Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Tuto zkušenost má mnoho lidí, bez tempomatu je lepší spotřeba.

je to ale dosť zaujimavé že bez tempomatu je to lepšie, ja pozorujem rozdiel tak  do 0,3l pri rovnakej trase

Přitom já bych čekal s tempomatem lepší spotřebu.

No a právě v této situaci je to tak jak píšu... a není to jen moje zkušenost, ale potvrdilo mi to pár kolegů. 

To by mě zajímalo, jak je to možné - řidič přece nikdy neudrží stálou rychlost na delším úseku. Chápu to někde mimo dálnici, tam jsou prostě směrové a výškové oblouky takových parametrů, že bude někdy výhodnější jet na "nožní" plyn. Ale zrovna na D11? Anebo se ta 1.4 16 V nějak nemá "ráda" s tempomatem? S 1.4 TSI s tempomatem na 140 km/h mám tuto trasu ujetou za rovných sedm litrů. Pochybuji, že bych to sám zvládnul za míň.

A právě to, že bez tempomatu nedržíš konstantní rychlost, je klíč k tomu, proč je ta jízda úspornější. Tempomat drží rychlost za každou cenu, čili i situace pedál na podlaze v mírném stoupání. Řidič to tak nebude trápit, třeba i zpomalí, ale jede úsporněji. Nikdy ne na 100 procent výkonu motoru. 

 

Toť moje teorie. 

Teorie... Neteorie... Ale za sebe... Mam průměr s tempomatem menší, než bez...

Bez tempomatu dělám průměr nižší. Však je to jednoduché, né vždy trápím auto tak jako tempomat, tempomat neumí nabrat rychlost a energii pod kopcem, ale pěkně mu naopak v kopci naloží atd. S citlivým přístupem je skutečně jízda bez tempomatu spíše nižší. Kopyta jí maji zase lepší s tempomatem, prostě jak kdo a na jaké trase. Prostě možné to je.

Upraveno od dick

Není? A co je to kolem Novýho Bydžova, respektive mezi sjezdem na Nový Město nad Cidlinou /Chýšť a Opatovicema - neboli, mezi kilometrama 68 a 85? To je rovina jak lautr Hercegovina? Kurde, Osminožče, neser tygra, jezdím tama poslední dobou až nechutně často a rozhodně TAM nemám pocit placatosti...

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

Frogy má pravdu.Bez  tempomatu mám skoro vždy nižší spotřebu.Je to dáno tím,že s autem opravdu trochu předvídám a dojíždím a tak.Kdybych ale měl dojet třeba z Ostravy do Prahy s tempomatem dejme tomu za 3 hodiny,tak bez tempomatu za stejný čas by asi spotřeba nebyla o moc nižší.Pandoro zkus jestli chceš porovnávat spotřebu s a bez tempomatu,tak by výsledný čas měl být u obou měřených useků podobný.Tím samozřejmně i celková průměrná rychlost.

No ono je třeba brát taky zřejmě v úvahu, to co zjistilo už více lidí, a to že tempomat z paměti tam nakope původní rychlost daleko svižněji než to dokáže řidič přes pedál. Ještě jsem to neskoušel třeba sledovat a porovnávat na stejné trase, třeba při pohledu na okamžitou spotřebu. Ale tato vlastnost bude určitě vykoupena spotřebou.

Tady bych si dovolil nesouhlasit... Resp. částečně .. Ten tempomat tam tu rychlost vrací plynem "až na podlahu" ... IMHO málokdo tam při zrychlování třeba z 50 na 80 (pokud třeba nepředjíždí) kope pedál až na podlahu.

To můžeš nesouhlasit jak chceš. Ale faktem je, že vyvolání rychlosti z paměti probíhá rychleji a živěji něž přes pedál. A to i v tom případě, že prošlápneš pedál až pod podlahu !

Musim s tebou suhlasit uz viac krat som si vsimol ze skutocne ten tempomat tam tu rychlost dosiahne rychlejsie. Ako keby vodic mal plyn 100% a tempomat 110% tak mi to pripada. A tym padom tam ma aj vacsiu spotrebu.

