Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

doma máme dve 1.4ky a jednu 1,2TSi 77kw verziu a ani jeden motor nežere olej, jedna 1,4ka má 195tkm druha má 168tkm a TSIčko má 82tkm a zatial boli robené na motore len výmeny oleja a filtra. 1.4ka čo má 195tkm tak tam bol menený olej každých 15tkm 5w-40 a na druhej je predlžený interval na 30tkm a tam bol liaty pravdepodobne LL olej 5w-30, do TSIčka je liaty LL olej Castrol 5w-30. Spotrebou sú rovnako na tom 1.4ka zo 195tkm a TSI motor dlhodobý priemer medzi 5,8-5,9l. Druhá 1.4ka je v krátkej fabii a tam je tá spotreba o pol litra vyššia čiže 6,4-6,5l. Neviem čím ale je to tak.

 

Osobne si myslím že aj TSIčo určite vydrží bez problémov 200tkm a podľa všetkého je to kus od kusu, ktoré žerie olej a ktoré nie, ako to bolo pri starých škodovkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta mě opravdu nezajímá.. Tady se pobavíme aspoň na nějaké téma, proto je to forum. A na fóru se diskutuje. Tys to jako moderátor dost špatně pochopil. Děláš tu jen hloupou cenzuru příspěvků, které se ti nelíbí... Ale k čemu to je? Komu tím prospěješ?? Akorát se tady na to lidi vykašlou a přestanou tady přispívat... Tohle opravdu není technická poradna. Tohle je diskuzní fórum, je to o komunikaci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezajímá? Tak to máš smůlu. Ano, je to diskusní forum, které má ovšem nějaká pravidla, není to tudíž žádný holubník, kde se bude žvanit cokoliv kdekoliv. Diskutujete si o čem chcete, ale tam, kde to patří! To bys za ty roky, co jsi zde registrován, už mohl vědět a chápat. O tomto nehodlám vést sebemenší debaty. Nic tady necenzuruji, ale když nedbáte na mé doporučení, řídím se přesně podle pravidel. A to postupuji ještě hodně benevolentě. Koho si myslíš, že zajímají vaše naprosto nesouvisející kecy, když bude shánět informace o spotřebě? A v tomto duchu se třeba v motoru bude psát o žárovkách? Nebude! Chybí ti totiž patřičný nadhled - sleduješ jen svou diskusi a nehledíš na ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to z dob prvního Golfa, je to skoro stejný příběh jako 1.4MPI co byl v první Fabii.

 

A vykopávka to je, projeď se s nějakou Japonskou atmosférou, je tam diametrální rozdíl...

S japonskýma atmosférama 1.6 mám občas možnost se projet a žádný zázrak proti 1.4 16V to není. Sice jsou točivější a logicky mají výrazně vyšší výkon (okolo 90kW), jenže až v 6000ot. Přitom v běžném provozu se stejně jezdí převážně do 4000, kdy je 1.4 16V víceméně konkurenceschopná a ještě má o pár deci lepší spotřebu. Trochu chybí výkonová rezerva a člověk se častěji dostane k limitům motoru, ale asi bych neměnil. Zlatá stará dobrá vykopávka.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

......Koho si myslíš, že zajímají vaše naprosto nesouvisející kecy, když bude shánět informace o spotřebě? A v tomto duchu se třeba v motoru bude psát o žárovkách? Nebude! Chybí ti totiž patřičný nadhled - sleduješ jen svou diskusi a nehledíš na ostatní.

