzduch trochu ohřeje (sníží se tím jeho relativní vlhkost a ochotněji opět přijímá vodu zkondenzovanou na sklech), tak zase vyvětrat (tím se voda postupně dostane mimo auto). Pokud venku není extrémě vysoká relativní vlhkost, tak většinou stačí naplno pustit větrák na přední sklo (a je celkem jedno, že topení ještě netopí).
Březen 8, 20169 r Autor taky jsem skončil u toho, že pustím na plný pecky ventilátor na čelní sklo a i když to fouká studený, tak čelní sklo je za chvíli průhledný ( tak asi za 3 minuty).
Březen 9, 20169 r ... cestou pak teplo na plno, směr na podlahu, ventilátor na max., pootevřu obě přední okna a nechám na třech pěti kilometrech vyvětrat a nema problema (parkuji už léta venku) ... ostatně jak to tu už odborně popsal Wittmann
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.