Upraveno od marfan

Není? A co je to kolem Novýho Bydžova, respektive mezi sjezdem na Nový Město nad Cidlinou /Chýšť a Opatovicema - neboli, mezi kilometrama 68 a 85? To je rovina jak lautr Hercegovina? Kurde, Osminožče, neser tygra, jezdím tama poslední dobou až nechutně často a rozhodně TAM nemám pocit placatosti...

Pod pojmem kopec na dálnici, rozumím třeba ten u motorestu Naháč na D1 ve směru na Brno. Ne nějakou terénní vlnku u N.Bydžova. :kol-28:

To můžeš nesouhlasit jak chceš. Ale faktem je, že vyvolání rychlosti z paměti probíhá rychleji a živěji něž přes pedál. A to i v tom případě, že prošlápneš pedál až pod podlahu !

Tímto jsi mě inspiroval - někdy to zkusím změřit a srovnat to.

No ja to nikdy moc neresil, az ted na to přišlo tema, takze o víkendu při dálkové výběru nějaký dobrý úsek, a vyzkousim, jak to porovnani tech dvou jizdnich rezimu vypadá na PC při okamžité spotřebě. Jestli tam zase nedojde k nějakému velkému diveni :-)

Ještě bych k tomu tématu dodal a pripomel další vlastnost tempomatu. V 4-5 ti lidech v autě konstantní rychlost pod kopcem na pedál 100' v kopci se rychlost snižuje i presto, ze pedál vice seslapnu az nakonec musím radit. Druhy případ, konstantní rychlost pod kopcem 100, stejná osádka, dam rychlost do tempomatu a ten tu stovecku malem udrzi po cely kopec

Takže další věc pro ty co tuto schopnost tempomatu ještě neobjevili.

Na manuáloch ten tempomat naozaj zrýchľuje na plný plyn? Potom sa nečudujem, že to žerie viac. Na automate zrýchľuje trochu lepšie, ako keď idem úplne ľahkou nohou, ale od prudkej akcelerácie to má naozaj ďaleko.
Ďalšia vec, o čom som už dávnejšie čítal a čo sa mi aj tak trochu potvrdilo. Najlepšiu spotrebu majú autá ak jazdíte spôsobom, že napr. pri 90 km/h pustíte plyn a plachtíte kým nespomalí na nejakých 80-85 km/h (už sa nepamätám, či so zaradenou rýchlosťou, alebo na neutrál) a následne zase jemne zrýchlite na 90 km/h, a takto dookola. Je to jazda na prasa, ale vraj lepšie na spotrebu. A pri jazde bez tempomatu človek niekedy takto jazdí aj nechtiac, tj. aj toto môže byt následok nižšej spotreby bez tempomatu.

Upraveno od e1.

Tak pokud vím, vždycky se doporučovalo jako nejekonomičtější způsob jízdy nabrat rychlost a pak pomalu povolovat plyn, dokud auto nezačne nepatrně zpomalovat - pak jen zlehka přidat a zase povolit...

jezdím D11 pomalu každý den..od Poděbrad po hradec ....Oni ty rovinky moc rovinkami nejsou.....je jich tam pár.....jinak na tempomat spotřeba kolísá strašně po těch "rovinkách".....jen někde se ustálí....

Jasně že na Vysočině u toho Naháče to bude krpál, jenže D11 byla vytrasovaná bůhvíkolik roků po nejdelším světovým tankodromu (D1), takže by jeden předpokládal, že bude vedená pokud možno bez převýšení, jen s vyrovnáním nadmořský vejšky začátku a konce trasy. Namísto toho je profil D11 hrbatej jak zmijí čára... Stačí se podívat na profil trasy na mapy.cz: http://www.mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=15.1916583&y=50.1387920&z=9&rc=9haRWxY0Uv9jqn1xYUZ7&rl=%C4%8Dtvr%C5%A5%20Praha%209%2C%20Praha%2C%20okres%20Hlavn%C3%AD%20m%C4%9Bsto%20Praha&rl=Libi%C5%A1any%2C%20okres%20Pardubice&rp=%7B%22criterion%22%3A%22fast%22%7D&ri=0

  • 3 týdny později...

Mam fabii 1.4 16v 63kw a spotrebu mam 7-7,5l jelikoz jezdim prevazne ve meste pod 7l jsen se nedostal a to mam lehkou nohu.. Uvidim o Vanocich na dalnici jaka bude spotreba s plnen nalozenym kufrem a 5ti lidma v aute..

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.