Tak například mě to zajímá a určitě nejsem sám. A kdo to číst nechce, může přeskočit. Oni si s tím lidi už nějak poradí, nemusíš mít strach. Stejně to tady sleduje a přispívá pár nadšenců, tak proč jim znepříjemňovat život? Když to násilně utneš, nikdo sem zase měsíc nic nenapíše, jako do jiných useknutých vláken. Fakt mě fascinuje, odkud berou někteří jistotu, že vědí, co je pro ostatní nejlepší...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S japonskýma atmosférama 1.6 mám občas možnost se projet a žádný zázrak proti 1.4 16V to není. Sice jsou točivější a logicky mají výrazně vyšší výkon (okolo 90kW), jenže až v 6000ot. Přitom v běžném provozu se stejně jezdí převážně do 4000, kdy je 1.4 16V víceméně konkurenceschopná a ještě má o pár deci lepší spotřebu. Trochu chybí výkonová rezerva a člověk se častěji dostane k limitům motoru, ale asi bych neměnil. Zlatá stará dobrá vykopávka.

Děkuji, že jsi mi nahrál na smeč. Už třeba 1.6 v Mazdě 323f byla jinde než současná 1.4 63kW, ať už kultivovaností, hlučností apod. O posledních 1.5 ani nemluvím, to jste fakt slepý a hluchý ?

 

Ale o co mi jde. Pokud se v běžném provozu jezdí do 4 tis, tak právě kvůli tomu, je TSI lepší volba jak 16V :) Já jen na tu debatu která tu byla pár stránek zpět :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je jasný, že japonský atmosférický motory jsou někde jinde než evropský - a i jinde než americký. Japonci vždycky řešili požadavek výkonu celkově sofistikovanější konstrukcí, použitím nejrůznějších technickejch vychytávek - a hlavně otáčkama, který jim potom ty technický fičury dovolovaly dosáhnout a používat. Zároveň jim ty fičury umožňujou snižovat MĚRNOU spotřebu paliva (počítáno v litrech na kW a hodinu).

 

Amerika vždycky sáhla po větším objemu, jejich V6 a V8 jsou tím pověstný - a spotřebu na rozdíl od Japíků taky nikdy moc neřešili, i když už absolvovali několik "takzvanejch ropnejch krizí", jejich ceny ropnejch paliv jsou vždycky na dolní hranici světa. Používat auto s motorem o menším počtu válců než 6 je v Americe obecně vnímaným projevem chudoby a nebo nadměrný škudlivosti.

 

Evropa se snaží jít cestou "takzvaně ekologickou" - neboli že se snaží nařizováním striktních emisních opatření motivovat výrobce k produkci motorů s co nejmenšíma emisema, aby nebyli vystaveni sankcím za "neekologickou produkci". Bohužel, nahlíženo z pohledu cca 20let historie takovýho vývoje je taková direktivní snaha z pozice běžnýho spotřebitele na hovno - výrobci se naučili "průměrovat" emise, takže aby mohli vyrábět i míň ekologický konstrukce, namísto relativně široký nabídky agregátů s různým rozpětím objemů a výkonů se soustředili na nutnost výroby megamnožství malejch "namachrovanejch" motůrků s opravdu omezenýma spotřebama a emisema, který jim pak umožní vyrábět i velkoobjemový motory "pro horních 10 000 uživatelů" aniž by ti dotyční za to zaplatili nějakou "ekologickou přirážku". Ve zbytku světa takovou "ekopokutu" platí až ten, kdo si nadměrně emitující motor koupí - v €urochujerostánu ji platí výrobce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak například mě to zajímá a určitě nejsem sám. A kdo to číst nechce, může přeskočit. Oni si s tím lidi už nějak poradí, nemusíš mít strach. Stejně to tady sleduje a přispívá pár nadšenců, tak proč jim znepříjemňovat život? Když to násilně utneš, nikdo sem zase měsíc nic nenapíše, jako do jiných useknutých vláken. Fakt mě fascinuje, odkud berou někteří jistotu, že vědí, co je pro ostatní nejlepší...

A odkud bereš tu jistotu ty? Nic nevíš o tom, kolik lidí mi píše, abych zarazil tyto věčné OT debaty, protože pak nelze snadno najít potřebné informace. Pak se neustále zakládají další a další duplicitní vlákna, protože v tomto balastu nelze nic najít a nikomu se nechce číst mnoho stránek, či příspěvků, které s daným tématem absolutně nesouvisí. A že sem nikdo delší dobu nepřispívá? No a co má jako být? Téma je o spotřebě, tak nevidím důvod zde probírat nesouvisející věci. Až bude mít někdo něco ke spotřebě, tak to sem napíše. Jsou tady tisíce témat, kde nikdo nepřispívá, protože třeba už byl problém vyřešen. To se tam tedy může diskutovat o čemkoli? To je fakt divná logika. Už to konečně pochopte, že nejste někde na tržišti, kde babky drbou celou vesnici! Jestli nemáš nic k tématu, nic sem nepiš. Jak jednoduché. Ušetříš si tím práci a pomůže to dalším, když tady nebudou muset číst podobné litanie. Na tlachání tady máte Hospodu, nebo Lampárnu. O tomto se nehodlám s nikým dohadovat. Takže se podle toho zařiďte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji, že jsi mi nahrál na smeč. Už třeba 1.6 v Mazdě 323f byla jinde než současná 1.4 63kW, ať už kultivovaností, hlučností apod. O posledních 1.5 ani nemluvím, to jste fakt slepý a hluchý ?

Ale o co mi jde. Pokud se v běžném provozu jezdí do 4 tis, tak právě kvůli tomu, je TSI lepší volba jak 16V :) Já jen na tu debatu která tu byla pár stránek zpět :)

Ta smeč byla sice úžasná, ale bohužel zamířila do jiného kurtu...

Bavíme se o atmosférických motorech, které se běžně vytáčejí do 4000ot., tak proč tady vytahuješ TSI, které se vytáčejí o 1000ot. méně?

Mazdu neznám, ale s jinými japonskými motory s proměnným časováním jsem jezdil a znovu opakuju, že pro běžný provoz nemají žádný mimořádný přínos. Tím netvrdím, že jsou špatné, ale jenom to, že (mně) ta vykopávka 1.4 16V stačí. Co se týká hluku a kultivovanosti, nad 4000ot. je hlučný každý motor a v běžném provozu do 100km/h je 1.4ka poměrně tichá. A je cca o 0,4l úspornější než japonské 1.6ky.

Editováno: , autor: skoda-roomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nikde netvrdím, že byla mířená na tebe ba naopak... ( ale asi jsi to přehlédl... )

 

já myslím, že jsem ti dost jasně napsal proč jsem TSI zmínil. Je zajímavý, jak se plno lidem hodí používat nějaké argumenty. ( tím nemyslím konkrétně tebe ). Jenom pár stránek zpátky byla debata 1.4 16V vs TSI a že tam kde TSI končí 16V ožívá. Ty jsi mi nahrál na směč tím, že jsi napsal že v běžném provozu se jezdí do tolika otáček, kde TSI končí - potenciál výkonu a krouťáku se v běžném provozu daleko lépe  využije u TSI.

A že je 1.4 16V poměrně tichá do 4tis otáček. OK, vybral jsi si nějakou hodnotu, budiž, vlastně to ani nebyl příspěvek do diskuze na porovnání hlučnosti motorů, ale prostě a jednoduše řečeno. Japonský atmosféry jsou kultivovaností a hlučností ( klidně i do těch tvých 4 tis otáček ) o třídu jinde než 1.4 16V.

 

PS: 0,4l na to jsi přišel jak ? Podle mě to je zcela zanedbatelná hodnota a pochybuju, že s Japonskýma motorama máš stejně dlouhodobé měření jako s 1.4 16V... :)

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čo poviete na túto spotrebu ?? trasa Veselé-Nove Mesto nad Váhom dodržiavanie predpisaných limitov, plynulá jazda bez zbytočného brzdenia. Cesta tam som neodfotil tam bola priemerná 4,6l po príchode na miesto, cestou som obehol dve autá. Cestou späť mám už fotky tesne pred príchodom domov.Inak pneu mám Hankook Kinergy ECo rozmer 195/55 r15 takže možno aj tie pneu dopomohli k tomu s Matador MP44 som mával vyššiu o niečo.

 

 

post-69681-0-90726400-1409504803_thumb.j

post-69681-0-86846500-1409504813_thumb.j

post-69681-0-50796800-1409504823_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pri kopčeku dávam 4st a v pohode po rovine neni problém ísť na 5st. motor nemá problemy ani z  nízkymi a ani z vysokými otáčkami, tak ako sú krivky výkonu na nete tak mi ten motor ide pri 3500ot sa nadýchne a pri objehaní neni problém točiť aj k 6000ot. olej nežere.

 

EDIT: fotky boli robené tesne pred brzdením takže nemyslí si že celou cestou som išiel v obci/meste rovných 50kmh vtedy to motoru po vôli neni ale pri 55kmh sú otáčky 1500 a tam tomu motoru nevadí keď ideš po rovine a udržiavaš rýchlosť.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádně pěkná spotřeba, ale myslím si, že ti počítač taky o nějakou decku proměřuje, i když asi ne tolik, jak ten můj - o 0,7l.

Já jsem o víkendu roomstra projel 88km po dálnici (120-130km/h), když jsem z ní sjížděl, pp ukazoval 6,3l, a po dalších 24km po okresce klesla na 5,9. Z toho jsem dopočítal, že po okresce jsem jel taky za 4,3l, to je u mě v reálu 5,0.

Zpátky jsem jel stejnou trasou, ale po větru, což bylo na dálnici dost znát, protože okamžitá spotřeba ukazovala milé hodnoty mezi 5 a 6l při 120km/h. Takže konečná spotřeba poklesla na 5,6l podle pp, tedy 6,3 v reálu.

Shrnuto - 176km dálnice, 48km okresky, pr.rychlost 89km/h, reálná spotřeba 6,3l.

Editováno: , autor: skoda-roomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.......PS: 0,4l na to jsi přišel jak ? Podle mě to je zcela zanedbatelná hodnota a pochybuju, že s Japonskýma motorama máš stejně dlouhodobé měření jako s 1.4 16V... :)

S jednou japonskou 1.6kou jezdí otec a má na ní průměrnou reálnou spotřebu 6,4l, jezdí dost na spotřebu a pomaleji než já, takže bych se na tuto hodnotu možná ani nedostal.

Já sám jsem s jinou (toyotí) 1.6kou najezdil asi 10 tisíc a vždycky jsem měl pocit, že benzín z nádrže mizí hodně rychle. To teď u 1.4 roomstru nemám. Přesná měření jsem nevedl (resp. si nepamatuju), ale nejméně se mi podařilo zajet za 5,6 podle pp na okreskách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

problém je len v tom že spotrebu si píšem, sice netankujem po hrdlo ale podľa natankovaných litrov benzínu a podľa počtu prejdených km mi PP pri priemernej spotrebe klame max o 0,1l aj to je veľa, bolo by dobré to raz vyskúšať spraviť test či je to ozaj tak, že natankujem do plna prvé cvaknutie (ale aj tak tam môžem natankovať menej) a preist napr 50km a znova natankovať a vtedy by som bol ako tak istý či ten PP ozaj o koľko klame a či tie výpočty sedia.

 

Teraz naposledy som spravil asi 250km s prívesným vozíkom a vtedy som mal spotrebu od 5,9-7,2l tých 5,9l bolo keď som išiel dlhšiu trasu, cesta tam prázdny vozík a cesta späť asi tak 200kg kameňa keď som mal tých 7,2l tak to som išiel jednak po lese cesta tam prázdny vozík a cesta späť plný vozík asi tak 300kg možno viac. 

 

 

Inak na tak vysoký priemer to je dobrá spotreba aj vzhladom na to že máš roomster, osobne si myslím že pri takej priemernej rýchlosti by som mohol mať spotrebu max o 0,3l nižšiu.

Doma sme mali aj roomster 1,4 vo výbave style a tam bol dlhodobý priemer 5,8l neviem aká bola skutočná spotreba ale +- to mohlo sedieť, asi polovica km boli dialnice a okresky cesty BA-KE, išiel preč keď mal cez 150tkm a motor išiel jak nový (na dialnici sme na nom dosialhli absolutne maximum 205kmh keď som išiel za BMW X5).

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

 

Doma sme mali aj roomster 1,4 vo výbave style a tam bol dlhodobý priemer 5,8l neviem aká bola skutočná spotreba ale +- to mohlo sedieť, asi polovica km boli dialnice a okresky cesty BA-KE, išiel preč keď mal cez 150tkm a motor išiel jak nový (na dialnici sme na nom dosialhli absolutne maximum 205kmh keď som išiel za BMW X5).

Ale to bylo za tím BMW na laně, ne? Jinak si to totiž nedokážu představit - se sériovýma převodama a sériovým motorem by už dávno zasahoval omezovač otáček (omezovač je u 1,4 nastavenej 5500rpm = u benzínovejch převodů to odpovídá rychlosti přibližně 180-185kmh na "pětku" = 0,813 pětka x 4,188 stálej převod)... Musel bys v tom autě mít ne špajzku 02T, příslušnou pro benzíny, ale 02R patřící k dehtům...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano išiel na obmedzovači tj 6000ot išiel som na nom v tedy takže viem, keď sme neišli za tým BMW tak to išlo ako hovoríš max tých 180-185kmh a keď sme išli za nim tak dosiahlo takú rýchlosť. Táto situácia sa nikdy už nezopakovala ani som to nemal za potreby skúšať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď máš nějaký jiný auto, než mám já, nebo bohapustě kecáš.

 

Room s motorem BXW má papírovou maximálku na 15" kolech 171km/h a omezovač z fabriky nastavenej na 5500RPM.

 

Mám změřeno GPSkou, že z poloviny nosnosti naloženej Drobek na gumách 195/55 R15 nafoukanejch na 3,2 baru jede po rovině s pedálem na lopatkách 170-171km/h, tachometrově to je cca 180, ale nesmí fouknout vítr proti němu - pak zasáhne neúprosná fyzika a letící bedna rooma s Cx=0,33 se zpomalí, protože nad 4500RPM už motor BXW nemá dostatek krouťáku, aby tu rychlost udržel. Aby jel Room s BXW 185kmh tacho, musel bys už v tý chvíli jet za někým "v pytli" čili v aerodynamickým stínu - ani náhodou "na volno".

 

Ano, BMW X5 je pořádná bedna a aerodynamickej stín má velikej, ale ani za ní bys nemohl s továrně nastaveným omezovačem jet s Roomem bez vlečnýho lana víc jak těch cca 185, protože rychlost 205km/h odpovídá otáčkově omezovači motoru 1,4 16V 74kW - AUB nebo BBZ, kterej má nastavenej omezovač na 6500 nebo 6600RPM podle verze softu - rozhodně ne sériovýmu BXW...

 

Takže buď máš načipovanou ŘJ a zatloukáš to, nebo si cucáš numera z palce u nohy.

 

Jiná situace by nastala, kdybys mluvil o jízdě ve fábuli - ta díky menší čelní ploše a z ní plynoucího menšího odporu vzduchu a taky díky těžšímu stálýmu převodu jede s BXW asi o 15-20km/h rychleji než Room se shodným agregátem - ale v příspěvku č.720 píšeš "mali sme doma rooma a išiel som na ňom...", takže tím jasně fábulu vylučuješ...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tebe sa nedá motor vytočiť viac ako 5500ot, pretože mne to ide aj na fabii,  čo som pozeral videa na nete tak niektoré autá sú zázrak. Inak na fabii som zatial na rovine viac ako 185kmh neišiel dole kopcom málinko cez 200kmh. Na GPS som išiel zatial najviac 167kmh čo mám zaznamenané na fabii.
 

Ale kašlime na to táto téma je o spotrebe nech nás Pawouk nemusí napomínať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...